Doordat we hier korter zijn gaan werken is de arbeidsproductiviteit wel flink gestegen. We zijn hetzelfde werk in minder uren gaan doen.quote:Op donderdag 24 november 2005 15:44 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
die minder hoge BNP komt omdat we hier minder werkuren maken dan de VS (behalve in Oost-Europa), dat is omdat we in de jaren 70 te maken hadden met hoge werkloosheid en dachten dat te verminderen door iedereen iets minder te laten werken zodat er meer banen beschikbaar waren voor mensen die aan de kant zaten, helaas is dat maar ten dele een oplossing voor de werkloosheid gebleken en doen we tegenwoordig anders, bv. zwaar investeren in onderwijs zoals in Zweden zodat werklozen niet meer kansloos zijn op de arbeidsmarkt
dat eerste is subjectief maar je hebt gelijk het kan stukken beter.quote:Op donderdag 24 november 2005 15:59 schreef McCarthy het volgende:
[..]
in de vrije markt waar de kwaliteit stukken hoger is DUS terechte welvaart.
Je hebt vrijwillig de keuze kunnen maken of voor jou iets aardevol is, die afweging ontbreekt hier in de EU. Het wordt je door d estrot geramt en je moet het maar leuk vinden.
Neem de POs. Als je er niks aan vindt is gewoon je koopkracth anagetast, je hebt er namelijk wel voor betaald.
ik weet het wel zeker:quote:Op donderdag 24 november 2005 16:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]of lekker de tijd hebben om eens wat te doe-het-zelven, ik weet niet hoeveel mensen daar nou een hekel aan hebben
in Amerika heb je trouwens toch ook zulke bedrijven, als Home Depot (die het vooral goed doet na die orkanen in de Golfstaten), zoveel verschil tussen de VS en Europa is er ook weer niet hierin denk ik, daarbij is het een welkome afwisseling in bezigheden, is eens wat anders dan dat duffe kantoowerk
![]()
is NL een arm land?quote:Op donderdag 24 november 2005 16:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doordat we hier korter zijn gaan werken is de arbeidsproductiviteit wel flink gestegen. We zijn hetzelfde werk in minder uren gaan doen.
En @ McC ik ben liever arm in Nederland dan in de VS.
Nee maar wel veel enge overheidsbemoeienis toch?quote:
van dat andere forum neem ik het advies over om jou te negerenquote:Op donderdag 24 november 2005 16:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar wel veel enge overheidsbemoeienis toch?
komkom dat is wel heel zwakquote:Op donderdag 24 november 2005 16:11 schreef McCarthy het volgende:
[..]
van dat andere forum neem ik het advies over om jou te negeren
dit was mijn laatste reactie aan jou![]()
tja jij hebt liever dat allezenders achter de decoder gaan of hetzelfde niveau gaan krijgen als sbs6 en consortenquote:Op donderdag 24 november 2005 16:08 schreef McCarthy het volgende:
PO = publieke omroep
"Welcome to Timbro – the free-market think-tank of Swedish enterprise"quote:Op donderdag 24 november 2005 16:06 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik weet het wel zeker:
http://www.timbro.com/euvsusa/pdf/EU_vs_USA_English.pdf
H4
Hm, waar dat stuk aan voorbijgaat is de verdeling van welvaart, McCarthy, dat is in economisch opzicht een aardig belangrijk punt, lijkt mij.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:06 schreef McCarthy het volgende:
ik weet het wel zeker:
H4
altijd maar over de objectiviteit zeikenquote:Op donderdag 24 november 2005 16:20 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
"Welcome to Timbro – the free-market think-tank of Swedish enterprise"
Check de objectiviteit van je bronnen eens.
Was het de bedoeling dat dit zou ontaarden in de zoveelste overheidsbemoeienis discussie? Want daar zijn er al talloze van.
Dat zie je volgens mij goed. Een grote middenklasse is veel nuttiger dan een kleine groep rijken (zie Zuid-Amerika).quote:Op donderdag 24 november 2005 16:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
10 maal een Bill Gates is economisch minder gezond als 10.000 mensen met een zelfde totaal aan kapitaal of zie ik dat verkeerd?
Dus ik word als links zijnde ingedeeld, nou okquote:Op donderdag 24 november 2005 16:21 schreef McCarthy het volgende:
[..]
altijd maar over de objectiviteit zeiken
als het hier om gaat zet links opeens wel zijn oogkleppen af
Met een topic hierover heb ik nog eens een 300poster gehaaldquote:Op donderdag 24 november 2005 16:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, waar dat stuk aan voorbijgaat is de verdeling van welvaart, McCarthy, dat is in economisch opzicht een aardig belangrijk punt, lijkt mij.
ik heb even de moeite genomen het te lezen (eerste stuk)quote:Op donderdag 24 november 2005 16:06 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik weet het wel zeker:
H4
Ligt eraan hoe je het bedoelt, 10 maal een ondernemer die een MS uit de grond stampt?quote:Op donderdag 24 november 2005 16:21 schreef Tijger_m het volgende:
10 maal een Bill Gates is economisch minder gezond als 10.000 mensen met een zelfde totaal aan kapitaal of zie ik dat verkeerd?
Fukuyama beweert heel wat anders en laat zien dat de lastendruk in de VS maar iets lager ligt dan in Nederland. Daar is ook nog een topic over.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:06 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik weet het wel zeker:
H4
Nee, ik doelde specifiek op de financieele kant, dus puur het kapitaal bezit.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt eraan hoe je het bedoelt, 10 maal een ondernemer die een MS uit de grond stampt?
Hangt er vanaf. Ontwikkelingslanden hebben juist concentratie nodig zodat er een middenklasse ontstaat die kan consumeren.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik doelde specifiek op de financieele kant, dus puur het kapitaal bezit.
Hou mij ten goede, ik misgun Bill Gates geen dollar van zijn bezit, ik denk alleen dat een verdeling van welvaart een gezondere economie creeert als een concentratie.
ik denk dat ze in landen als Brazilie meer deconcentratie nodig hebben, dat gebeurt nu al, al is dat daar vooralsnog illegaal, bv. landloze boeren die landerijen van grootgrondbezitters gebruiken voor eigen gewinquote:Op donderdag 24 november 2005 16:41 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Ontwikkelingslanden hebben juist concentratie nodig zodat er een middenklasse ontstaat die kan consumeren.
Een middenklasse creer je niet door een groep oligarchen te hebben die alle welvaart opzuigen, ik heb die problematiek in de Oekraine gezien waar een hele kleine groep vrijwel alle welvaart bezit wat weinig ruimte laat voor de middenklasse om in omvang toe te nemen.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:41 schreef JimmyJames het volgende:
Hangt er vanaf. Ontwikkelingslanden hebben juist concentratie nodig zodat er een middenklasse ontstaat die kan consumeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |