ongeveer 10 uur:
Na de pauze begint de pieper-ploeg weer met hun werk. Ingrid lijkt het snelst (en het stilst) te werken, Joost blinkt uit in kletsen en de rest doet goed mee met de prietpraat.
Ff kijken bij de huishoudploeg: die houden hun koffie-uurtje, Nathalie nog steeds in haar badjas, maar die lijkt nog privileges te hebben vandaag:
Dido praat over haar ex en daarna over de karakter-verschillen van haar en Roel. Rob zegt dat ze dat ze elkaar daarin voorlopig vrij moeten laten. Dido: ja, ik laat hem zijn rondreis ook gewoon doen. Naad reageert: 'maar niet voor altijd'.
Dido: ik ben 1 jaar weer op vrije voeten, maar ik ben echt wel gek op hem, het wordt steeds closer hier met hem. Ik ga hem missen na BB. Rob zegt dat ze gewoon verliefd aan het worden is. Naad: ja ja.
Rob meldt terloops dat hij denkt dat als Naad niet gaat, dat ZIJ gaat (denk dattie Ingrid bedoeld). Dido zegt dat ze er vrede mee zou hebben met een evt. exit van haar. Naad: ik weet het eeecht nie.
10:15 (dit wordt een lange koffiepauze...)
Naad ziet Ing veranderen nadat Menno weg is, Dido vindt ze niet veranderd, Chank vindt ze wel veranderd in haar gedrag naar haar (naad) toe.
Rob zegt: dat klopt: ze hebben eerst Lies ingepakt en nu proberen ze jou (Naad) in te pakken en Dido willen ze aan de kant schuiven.
Dido: met Roel heb ik het er gisterenavond over gehad: ZE vonden mij een diva die alle aandacht opeiste. Ze kwamen gewoon aandacht tekort, omdat de anderen niet naar HUN (chank en ing) luisterden als ik iets vertelde. Ze werden gewoon jaloers. Ze wilden de controle en aandacht terug. Mee eens? Rob zegt: ik begrijp dat wel.
Dido denkt 1 stem en Roel 2 stemmen van DIE 3. Rob denkt dat ze op Roel en Joost heben gestemd. Naad zegt weer niks.
Rob bekend op Ing gestemd te hebben, maar hij zegt dat hij vreesde dat hij een stem van 1 van die 3 zou krijgen, maar hij vindt Ing nog steeds een goed wijf.
Rob: ik heb met niemand een probleem, alleen met Menno gehad, dus nu is het moeilijk voor mij om te nomineren. Ik heb Ing genomineerd omdat ik ook daoor haar ben genomineerd.
Dido: ik denk dat Lies mij mag, maar die gaat mee met DIE ANDERE 2, ze is gewoon jong. Lies hoeft niet weg van mij. Maar de lol is er wel af door hun acties, het groepsgevoel is weg sinds die 3 nominaties op mij. Er is geen ruzie maar het zullen nooit mijn vriendinnen worden. Ze gaat nu echt zeuren over ze.
Naad: ik weet dat ik hun volgende slachtoffer ben. Of Rob. Rob: dat weten we allang natuurlijk.
Rob zegt dat ze niet achter alles iets moet zoeken. Maar je bent wel beschadigd. Rob zeurt weer door dat ze kwaad is op ze. Hij vindt het wel gek dat ze nog steeds moeite doet om in contact met ze te komen. Rob: 'Als ik klaar ben met iemand dan ben ik er klaar mee'. Dido vindt van niet: 'je moet blijven proberen zo ben ik 1maal'.
Naad: ik kan gelukkig wel met iedereen goed door de bocht, maar ik analyseer wel en sla het op (????? heeft ze een 100GbHD in d'r bol). Rob wil Ing er nog steeds bij houden, want hij vindt nu haar meer 'naar buiten' komen nu Menno weg is.
10:40
Ze bespreken nu de mogelijkheid als ze iemand van de bank mogen halen:
Dido: als ik iemand van de bank mag halen, dan haal ik Naad eraf want ze heeft een rotweek gehad (Nemo, mond (?), enkel).
Rob zegt: 'en ik Ing'.
Dido vindt dat gek. Naad zegt niks.
Rob zegt ik ben er eerlijk in, jullie zouden mij toch ook niet van de bank halen, want jullie zijn vriendinnen en Roel en Dido zijn ook samen, Naad en Joost samen, dus van jullie allemaal verlies ik het. Rob lijkt er dus niks aan te doen als Naad moet gaan.... Dido heeft wel bedenkingen tegen Joost omdat hij soms niet eerlijk was, maar hij is verder gewoon leuk.
Naad: jaaa vin ik ook.
Rob: ik weet dat hier mensen zitten puur voor het geld.
Dido: ik niet, geld is leuk, maar ik zit hier voor het geheel, ik zit hier om het leuk te hebben, daarom doe ik er nog ook moeite voor om het leuk te hebben.
Naad zegt hezelfde, 'je gaat er gewoon in mee'
Dido: 'ik wilde het hier echt leuk hebben elke dag, maar dat hebben zij verpest voor me, terwijl ik niks vervelends heb gedaan. Maar het draait echt niet om geld. Naad zegt niks en Rob: 'en ik geniet als jullie genieten'.
Naad: die anderen gaan zich daaraan irriteren omdat ze dat zelf niet kunnen.
Rob: dus je moet gewoon zo doorgaan.
Dido: ik was niet nep-vrolijk, maar echt vrolijk. Nu niet meer, jammer. Ik ga er geen energie meer insteken met die personen en ik ga gewoon meer doen die ik zelf leuk vind.
10:50 ze maken toch aanstalten om te gaan schoonmaken:
Naad: vin ik leuk schoonmaken, dus ze gaat helpen (positief toch??).
Rob gaat op de wc verder naar zijn eigen gezeik luisteren.
Dido: hij is slim, Naad: maar niet slim genoeg (duidelijk is dat ze de pest erin hebben dat Rob zo eerlijk is geweest dat Rob Naad niet zou helpen van de bank halen).