Oh ja, tijd voor een quiz lijkt me nu de winterstop definitief is. Wie het snelst het goede antwoord op drie vragen geeft mag er zelf weer drie verzinnen. Leuk idee?
Aanvulling bij onoplosbaar verschil van mening over het correcte antwoord beslist Walter_Sobchak want die lijkt me de grootste feitenkennis te hebben en je moet nu eenmaal een arbiter hebben, maar google zal meestal de waarheid wel boven tafel krijgen.
Verder alleen antwoorden met goed of fout, maar niet twee goed etc. want dan wordt het gewoon gokken en dat is niet leuk. Om dezelfde reden dus niet meer dan een antwoord geven voordat er weer iemand anders een poging gedaan heeft.
Het leukste is om de vragen opvolgend qua moeilijkheid te maken en zo dat het antwoord ook een beetje interessant is. Een goed googlebare vraag, een doordenker en een echte puzzel. Hieronder staat een goed voorbeeld dat nog open is.
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef PogueMahone het volgende:Eerste poging:1.Welke coureur viel het vaakst uit in zijn carriere?
2.Jan Lammers teste midden jaren '90 een Formule 1-auto van een team dat uiteindelijk nooit deelnam aan Formule 1, welk team?
3.Wie is dit guitige kereltje?
[
afbeelding]
en mijn nieuwste poging:
1) Andrea de Cesaris
2) DAMS
3) Trulli (foto niet gevonden, maar grootste gelijkenis met andere jeugdfoto)
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'