abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:01:49 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_32468123
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen !

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Vragen/opmerkingen over de Streamverslagen
Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar. Offtopic berichten worden verwijderd.

Vorige topic: Streamverslagen van maandag 21 november.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:54:14 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_32469518
Guess what?

Vanwege het boeiende dagelijkse werk en de weggegooide alcohol liggen ze allemaal op bed.

Arliator

Roel, Lieske, Chantal, Joost en Ingrid moeten vroeg op om piepers schillen. (Bron: Wup, SC-topic.)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:44:31 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_32472088
De werkers zijn al een klein kwartiertje geleden begonnen met schillen. Dido, Rob en Nathalie blijven achter.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_32474791
ongeveer 10 uur:
Na de pauze begint de pieper-ploeg weer met hun werk. Ingrid lijkt het snelst (en het stilst) te werken, Joost blinkt uit in kletsen en de rest doet goed mee met de prietpraat.
Ff kijken bij de huishoudploeg: die houden hun koffie-uurtje, Nathalie nog steeds in haar badjas, maar die lijkt nog privileges te hebben vandaag:
Dido praat over haar ex en daarna over de karakter-verschillen van haar en Roel. Rob zegt dat ze dat ze elkaar daarin voorlopig vrij moeten laten. Dido: ja, ik laat hem zijn rondreis ook gewoon doen. Naad reageert: 'maar niet voor altijd'.
Dido: ik ben 1 jaar weer op vrije voeten, maar ik ben echt wel gek op hem, het wordt steeds closer hier met hem. Ik ga hem missen na BB. Rob zegt dat ze gewoon verliefd aan het worden is. Naad: ja ja.
Rob meldt terloops dat hij denkt dat als Naad niet gaat, dat ZIJ gaat (denk dattie Ingrid bedoeld). Dido zegt dat ze er vrede mee zou hebben met een evt. exit van haar. Naad: ik weet het eeecht nie.
10:15 (dit wordt een lange koffiepauze...)
Naad ziet Ing veranderen nadat Menno weg is, Dido vindt ze niet veranderd, Chank vindt ze wel veranderd in haar gedrag naar haar (naad) toe.
Rob zegt: dat klopt: ze hebben eerst Lies ingepakt en nu proberen ze jou (Naad) in te pakken en Dido willen ze aan de kant schuiven.
Dido: met Roel heb ik het er gisterenavond over gehad: ZE vonden mij een diva die alle aandacht opeiste. Ze kwamen gewoon aandacht tekort, omdat de anderen niet naar HUN (chank en ing) luisterden als ik iets vertelde. Ze werden gewoon jaloers. Ze wilden de controle en aandacht terug. Mee eens? Rob zegt: ik begrijp dat wel.
Dido denkt 1 stem en Roel 2 stemmen van DIE 3. Rob denkt dat ze op Roel en Joost heben gestemd. Naad zegt weer niks.
Rob bekend op Ing gestemd te hebben, maar hij zegt dat hij vreesde dat hij een stem van 1 van die 3 zou krijgen, maar hij vindt Ing nog steeds een goed wijf.
Rob: ik heb met niemand een probleem, alleen met Menno gehad, dus nu is het moeilijk voor mij om te nomineren. Ik heb Ing genomineerd omdat ik ook daoor haar ben genomineerd.
Dido: ik denk dat Lies mij mag, maar die gaat mee met DIE ANDERE 2, ze is gewoon jong. Lies hoeft niet weg van mij. Maar de lol is er wel af door hun acties, het groepsgevoel is weg sinds die 3 nominaties op mij. Er is geen ruzie maar het zullen nooit mijn vriendinnen worden. Ze gaat nu echt zeuren over ze.
Naad: ik weet dat ik hun volgende slachtoffer ben. Of Rob. Rob: dat weten we allang natuurlijk.
Rob zegt dat ze niet achter alles iets moet zoeken. Maar je bent wel beschadigd. Rob zeurt weer door dat ze kwaad is op ze. Hij vindt het wel gek dat ze nog steeds moeite doet om in contact met ze te komen. Rob: 'Als ik klaar ben met iemand dan ben ik er klaar mee'. Dido vindt van niet: 'je moet blijven proberen zo ben ik 1maal'.
Naad: ik kan gelukkig wel met iedereen goed door de bocht, maar ik analyseer wel en sla het op (????? heeft ze een 100GbHD in d'r bol). Rob wil Ing er nog steeds bij houden, want hij vindt nu haar meer 'naar buiten' komen nu Menno weg is.
10:40
Ze bespreken nu de mogelijkheid als ze iemand van de bank mogen halen:
Dido: als ik iemand van de bank mag halen, dan haal ik Naad eraf want ze heeft een rotweek gehad (Nemo, mond (?), enkel).
Rob zegt: 'en ik Ing'.
Dido vindt dat gek. Naad zegt niks.
Rob zegt ik ben er eerlijk in, jullie zouden mij toch ook niet van de bank halen, want jullie zijn vriendinnen en Roel en Dido zijn ook samen, Naad en Joost samen, dus van jullie allemaal verlies ik het. Rob lijkt er dus niks aan te doen als Naad moet gaan.... Dido heeft wel bedenkingen tegen Joost omdat hij soms niet eerlijk was, maar hij is verder gewoon leuk.
Naad: jaaa vin ik ook.
Rob: ik weet dat hier mensen zitten puur voor het geld.
Dido: ik niet, geld is leuk, maar ik zit hier voor het geheel, ik zit hier om het leuk te hebben, daarom doe ik er nog ook moeite voor om het leuk te hebben.
Naad zegt hezelfde, 'je gaat er gewoon in mee'
Dido: 'ik wilde het hier echt leuk hebben elke dag, maar dat hebben zij verpest voor me, terwijl ik niks vervelends heb gedaan. Maar het draait echt niet om geld. Naad zegt niks en Rob: 'en ik geniet als jullie genieten'.
Naad: die anderen gaan zich daaraan irriteren omdat ze dat zelf niet kunnen.
Rob: dus je moet gewoon zo doorgaan.
Dido: ik was niet nep-vrolijk, maar echt vrolijk. Nu niet meer, jammer. Ik ga er geen energie meer insteken met die personen en ik ga gewoon meer doen die ik zelf leuk vind.
10:50 ze maken toch aanstalten om te gaan schoonmaken:
Naad: vin ik leuk schoonmaken, dus ze gaat helpen (positief toch??).
Rob gaat op de wc verder naar zijn eigen gezeik luisteren.
Dido: hij is slim, Naad: maar niet slim genoeg (duidelijk is dat ze de pest erin hebben dat Rob zo eerlijk is geweest dat Rob Naad niet zou helpen van de bank halen).
pi_32475057
Dido is in de keuken aan het poetsen, en vind het bierflesje in de rode vaas, ze lacht er een keer om, maakt de vaas schoon en zet het flesje weer terug in de vaas.

Ik ben wie ik ben. En ik doe wat ik doe.
pi_32476121
De aardappelschillers genieten van hun lunchpauze, ze zijn heel tevreden over het behaalde resultaat van deze morgen.

Roel, Chantal en Lieske zijn al aan hun derde zak aardappels begonnen.
pi_32476182
Na 15 min. pauze besluit Chantal om weer aan het werk tegaan. Op dat moment doen Ingrid en Joost nog even wat ontspanningsoefeningen.

Ingrid gaat ook 10 min voor het einde van haar pauze weer aan het werk.

Joost bestelt via de telefoon nieuwe tape om de vingers af te plakken, de rol die ze hadden is al helemaal op.

Ook Lieske besluit 5 minuten eerder te beginnen. Zo zitten dus de 3 dames al ijverig weer piepers te jassen, terwijl de heren hun pauzetijd volledig benutten.

[ Bericht 30% gewijzigd door M-en-A op 22-11-2005 12:12:26 ]
pi_32476578
Keurig op tijd melden ook Joost en Roel zich aan de aardappeltafel. Ze hebben nog 1 minuut voor de pauze ook echt voorbij is.

Ondertussen zijn Rob en Dido nog druk bezig in de keuken. Ze krijgen ook hulp van Nathalie, die op de grond zittend zich bezig houdt met het schoonmaken van de oven.
pi_32476994
alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar
pi_32476995
Het gaat voorspoedig met het aardappels schillen. Ze zijn allemaal met de 3e zak bezig. Tijdens de pauze had Chantal zelfs al geopperd om BB te vragen of ze morgen ook al de inpakzakken kunnen krijgen. Want volgens haar houden ze, als ze in dit tempo door blijven gaan, morgen werktijd over.

Ondertussen vindt nu ook de huishoudploeg dat het tijd is om te lunchen. Dido had de tafel tijdens het schoonmaken al netjes gedekt, en samen nuttigen ze nu de broodmaaltijd.
pi_32477676
Rob en Nathalie praten weer over het "voetveeg"-incident. Nathalie vraagt of Rob er wat van gezegd zou hebben als hij het had gezien. (Rob is nog in de veronderstelling dat hij niet in de slaapkamer was op dat moment, waar hij wel was weet hij niet). Rob zegt dat hij niet zou weten hoe hij gereageerd zou hebben, hij heeft niks met knuffels. Hij vindt het zowiezo raar dat mannen een knuffel hebben. Hij rekent even en zegt.... er waren drie mannen met een knuffel, Rickert had ook een knuffel Nu zijn er nog twee mannen met een knuffel in huis. "Joost heeft er eentje en Roel heeft Dido." Nathalie vindt nog steeds dat ze niet echt iets verkeerd heeft gedaan.
pi_32477714

Roel is ondertussen als eerste van de schilploeg aan zijn vierde zak aardappelen begonnen. Hij heeft er een goed tempo in zitten. Vanmorgen zei hij ook al dat hij deze opdracht simpeler vind dan de bonenopdracht.
pi_32477794
Chantal is zo nerveus, ze wil niet winnen, maar wil alles mee maken, wordt er gezegd. "Nou", zegt Rob, "laat mij dan maar winnen en dat jullie alles mee maken".

De drie staan op en gaan weer verder met het schoonmaken in de keuken.
pi_32477935
Nathalie gaat verder met haar werk aan de oven. De keuken wordt gevuld met heftige schuurgeluiden.
Dus de oven is echt wel aan een goede beurt toe zo te horen

Rob haalt de besteklade helemaal leeg, zodat die ook grondig gepoetst kan worden.

Ondertussen ontfermt Dido zich over de koelkast, die ze helemaal leeg haalt om te gaan soppen.

[ Bericht 13% gewijzigd door M-en-A op 22-11-2005 13:27:38 ]
pi_32478389
Ze zijn druk bezig in de keuken. Rob heeft de bestekbak uit de la gehaald en is hem buiten aan het uitsoppen. Dido is ondertussen nog steeds druk met de koelkast.

Ondertussen praat ze volop met Nathalie. Als ik het goed begrijp heeft Nathalie ontdekt dat Dido de geheime opdracht had met de bierflesjes. Nathalie verteld dat ze al eerder iemand betrapt heeft met een geheime opdracht, maar dat ze dat nog wel een keer verteld aan Dido. (waarschijnlijk buiten het huis, want tot nu toe zwijgt ze als het graf dat ze Rob betrapt heeft met het geld uit de sloffen van Ingrid). Dido begint te lachen en zegt.... "Dat zal dan wel met Rob geweest zijn". Nathalie begint wat te lachen, maar zegt er verder nog steeds niets over.

[ Bericht 1% gewijzigd door M-en-A op 22-11-2005 13:48:47 ]
pi_32478405
Dido is aan het afwassen, Naad maakt de oven schoon. Rob is in de tuin bezig.
Dido zegt 'wat is die Rob nou toch in de tuin aan het doen'.
Naad zegt (terecht) dat ze er niks achter moet zoeken.
Dido is erg over de zeik dat Naad nicotinepleisters heeft gevonden in de keuken, maar 'ze moet haar bek erover houden'. Intussen zijn ze weer met z'n 3tjes bezig in de keuken.
pi_32479154
Er wordt nog steeds hard gewerkt door allebei de ploegen.
De aardappelschillers gaan driftig door, al lijken ze toch wel moeite te hebben met de kledingvoorschriften. Lieske, Ingrid en Chantal gebruiken de monddoekjes om hun kin te bedekken, Joost draagt helemaal geen monddoekje. Roel is zo te zien vandaag de enige die zich zo goed mogelijk aan de kledingvoorschriften wil houden.

In de keuken is Rob de onderkastjes grondig aan het poetsen, Nathalie staat wat af te wassen en Dido neemt de prullenbak met een schuursponsje onder handen
pi_32479334
De aardappelploeg heeft weer pauze. Lieske, Roel en Joost komen even in de keuken. Lieske zegt dat ze bijna aan de 6e zak begint. Joost meldt dat hij met zijn 5e zak bezig is en Roel zegt dat die ook al zo ver is. Iedereen is al zo ver..... we liggen nu al 4 zakken voor op schema en dan moeten we nog 2 uur zegt Roel. Dat wordt morgen 2,5 zak per persoon, wordt er gezegd. De huishoudploeg heeft het idee dat ze voor de gek gehouden worden, maar Roel en Joost blijven er serieus onder. Zouden ze de huishoudploeg echt even willen stangen??
pi_32479542
Joost heeft even iets bedacht als oppeppertje voor de aardappelschillers. Hij heeft een gebruiksaanwijzing gepakt en staat die als een Duitse officier voor te dragen. Met stemverheffingen en af en toe het vingertje omhoog "knauwt" hij de Duitse handleiding voor, ondertussen wild heen en weer stappend.

[ Bericht 12% gewijzigd door M-en-A op 22-11-2005 14:40:56 ]
pi_32479576
De bewoners krijgen een waarschuwing van BB dat ze na de pauze hun handen moeten wassen met desinfecterende zeep en dat ze de monddoekjes goed voor moeten doen en zich absoluut aan de kledingvoorschriften moeten houden.

Chantal vraagt gelijk aan BB of ze er nog een paar bakken gevuld met water erbij kunnen krijgen, omdat ze anders straks de geschilde aardappelen niet meer kwijt kunnen.

Ze schijnen dus inderdaad met een razend tempo aan de gang te zijn, want ze zeggen ook dat BB waarschijnlijk niet verwacht heeft dat ze nu al zoveel gedaan hebben.

Joost verteld nog maar eens even dat Rob een behoorlijk kwade blik had, toen Joost hem vertelde dat hij al bijna Rob zijn schilrecord had verbroken.

Zoals ik op de stream zie hebben ze vandaag ook mooie grote aardappelen om te schillen, gister hadden ze beduidend kleinere aardappelen.

[ Bericht 34% gewijzigd door M-en-A op 22-11-2005 14:53:20 ]
pi_32479837
Ondertussen zijn Rob en Dido nog wat in de keuken bezig en zijn ze al weer bijna aan hun theepauze toe.

Nathalie heeft alvast de bank weer opgezocht en maakt daar de spercieboontjes voor het avondeten schoon.
pi_32480172
De huishoud(st)ers lopen te dollen: Dido doet de keukenvloer en Rob en Naad doen de spercieboontjes.
Naat vertelt erover dat ze vlak voor een verjaardag haar keuken even met een sopje deed en dan de emmer leeggoot over de kopjes die nog in de gootsteen stonden. Jah, daarna nog wel even afwassen voordat de gasten hun koffie eruit kregen zei ze.
Naad vind het wel meevallen, Rob zegt nouuuu, wat ben je toch een viezerd.
Gelijk vraagt-ie Dido om haar mening. Die zegt nou valt wel mee. Rob: Jah, Dido is nog ranziger!
Rob zeurt verder over Roel en Joost die 3 dagen met hun onderbroek doen. Vind-tie smerig.
Dat snapt Naad ook niet omdat met name Joost erg zweet.
Rob gaat nog even doceren in efficiency in het huishouden en boodschappen doen. Saaaiii en vervelend.
Dido vertlet Rob dat ie op Robert Redford lijkt. Rob lachend: ja en ook Willem Ruis. Naad merkt op dat ze ook erg met haar gezicht kan 'tpraten'. Ja expressief is ze wel (ik zeg verder niks hierover zelfs gene link naar een bepaald topic laaat ik 8terwege). Ik hou het voor gezien vandaag met BB.

[ Bericht 15% gewijzigd door giofree op 22-11-2005 15:07:37 ]
pi_32480243
Terwijl Dido de keukenvloer nog aan het dweilen is, heeft Rob zich bij Nathalie op de bank genesteld. Samen gaan ze onder het genot van een kopje thee met de bonen verder.

dinsdag 22 november 2005 @ 15:24:00 #24
16701 scanman01
Today's a good day
pi_32480864
Om kwart over 3 vindt de schoonmaakploeg het welletjes en gaat op de bank slapen.

My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:28:05 #25
16701 scanman01
Today's a good day
pi_32480977
Dido wordt naar de dbk geroepen. Ze zijn meteen bang dat dat is omdat ze lagen te slapen.

5 minuten later komt Dido terug: "We mogen best even liggen als we maar zorgen dat het eten op tijd klaar is"
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')