abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32539537
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:44 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

die minder hoge BNP komt omdat we hier minder werkuren maken dan de VS (behalve in Oost-Europa), dat is omdat we in de jaren 70 te maken hadden met hoge werkloosheid en dachten dat te verminderen door iedereen iets minder te laten werken zodat er meer banen beschikbaar waren voor mensen die aan de kant zaten, helaas is dat maar ten dele een oplossing voor de werkloosheid gebleken en doen we tegenwoordig anders, bv. zwaar investeren in onderwijs zoals in Zweden zodat werklozen niet meer kansloos zijn op de arbeidsmarkt
Doordat we hier korter zijn gaan werken is de arbeidsproductiviteit wel flink gestegen. We zijn hetzelfde werk in minder uren gaan doen.

En @ McC ik ben liever arm in Nederland dan in de VS.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32539549
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:59 schreef McCarthy het volgende:

[..]

in de vrije markt waar de kwaliteit stukken hoger is DUS terechte welvaart.

Je hebt vrijwillig de keuze kunnen maken of voor jou iets aardevol is, die afweging ontbreekt hier in de EU. Het wordt je door d estrot geramt en je moet het maar leuk vinden.

Neem de POs. Als je er niks aan vindt is gewoon je koopkracth anagetast, je hebt er namelijk wel voor betaald.
dat eerste is subjectief maar je hebt gelijk het kan stukken beter.
en dat is waar we in de EU voor gekozen hebben

wat zijn PO`s
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 24 november 2005 @ 16:06:17 #153
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32539601
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:03 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

of lekker de tijd hebben om eens wat te doe-het-zelven, ik weet niet hoeveel mensen daar nou een hekel aan hebben in Amerika heb je trouwens toch ook zulke bedrijven, als Home Depot (die het vooral goed doet na die orkanen in de Golfstaten), zoveel verschil tussen de VS en Europa is er ook weer niet hierin denk ik, daarbij is het een welkome afwisseling in bezigheden, is eens wat anders dan dat duffe kantoowerk
ik weet het wel zeker:
http://www.timbro.com/euvsusa/pdf/EU_vs_USA_English.pdf
H4
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 24 november 2005 @ 16:07:36 #154
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32539653
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Doordat we hier korter zijn gaan werken is de arbeidsproductiviteit wel flink gestegen. We zijn hetzelfde werk in minder uren gaan doen.

En @ McC ik ben liever arm in Nederland dan in de VS.
is NL een arm land?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 24 november 2005 @ 16:08:14 #155
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32539682
PO = publieke omroep
pi_32539743
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:07 schreef McCarthy het volgende:

[..]

is NL een arm land?
Nee maar wel veel enge overheidsbemoeienis toch?
  donderdag 24 november 2005 @ 16:11:20 #157
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32539771
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee maar wel veel enge overheidsbemoeienis toch?
van dat andere forum neem ik het advies over om jou te negeren
dit was mijn laatste reactie aan jou
pi_32539852
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:11 schreef McCarthy het volgende:

[..]

van dat andere forum neem ik het advies over om jou te negeren
dit was mijn laatste reactie aan jou
komkom dat is wel heel zwak .
pi_32539864
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:08 schreef McCarthy het volgende:
PO = publieke omroep
tja jij hebt liever dat allezenders achter de decoder gaan of hetzelfde niveau gaan krijgen als sbs6 en consorten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_32540009
de VS doet het qua BNP ook beter omdat het 1 grote markt is natuurlijk, (grote) bedrijven kunnen daar makkelijker opereren dan hier (zie bv. het avontuur van ABN-AMRO in Italie), dat scheelt ook natuurlijk een stuk voor investeringswil, daarbij verschillende sterke overheden ipv 1 sterke federale overheid die de economie kan stimuleren werkt ook niet echt, de samenwerking en afstemming op elkaar is zo veel minder het geval, met de euro zou dat moeten verminderen maar tot nu toe is dat geen succes
  donderdag 24 november 2005 @ 16:20:10 #161
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32540059
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:06 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik weet het wel zeker:
H4
"Welcome to Timbro – the free-market think-tank of Swedish enterprise"
Check de objectiviteit van je bronnen eens.
Was het de bedoeling dat dit zou ontaarden in de zoveelste overheidsbemoeienis discussie? Want daar zijn er al talloze van.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_32540093
quote:

ik weet het wel zeker:
H4
Hm, waar dat stuk aan voorbijgaat is de verdeling van welvaart, McCarthy, dat is in economisch opzicht een aardig belangrijk punt, lijkt mij.

10 maal een Bill Gates is economisch minder gezond als 10.000 mensen met een zelfde totaal aan kapitaal of zie ik dat verkeerd?
  donderdag 24 november 2005 @ 16:21:58 #163
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32540119
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:20 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

"Welcome to Timbro – the free-market think-tank of Swedish enterprise"
Check de objectiviteit van je bronnen eens.
Was het de bedoeling dat dit zou ontaarden in de zoveelste overheidsbemoeienis discussie? Want daar zijn er al talloze van.
altijd maar over de objectiviteit zeiken
als het hier om gaat zet links opeens wel zijn oogkleppen af
  donderdag 24 november 2005 @ 16:23:04 #164
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32540147
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

10 maal een Bill Gates is economisch minder gezond als 10.000 mensen met een zelfde totaal aan kapitaal of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je volgens mij goed. Een grote middenklasse is veel nuttiger dan een kleine groep rijken (zie Zuid-Amerika).
  donderdag 24 november 2005 @ 16:24:24 #165
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32540195
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

altijd maar over de objectiviteit zeiken
als het hier om gaat zet links opeens wel zijn oogkleppen af
Dus ik word als links zijnde ingedeeld, nou ok
  donderdag 24 november 2005 @ 16:25:24 #166
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32540220
quote:

[..]

Hm, waar dat stuk aan voorbijgaat is de verdeling van welvaart, McCarthy, dat is in economisch opzicht een aardig belangrijk punt, lijkt mij.
Met een topic hierover heb ik nog eens een 300poster gehaald
Was wel lachen, even zoeken.
  donderdag 24 november 2005 @ 16:26:35 #167
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32540237
goed het ging dus over de dollar
pi_32540390
quote:

[..]

ik weet het wel zeker:
H4
ik heb even de moeite genomen het te lezen (eerste stuk)
en daar viel mij 1 ding op bij een grafiek over de groei dat is namelijk dat duitsland (en NL in mindere mate) de vs t/m 1995 heeft weten bij te houden.
En de VS pas rond 2000 is gaan uitlopen.

verder gebruiken ze verouderde stattestieken

zoals households per 100 die nogal wat rare cijfers gebruikt.

[ Bericht 5% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 24-11-2005 16:38:30 ]
  donderdag 24 november 2005 @ 16:33:03 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32540418
quote:

Ligt eraan hoe je het bedoelt, 10 maal een ondernemer die een MS uit de grond stampt?
Toch is de inkomsten verschillen vergroten goed voor de welvaard van een land, Nederland en de UK zijn economisch enorm vooruitgegaan toen de nivilering werd teruggedrongen. Het grote gelijkmaken zorgt ervoor dat mensen gedemotiveerd worden te ondernemen, waarom zou je, je moet toch alles aan de grote verdeler afgeven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32540460
quote:

[..]

ik weet het wel zeker:
H4
Fukuyama beweert heel wat anders en laat zien dat de lastendruk in de VS maar iets lager ligt dan in Nederland. Daar is ook nog een topic over.
  donderdag 24 november 2005 @ 16:37:45 #171
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32540538
pi_32540570
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:

Ligt eraan hoe je het bedoelt, 10 maal een ondernemer die een MS uit de grond stampt?
Nee, ik doelde specifiek op de financieele kant, dus puur het kapitaal bezit.

Hou mij ten goede, ik misgun Bill Gates geen dollar van zijn bezit, ik denk alleen dat een verdeling van welvaart een gezondere economie creeert als een concentratie.
  donderdag 24 november 2005 @ 16:41:33 #173
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32540638
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, ik doelde specifiek op de financieele kant, dus puur het kapitaal bezit.

Hou mij ten goede, ik misgun Bill Gates geen dollar van zijn bezit, ik denk alleen dat een verdeling van welvaart een gezondere economie creeert als een concentratie.
Hangt er vanaf. Ontwikkelingslanden hebben juist concentratie nodig zodat er een middenklasse ontstaat die kan consumeren.
pi_32540788
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:41 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Hangt er vanaf. Ontwikkelingslanden hebben juist concentratie nodig zodat er een middenklasse ontstaat die kan consumeren.
ik denk dat ze in landen als Brazilie meer deconcentratie nodig hebben, dat gebeurt nu al, al is dat daar vooralsnog illegaal, bv. landloze boeren die landerijen van grootgrondbezitters gebruiken voor eigen gewin
pi_32540873
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:41 schreef JimmyJames het volgende:

Een middenklasse creer je niet door een groep oligarchen te hebben die alle welvaart opzuigen, ik heb die problematiek in de Oekraine gezien waar een hele kleine groep vrijwel alle welvaart bezit wat weinig ruimte laat voor de middenklasse om in omvang toe te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')