Volgens onzetaal.nl op 1 augustus 2006 dus.quote:Op maandag 21 november 2005 04:42 schreef Isabeau het volgende:
Jee...ik heb geen idee welke spelling ze bij het nationaal dictee gebruiken. Is wel handig om te weten natuurlijkDaarbij dacht ik dat die nieuwe spelling nu al was ingegaan, Dagonet. Maar ik kan het ook mis hebben.
Ik vind het zo ook niet mooier worden. En op de één of andere manier ook niet logischer.
Het begin van het eindequote:Op maandag 21 november 2005 04:44 schreef Dagonet het volgende:
Daarentegen versimpelen ze de regels omtrent de tussenklank /s/ bij samenstellingen weer niet en mag je het in veel gevallen zelf weten. Ik blijf dus vrolijk reddingboot zeggen.
En aangezien er is toegezegd de eerstkomende decennia zo min mogelijk te wijzigen in de regels zitten we er voorlopig nog aan vast ook.quote:
Zonnebril en koninginnedag blijven uitzonderingen geloof ikquote:Op maandag 21 november 2005 04:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken de nieuwe spellingsregels eigenlijk nog helemaal niet. Het enige wat ik me herinner is dat nu echt alles met tussen-n wordt geschreven.
Voor de duidelijkheid hequote:Op dinsdag 22 november 2005 13:45 schreef Frollo het volgende:
Zonnebril en koninginnedag blijven uitzonderingen geloof ik
Okayquote:
Tja ik weet niet, zoiets heb ik eens opgevangen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:22 schreef Isabeau het volgende:
Geen idee, maar ik neem toch aan dat als je gewonnen hebt je het volgende jaar opnieuw mag komen, of dan ook niet?
* ingevuld.quote:Op zondag 20 november 2005 19:45 schreef Biancavia het volgende:
Doe hier mee (tot 24 november) aan de voorronde:
http://www.volkskrant.com/grootdictee/voorronde2005/index.php
Die niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Okay
Maar die uitzonderingen van b.v. de versteende samenstelling ('kinnenbak') en
Die verdwijnt wel. Kinnebak en kattenkruid dus.quote:de dierennaam + plantennaam ('kattenkruid'), die verdwijnen dus? Dat zou mooi zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |