abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_32436618
Ik heb over dit bbc-programma nog geen topic kunnen vinden, dus open ik er maar eentje over.
Hieronder even een korte beschrijving van dragons' den:

In dit programma hebben mensen de kans om geld los te peuteren bij een aantal venture-capitalists, de zgn. dragons ( wat succesvolle zakenmensen zijn die investeren in start-ups waaraan ze denken te kunnen verdienen). De kandidaten moeten elk kort hun business-plan presenteren, waarna de dragons het als het ware gaan fileren. Kortom, ze vragen de kandidaat het hemd van het lijf over bv.: patentkwesties, geplande afzet/omzet en hoe realistisch die is, hoeveel ze bereid zijn zelf op te geven voor hun business-idee etc. De dragons zijn bij het beoordelen van een idee keihard; ik heb er nog nooit eentje ronduit horen zeggen: "dat is een goed idee!" (dit itt dat boutprogr. "het beste idee van nl.".) en de kandidaat blijft dan ook vaak met lege handen achter

Eigenlijk is het dus een soort idols, maar dan voor business-ideeen(en zonder volgende ronden aangezien je of wegloopt met een investering of niet).
Waarom het dan leuk is om naar te kijken: nou, vaak zie je de meest idiote ideeen voorbij komen.

Zo was er de afgelopen aflevering een dame die het lumineuze idee had om een kledinglijn van "gecustomisede" onderbroeken op te zetten. Bijvoorbeeld: stel je naam is joep, dan komt er op de voorkant van de onderbroek J van Joep te staan en op de achterkant: Joep.
Fantastisch idee natuurlijk , maar al bij de eerste vraag van een dragon bleek er niet echt goed over te zijn nagedacht: de persoon in kwestie had namelijk al voor de show 180000 onderbroeken bij een of ander vaag bedrijf in India besteld en dacht nu daar even het geld voor te kunnen komen ophalen.
Uiteraard kreeg ze geen cent en ze barstte uiteindelijk in tranen uit; hoe zou ze immers ooit voor die 180000 onderbroeken moeten gaan betalen?

Nou ja, en meer van dat soort ideeen dus(er was er ook eentje bij die startrek pyama's had ontworpen...nee dat wordt populiar) Naast dat het leuk is, is het overigens ook nog eens leerzaam; door al die kritischer vragen van de dragons-die duidelijk verstand van zaken hebben-leer je immers ook nog eea over wat er bij het uitwerken van een idee komt kijken.

Mijn vraag is dus: kent iemand dit programma? En voor diegenen die het kennen: zou zoiets ook in Nl. kunnen? Met John de Mol of een andere business-goeroe als dragon?

ow en voor degenen die het niet kennen: elke dinsdag om 21:00, op BBC 2(ik hoop dat ik een beetje een overtuigende pitch gegeven heb )
ik hou van hobby's
pi_32442855
Ik kijk dit programma ook regelmaitg. De Superknees waren toch wel een van de hoogtepunten van de vorige utizending

Het zou wel leuk zijn als ze ook nog een programma maken waarin wordt verteld hoe het de kandidaten uit het vorige seizoen vergaan is.... Vooral om de mensen te zien die geen investering kregen, maar wat wel een succes is geworden of andersom, investeringen die volledig geflopt zijn
pi_32519952
quote:
Op maandag 21 november 2005 01:12 schreef Unprincipled het volgende:

Het zou wel leuk zijn als ze ook nog een programma maken waarin wordt verteld hoe het de kandidaten uit het vorige seizoen vergaan is
Idd! Zo was er in de laatste uitzending een idee voor het verkopen van wifi in jachthavens(aan rijkelui dus). Nou is dat best een aardig idee(ik geloof dat daar best vraag naarzal zijn) maar de 'dragons' waren wel erg enthousiast en verdrongen zich om in het idee te investeren; ik ben echter benieuwd of die business er over een jaar bijstaat. Alleen al om te kijken of de dragons met hun enthousamse gelijk hadden. En...ik wil ook wel weten hoe het met het onderbroekenvrouwtje af zal lopen

Overigens; ik vind het programma wel leuk om naar te kijken, maar zou dus nooooooooit zelf voor die dragons willen staan(hoe goed het idee ook is).
ik hou van hobby's
pi_32521835
Leuk programma Toevallig kwam ik het gisteren tegen op de BBC. Prima te doen, volgende week maar weer
Victory is mine!!
pi_45431864
Dit voorjaar (2007) ook in Nederland:

http://dragonsden.kro.nl/
http://www.dvdkijker.nl - DVD Prijsvergelijk (R2 UK)
pi_46347433
*volger is.
pi_47332412
* Deviant1nl vanavond kijken gaat.

Idee van die scooter vind ik nou echt niks. Als er straks geruisloze scooters zijn schrik je je helemaal de pleuris en wat moet je met een gps op dat ding Scooter gebruik je juist voor kleine afstanden...

Hoop van harte dat het voor de 2 vrouwen met het internet concept goed uitpakt
Ken ze namelijk een klein beetje
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_47332505
Op de BBC vind ik het altijd erg leuk om te zien, hopelijk is de NL versie net zo goed.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:37:51 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_47332653
Ik ben erg benieuwd naar de Nederlandse versie.

Ik heb met groot plezier een aantal BBC afleveringen gezien. Het meest opvallend vond ik nog wel het gebrek aan kennis bij de deelnemers over simpele economische feiten (sommigen hebben geen benul wat het verschil is tussen winst, omzet en afzet) en de houding (als je graag wil dat mensen, met veel meer kennis, macht en ervaring, in je plan investeren, moet je ze vooral niet op een betweterige manier aan gaan vallen ).
pi_47334850
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 12:37 schreef Vork het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de Nederlandse versie.

Ik heb met groot plezier een aantal BBC afleveringen gezien. Het meest opvallend vond ik nog wel het gebrek aan kennis bij de deelnemers over simpele economische feiten (sommigen hebben geen benul wat het verschil is tussen winst, omzet en afzet).....
Ja, of over praktische zaken zoals patentrechten; ik meen ook wel eens een pitch te hebben gezien, waarbij aan het eind bleek dat de patentrechten van de uitvinding bij een of andere duitser -die de pitchers overigens niet goed kenden- bleken te liggen.....da's op zijn zachtst gezegd niet handig

Ben ook wel benieuwd naar de nl. versie. Wat ik al wel een beetje jammer vindt, is dat de pitch nu op een soort podium gebeurt (althans, dat begreep ik uit de voorstukjes). Ik vond t bij de bbc-versie juist altijd wel grappig dat de pitchers eerst via een soort gammel wenteltrapje naar boven moesten, wat extra mooi was als ze allerlei zwaar demo-spul mee moesten sjouwen - "this product *hijg* can be *hijg* used to improve....sorry let me catch my breath first"
Het is overigens leuk om je te realiseren dat als dit programma een succes wordt en je een goede pitch houdt, dat je dan ook meteen een flinke bekendheid met je product hebt verworven; het is dan immers gewoon gratis reclame (andere zijde van de medaille is overigens dat je ook compleet voor lul gezet kan worden)
ik hou van hobby's
pi_47337691
Dit is de BBC versie topic he. Er loopt ook een topic voor de Nederlandse.

De BBC versie vind ik echt tof!

KRO's Dragon's Den met Jort Kelder
pi_47341710
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 12:30 schreef Deviant1nl het volgende:
* Deviant1nl vanavond kijken gaat.


Hoop van harte dat het voor de 2 vrouwen met het internet concept goed uitpakt
Ken ze namelijk een klein beetje
nee je meent het
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_47525886
Nu op BBC2.
pi_53957690
Nieuw seizoen was vanavond begonnen, nieuwe dragon erbij.

Gelijk een leuke pittige aflevering.
  maandag 15 oktober 2007 @ 23:25:53 #15
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_53958178
Wat is dit veel beter dan de Nederlandse versie! Sneller, meer gedeal onderling, duidelijker uitgelegde plannen, enzovoort.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  maandag 5 november 2007 @ 22:25:43 #16
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_54391657
Het is nu weer, schitterend die vrouw met d'r fantasy-film
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_54392959
Inderdaad ja . Briljant .

En Peter Jones met zijn deadline . Vind hem echt de tofste van allemaal. Al is die nieuwe ook echt cool Hij is in best veel echt geïnteresseerd. Best apart.
pi_54582717
Vanavond om 20.00 op bbc2.
pi_54996173
Ik vind Theo steeds irritanter worden met zijn 'my children's money' .

James Caan is echt tof.
pi_60261901
Gisteravond weer begonnen bij de BBC!

Wordt deze week nog wel een keer herhaald.
pi_60265264
Ik zal eens kijken maar als het gepresenteerd wordt door een bal zoals Jort Kelner dan ben ik weg.
pi_60265424
Het is echt 100x toffer. Ook de Dragons.
pi_60274788
Daarnet gekeken, erg tof! Gelijk een paar mooie pitches en discussies. Slim van die band om mee te doen, ze zouden er in elk opzicht alleen maar profijt van hebben, sowieso door de exposure al.

Zondagavond 20.00 (19.00 UK) is de herhaling, volgende maandag 22.00 (21.00 UK) de tweede ep!
pi_60404525
Straks dus weer een nieuwe.
pi_60405993
Dat TV/WC ding
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')