Het zal de Duitse politie zeker worst wezen als jij niet betaald. Dan mag je bij ze gaan logerenquote:Op zondag 22 januari 2006 20:13 schreef BadEend19 het volgende:
Dat zal het zijn je woont in Duitsland, daarom geloof je dat niet en de Duitse politie zal het zeker wel worst zijn waar je vandaan komt simpelweg omdat ze je dan NIET mogen bekeuren!
Beter lezen, onderaan staat het!![]()
-mijn- auto is wel in orde. Dus ik hoef er niet eens bang voor te zijn.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:52 schreef BadEend19 het volgende:
Tja... laat jij je maar lekker bekeuren dan.![]()
![]()
Ik hoop het voor jequote:Maarre ze zijn wel op de hoogte van de regels daar in DE hoor.![]()
Leuk, als je in je eigen hoofd je uitzonderingen creëert en goedpraat.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:56 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Is niet verplicht voor buitenlanders is immers niet europees geregeld!![]()
Voor vrachtwagens is het anders omdat het daar veel gevaarlijker is als ze gaan glijden.
Mja, zonder winterbanden de sneeuw in gaanquote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:22 schreef stefimke het volgende:
.... dan gaan we maar met z'n allen hopen dat het heel erg snel europees geregeld wordt.
Ben net terug van een weekje Sauerland (sneeuw dus). Ohohhoohoh wat is het toch grappig om al die Nederlanders bepakt en bezakt op zomerbanden te zien stunten op wegen waar de Duitsers en Nederlanders die wel op winterbanden rijden zich zonder problemen kunnen verplaatsen. Ze komen nog niet eens weg uit een besneeuwd parkeervak. Je schaamt je de ogen uit het hoofd om tot dit cheapo-volk te behoren die geen cent teveel uit willen geven. Zelfs niet voor hun eigen veiligheid.
Ze zijn amerikaans, en hadden fabrieken in Duitsland, waar ze het personeel hebben afgeknepen met lagere lonen, en nu wordt de productie toch verplaatst. Er is dus geen enkele reden voor de duitse pers om lief te zijn voor continental.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:07 schreef pAin het volgende:
Conti is toch duits??
Dat verklaard wel weer waarom hij die autobild test gewonnen heeft.
Ok, het was wat suggestief, aangezien de website ook in het duits bekeken kan wordenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze zijn amerikaans, en hadden fabrieken in Duitsland, waar ze het personeel hebben afgeknepen met lagere lonen, en nu wordt de productie toch verplaatst. Er is dus geen enkele reden voor de duitse pers om lief te zijn voor continental.
wat een bull, alsof Vredestein altijd wint in Nederlandse testen ofzoquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:07 schreef pAin het volgende:
Conti is toch duits??
Dat verklaard wel weer waarom hij die autobild test gewonnen heeft.
Waar staat dat?quote:Op zondag 29 januari 2006 13:37 schreef Repeat het volgende:
[..]
wat een bull, alsof Vredestein altijd wint in Nederlandse testen ofzo
Nekgekletsquote:Op zondag 29 januari 2006 16:31 schreef pAin het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Duitsers vinden hun eigen producten altijd het beste
In vergelijking met China merken winnen ze inderdaad op hun "sloffen".....quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:07 schreef pAin het volgende:
Conti is toch duits??
Dat verklaard wel weer waarom hij die autobild test gewonnen heeft.
Hey, ik heb die Conti Wintercontacts. Ik wist wel dat ze goed waren nadat we afgelopen week in Duitsland/Oostenrijk hebben rond gereden met prettig weersomstandigheden en vol beladen auto.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Goedkope winterbanden:
-etc etc-
winterbanden zijn meestal ook smaller dan je zomerbanden, om meer druk per cm2 te hebben...... (ik heb normaal 185/65/R13 en winterband 155/80/R13)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:30 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb nu zo'n 2 maanden op winterbanden gereden en ik vond het KLOTE dingenToen het 1 keer sneeuwde was ik inderdaad blij met die dingen: ik kon immers nog remmen in de sneeuw wat vorig jaar niet lukte met 215 brede zomerbanden. Al die andere dagen dat het niet sneeuwde had ik echter totaal geen grip. In een bocht waar ik vorige week nog met 90 doorheen ging met 185 brede bandjes, had ik al onderstuur met mijn 185 brede winterbanden.
Ik heb ze inmiddels weer verkocht aan iemand die op wintersport gaat, maar ik denk niet dat ik weer winterbanden ga kopen...
hmmzz, inderdaad... Had net voor kerst een ongeluk in duitsland, was niet mijn schuld, schade expert die naar mijn auto kwam kijken (duitse expert van de duitse verzekering die mij mijn schade moest gaan betalen) en die schreef dikgedruk in het rapport dat ik op WINTERREIFEN reed, op de vooras met 8mm profiel en op de achteras met 8,5mm profiel. dus ze zullen er wel degelijk naar kijken!!!quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:14 schreef heijx het volgende:
[..]
Leuk, als je in je eigen hoofd je uitzonderingen creëert en goedpraat.
Maarreh, hier heb je uitsluitsel:
Bron: ANWB.
Duitsland
Nog geen algehele verplichting in winterse omstandigheden. Wel kan het niet gebruiken van winterbanden leiden tot (mede)aansprakelijkheid bij ongevallen omdat de bestuurder van een auto op (zomer)banden minder goed kan reageren op onverwachte situaties. Immers zonder winterbanden is er in winterse omstandigheden minder grip en een langere remweg. Als er winterbanden gemonteerd zijn, dan moet men zich houden aan de voorgeschreven maximum snelheid van de band. Indien deze snelheid lager is dan die van de auto, moet deze maximum snelheid met een voor de bestuurder zichtbare sticker worden aangegeven. Vanaf mei 2006 moeten auto’s in winterse omstandigheden beschikken over een winteruitrusting. Onder die winteruitrusting vallen met name winterbanden en voldoende ruitensproeiervloeistof.
Kortom, het ìs niet verplicht maar je kan wel aansprakelijk gesteld worden voor schades.
Het wòrdt wel verplicht vanaf mei. Dus rijd jij volgende winter 30 in Duitsland met je lege sproeiertankje, een voorruit onder de smurrie en je zomerbandjes, dan krijg je een vette prent en een rijverbod van de Duitse hermandad, Nederlander of niet.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:17 schreef Razor21 het volgende:
Zijn we nu echt niets gewend? Meteen weer extreem lange files.....
File: A1 - Amsterdam - Amersfoort,
tussen Diemen en Laren - 19 km![]()
![]()
![]()
langzaam rijdend verkeer
File: A1 - Amersfoort - Amsterdam,
tussen Soest en knp. Watergraafsmeer - 26 km![]()
![]()
![]()
langzaam rijdend verkeer
Mensen leer toch eens rijden in de sneeuw.
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |