abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:11:25 #51
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32468399
bedoel je met iedereen de gehele wereldbevolking?
quote:
Ik zit overigens nog steeds te wachten op iemand die kan bewijzen dat de vrije markt een beter en goedkopere gezondheidszorg oplevert, de bewijzen die nu voorhanden zijn wijzen op het tegendeel.
ik blijf mezelf niet herhalen maar je zou eens naar de usa en duitsland en belgie (artsen verdienen daar minder) kunne kijken.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32468697
In belgie verdienen ze minder omdat ze er in loondienst bij het ziekenhuis (dus bij de overheid) zijn en niet als kleine zelfstandigen met praktijk werken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32468763
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:11 schreef McCarthy het volgende:

ik blijf mezelf niet herhalen maar je zou eens naar de usa en duitsland en belgie (artsen verdienen daar minder) kunne kijken.
Was je deze alweer vergeten?
quote:
For Americans, Getting Sick Has Its Price
Survey Says U.S. Patients Pay More, Get Less Than Those in Other Western Nations

By Rob Stein
Washington Post Staff Writer
Friday, November 4, 2005; Page A02

Americans pay more when they get sick than people in other Western nations and get more confused, error-prone treatment, according to the largest survey to compare U.S. health care with other nations.

The survey of nearly 7,000 sick adults in the United States, Australia, Canada, New Zealand, Britain and Germany found Americans were the most likely to pay at least $1,000 in out-of-pocket expenses. More than half went without needed care because of cost and more than one-third endured mistakes and disorganized care when they did get treated

http://www.washingtonpost(...)AR2005110301143.html
De VS heeft een duurdere en slechtere gezondheidszorg dan de andere landen in dit onderzoek.
Let wel dat de UK 'gratis' gezondheidszorg heeft net als Canada.
pi_32468827
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ho wacht even, dat is zeer zeker onwaar. Als de overheid zich niet met 'eten' zou bemoeien zouden landbouwsubsidies niet bestaan en nooit bestaan hebben. De overheid kan zich pas terugtrekken op het moment dat er voldoende voedsel voor iedereen is, dat is echter nog niet zo lang het geval in Nederland.

Ik zit overigens nog steeds te wachten op iemand die kan bewijzen dat de vrije markt een beter en goedkopere gezondheidszorg oplevert, de bewijzen die nu voorhanden zijn wijzen op het tegendeel.
Ik had het over eten omdat je het haalt bij een supermarkt. Een supermarkt die niet gesubsidieert hoeft te worden door de staat en toch genoeg eten heeft en voor een goede prijs. Beter dan wanneer de staat zich ermee zou bemoeien. Op dit gebied vind iedereen het normaal, waarom zou dit niet voor meer dingen kunnen gelden?

Over de landbouwsubsidies. We hebben geen eten dankzij de landbouwsubsidies. Het doel van landbouwsubsidies was om te zorgen dat we ook eten hebben in het geval van oorlog. Zelfvoorziening dus. Er is genoeg eten voor iedereen, meer doen genoeg. In Nederland dan. Het zou nog goedkoper zijn zonder landbouwsubsidies. Dan betalen we niet dubbelop voor onze mais maar halen we het goedkoper dan nu uit bijvoorbeeld Afrika.

Gezondheidszorg op een vrije markt zou naar mijn mening zeker beter zijn en goedkoper. Er zal alleen verschil zijn in kwaliteit. Niet iedereen kan gebruik maken van de zelfde (van gemiddelde kwaliteit) gezondheids zorg maar sommige van betere gezondheidszorg en andere van mindere. Er is een reden waarom er bepaalde operaties alleen in Amerika uitgevoerd (kunnen) worden. Daar is de gezondheidszorg beter dan hier. Die gezondheidszorg is alleen niet beschikbaar voor iedereen. Sommige eten ook kaviaar en ik at vandaag een hamburger. Ik vind het totaal geen probleem.
  dinsdag 22 november 2005 @ 13:08:47 #55
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32477650
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was je deze alweer vergeten?
[..]

De VS heeft een duurdere en slechtere gezondheidszorg dan de andere landen in dit onderzoek.
Let wel dat de UK 'gratis' gezondheidszorg heeft net als Canada.
we zijn nou een discussie aan het overdoen! welke ook al weer?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32602500
quote:
Autobranche in zwaar weer
BUNNIK - Als gevolg van de moordende concurrentie in de Nederlandse autobranche voltrekt zich een keiharde saneringsslag, waarbij ontslagen, faillissementen en reorganisaties aan de orde van de dag zijn. De concurrentie is heviger dan ooit, omdat steeds meer autofabrikanten kampen met overcapaciteit en dalende afzet”, aldus een woordvoerder van de Bovag/NDA zaterdag.

Foto: ANP

De gemiddelde rendementen in de dealerbranche zijn over het eerste halfjaar van 2005 gedaald tot 1,3 procent, tegen 1,6 procent in 2004. Een rendement van 2,0 procent wordt in de branche als gezond beschouwd. De NDA Branche Barometer voorspelt echter dat het resultaat in 2005 tussen de 0 en 0,5 procent van de omzet uitkomt. In de loop van het jaar zijn als gevolg van de druk al tientallen dealerbedrijven failliet gegaan of overgenomen door grotere collega's.

De autoverkoop komt dit jaar naar verwachting uit op 475.000, iets minder dan in 2004. Om de verkoop op peil te houden, worden grote kortingen gegeven. Onderzoek van Mercers Management Consulting zegt dat de autokopers in Europa in het eerste half jaar een gemiddelde korting van 16 procent hebben afgedwongen. Ook in Nederland worden bij nieuwe auto's steeds vaker voor duizenden euro's aan gratis accessoires meegeleverd.

Voor 2006 wordt geen verbetering voorzien. Bovag/NDA en Rai gaan uit van 475.000 verkopen. „De branche reageert op de problemen door schaalvergroting”, aldus een woordvoerder. De vijftig grootste dealergroepen beheersen inmiddels een derde deel van de automarkt, de overige 1.750 dealerbedrijven verdelen de rest. Tien jaar geleden waren er nog zo'n 3.000 zelfstandige dealers.

Concentratie blijkt echter ook geen garantie voor succes. De afgelopen week kondigde de Kroymans Retail Groep uit Hilversum het ontslag aan van 125 van de 1.050 werknemers, de sluiting van zes dealerbedrijven en een reorganisatie van het hoofdkantoor. Kroymans (o.m. Opel, Saab, Ford en Kia) heeft in Europa 45 dealervestigingen en is qua grootte de nummer twee op de Nederlandse markt.

De Stern Groep, de grootste dealerorganisatie in ons land met vrijwel alle merken in portefeuille, kondigde onlangs ook al sluiting van enkele vestigingen aan. In het eerste halfjaar liep de winst van de beursgenoteerde onderneming terug van 4 miljoen euro naar 2,9 miljoen euro.

Ook op importeursniveau eist de veranderende automarkt slachtoffers. Met veranderingen in het management wordt getracht het tij te keren. De afgelopen week werden de directeuren van Mazda-importeur Autopalace De Binckhorst in Den Haag en van Chevrolet Nederland in Hoofddorp wegens de tegenvallende resultaten naar huis gestuurd. Topman Thon van Soest van Kroymans Corporations heeft inmiddels zelf zijn vertrek aangekondigd.

Volgens Peter Jansen van de Rai Vereniging wordt de rol van de importeurs als gevolg van de Europese regelgeving steeds kleiner. „De taak wordt beperkt tot sales en marketing, feitelijk importeren doen ze niet meer.” Deze ontwikkeling heeft geleid tot een sanering, waarbij per importbedrijf in de afgelopen jaren vaak tientallen arbeidsplaatsen zijn verdwenen. Op het hoofdkantoor van DaimlerChrysler in Utrecht zijn bijvoorbeeld zelfs tweehonderd banen geschrapt, bij een kleine speler als Daihatsu Holland zijn tien van de veertig banen opgeheven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_in_zwaar_weer.html

Het staat nergens genoemd meen ik, maar toch zie ik dit als het zoveelste voorbeeld. De kosten zijn belachelijk hoog terwijl de dealer daar niets van terugziet.

Een gemiddelde auto kost geen 30000 gulden meer zoals vroeger, nee, die kost 30000 euro en dan krijg je nog een uitgeklede versie ook.

Een grote beurt kost geen 400 gulden meer, maar 400 euro. Een monteur heb je al niet meer onder de 60 euro per uur. Ziet die dat geld zelf terug? Nee. Ziet de dealer dat terug? Nee. Dat gaat naar Den Haag en naar die prachtige fantastische EU waar de burger zoveel genot aan beleeft.

Ik vind het volstrekt absurd dat men het in de politiek steeds heeft over "de loonkosten zijn in NL VEEL te hoog". Waar halen ze het in godsnaam vandaan? Ik verdien het viervoudige wat ik NL deed en hier hoor ik niemand klagen dat de loonkosten zo hoog zijn. Weet je wat het probleem is? De belastingen zijn veel te hoog. Dat zouden de politici nou eens moeten realiseren. Je salaris kan nog zo hoog zijn, als 70% er alsnog van afgeroomd wordt, dan blijft er weinig over. En dan draait de economie niet meer, want niemand wil nog iets uitgeven van de paar centen die ze overhouden. Ergo: NL doet het bijna het slechtste van de EU. Ben ik nou zo simpel of zijn ze in Den Haag zo dom?

Over de BPM die in NL ook nog eens geheven wordt, zal ik het maar niet eens hebben. Met 70% belastingdruk halen mensen het wel uit hun hoofd om nog eens een nieuwe auto te kopen en daar 40% BPM over te betalen.

Ga vooral zo door Den Haag, pers iedereen nog maar wat extra uit. 70%, ach, dat betekent dat er nog 30% over is en dat kan makkelijk naar 20%! Balkenende met z'n voorspelling dat het komend jaar beter zal gaan.... beter voor de overheid, ja.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32619967
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mag ik er hierbij wel van uit gaan dat je je schuld aan de Nederlandse samenleving (zorg, onderwijs, kansen etc etc.) al met een ruimhartige cheque voor dhr. Zalm hebt ingelost?
[..]

Je weet ook dat de EU bezig is veel geld in de kennisinfrastructuur te pompen? En dan nog verreweg de meeste mensen verhuizen naar andere EU landen. Dan is met een Europese markt het negatieve effect van die braindrain ook niet zo gek desastreus.
nee tuurlijk niet wel profiteren maar niet betalen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 27 november 2005 @ 19:00:10 #58
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32624781
Als de TS een echte vent was zou hij wel de politiek ingaan om het beter te maken. Maar nee, als een echte lafbek vlucht hij weg en dan lekker vanaf de zijlijn schelden. Maar het is duidelijk een echte Nederlander: veel zeiken, maar iets eraan doen ho maar, dat is weer teveel moeiter.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 27 november 2005 @ 19:31:23 #59
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32625573
waarom moet hij er zelf wat aan gaan doen, dat is toch waar we politici voor hebben.
pi_32626250
Waar ik me over verbaas, is de reactie's op StefanP's vertrek uit Nederland. Alsof dat diefstal is. Hoe zit het met studenten met een pretpakket, die nooit aan een baan konden komen en nu in de vangnetten (lees bijstand) hangen?? Daar hoor ik de mensen van GroenLinks nooit over klagen. Van die lui die in kraakpanden wonen en ons vertellen dat bijvoorbeeld kunst ook belangrijk is, maar die nog nooit een cent hebben bijgedragen aan onze sociale samenleving.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_32626311
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:54 schreef Lyrebird het volgende:
Daar hoor ik de mensen van GroenLinks nooit over klagen.
Maar over StefanP's vertrek hebben ze daarentegen boeken vol geschreven?
pi_32626381
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar over StefanP's vertrek hebben ze daarentegen boeken vol geschreven?
Wat wil je daarmee zeggen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_32626410
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?
Je legt een verband tussen twee zaken, waar geen verband tussen te leggen is, lijkt mij.
pi_32626694
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je legt een verband tussen twee zaken, waar geen verband tussen te leggen is, lijkt mij.
Monidique, je moet eens leren om tussen de regels door te lezen. Denk je echt dat ik bedoelde: GroenLinks, met die de Vos en Halsema en dan op de achterbank Rosemoller, die lezen allemaal mee op dit forum en die zitten zich gruwelijk te ergeren aan het vertrek van StefanP? En dan bellen ze met Promes om te vragen of ze een reactie moeten plaatsen?

Ik denk in grote lijnen. Daardoor kan er af en toe een detail wegvallen. Met mensen van GroenLinks bedoel ik zo iemand als Du_ke, die loopt te kankeren op buitenlanders als StefanP en ondergetekende, maar die je nooit zult horen klagen over Nederlandse bankzitters.
pi_32626715
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:11 schreef McCarthy het volgende:

bedoel je met iedereen de gehele wereldbevolking?
[..]

duitsland heeft het duurste zorgsysteem ter wereld
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32626730
En natuurlijk staat GroenLinks ook bekend om zijn vriendelijke bewoners van kraakpanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')