Ik heb dan wel een lease-auto, maar bij mij worden ze op mijn lichtmetalenvelgen gezet. Kost je als consument denk ik wel iets extra.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:01 schreef Halfgedraaide het volgende:
Wat ik zo jammer vind is dat je bij winterbanden meteen een dure set velgen erbij moet kopen. Want ik vind het zonde om de mooie velgen die de auto af maken maar een half jaar te gebruiken. Dus het is een flinke investering op die manier als je waarde hecht een strakke velgen.
Nee hoor gaat alleen maar om sneeuw. En ik zou zeggen kijk lekker naar de test hierboven dat bewijst toch dat ik gelijk heb.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:56 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Leer nog maar een keer lezen!
[..]
Je moet verder lezen dan alleen sneeuw. De band is op alle eigenschappen van de winter getest.
Juist, op sneeuw. Ga jij 500 pleuro dokken om 2dgn per jaar veilig te zijn? Dan laat ik de auto gewoon staan. We wonen niet in polen ofzo.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:56 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Leer nog maar een keer lezen!
[..]
Je moet verder lezen dan alleen sneeuw. De band is op alle eigenschappen van de winter getest.
Bullshit. Winterbanden werken het beste bij temperaturen onder de 7 graden. En dat zijn nogal wat dagen in NL.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:20 schreef Sloper het volgende:
[..]
Juist, op sneeuw. Ga jij 500 pleuro dokken om 2dgn per jaar veilig te zijn? Dan laat ik de auto gewoon staan. We wonen niet in polen ofzo.
Met regen is een zomerband beter. Nederland=regen. Winterband=zonde van je geld
Tests wijzen uit van niet. Zie Autbild en Autoweek voordat je BS begint je bleren...quote:Op woensdag 28 december 2005 18:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bullshit. Winterbanden werken het beste bij temperaturen onder de 7 graden. En dat zijn nogal wat dagen in NL.
Lezen.. Winterbanden werken op hun best onder de 7 graden..quote:Op woensdag 28 december 2005 19:11 schreef Sloper het volgende:
[..]
Tests wijzen uit van niet. Zie Autbild en Autoweek voordat je BS begint je bleren...
Mijn zomerbanden zijn ook nieuw, maar daar zou ik nu alle kanten mee uitglijden.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:29 schreef 1299 het volgende:
Jullie ervaringen vind ik wat minder aannemelijk dan een test van adac. Alle sportieve zomerbanden horen overigens juist prima regeneigenschappen te hebben. Ga maar kijken op een willekeurige site van een fabrikant.
Waarschijnlijk merk je enkel het verschil van haast versleten zomerbanden t.o.v. gloednieuwe winterbanden.
Is omdat die F1's heel erg gevoelig zijn voor temperatuur, niet zozeer voor regenval. Rij er zelf ook mee, met zomerse temperaturen heb je met regen ook geen last, of er moet een dikke laag water staan. En dan nog moet je ze in de zomer redelijk goed op temperatuur rijden voor ze echt goed werken.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:33 schreef Fugie het volgende:
mijn zomerbanden zuigen kont met regen. Het zijn gewoon pure droogweer banden (goodyear eagles f1 a 200 euro per stuk). Met mijn winterbanden heb ik merkbaar meer grip, en zeker als het koud is en het regent ofzo zijn mijn zomerbanden niet echt verstandig.
Ik vind het dan ook nogal een lompe opmerking als je zegt dat zomerbanden goed zijn in de regen... Ik bedoel het is zowiezo voor iedere band verschillend en voor zover ik weet zijn zomerbanden niet echt geschikt voor regen aangezien zomer bij mij zon oproept en niet regen. Bij bandenmakers vast ook.
mwa ik vind ze zowiezo minder in de regen, blijkt ook test dacht ik dat ze wat minder zijn bij regen. Maar als het droog is plakken ze wel erg lekker hoorquote:Op woensdag 28 december 2005 20:40 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Is omdat die F1's heel erg gevoelig zijn voor temperatuur, niet zozeer voor regenval. Rij er zelf ook mee, met zomerse temperaturen heb je met regen ook geen last, of er moet een dikke laag water staan. En dan nog moet je ze in de zomer redelijk goed op temperatuur rijden voor ze echt goed werken.
Winter kan je gewoon merken dat ze hun temperatuur niet halen en minder grip geven. Al heb ik er op droog/damp ook de afgelopen dagen nog geen last mee (kan minder hard op de limit maar normaal rijden gaat er gewoon mee). Sneeuw is wel zeuren![]()
Het gaat niet om hoe hard je door de bocht kan, maar om hoeveel grip je hebt als het nodig ísquote:Op woensdag 28 december 2005 20:59 schreef 1299 het volgende:
Ja ik merk ook dat mijn banden kouder zijn in bochten. Maar ik heb niet de illusie dat ik met winterbanden weer even hard door de bocht kan als met zomerbanden in de winter. Ik geef gewoon wat minder gas.
Als ik hard door de bocht wil heb ik ook grip nodig. Kwestie van je auto kennen, dan weet je in alle situaties hoe ver je kan gaan en wat je moet doen om weer je weg te vervolgen. Die ervaring heeft me al gered in een enkele bijna dood ervaring die overigens vaak door andere gebruikers veroorzaakt wordt.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoe hard je door de bocht kan, maar om hoeveel grip je hebt als het nodig ís
Bij winterbanden van vroeger misschien ja.quote:Op donderdag 29 december 2005 04:50 schreef BadEend19 het volgende:
Nogmaals,zoals ik al in mijn vorige post zei, maar voor de eigenwijze mensen nog een keer , winterbanden zijn ALLEEN beter op sneeuw en ijs en NIET bij regen en droog wegdek!![]()
Dit geld ook voor temperaturen onder de 7 C voor er weer allerlei onzin geblaat word![]()
Het blijkt nl zo te zijn dat zomerbanden bij winterse temperaturen nauwelijks harder worden.
Zie de link in mijn vorige post!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |