Lees jij dan dit nog maar een keer: ANWB Winterbanden testquote:Op woensdag 28 december 2005 15:12 schreef 1299 het volgende:
Tja in de sneeuw rij ik gewoon als Opa Bokma. En voor de rest zijn zomerbanden superieur aan winterbanden onder alle omstandigheden.
Leer nog maar een keer lezen!quote:Op woensdag 28 december 2005 15:42 schreef 1299 het volgende:
En leer jij eerst maar eens lezen. Sneeuwt hier misschien 2 dagen van het jaar. Daar ga ik echt geen moeite voor doen.
En alleen in de sneeuw werken winterbanden beter. In de regen kan je beter zomerbanden hebben. En het regent toevallig net iets meer dan het sneeuwt.
Je moet verder lezen dan alleen sneeuw. De band is op alle eigenschappen van de winter getest.quote:Vier keer langere remweg met zomerband
Ook in deze bandenmaat is er een - in de zomer zeer goed geteste - zomerband op wintereigenschappen beproefd. De resultaten zijn ontstellend. De zomerband laat in deze bandenmaat nog slechtere resultaten zien dan in de 14 inch grootte (zie video). Zo is de remweg van een auto met zomerbanden op sneeuw vier keer langer dan met winterbanden (de referentiebanden)! De testauto met zomerbanden heeft bij een remming vanaf 50 km/h nog een restsnelheid van 36,5 km/h als de testauto met winterbanden al stilstaat! Dit geeft aan hoe belangrijk het is de voetgangersveiligheid van auto's te verbeteren.
Ik heb dan wel een lease-auto, maar bij mij worden ze op mijn lichtmetalenvelgen gezet. Kost je als consument denk ik wel iets extra.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:01 schreef Halfgedraaide het volgende:
Wat ik zo jammer vind is dat je bij winterbanden meteen een dure set velgen erbij moet kopen. Want ik vind het zonde om de mooie velgen die de auto af maken maar een half jaar te gebruiken. Dus het is een flinke investering op die manier als je waarde hecht een strakke velgen.
Nee hoor gaat alleen maar om sneeuw. En ik zou zeggen kijk lekker naar de test hierboven dat bewijst toch dat ik gelijk heb.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:56 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Leer nog maar een keer lezen!
[..]
Je moet verder lezen dan alleen sneeuw. De band is op alle eigenschappen van de winter getest.
Juist, op sneeuw. Ga jij 500 pleuro dokken om 2dgn per jaar veilig te zijn? Dan laat ik de auto gewoon staan. We wonen niet in polen ofzo.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:56 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Leer nog maar een keer lezen!
[..]
Je moet verder lezen dan alleen sneeuw. De band is op alle eigenschappen van de winter getest.
Bullshit. Winterbanden werken het beste bij temperaturen onder de 7 graden. En dat zijn nogal wat dagen in NL.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:20 schreef Sloper het volgende:
[..]
Juist, op sneeuw. Ga jij 500 pleuro dokken om 2dgn per jaar veilig te zijn? Dan laat ik de auto gewoon staan. We wonen niet in polen ofzo.
Met regen is een zomerband beter. Nederland=regen. Winterband=zonde van je geld
Tests wijzen uit van niet. Zie Autbild en Autoweek voordat je BS begint je bleren...quote:Op woensdag 28 december 2005 18:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bullshit. Winterbanden werken het beste bij temperaturen onder de 7 graden. En dat zijn nogal wat dagen in NL.
Lezen.. Winterbanden werken op hun best onder de 7 graden..quote:Op woensdag 28 december 2005 19:11 schreef Sloper het volgende:
[..]
Tests wijzen uit van niet. Zie Autbild en Autoweek voordat je BS begint je bleren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |