Maar 2 winterbanden monteren? Je pa wilt op elke hoek van de straat dwars staan? Dan kan je nog beter je zomerbanden laten zitten.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:25 schreef GenesiZ het volgende:
Ik wil binnenkort ook winterbanden onder mijn auto zetten ivm 2 geplande wintersport-vakanties. In Nederland zie ik voor mij het nut er niet zo van in, aangezien ik niet veel kilometers maak.
Maar nu heeft mijn vader 2 winterbanden besteld, want hij vertelde dat je ze alleen op de aandrijfwielen nodig zou hebben, net als sneeuwkettingen. Klopt dit? Het lijkt mij niet, omdat je achterkant dan kan gaan schuiven.
natuurlijke selectie heet datquote:Op donderdag 29 december 2005 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel mensen vinden hun velgen belangrijker dan hun banden..
Dat somt het zo ongeveer wel op
da's zonde van de boomquote:Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef daNpy het volgende:
Maar dan liefst tegen een boom en niet tegen mensen die wé de moeite hebben genomen voor hun eigen veiligheid te zorgen
das wel zo gezellig rond de kerstdagen, van die bloemen en kaarsjes bij zo een boom.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef daNpy het volgende:
Maar dan liefst tegen een boom en niet tegen mensen die wé de moeite hebben genomen voor hun eigen veiligheid te zorgen
Ik vind het meer zonde van de auto. Alhoewel de meeste Nederlanders niet echt excentrieke auto's rijdenquote:
Dit is gruwelijk droogquote:Op donderdag 29 december 2005 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
das wel zo gezellig rond de kerstdagen, van die bloemen en kaarsjes bij zo een boom.
Als ik over zo'n provinciale weg rij, en dat weer eens zie, dan denk ik, he, wat gezellig met die donkere dagen..
Is uitgevoerd door bandenexperts (dit jaar en dus met de nieuwste winterbanden) van ADAC, ANWB maar jullie weten het allemaal beter tja moet je zelf weten, dat jullie denken dat ze beter zijn in regen en op droog wegdek zogenaamd uit praktijkervaringen. (eerst zelf vergelijken en dan echt goed natuurlijk in dezelfde omstandigheden voordat je het beter denkt te weten dan de echte experts)quote:Op donderdag 29 december 2005 07:52 schreef Pietverdriet het volgende:
grappig is wel dat een test in autobild/autoweek de winterbandencritikasters hier de doorslag zou geven.
Das de autovariant van Computer Idee
Nee die baan is wel alleen nat maar vanwege het soort wegdek vergelijkbaar met rijden op sneeuw/ijs.quote:Op donderdag 29 december 2005 05:57 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Bij winterbanden van vroeger misschien ja.
Heb dit jaar een Michelin testdag gehad via mijn werk.
2 keer op een natte baan geremd met een uitwijkproef met een Citroën C4.
Een met winterbanden, de andere op zomerbanden, beide zelfde bandenmaat, en net nieuw.
Scheelt je bij een snelheid van 60 km per uur meer dan 10 meter remweg.
Volgende test was het in een rondje rijden op een natgemaakte baan.
Auto: Saab 9-3 turbo met ESP, wederom eentje met en eentje zonder winterbanden.
Met winterbanden zat je na 1,5 ronde alweer achter de auto zonder winterbanden.
En dit lag niet aan de bestuurder....
Amenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:21 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Is uitgevoerd door bandenexperts (dit jaar en dus met de nieuwste winterbanden) van ADAC, ANWB maar jullie weten het allemaal beter tja moet je zelf weten, dat jullie denken dat ze beter zijn in regen en op droog wegdek zogenaamd uit praktijkervaringen. (eerst zelf vergelijken en dan echt goed natuurlijk in dezelfde omstandigheden voordat je het beter denkt te weten dan de echte experts)
![]()
![]()
![]()
![]()
Of sowieso met autorijden opzich. ( zelf rijden dan he, niet naast papa of mama).quote:Op donderdag 29 december 2005 21:34 schreef Klonk het volgende:
vraagje aan 1299 en Badeend19: hebben jullie ervaring met het verschil tussen winter en zomerbanden ?
U is een beetje blind ?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:36 schreef BadEend19 het volgende:
Yep zelf ervaring blaat dus niet zomaar in het rond net als jullie!
quote:Op donderdag 29 december 2005 21:31 schreef Klonk het volgende:
tja, mijn ervaringen zijn gewoon dat winterbanden in de winter fijner rijden en enige ervaring is mij niet vreemd voor werk en prive rij ik 150.000 + km per jaar.
ik speel niet graag op de man, maar een kleine blik op je postgeschiedenis maakt me niet vrolijk en doet me zeker niet denken aan ervaren chauffeurquote:
absoluut nietquote:Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef BadEend19 het volgende:
Uhm...ja zal wel![]()
![]()
![]()
M.a.w. jij vind jezelf beter dan ieder ander!![]()
het zet mij aan het denken, da's allesquote:Op donderdag 29 december 2005 21:49 schreef BadEend19 het volgende:
En dat zogenaamde "hoogtepunt" uit mijn postgeschiedenis heeft er al helemaal nx mee te maken is zoeken naar iets om het goed te praten wat je zei.![]()
Deze test die de ANWB ook publiceerd, en niet het sensatieverhaal in de AutoIdee?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:21 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Is uitgevoerd door bandenexperts (dit jaar en dus met de nieuwste winterbanden) van ADAC, ANWB maar jullie weten het allemaal beter tja moet je zelf weten, dat jullie denken dat ze beter zijn in regen en op droog wegdek zogenaamd uit praktijkervaringen. (eerst zelf vergelijken en dan echt goed natuurlijk in dezelfde omstandigheden voordat je het beter denkt te weten dan de echte experts)
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |