abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32538019
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Vind je dat de meest relevante vraag?
Aangezien hij wel ingeschreven stond bij de Universiteit, zal hij ook wel stufi ontvangen hebben. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat hij er geen 8 jaar over gedaan heeft omdat hij alleen maar in de kroeg zat....
ja als het aan hem ligt mogen de nevenactiviteiten geen smoes zijn voor studievertraging.
omdat studievertraging geld kost leek mij dat relevant. (want daar is het immers allemaal om te doen geld)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 24 november 2005 @ 16:20:02 #152
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_32540055
Maar dat Vrij Nederland tegen die actie is en het laat merken, laat zien dat Vrij Nederland weer veel geschreeuw en weinig wol produceert.

Ik ben het verder deels eens met Rutte: er lopen nog veel studenten rond die denken dat ze nog op de middelbare school zitten. Maar er zit een hoog verschil tussen het middelbaar en het hoger onderwijs.
pi_32540111
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Vind je dat de meest relevante vraag?
Aangezien hij wel ingeschreven stond bij de Universiteit, zal hij ook wel stufi ontvangen hebben. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat hij er geen 8 jaar over gedaan heeft omdat hij alleen maar in de kroeg zat....
Waarom gaat de heer Rutte er dan van uit dat als ik 8 jaar over mijn studie doe, dat wel komt omdat ik alleen maar in de kroeg zit?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32540911
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:21 schreef Seneca het volgende:

[..]

Waarom gaat de heer Rutte er dan van uit dat als ik 8 jaar over mijn studie doe, dat wel komt omdat ik alleen maar in de kroeg zit?
en daar doelde ik op
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 24 november 2005 @ 16:54:37 #155
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_32541031
Ik weet niet wat die Rutte loopt te zeiken hoor, maar ik ben echt RUIM 40 uur aan het studeren. 2 dagen stage van 8 uur = 16 uur. Dan heb ik nog 16 uur college over drie dagen verspreid is samen 32 uur en ik ben wel meer dan 8 uur bezig met boeken lezen, scripties schrijven, lesvoorbereidingen maken voor mijn stage, noem maar op. Ik heb dan nog de mazzel dat 1 stagedag betaald is en ik dus geen bijbaan heb.

Ik weet niet welke studenten hij spreekt, maar ik ken nu geen enkele student die alleen loopt te feesten en te zuipen. De studenten die het vorig jaar deden zijn allemaal al lang afgevallen.
pi_32541174
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:54 schreef Silmarwen het volgende:
Ik weet niet wat die Rutte loopt te zeiken hoor, maar ik ben echt RUIM 40 uur aan het studeren. 2 dagen stage van 8 uur = 16 uur. Dan heb ik nog 16 uur college over drie dagen verspreid is samen 32 uur en ik ben wel meer dan 8 uur bezig met boeken lezen, scripties schrijven, lesvoorbereidingen maken voor mijn stage, noem maar op. Ik heb dan nog de mazzel dat 1 stagedag betaald is en ik dus geen bijbaan heb.

Ik weet niet welke studenten hij spreekt, maar ik ken nu geen enkele student die alleen loopt te feesten en te zuipen. De studenten die het vorig jaar deden zijn allemaal al lang afgevallen.
Je vindt je studie zeker heel leuk?
  donderdag 24 november 2005 @ 17:01:07 #157
54772 Silmarwen
pi_32541210
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ben je blij met je studie?
Ja.
pi_32541236
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:01 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja.
Deed je niet iets met kinderen, SlimArwen.
  donderdag 24 november 2005 @ 17:03:48 #159
54772 Silmarwen
pi_32541277
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:02 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Deed je niet iets met kinderen, SlimArwen.
Is dat relevant voor de discussie?
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:39:53 #160
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32583302
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat mag je van studenten best verwachten. Het kan helemaal geen kwaad als ze eens wat minder in de kroeg hangen en wat meer studeren.
Dat is echt een vooroordeel.
Era Vulgaris
pi_32584179
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:49 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Precies, ik werk er meestal tussen de 20 en 25 uur per week bij. En studeer een ruime 25 uur per week. Samen ga je dan al snel richting de 50 uur per weer. Het spijt me zeer maar van die karige stufi kun je niet eens je huur betalen.
Meneer Rutte kan dan wel stellen dat we maar wat meer moeten lenen, maar me dunkt dat hij zelf nooit die afweging heeft moeten maken gedurende zijn studietijd. Hij moet eens beseffen dat lenen voor erg veel studenten erg afschrikkend werkt.
Lenen is geen serieuze algemene optie. Studenten kunnen het doen, maar het beleid zou er juist op moeten zijn dat zo min mogelijk studenten moet lenen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32584424
jullie zeiken alsmaar op Rutte omdat jullie zelf studeren.

Ik ben met hem eens, HARDER STUDEREN, want Nederland moet een concurrerende kenniseconomie blijven. Als je daar niet mee eens bent, dan stop je maar met je studie.

Het is niet anders, HARDER STUDEREN.
Verwijderd door Admin.
pi_32584738
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 00:19 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

Ik ben met hem eens, HARDER STUDEREN, want Nederland moet een concurrerende kenniseconomie blijven. Als je daar niet mee eens bent, dan stop je maar met je studie.

De suggestie dat iedereen op dit moment al niet hard studeert, klopt gewoon niet.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32585249
quote:
Alsof een horde 'zeer hard studerende'* communicatiewetenschap studenten onze 'kenniseconomie' een impuls geven!

* maar liefst 15 uur per week!
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zaterdag 26 november 2005 @ 11:00:37 #165
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32590418
quote:

Lol, grapjas. We worden nooit een kenniseconomie zolang we beleid houden dat alleen maar leerfabrieken stimuleert en studenten creeert die voor de 6jes gaan om maar op tijd af te studeren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 26 november 2005 @ 11:03:52 #166
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32590467
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 00:46 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Alsof een horde 'zeer hard studerende'* communicatiewetenschap studenten onze 'kenniseconomie' een impuls geven!

* maar liefst 15 uur per week!
En ook dat is weer zo'n heel vervelend iets van tegenwoordig. Niks wordt als nuttig beschouwd op beta-studies na. Al het andere wordt gezien als lamballen zonder enig nut.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_32591035
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:00 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Lol, grapjas. We worden nooit een kenniseconomie zolang we beleid houden dat alleen maar leerfabrieken stimuleert en studenten creeert die voor de 6jes gaan om maar op tijd af te studeren.
Dat ben ik met je eens. Universiteiten zijn in het geheel niet geinteresseerd in studenten; wel in het geld wat studenten opleveren, zeker als ze op tijd afstuderen.

Mijns inziens mag het collegegeld alleen omhoog als er ook wat voor terugkomt; zoals een hogere kwaliteit. Ik geef zelf trainingen en daar betalen mensen redelijk geld voor en als ik dat niet goed doe dan wordt ik daar keihard op afgerekend. Dat is dus echt niet het geval op de universiteit.

De overheid kennende zullen ze weer met kostenverhogingen aankomen zonder het achterliggende systeem te veranderen. Waarom is er niemand met lef of visie?

Ten aanzien van het afzeiken van bepaalde studierichtingen ben ik trouwens wat minder genuanceerd; van sommige studierichtingen is nu eenmaal bekend dat ze een bepaald slag mensen trekken en dat er creatief wordt omgegaan met cijfers om mensen af te laten studeren. Dat soort zaken is ook erg slecht; zo krijgt een studie in het algemeen een slechte naam. Maar ook hier zie je weer het probleem opduiken van het huidige systeem; kwantiteit wordt beloond niet kwaliteit.
pi_32591045
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]
Al het andere wordt gezien als lamballen zonder enig nut.
Leg jij me even uit wat onze maatschappij heeft aan vele nieuwe communicatiewetenschap-afgestudeerden per jaar?
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_32591079
Ik heb trouwens een bloedhekel aan volk dat de kantjes er van af loopt en hun best doen NIET hoger dan een 6 te halen.

En er dan nog trots op zijn ook!

[ Bericht 3% gewijzigd door klnvntrbyt op 26-11-2005 11:54:52 ]
pi_32591343
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 00:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Lenen is geen serieuze algemene optie. Studenten kunnen het doen, maar het beleid zou er juist op moeten zijn dat zo min mogelijk studenten moet lenen.
Want?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:07:24 #171
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32591683
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Want?
Lenen is nooit goed... dan krijgen mensen schulden... en dan gaan ze dieper in de schulden... en nog dieper.... en dan...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32591716
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:07 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Lenen is nooit goed... dan krijgen mensen schulden... en dan gaan ze dieper in de schulden... en nog dieper.... en dan...
Het is onzin dat lenen nooit goed is. Als iemand met geld om kan gaan dan is er niets mis met lenen. Lenen is af en toe ook gewoon noodzakelijk of denk je dat iedereen die 2,5 ton van het thuis zo op tafel heeft gelegd?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:19:46 #173
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32591920
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is onzin dat lenen nooit goed is. Als iemand met geld om kan gaan dan is er niets mis met lenen. Lenen is af en toe ook gewoon noodzakelijk of denk je dat iedereen die 2,5 ton van het thuis zo op tafel heeft gelegd?
Nee, maar das wat anders... dan heb je een vaste baan en dan weet je best zeker dat je dat af kan betalen. Wie zegt dat ik een baan krijg als ik afgestudeerd ben? Daar is geen garantie voor...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32592058
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:32 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Universiteiten zijn in het geheel niet geinteresseerd in studenten; wel in het geld wat studenten opleveren, zeker als ze op tijd afstuderen.

Mijns inziens mag het collegegeld alleen omhoog als er ook wat voor terugkomt; zoals een hogere kwaliteit. Ik geef zelf trainingen en daar betalen mensen redelijk geld voor en als ik dat niet goed doe dan wordt ik daar keihard op afgerekend. Dat is dus echt niet het geval op de universiteit.

De overheid kennende zullen ze weer met kostenverhogingen aankomen zonder het achterliggende systeem te veranderen. Waarom is er niemand met lef of visie?

Ten aanzien van het afzeiken van bepaalde studierichtingen ben ik trouwens wat minder genuanceerd; van sommige studierichtingen is nu eenmaal bekend dat ze een bepaald slag mensen trekken en dat er creatief wordt omgegaan met cijfers om mensen af te laten studeren. Dat soort zaken is ook erg slecht; zo krijgt een studie in het algemeen een slechte naam. Maar ook hier zie je weer het probleem opduiken van het huidige systeem; kwantiteit wordt beloond niet kwaliteit.
Krijgt een universiteit meer geld wanneer een student op tijd afstudeert? Dat wist ik niet. Hoe zit die regeling in elkaar?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_32592455
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:19 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, maar das wat anders... dan heb je een vaste baan en dan weet je best zeker dat je dat af kan betalen. Wie zegt dat ik een baan krijg als ik afgestudeerd ben? Daar is geen garantie voor...
Dan moet je een studie kiezen met perspectieven. Teveel mensen in Nederland kiezen een studie met nauwelijks perspectief op de arbeidsmarkt. Daar hoeft de samenleving niet voor op te draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')