Dit klinkt al vrij raar, van de site van de gaykrant.quote:Op zondag 20 november 2005 21:28 schreef MrX1982 het volgende:
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze allerlei rare dingen gaan doen.
Dat is iets om in de gaten te houden maar ik zie nog geen reden om in te grijpen. Wat voor eventueel ingrijpen heb je voor ogen?quote:Op zondag 20 november 2005 21:36 schreef SCH het volgende:
Dit klinkt al vrij raar, van de site van de gaykrant.
Homobetogers opgepakt
Tientallen betogers zijn in Poznan opgepakt tijdens een betoging voor gelijke rechten voor homoseksuelen in Polen.
Volgens de organisatoren van de protestmars werd er door de politie overdreven hardhandig opgetreden. Ze sloegen zonder aanleiding met knuppels in op de betogers.
De burgemeester en de politie hadden de demonstratie in de stad Poznan, die niet ver van de Duitse grens ligt, verboden. Vooral de rooms-katholieke bisschoppen hadden met als de conservatieve politieke partijen gevraagd de demonstratie te verhinderen.
De Europese Commissie heeft al laten weten dat ze de rechten van homoseksuelen in Polen goed in de gaten zal houden. Europarlementsleden vinden dat nodig na de verkiezing, vorige maand, van Kaczynski tot president. Hij kwam eerder in het nieuws toen hij nog burgemeester was van Warschau en ook in die functie de Gay Pride in zijn stad verbood. Bij zijn aantreden als president verklaarde hij dat hij rechten van homo’s zal inperken.
Nou, het lijkt me redelijk dat je niet voor je bek wordt gerost als je je recht op vrije meningsuiting uitoefent, tot wat voor groep je ook behoort.quote:Het is natuurlijk de vraag wat de mensenrechten van homoseksuelen (minimaal) moeten inhouden.
Dat zal wel van land tot land blijven verschillen - tenzij dit ook geharmoniseerd moet worden. Dan zal er ongetwijfeld grote onenigheid tussen de lidstaten naar boven komen.quote:of moeten homoseksuele stellen gelijke rechten krijgen als heteroseksuele stellen?
Voor zover ik weet omdat Duitsland het wilde. Schröder schijnt eens tegen Balkenende te hebben gezegd, 'we kijken jullie honderd jaar niet meer aan'; als Nederland de toetreding van Polen zou blokkeren of vertragen. Dat gebeurde natuurlijk achter de schermen; ervoor wordt gewoon hoffelijk over elkaar gesproken en geglimlacht voor de foto.quote:Ik snap toch al niet waarom Polen bij de EU moest
als je bij de EU wilt horen moet je wel natuurlijk aan de voorwaarden gesteld door oa. de EU (nu is Polen ook EU-lid dus hebben zij ook macht om de spelregels te veranderen) voldoen en je daaraan houden, Polen heeft zich aan afspraken op gebied van mensenrechten oa. dus te houden en moet dus accepteren dat de EU vegen uit de pan kan geven als Polen systematisch homo's gaat onderdrukken, tot uitsluiting uit de EU (en Raad van Europa) aan toequote:Op zondag 20 november 2005 21:28 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat we moeten afwachten hoe het beleid uitpakt en niet meteen Polen aanpakken. Het is een keuze van het Poolse volk dan kan je niet zomaar als EU zeggen: Zeg Polen dit kan niet.
Ook dat is onderdeel van een democratie en Polen is een betrekkelijk jonge democratie laten ze zelf uitvinden wat de juiste koers is met eventueel hulp van de EU.
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze allerlei rare dingen gaan doen.
Dat vind ik onzin, die landen horen al bij het oude Europa.quote:Op zondag 20 november 2005 22:21 schreef longinus het volgende:
Ik snap toch al niet waarom Polen bij de EU moest, dat is een politieke beslissing geweest. Tjechie, Slowakije en Hongarije zijn grensgevallen en de aankomende staten zoals Bulgarije hoort al helemaal niet bij de EU. Het is een kwestie van mentaliteit bij de bewoners.
Het moest ook allemaal lekker snel zodat we geen tijd hadden om erover na te denken. Die 10 staten die erbij kwamen zijn geen aanwinst en hadden erst op EU nivo gebracht moeten worden voor ze erbij kwamen.
Dat kan op vele manieren, vooralsnog lijken de politieke en diplomatieke weg me het meest logisch en gaat het er vooral om dat de (mensen)rechten van de inwoners van de EU gewaarborgd worden.quote:Op zondag 20 november 2005 21:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is iets om in de gaten te houden maar ik zie nog geen reden om in te grijpen. Wat voor eventueel ingrijpen heb je voor ogen?
Misschien toch beter lezen.quote:Op zondag 20 november 2005 23:55 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
SCH en MrX1982 gaan ingrijpen in Polen
Good luck, boys!
Daar heb je gelijk in. Ik zeg ook niet dat de EU maar de andere kant op moeten kijken. Homo's moeten vanwege hun geaardheid niet onderdrukt worden en daarom moet de EU het ook in de gaten houden maar meteen ingrijpen lijkt me ook wat prematuur.quote:Op zondag 20 november 2005 22:44 schreef zakjapannertje het volgende:
als je bij de EU wilt horen moet je wel natuurlijk aan de voorwaarden gesteld door oa. de EU (nu is Polen ook EU-lid dus hebben zij ook macht om de spelregels te veranderen) voldoen en je daaraan houden, Polen heeft zich aan afspraken op gebied van mensenrechten oa. dus te houden en moet dus accepteren dat de EU vegen uit de pan kan geven als Polen systematisch homo's gaat onderdrukken, tot uitsluiting uit de EU (en Raad van Europa) aan toe
Ingrijpen klinkt ook een beetje alsof we met tanks Warschau zouden binnenrijden. Ingrijpen is niet aan de orde, het moet meer in de sfeer zijn van: de vinger aan de pols houden en in ieder geval niet de andere kant uitkijken.quote:Op maandag 21 november 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Ik zeg ook niet dat de EU maar de andere kant op moeten kijken. Homo's moeten vanwege hun geaardheid niet onderdrukt worden en daarom moet de EU het ook in de gaten houden maar meteen ingrijpen lijkt me ook wat prematuur.
Het lijkt Nederland welquote:Ik denk dat Polen zoekende is naar een juiste vorm van democratie. Dat zie je ook aan de zwalkkoers eerst stemmen ze links en dan zwiepen ze massaal naar rechts.
Ze hadden Polen (en die andere oostblocklanden) helemaal niet toe moeten laten. De politiek heeft dat er over de hoofden van de bevolking gewoon door gedrukt.quote:Op zondag 20 november 2005 21:20 schreef SCH het volgende:
De nieuwe minderheidsregering van Polen begint een behoorlijk zorgenkindje te worden. We maken ons druk over Turkije maar waarom horen we zo weinig over een bewind in een land dat al lid is van de EU. En een groot land ook nog eens.
Dus jij discrimineert ook!!?quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Polen is juist goed bezig. Er zouden meer van dit soort landen moeten zijn.
Jij praat proep en dat is niet alleen naar mijn mening.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:34 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dus jij discrimineert ook!!?
Naar mijn mening moet of Polen uit de EU gezet worden of moet de huidige discriminerende regering aftreden
Jij keurt discriminatie op basis van sexuele voorkeur dus gewoon goed?quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Polen is juist goed bezig. Er zouden meer van dit soort landen moeten zijn.
Ik keur onderscheid op basis van sexuele voorkeur goed ja.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij keurt discriminatie op basis van sexuele voorkeur dus gewoon goed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |