Geef jouw definitie van het begrip labiel dan eens...quote:Op zondag 20 november 2005 20:55 schreef BreaktotheDance het volgende:
Volgens mij verstaan jullie iets heel anders onder labiel dan ik??
Dat heb ik ook altijd gedacht... Ik ben een jaar in groepstherapie geweest en ik heb de boel nu veel beter onder controle. En ja jij bent de enige die er iets aan kan doen, maar feit blijft.... Je fmoet het zelf doen, maar hulp is daarbij echt niet weg hoor....quote:Op zondag 20 november 2005 20:50 schreef BreaktotheDance het volgende:
En bedankt
@Melis: Ik sta er afwijzend tegenover omdat het NIETS helpt. Ik ben al eens in 'behandeling' geweest. Ik heb toen geleerd dat de enige die er iets aan kan veranderen jezelf is, omdat het geen resultaat opleverde. Dat is zo gebleven...
Je bent dan ook wel heel zwaar de fout ingegaan.quote:Op zondag 20 november 2005 20:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je gaat wel erg ver om duidelijk te maken dat ik iets verkeerds gedaan heb.
Iemand die sociaal helemaal buiten de boot valt en psychologisch helemaal in de war is. Waar je ook geen fatsoenlijk gesprek mee kunt voeren omdat diegene constant van stemming wisselt, maar dan ook extreem (huilbuien of overdreven vrolijk).quote:Op zondag 20 november 2005 20:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Geef jouw definitie van het begrip labiel dan eens...![]()
Ik ben erg stabiel vergeleken bij die definitie.quote:Op zondag 20 november 2005 20:59 schreef BreaktotheDance het volgende:
[..]
Iemand die sociaal helemaal buiten de boot valt en psychologisch helemaal in de war is. Waar je ook geen fatsoenlijk gesprek mee kunt voeren omdat diegene constant van stemming wisselt, maar dan ook extreem (huilbuien of overdreven vrolijk).
Ik zou niet graag labiel zijn![]()
Ik versta onder labiel een persoon die voortdurend van stemming en mening verandert en erg beïnvloedbaar is.quote:Op zondag 20 november 2005 20:59 schreef BreaktotheDance het volgende:
[..]
Iemand die sociaal helemaal buiten de boot valt en psychologisch helemaal in de war is. Waar je ook geen fatsoenlijk gesprek mee kunt voeren omdat diegene constant van stemming wisselt, maar dan ook extreem (huilbuien of overdreven vrolijk).
Ik zou niet graag labiel zijn![]()
Dat is heel wat anders, toch?quote:Op zondag 20 november 2005 21:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik versta onder labiel een persoon die voortdurend van stemming en mening verandert en erg beïnvloedbaar is.![]()
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat anders.quote:Op zondag 20 november 2005 21:03 schreef BreaktotheDance het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders, toch?
"Labiel, zie QyRoZ"quote:Op zondag 20 november 2005 20:57 schreef Alicey het volgende:
Wat wordt er hier inderdaad onder labiel verstaan? Er zijn nl. zeer uiteenlopende definities in gebruik.
Ik vind juist dat jij een zeer stabiel leven hebt.quote:
Nee, het werkt niet.quote:Op zondag 20 november 2005 20:57 schreef melismay het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd gedacht... Ik ben een jaar in groepstherapie geweest en ik heb de boel nu veel beter onder controle. En ja jij bent de enige die er iets aan kan doen, maar feit blijft.... Je fmoet het zelf doen, maar hulp is daarbij echt niet weg hoor....
Mijn leven is zo stabiel als de restanten van de Titanic. Wegrottend buiten het zicht van de hele wereld.quote:Op zondag 20 november 2005 21:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik vind juist dat jij een zeer stabiel leven hebt.![]()
Misschien omdat je hebt gemerkt dat je zelf grip en controle hebt?quote:Op zondag 20 november 2005 21:07 schreef BreaktotheDance het volgende:
Ik weet niet waarom het de laatste tijd beter gaat.
Heeft het (indirecte) gevolgen op je handelen, dat gevoel?quote:Het grootste probleem is dat ik altijd vind dat ik iets verkeerd doe. Ik krijg dat maar niet weg. En nu ik hier weer wat over ga nadenken voel ik me weer wat minder (zie je?). Het vreemde is dat je dit totaal niet aan me af ziet als je me in het echt kent.
Desalniettemin gaan er nog steeds jaarlijks tig mensen op zoek naar dat wrak.quote:Op zondag 20 november 2005 21:07 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Mijn leven is zo stabiel als de restanten van de Titanic. Wegrottend buiten het zicht van de hele wereld.
Ik denk dat dat geen reeele gedachte is.. Als mens kun je soms met alleen jezelf ver komen, maar iedereen heeft een punt dat het alleen niet meer gaat. Soms is therapie dan net een steuntje in de rug wat je nodig hebt.quote:Op zondag 20 november 2005 21:08 schreef BreaktotheDance het volgende:
Toevoeging: Ik voel me gewoon heel verrot als ik bedenk dat ik zoiets nodig zou hebben (therapie dan). Ik vind het wel mooi geweest met die sessies
Voor mij lijkt dat niet het geval. Hoe stom het ook klinkt, ik schaamde me er kapot voor en ik wil (nee: MOET) het zelf oplossen. Het feit dat ik het nodig had was een teken van zwakte vond ik zelf... Zeker als je kijkt naar het uiteindelijke resultaat.quote:Op zondag 20 november 2005 21:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat dat geen reeele gedachte is.. Als mens kun je soms met alleen jezelf ver komen, maar iedereen heeft een punt dat het alleen niet meer gaat. Soms is therapie dan net een steuntje in de rug wat je nodig hebt.
Jij zegt echt alles wat ik 3 jaar geleden ook gezegd zou hebben....quote:Op zondag 20 november 2005 21:12 schreef BreaktotheDance het volgende:
[..]
Voor mij lijkt dat niet het geval. Hoe stom het ook klinkt, ik schaamde me er kapot voor en ik wil (nee: MOET) het zelf oplossen. Het feit dat ik het nodig had was een teken van zwakte vond ik zelf... Zeker als je kijkt naar het uiteindelijke resultaat.
Ben nog aan het nadenken over je vorige vraag...
Probablyquote:Op zondag 20 november 2005 21:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien omdat je hebt gemerkt dat je zelf grip en controle hebt?
[..]
Tot een half jaar geleden misschien wel. Ik kon dan vaak tegen de muren oplopen waarom bepaalde dingen niet lukten (nou gaat dat vooral om het relatie gebeuren). Nog steeds maak ik me er vaak erg (veel te?) druk om, maar de opgekropte frustraties zijn een stuk minder geworden. Sociaal gezien ben ik ook echt wel gegroeid, maar het lijkt nog steeds geen vruchten af te werpen. Mijn laatste poging met dat ene meisje is daar wel het beste voorbeeld van. Vlak nadat ze liet weten dat ze niets wilde was ik toch heel erg blij, dat ik in ieder geval nog zo ver gekomen was. Daarna zakte dat steeds verder weg en besefte ik dat ik gewoon WEER gefaald had, zoals gewoonlijkquote:Heeft het (indirecte) gevolgen op je handelen, dat gevoel?
Ik zou er ook nooit meer aan beginnen. Ik vind het heel gaaf dat het voor jou wel werkt kennelijk! Voor mezelf durf ik het gewoon niet meer... Ik wil gewoon normaal zijn, zonder daarbij hulp te krijgen...quote:Op zondag 20 november 2005 21:16 schreef melismay het volgende:
[..]
Jij zegt echt alles wat ik 3 jaar geleden ook gezegd zou hebben....
Voor mezelf sprekend.. Ik heb ook heel lang het idee gehad dat ik alles zelf moest oplossen. Een soort drang om mezelf te bewijzen. Ik was toch zeker volwassen, en sterk en stabiel?quote:Op zondag 20 november 2005 21:12 schreef BreaktotheDance het volgende:
[..]
Voor mij lijkt dat niet het geval. Hoe stom het ook klinkt, ik schaamde me er kapot voor en ik wil (nee: MOET) het zelf oplossen. Het feit dat ik het nodig had was een teken van zwakte vond ik zelf... Zeker als je kijkt naar het uiteindelijke resultaat.
Ben nog aan het nadenken over je vorige vraag...
Jij ook al ??quote:Op zondag 20 november 2005 20:50 schreef BreaktotheDance het volgende:
@Melis: Ik sta er afwijzend tegenover omdat het NIETS helpt. Ik ben al eens in 'behandeling' geweest. Ik heb toen geleerd dat de enige die er iets aan kan veranderen jezelf is, omdat het geen resultaat opleverde. Dat is zo gebleven...
Dat is iets belangrijks om te weten en te ervaren. Dat maakt je echt sterker als je dat in gedachten blijft houden.quote:
Op welke manier had je gefaald? Gefaald om een liefdesrelatie te starten? Gefaald om te bereiken wat je je had voorgenomen? Op een andere manier gefaald?quote:Tot een half jaar geleden misschien wel. Ik kon dan vaak tegen de muren oplopen waarom bepaalde dingen niet lukten (nou gaat dat vooral om het relatie gebeuren). Nog steeds maak ik me er vaak erg (veel te?) druk om, maar de opgekropte frustraties zijn een stuk minder geworden. Sociaal gezien ben ik ook echt wel gegroeid, maar het lijkt nog steeds geen vruchten af te werpen. Mijn laatste poging met dat ene meisje is daar wel het beste voorbeeld van. Vlak nadat ze liet weten dat ze niets wilde was ik toch heel erg blij, dat ik in ieder geval nog zo ver gekomen was. Daarna zakte dat steeds verder weg en besefte ik dat ik gewoon WEER gefaald had, zoals gewoonlijk.
Hmmm... Levert het opkroppen van die gevoelens ook niet op dat gespannenheid langzaam aan toeneemt?quote:Gevolgen op mijn handelen zijn mij niet direct bekend, behalve dat ik zo nu en dan nog wel eens erg kwaad/vervelend uit de hoek kan komen als iets bepaalds me niet aanstaat (soms zelfs als mensen iets bepaalds zeggen). Dat gebeurt niet vaak, ben juist heel rustig, maar soms dan komt het nogal hard naar boven.
Wat is jouw definitie van normaal?quote:Op zondag 20 november 2005 21:20 schreef BreaktotheDance het volgende:
[..]
Ik zou er ook nooit meer aan beginnen. Ik vind het heel gaaf dat het voor jou wel werkt kennelijk! Voor mezelf durf ik het gewoon niet meer... Ik wil gewoon normaal zijn, zonder daarbij hulp te krijgen...
Ik denk dat hij dat bedoelt.quote:Op zondag 20 november 2005 21:24 schreef Alicey het volgende:
Op welke manier had je gefaald? Gefaald om een liefdesrelatie te starten?
Ik heb het gevoel dat de mensen die goed bezig zijn geen hulp nodig hebben gehad... Die zijn sterk, sociaal, zelfverzekerd etc.quote:Op zondag 20 november 2005 21:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe denk je dta andere mensen het doen? Ken jij veel mensen die alles zelf oplossen, en nooit steun van anderen krijgen of hulp aanpakken?
Normale mensen zitten niet op FOK!quote:
Klopt ik blijf het in de gaten houdenquote:Op zondag 20 november 2005 21:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is iets belangrijks om te weten en te ervaren. Dat maakt je echt sterker als je dat in gedachten blijft houden.
[..]
Wat Plato zegtquote:Op welke manier had je gefaald? Gefaald om een liefdesrelatie te starten? Gefaald om te bereiken wat je je had voorgenomen? Op een andere manier gefaald?
[..]
quote:Hmmm... Levert het opkroppen van die gevoelens ook niet op dat gespannenheid langzaam aan toeneemt?
Wat een onzin zeg.... Maar goed jij jouw ding... Ik denk dat je je nog steeds gewoon veel te druk maakt over wat andere mensen zeggen... In de trant van: "anderen zullen me wel raar vinden als ik hulp krijg"quote:Op zondag 20 november 2005 21:26 schreef BreaktotheDance het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat de mensen die goed bezig zijn geen hulp nodig hebben gehad... Die zijn sterk, sociaal, zelfverzekerd etc.
Het zweet breekt me alweer uit op het moment dat ik moet denken om nog eens langs de psychologe te gaanZo kan ik mezelf tenminste recht in de ogen kijken en zeggen dat er niks mis is. Zo lijkt het ook. Er lijkt niet heel veel aan de hand. Sociaal functioneer ik wel prima. Aan mijn zelfvertrouwen ligt het ook niet. En over het algemeen kan ik zeggen dat ik 90% van de tijd toch echt wel goed te genieten ben, lekker vrolijk, sociaal, uitgaand, meegaand, vriendelijk, aardig en behulpzaam. Ook voel ik me altijd wel goed bij de dingen die ik doe, alleen bepaalde dingen zitten me nogal hoog
. Die zie je hier nog wel eens terug geloof ik
![]()
Ik wilde maar net zeggen! En ik kan het weten, heb er 400 ontmoet.quote:Op zondag 20 november 2005 21:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Normale mensen zitten niet op FOK!![]()
Je kunt hier niet offtopic zijn, want het is slowchat. Maar de man in mijn avatar is Ir. Bas van der Vlies.quote:Op zondag 20 november 2005 21:28 schreef BreaktotheDance het volgende:
Offtopic @Plato: Wie is dat nou weer in je avatar
Dat is een gevoel dat ik heb bij een persoon, als ik het gevoel heb dat diegene goed bezig is. Ik ken een aantal mensen uit mijn omgeving waarvan ik vind dat ze 'normaal' zijn. Ik kan niet precies uitleggen welke eigenschap(pen) ik daarmee bedoel. Als ik iemand zie kan ik je vertellen of diegene 'normaal' (goed bezig) is in mijn ogen of niet. Ik ken ook echt wel mensen met sociale/psychologische/fysieke gebreken. Dat is echt niet erg, sommige zijn goede vrienden van me, maar ik vind het van mezelf slecht als ik ze zou hebben.quote:
Waaronder mij.quote:Op zondag 20 november 2005 21:29 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik wilde maar net zeggen! En ik kan het weten, heb er 400 ontmoet.
Sterk, sociaal en zelfverzekerd wordt je niet van de ene op de andere dag, en er zijn maar weinig mensen die altijd echt sterk, sociaal en zelfverzekerd van zichzelf zijn geweest. Het is eerder dat mensen door wat ze hebben gedaan of meegemaakt zo zijn geworden. Jij kunt dat ook worden als je je ervaringen op een goede manier verwerkt.quote:Op zondag 20 november 2005 21:26 schreef BreaktotheDance het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat de mensen die goed bezig zijn geen hulp nodig hebben gehad... Die zijn sterk, sociaal, zelfverzekerd etc.
Waarom ben je dan zo bang dat er "iets mis" is? Je functioneert sociaal en je hebt zelfvertrouwen, je hebt dus genoeg om op terug te vallen lijkt me. Waarom zo bang dat er "iets mis" is? Wat is er zo erg aan als er "iets mis" is?quote:Het zweet breekt me alweer uit op het moment dat ik moet denken om nog eens langs de psychologe te gaanZo kan ik mezelf tenminste recht in de ogen kijken en zeggen dat er niks mis is. Zo lijkt het ook. Er lijkt niet heel veel aan de hand. Sociaal functioneer ik wel prima. Aan mijn zelfvertrouwen ligt het ook niet. En over het algemeen kan ik zeggen dat ik 90% van de tijd toch echt wel goed te genieten ben, lekker vrolijk, sociaal, uitgaand, meegaand, vriendelijk, aardig en behulpzaam.
In ieder geval dus aan die dingen werken. Nagaan waarom ze je hoog zitten, en nagaan of dat reeel is. Praten er over kan veel helpen, ook met vrienden of bekenden.quote:Ook voel ik me altijd wel goed bij de dingen die ik doe, alleen bepaalde dingen zitten me nogal hoog. Die zie je hier nog wel eens terug geloof ik
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |