abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33471438
Tja in de sneeuw rij ik gewoon als Opa Bokma. En voor de rest zijn zomerbanden superieur aan winterbanden onder alle omstandigheden.
  woensdag 28 december 2005 @ 15:25:31 #27
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33471869
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:12 schreef 1299 het volgende:
Tja in de sneeuw rij ik gewoon als Opa Bokma. En voor de rest zijn zomerbanden superieur aan winterbanden onder alle omstandigheden.
Lees jij dan dit nog maar een keer: ANWB Winterbanden test

Nog een leuk fimpje over het verschil in zomer en winterbanden op sneeuw. Komt ook uit de test van de ANWB.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_33472399
En leer jij eerst maar eens lezen. Sneeuwt hier misschien 2 dagen van het jaar. Daar ga ik echt geen moeite voor doen.

En alleen in de sneeuw werken winterbanden beter. In de regen kan je beter zomerbanden hebben. En het regent toevallig net iets meer dan het sneeuwt.
pi_33472576
je kunt uiteraard wel 2 keer zo lang met je banden. dus helemaal weggegooid geld lijkt het me niet.
Verder merk ik met mn normale banden echt geen verschil op de weg of het nu zomer of winter is. Het aanpassen van je snelheid aan de omstandigheden lijkt me uiteraard wel belangrijk.
it's better to burn out than to fade away...
  woensdag 28 december 2005 @ 15:56:03 #30
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33472809
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:42 schreef 1299 het volgende:
En leer jij eerst maar eens lezen. Sneeuwt hier misschien 2 dagen van het jaar. Daar ga ik echt geen moeite voor doen.

En alleen in de sneeuw werken winterbanden beter. In de regen kan je beter zomerbanden hebben. En het regent toevallig net iets meer dan het sneeuwt.
Leer nog maar een keer lezen!
quote:
Vier keer langere remweg met zomerband
Ook in deze bandenmaat is er een - in de zomer zeer goed geteste - zomerband op wintereigenschappen beproefd. De resultaten zijn ontstellend. De zomerband laat in deze bandenmaat nog slechtere resultaten zien dan in de 14 inch grootte (zie video). Zo is de remweg van een auto met zomerbanden op sneeuw vier keer langer dan met winterbanden (de referentiebanden)! De testauto met zomerbanden heeft bij een remming vanaf 50 km/h nog een restsnelheid van 36,5 km/h als de testauto met winterbanden al stilstaat! Dit geeft aan hoe belangrijk het is de voetgangersveiligheid van auto's te verbeteren.
Je moet verder lezen dan alleen sneeuw. De band is op alle eigenschappen van de winter getest.
  Redactie Frontpage woensdag 28 december 2005 @ 16:24:43 #31
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_33473662
Sinds twee jaar rijd ik met winterbanden, eerst op mijn Swift, en nu op mijn Avensis. Die Avensis heb ik sinds twee weken, en gelijk winterbanden erbij besteld. Geen dag te vroeg, er ligt nu veel sneeuw! Ik was tweede kerstdag in Duitsland, en daar wordt nieteens gestrooid. Wat was ik blij dat ik winterbanden heb! Het is eenmaal een flinke aanschaf van bijna 600 Euro, maar je kunt beter op je winterbanden vertrouwen dan op je airbag!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_33474786
Wat ik zo jammer vind is dat je bij winterbanden meteen een dure set velgen erbij moet kopen. Want ik vind het zonde om de mooie velgen die de auto af maken maar een half jaar te gebruiken. Dus het is een flinke investering op die manier als je waarde hecht een strakke velgen.
  woensdag 28 december 2005 @ 17:02:53 #33
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33474848
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:01 schreef Halfgedraaide het volgende:
Wat ik zo jammer vind is dat je bij winterbanden meteen een dure set velgen erbij moet kopen. Want ik vind het zonde om de mooie velgen die de auto af maken maar een half jaar te gebruiken. Dus het is een flinke investering op die manier als je waarde hecht een strakke velgen.
Ik heb dan wel een lease-auto, maar bij mij worden ze op mijn lichtmetalenvelgen gezet. Kost je als consument denk ik wel iets extra.
pi_33475270
Winterbanden zijn in de regen slechter dan zomerbanden ook bij temperaturen lager dan 7 C.
Winterbanden zijn echt alleen maar beter in de sneeuw en op ijs!
http://www.autobild.de/test/reifen/artikel.php?artikel_id=9958
en dan op het plaatje klikken en de commentaren eronder lezen!

[ Bericht 10% gewijzigd door BadEend19 op 28-12-2005 17:21:53 ]
pi_33475574
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:56 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

[..]

Je moet verder lezen dan alleen sneeuw. De band is op alle eigenschappen van de winter getest.
Nee hoor gaat alleen maar om sneeuw. En ik zou zeggen kijk lekker naar de test hierboven dat bewijst toch dat ik gelijk heb.
pi_33476395
Wat ik wel door de jaren heen gemerkt heb is dat de bandentypes sterker zijn gaan verschillen. Zo had je vroeger echte all-round banden, en 'zomer'banden bestonden gewoon niet! Bovendien worden banden steeds breder, van 145 naar 175 en meer op een standaard model auto, en breder is niet altijd beter in slechte weersomstandigheden.

Ik kan alleen maar afgaan op mijn ervaringen en die is dat je als een debiel moet rijden (als een autojournalist dus) om op droog of vochtig weer een verschil te merken tussen zomer en winterband, maar in zware regenval, sneeuw, ijs en ijzel kan zelfs een gewoon mens zoals ik een hemelsbreed verschil merken.

Wie het er niet voorover heeft om om de 4 jaar of zo een setje winterbanden aan te schaffen moet dat zelf weten, ik doe het wel. Voor mezelf, voor mijn passagiers en voor de andere weggebruikers.
pi_33476419
winterbanden in nederland man man als je nou in stalingrad woont
pi_33476833
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:56 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

[..]

Juist, op sneeuw. Ga jij 500 pleuro dokken om 2dgn per jaar veilig te zijn? Dan laat ik de auto gewoon staan. We wonen niet in polen ofzo.

Met regen is een zomerband beter. Nederland=regen. Winterband=zonde van je geld
pi_33477193
mijn zomerbanden zuigen kont met regen. Het zijn gewoon pure droogweer banden (goodyear eagles f1 a 200 euro per stuk). Met mijn winterbanden heb ik merkbaar meer grip, en zeker als het koud is en het regent ofzo zijn mijn zomerbanden niet echt verstandig.
Ik vind het dan ook nogal een lompe opmerking als je zegt dat zomerbanden goed zijn in de regen... Ik bedoel het is zowiezo voor iedere band verschillend en voor zover ik weet zijn zomerbanden niet echt geschikt voor regen aangezien zomer bij mij zon oproept en niet regen. Bij bandenmakers vast ook.
pi_33477448
volgens mij las ik vandaag ergens dat de winterbanden uitverkocht zijn...
word moeilijk om ze nu nog te bestellen in ieder geval...

gelukkig rij ik met winterbanden rond, een dag als vandaag zonder die dingen
zou niet veel zijn geworden!
  woensdag 28 december 2005 @ 18:44:37 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33477495
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:20 schreef Sloper het volgende:

[..]

Juist, op sneeuw. Ga jij 500 pleuro dokken om 2dgn per jaar veilig te zijn? Dan laat ik de auto gewoon staan. We wonen niet in polen ofzo.

Met regen is een zomerband beter. Nederland=regen. Winterband=zonde van je geld
Bullshit. Winterbanden werken het beste bij temperaturen onder de 7 graden. En dat zijn nogal wat dagen in NL.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33477554
ik heb nog wel een deuk als bewijs dat zomerbanden niet werken als het 5 graden is en regent
  woensdag 28 december 2005 @ 18:51:34 #43
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_33477707
ik heb nu een paar all season banden derop liggen weleens waar maatje 195/50 r15 maar die presteren uitstekend zowel in zomer als met 10 graden en regen uitstekend en in de winter ook goed.

Alleen als het echt glad ijs/sneeuw is dan verlies ik sneller grip maar dat gelt ook voor winterbanden als je op echt sneeuw ijs rijdt ben je gewoon de l*l. en voor die 3 dagen per jaar dat er sneeuw ligt ga ik geen 600+ ¤ euro `s uitgeven.

tis in iedergeval een vooruitgang op mijn 175/65 r14 bandjes die ik hiervoor had ( zomerbandjes)
  woensdag 28 december 2005 @ 18:57:41 #44
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33477905
het enige probleem is dat het hier best wel vaker onder de 10 graden is, (7-8 graden word meestal als de grens gezien) en dan merk je het verschil tussen zomer en winterbanden, winterbanden hebben eigenlijk niet de goede naam want de meeste mensen denken dat het alleen zin heeft als het sneeuwt ofzo.

die dingen zouden ze eigenlijk koude seizoens banden moeten noemen, dekt de lading een stuk beter

en geld extra uitgeven doe je niet, je doet zelfs 2 keer zo lang met je zomerbanden
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 28 december 2005 @ 18:57:42 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33477906
All season houdt eigenlijk in dat je onder geen enkele weersomstandigheid grip hebt dus please stop
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33478419
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bullshit. Winterbanden werken het beste bij temperaturen onder de 7 graden. En dat zijn nogal wat dagen in NL.
Tests wijzen uit van niet. Zie Autbild en Autoweek voordat je BS begint je bleren...
  woensdag 28 december 2005 @ 19:18:37 #47
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33478651
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:11 schreef Sloper het volgende:

[..]

Tests wijzen uit van niet. Zie Autbild en Autoweek voordat je BS begint je bleren...
Lezen.. Winterbanden werken op hun best onder de 7 graden..
Of ze dan slechter of beter presteren dan zomerbanden staat er verder niet bij, dus dat boeit dan niet.
pi_33478760
Bij de autoweek hebben ze afgelopen tests gedaan bij temperaturen onder 0 op droog asfalt. Zomerbanden presteerden aanmerkelijk beter. Op nat wegdek bij 5 graden waren zomderbanden eveneens beter. Als ik morgen ff tijd heb zal ik ff de scanner uit 't stof halen...
pi_33478853
nouja leuk dat de autoweek dat test, ik weet uit ervaring dat ik liever op mijn winterbanden rij dan op zomerbanden bij tempraturen onder de 7 graden. Je bent altijd vrij om een rondje mee te rijden als je wil ervaren wat het verschil kan zijn.
pi_33480096
Ik heb sinds twee weken winterbanden (van continental) onder m'n auto laten zetten bij kwik-fit en ik merk echt wel dat ik op natte wegen beter grip heb met deze banden dan met de zomerbanden die eronder zaten
Democratie is iets waar politici over praten zoals een hoer over de liefde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')