As usual.... begin dit jaar in maart ook het gevalquote:Op dinsdag 22 november 2005 08:43 schreef Keromane het volgende:
Volgens de laatste prognoses krijg ZO Nederland nauwelijks tot niets te zien terwijl de rest van Nederland de volle laag krijgt.
Vrijdag op zaterdagnacht komt de kern volgens de laatste prognose bij Zeeland aan en trekt naar het noordwesten, zwaartepunt meer in de westelijke helft van het land. Kans op zware sneeuwval in de Randstad. De rest van de dagen zou overwegend droog verlopen, kans op lichte sneeuw, temperaturen rond het vriespunt . Helaas geen sneeuwstoringen uit Duitsland, hopelijk worden die er straks weer opgetekend. Daar moeten we het van hebben.
Op termijn begint het er nu meer winters. Kouder.
Volgens mij niet hoor...quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:28 schreef Dallie_v1.02 het volgende:
ik heb dit topic niet geheel doorgelezen, wil een koude winter in NL (danwel Europa) zeggen dat het in het zuidelijk halfrond extra warm zou worden?
minimaal 0 centimeterquote:Op dinsdag 22 november 2005 10:46 schreef IkWilbert het volgende:
Altijd het westen van het land.... Wat zijn de kansen in het Oosten (Twente) Keromane?
in een rap tempoquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:04 schreef Omaha het volgende:
De kaarten beginnen bagger te vertonen
Haha, zo zit ik ook te kijkenquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Die 4 sterretjes bevallen mij wel![]()
Volgens het KNMI geldt er voor zaterdag nog 60% neerslagkans met een minimum van -3/1 en een maximum van 0/2...quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:23 schreef Omaha het volgende:
Hmm, de nieuwe kaart is toch een stuk minder positief..
[afbeelding]
Ik reken maar nergens op..
dat is wat ze aan de hand van de modellen van vanochtend vroeg hebben opgesteld. de laatste runs zijn daar niet in verwerkt. En die zijn zo te zien wat minder koud....quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Volgens het KNMI geldt er voor zaterdag nog 60% neerslagkans met een minimum van -3/1 en een maximum van 0/2...
Van mij mogen ze wel wat naar onder, afgelopen jaar hadden jullie er ook al mazzel mee.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Die 4 sterretjes bevallen mij wel![]()
Kijk hier maar: http://vakman.weeronline.com/rart_frame.htmquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:40 schreef Klonk het volgende:
heeft iemand ff een verklaring voor al die tekentjes op die kaartjes.
de * staan voor sneeuw, zover ben ik al
hoorde nu weer dat alleen Zuid-Holland en het oosten./zuidoosten sneeuw krijgenquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:37 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Die kaart is een stuk minder geworden![]()
[afbeelding]
Maar dit ziet er wel goed uit:
[afbeelding]
Nog steeds winters![]()
...quote:Home-heating demand in the Northeast, where 80 percent of the nation's heating oil is consumed, will be higher than average through Nov. 28, Belton, Missouri-based forecaster Weather Derivatives said yesterday. An Energy Department report tomorrow may show oil inventories fell for a second week.
Tot zover de economische-winter-update. Terug naar het leuke gedeelte, kunnen we sneeuwballen gooien naar dequote:`Changing Patterns'
``The weather pattern in the eastern U.S. changed in the middle of last week,'' Dale Mohler, senior meteorologist at AccuWeather Inc. in State College, Pennsylvania, said yesterday.
It will become colder during the next week to 10 days and the coldest weather will occur Wednesday through Thursday, when temperatures should be about 15 degrees below normal, he said.
Home-heating demand in the U.S. Northeast will be 31 percent above normal through Nov. 28, Weather Derivatives said.
Gokje. Maart 2005 in het Noorden des Lands?quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:22 schreef Drifter__ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Laat maar komen
Het warme zeewater zorgt er tevens voor dat de neerslag in de kustgebieden naar alle waarschijnlijkheid voornamelijk als regen zal vallen, maargoed, dat is oud nieuws. Je moet nu eenmaal niet in Den Haag gaan wonen als je sneeuw wil zien.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:18 schreef Keromane het volgende:
Een voorlopige prognose, pin je er niet teveel vast. Gisteren was de meeste neerslag nog voor midden Nederland. De uiteindelijke koers van de depressie is gewoon heel belangrijk.
[afbeelding]
Het roulettewiel draait nog op volle toeren en het balletje kan straks weer wat noordelijker uitvallen. Het warme zeewater kan daarbij de neerslag verder intensiveren.
Die oostenwind is natuurlijk nog geenszins een vaststaand feit. Er hoeft aan de kust of sowieso in het gehele westen maar een kleine westcomponent in de wind te zitten en het regent warmwater. Maar de kaarten zijn bemoedigend, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:25 schreef Keromane het volgende:
Van warm zeewater heb je minder last bij wind uit oostelijke richtingen.
Heuh, nu krijgt Brabant wel ineens de volle laag laten we het hopenquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:18 schreef Keromane het volgende:
Een voorlopige prognose, pin je er niet teveel vast. Gisteren was de meeste neerslag nog voor midden Nederland. De uiteindelijke koers van de depressie is gewoon heel belangrijk.
[afbeelding]
Het roulettewiel draait nog op volle toeren en het balletje kan straks weer wat noordelijker uitvallen. Het warme zeewater kan daarbij de neerslag verder intensiveren.
Mooie uitlegquote:Op dinsdag 22 november 2005 16:54 schreef IkWilbert het volgende:
Ik wil gewoon sneeuw in Nederland! haha
Wederom een zeer leuk en interessant stukje van meteo consult:
http://www.weer.nl/bijzonder/verhaal.phtml?onderwerpnaam=herfst&verhaal=kansopsneeuw22112005
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |