Mijn zomerbanden zijn ook nieuw, maar daar zou ik nu alle kanten mee uitglijden.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:29 schreef 1299 het volgende:
Jullie ervaringen vind ik wat minder aannemelijk dan een test van adac. Alle sportieve zomerbanden horen overigens juist prima regeneigenschappen te hebben. Ga maar kijken op een willekeurige site van een fabrikant.
Waarschijnlijk merk je enkel het verschil van haast versleten zomerbanden t.o.v. gloednieuwe winterbanden.
Is omdat die F1's heel erg gevoelig zijn voor temperatuur, niet zozeer voor regenval. Rij er zelf ook mee, met zomerse temperaturen heb je met regen ook geen last, of er moet een dikke laag water staan. En dan nog moet je ze in de zomer redelijk goed op temperatuur rijden voor ze echt goed werken.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:33 schreef Fugie het volgende:
mijn zomerbanden zuigen kont met regen. Het zijn gewoon pure droogweer banden (goodyear eagles f1 a 200 euro per stuk). Met mijn winterbanden heb ik merkbaar meer grip, en zeker als het koud is en het regent ofzo zijn mijn zomerbanden niet echt verstandig.
Ik vind het dan ook nogal een lompe opmerking als je zegt dat zomerbanden goed zijn in de regen... Ik bedoel het is zowiezo voor iedere band verschillend en voor zover ik weet zijn zomerbanden niet echt geschikt voor regen aangezien zomer bij mij zon oproept en niet regen. Bij bandenmakers vast ook.
mwa ik vind ze zowiezo minder in de regen, blijkt ook test dacht ik dat ze wat minder zijn bij regen. Maar als het droog is plakken ze wel erg lekker hoorquote:Op woensdag 28 december 2005 20:40 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Is omdat die F1's heel erg gevoelig zijn voor temperatuur, niet zozeer voor regenval. Rij er zelf ook mee, met zomerse temperaturen heb je met regen ook geen last, of er moet een dikke laag water staan. En dan nog moet je ze in de zomer redelijk goed op temperatuur rijden voor ze echt goed werken.
Winter kan je gewoon merken dat ze hun temperatuur niet halen en minder grip geven. Al heb ik er op droog/damp ook de afgelopen dagen nog geen last mee (kan minder hard op de limit maar normaal rijden gaat er gewoon mee). Sneeuw is wel zeuren![]()
Het gaat niet om hoe hard je door de bocht kan, maar om hoeveel grip je hebt als het nodig ísquote:Op woensdag 28 december 2005 20:59 schreef 1299 het volgende:
Ja ik merk ook dat mijn banden kouder zijn in bochten. Maar ik heb niet de illusie dat ik met winterbanden weer even hard door de bocht kan als met zomerbanden in de winter. Ik geef gewoon wat minder gas.
Als ik hard door de bocht wil heb ik ook grip nodig. Kwestie van je auto kennen, dan weet je in alle situaties hoe ver je kan gaan en wat je moet doen om weer je weg te vervolgen. Die ervaring heeft me al gered in een enkele bijna dood ervaring die overigens vaak door andere gebruikers veroorzaakt wordt.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoe hard je door de bocht kan, maar om hoeveel grip je hebt als het nodig ís
Bij winterbanden van vroeger misschien ja.quote:Op donderdag 29 december 2005 04:50 schreef BadEend19 het volgende:
Nogmaals,zoals ik al in mijn vorige post zei, maar voor de eigenwijze mensen nog een keer , winterbanden zijn ALLEEN beter op sneeuw en ijs en NIET bij regen en droog wegdek!![]()
Dit geld ook voor temperaturen onder de 7 C voor er weer allerlei onzin geblaat word![]()
Het blijkt nl zo te zijn dat zomerbanden bij winterse temperaturen nauwelijks harder worden.
Zie de link in mijn vorige post!
Maar 2 winterbanden monteren? Je pa wilt op elke hoek van de straat dwars staan? Dan kan je nog beter je zomerbanden laten zitten.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:25 schreef GenesiZ het volgende:
Ik wil binnenkort ook winterbanden onder mijn auto zetten ivm 2 geplande wintersport-vakanties. In Nederland zie ik voor mij het nut er niet zo van in, aangezien ik niet veel kilometers maak.
Maar nu heeft mijn vader 2 winterbanden besteld, want hij vertelde dat je ze alleen op de aandrijfwielen nodig zou hebben, net als sneeuwkettingen. Klopt dit? Het lijkt mij niet, omdat je achterkant dan kan gaan schuiven.
natuurlijke selectie heet datquote:Op donderdag 29 december 2005 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel mensen vinden hun velgen belangrijker dan hun banden..
Dat somt het zo ongeveer wel op
da's zonde van de boomquote:Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef daNpy het volgende:
Maar dan liefst tegen een boom en niet tegen mensen die wé de moeite hebben genomen voor hun eigen veiligheid te zorgen
das wel zo gezellig rond de kerstdagen, van die bloemen en kaarsjes bij zo een boom.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef daNpy het volgende:
Maar dan liefst tegen een boom en niet tegen mensen die wé de moeite hebben genomen voor hun eigen veiligheid te zorgen
Ik vind het meer zonde van de auto. Alhoewel de meeste Nederlanders niet echt excentrieke auto's rijdenquote:
Dit is gruwelijk droogquote:Op donderdag 29 december 2005 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
das wel zo gezellig rond de kerstdagen, van die bloemen en kaarsjes bij zo een boom.
Als ik over zo'n provinciale weg rij, en dat weer eens zie, dan denk ik, he, wat gezellig met die donkere dagen..
Is uitgevoerd door bandenexperts (dit jaar en dus met de nieuwste winterbanden) van ADAC, ANWB maar jullie weten het allemaal beter tja moet je zelf weten, dat jullie denken dat ze beter zijn in regen en op droog wegdek zogenaamd uit praktijkervaringen. (eerst zelf vergelijken en dan echt goed natuurlijk in dezelfde omstandigheden voordat je het beter denkt te weten dan de echte experts)quote:Op donderdag 29 december 2005 07:52 schreef Pietverdriet het volgende:
grappig is wel dat een test in autobild/autoweek de winterbandencritikasters hier de doorslag zou geven.
Das de autovariant van Computer Idee
Nee die baan is wel alleen nat maar vanwege het soort wegdek vergelijkbaar met rijden op sneeuw/ijs.quote:Op donderdag 29 december 2005 05:57 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Bij winterbanden van vroeger misschien ja.
Heb dit jaar een Michelin testdag gehad via mijn werk.
2 keer op een natte baan geremd met een uitwijkproef met een Citroën C4.
Een met winterbanden, de andere op zomerbanden, beide zelfde bandenmaat, en net nieuw.
Scheelt je bij een snelheid van 60 km per uur meer dan 10 meter remweg.
Volgende test was het in een rondje rijden op een natgemaakte baan.
Auto: Saab 9-3 turbo met ESP, wederom eentje met en eentje zonder winterbanden.
Met winterbanden zat je na 1,5 ronde alweer achter de auto zonder winterbanden.
En dit lag niet aan de bestuurder....
Amenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:21 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Is uitgevoerd door bandenexperts (dit jaar en dus met de nieuwste winterbanden) van ADAC, ANWB maar jullie weten het allemaal beter tja moet je zelf weten, dat jullie denken dat ze beter zijn in regen en op droog wegdek zogenaamd uit praktijkervaringen. (eerst zelf vergelijken en dan echt goed natuurlijk in dezelfde omstandigheden voordat je het beter denkt te weten dan de echte experts)
![]()
![]()
![]()
![]()
Of sowieso met autorijden opzich. ( zelf rijden dan he, niet naast papa of mama).quote:Op donderdag 29 december 2005 21:34 schreef Klonk het volgende:
vraagje aan 1299 en Badeend19: hebben jullie ervaring met het verschil tussen winter en zomerbanden ?
U is een beetje blind ?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:36 schreef BadEend19 het volgende:
Yep zelf ervaring blaat dus niet zomaar in het rond net als jullie!
quote:Op donderdag 29 december 2005 21:31 schreef Klonk het volgende:
tja, mijn ervaringen zijn gewoon dat winterbanden in de winter fijner rijden en enige ervaring is mij niet vreemd voor werk en prive rij ik 150.000 + km per jaar.
ik speel niet graag op de man, maar een kleine blik op je postgeschiedenis maakt me niet vrolijk en doet me zeker niet denken aan ervaren chauffeurquote:
absoluut nietquote:Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef BadEend19 het volgende:
Uhm...ja zal wel![]()
![]()
![]()
M.a.w. jij vind jezelf beter dan ieder ander!![]()
het zet mij aan het denken, da's allesquote:Op donderdag 29 december 2005 21:49 schreef BadEend19 het volgende:
En dat zogenaamde "hoogtepunt" uit mijn postgeschiedenis heeft er al helemaal nx mee te maken is zoeken naar iets om het goed te praten wat je zei.![]()
Deze test die de ANWB ook publiceerd, en niet het sensatieverhaal in de AutoIdee?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:21 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Is uitgevoerd door bandenexperts (dit jaar en dus met de nieuwste winterbanden) van ADAC, ANWB maar jullie weten het allemaal beter tja moet je zelf weten, dat jullie denken dat ze beter zijn in regen en op droog wegdek zogenaamd uit praktijkervaringen. (eerst zelf vergelijken en dan echt goed natuurlijk in dezelfde omstandigheden voordat je het beter denkt te weten dan de echte experts)
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat stukje uit autobild?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:03 schreef BadEend19 het volgende:
Is geen test maar een hele grove indicatie, zie mijn link in een van mijn vorige posts voor een ECHTE test!
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:03 schreef BadEend19 het volgende:
Is geen test maar een hele grove indicatie, zie mijn link in een van mijn vorige posts voor een ECHTE test!
Sterker nogquote:Op donderdag 29 december 2005 22:13 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Waarom zou een test van autobild of autoweek een betere voorstelling zijn van de realiteit dan die van de ANWB en europese partners? Het lijkt mij dat een commercieel blad wat te maken heeft met adverteerders en andere geldschieters meer te maken heeft met conflicterende situaties dan een organisatie zoals de ANWV..
DIe jij niet kan laten zien en waarschijnlijk niet begrepen hebtquote:Op donderdag 29 december 2005 22:15 schreef BadEend19 het volgende:
LOL, die test van de autoweek en autobild is van de ANWB en europese partners![]()
![]()
Dus ze hebben niet de banden gewisseld en dezelfde stukken proberen te rijden met dezelfde auto en met verschillende type banden?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:03 schreef BadEend19 het volgende:
Is geen test maar een hele grove indicatie, zie mijn link in een van mijn vorige posts voor een ECHTE test!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |