abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:04:10 #76
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32680538
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:55 schreef PPL het volgende:

[..]

Er staat zelf een hele verhandeling over R.A.B.
Hmnn, dat stuk over die possible horcruxes is wel weer ff interessant, ik was het alweer vergeten...
Ik herinner me nu dat die ring dus niet vernietigd was, alleen beschadigd...in dat geval zou het ietwat geloofwaardiger zijn als Harry een horcrux zou zijn (hij hoeft immers niet dood om deze te vernietigen) maar toch hoop ik dat JKR een origineler einde verzint...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:07:45 #77
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_32680628
Ik zit nu trouwens ff flink te heen-en-weer'en op wikipedia en kom daar hele interessante dingen topch wel tegen over HP en de boeken.
Als iemand eens een verloren uurtje heeft is dat toch eigenlijk wel heel vermakelijk.
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:42:47 #78
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32681627
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:51 schreef PPL het volgende:

• Waarom helpt Felix de Feniks niet met het gezicht van Bill en is ie allemaal maar een beetje aan het zingen ?
    Toch bezig met Perkamentus ?
  • Waarschijnlijk omdat hij daar geen zin in had. Het is geen medicijndoos dat je naar willekeur kunt opentrekken om mensen te genezen. De enige reden dat de Phoenix Harry komt helpen in deel 2 is omdat Harry onvoorwaardelijke steun geeft aan Dumbledore.
    GNU Terry Pratchett
      woensdag 30 november 2005 @ 11:51:48 #79
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_32692678
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 11:38 schreef Rainboww het volgende:
    Zo! heb het boek ook uit, in 2 dagen !
    nou vooruit, inclusief nog een nacht tot half 4 doorlezen

Het boek begint erg langzaam, op de helf heb je nog steeds zoiets van: wanneer is die inleiding nou eens afgelopen
    Maar het trage tempo is natuurlijk omdat deel 6/7 eigenlijk als een verhaal moeten worden gelezen, aldus J.K. Rowling.

Op het einde wordt het opeens heel erg spannend, en als je het boek voor het eerst leest, dan schrik je best wel heftig van het "sterfgeval".
    Tussen aanhalingstekens ja, want als je het boek nogmaals beter leest, en dan meer op de details gaat letten, dan wordt het duidelijk dat Perkamentus helemaal niet zo dood hoeft ze zijn als iedereen moet denken van Rowling .

Het belangrijkste magische concept dat er in dit boek is bijgekomen, zijn de Non-verbale spreuken.
    Het is dus waarschijnlijk zo, dat Perkamentus eerst Harry verlamde met een NVS, vervolgens sprak Sneep een NVS af op Perkamentus, in de trend van: val achterover, en verlam.
    Vervolgens sprak Sneep de Avacabavra uit, maar keek Perkamentus NIET recht in de ogen!
    (volgens de beschrijving uit de andere delen werkt de spreuk alleen als deze echt gemeend is, en er sprake is van concentratie, de groene lichtverschijnselen waren ook anders.)
    Perkamentus deed snel nog de paralitis spreuk op Harry verbreken (ook een NVS), en viel van de toren.
    Hierdoor dacht iedereen dat Perkamentus echt dood was, maar dit was dus een list!
    Op de begrafenis was het lichaam van Perkamentus ook niet te zien, maar was dit bedekt door een paarse doek.

Dit wordt nog versterkt door de Amerikaanse editie, waar er extra tekt is toegevoegd (of deze is uit de andere vertalingen weggehaald), zie dikgedrukte passages:

"[...] He told me to do it or he'll kill me. I've got no choice." "He cannot kill you if you are already dead. Come over to the right side Draco, and we can hide you more completely than you can possibly imagine. What is more, I can send members of the Order to your mother tonight to hide her likewise. Nobody would be surprised that you had died in your attempt to kill me -- forgive me, but Lord Voldemort probably expects it. Nor would the Death Eaters be surprised that we had captured and killed your mother -- it is what they would do themselves, after all. Your father is safe at the moment in Azkaban [...]"

En verder is er van R.A.Z. nu wel duidelijk dat de 'Z' voor 'Zwarts' staat, dit is bevestigd door de verschillende vertalingen.
    Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/R.A.B.

Eigenlijk staat het ook allemaal goed uitgelegd op deze site: http://www.dumbledoreisnotdead.com

If Snape Didn't Fulfill The Unbreakable Vow, Why Isn't He Dead?

zoals ik het zie, is deze eed wel vervult .
    Sneep heeft 3 dingen moeten zweren:
    1] over Draco waken tijdens zijn poging
    2] hem beschermen naar beste vermogen
    3] indien Draco faalt, de opdracht uitvoeren waarmee Voldemort hem belast heeft.

Zoals ik het zie:
    Draco is ervan overtuigd dat zijn missie is voltooid door Sneep, en daarmee de eed voltooid.
    [..]

1. nee dus
    2. nee, maar dit is wat iedereen moet denken
    3. 'ja', sneep moest doen alsof hij Perkamentus doodde, dat zinnetje kun je zien als een herrinering: "denk aan wat we hebben afgesproken, nu doorzetten!".
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      woensdag 30 november 2005 @ 12:03:25 #80
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_32692911
    quote:
    Het belangrijkste magische concept dat er in dit boek is bijgekomen, zijn de Non-verbale spreuken.
    Het is dus waarschijnlijk zo, dat Perkamentus eerst Harry verlamde met een NVS, vervolgens sprak Sneep een NVS af op Perkamentus, in de trend van: val achterover, en verlam.
    Vervolgens sprak Sneep de Avacabavra uit, maar keek Perkamentus NIET recht in de ogen!
    (volgens de beschrijving uit de andere delen werkt de spreuk alleen als deze echt gemeend is, en er sprake is van concentratie, de groene lichtverschijnselen waren ook anders.)
    Dat Snape Dumbledore niet rechtstreeks in de ogen keek heeft niets met gebrek aan concentratie te maken. Het zegt ook niets over iets echt menen. En de groene lichtverschijnselen... moet bij elk onweer vermeld worden dat er sprake is van bliksem? Of kun je er zelf wel van uit gaan dat dat erbij hoort. Dat Rowling ze niet vermeld wil niet zeggen dat ze er niet zijn geweest.
    GNU Terry Pratchett
    pi_32694227
    In het begin van Harry Potter en de Vuurbeker wordt de vloek voor het eerst omschreven. De man die geraakt wordt valt dood op de grond, zonder enige andere kenmerken. Bij Carlo Kannewasser wordt de vloek tevens omschreven als een groene flits die er voor zorgt dat het slachtoffer in elkaar zakt.

Bij Perkamentus gebeurt er echter iets anders. Perkamentus wordt achterover geblazen door de spreuk. Hij vliegt meters naar achter en valt in een boog van de toren af. Dit kleine verschil heeft ertoe geleid dat veel mensen denken dat Sneep een andere spreuk heeft afgevuurd. Door een spreuk ongesproken af te vuren, en tegelijktijdig Avada Kedavra te roepen, kan hij het doen lijken dat Perkamentus geraakt werd door de spreuk, terwijl het eigenlijk een andere spreuk was.

http://nl.wikipedia.org/w(...)wijfels_over_de_dood

Ik heb er goeie hoop in dat Perkamentus nog leeft
      woensdag 30 november 2005 @ 13:17:32 #82
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_32694530
    Ik zou zijn niet-dood-zijn alleen accepteren met een heel goed omschreven reden.
    GNU Terry Pratchett
      woensdag 30 november 2005 @ 14:09:20 #83
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_32695811
    Ik lees toch wat rare dingen in dit topic.

Zo is niet iets van Ravenclaw/Slytherin, maar van Ravenclaw/Gryffindor één van de overgebleven 3 Hoxcruxes. 3 Ja, het dagboek is vernietigd, de ring is vernietigd (met Dumbledore's hand als gevolg..) en the locket (die dus van Slytherin was...) is ook al vernietigd, zo zegt het briefje in de nep hanger in ieder geval.

Kortom, the Cup van Hufflepuff, iets van Ravenclaw (hoogstwaarschijnlijk, want het zwaard van Gryffindor is het enige bekende overgebleven relic van hem, en dat ligt in de kamer van het schoolhoofd van Hogwarts...) en de slang van Voldemort.

Dit staat in ieder geval zo in het boek, natuurlijk kan het zijn dat de speculaties die in het boek staan incorrect zijn, maar ik denk van niet.

Verder denk ik eigenlijk echt dat Dumbledore dood is. Puur omdat ik het zwak zou vinden als hij weer terug komt Harry en Ginny komen hopenlijk wel weer bij elkaar, ik had in ieder geval niet het idee dat Ginny zich erbij neerlegde. Ze geeft Harry nu wat ruimte, maar ik kan me niet voorstellen dat het hier bij blijft...

Mjah, waneer komt het volgende deel uit?
    Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
      woensdag 30 november 2005 @ 15:46:55 #84
    114176 Molluck
    Suck my deck!
    pi_32698533
    Mja, ik denk niet dat Rowling Dumbledore een Gandalfcome-back wil laten maken
    Bovendien is die Unbreakable Vow duidelijk genoeg, zelfs áls Snape Dumbledore alleen maar verlamd of wat dan ook heeft volgens bovenstaande theorieën dan is Voldemort (en de rest van de magische wereld) daar wel ingetrapt, maar zo'n spreuk is toch niet voor de gek te houden
      woensdag 30 november 2005 @ 16:34:09 #85
    3155 MeneerTim
    de verschrikkelijke.
    pi_32699967
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 13:07 schreef Rainboww het volgende:
    In het begin van Harry Potter en de Vuurbeker wordt de vloek voor het eerst omschreven. De man die geraakt wordt valt dood op de grond, zonder enige andere kenmerken. Bij Carlo Kannewasser wordt de vloek tevens omschreven als een groene flits die er voor zorgt dat het slachtoffer in elkaar zakt.

Bij Perkamentus gebeurt er echter iets anders. Perkamentus wordt achterover geblazen door de spreuk. Hij vliegt meters naar achter en valt in een boog van de toren af. Dit kleine verschil heeft ertoe geleid dat veel mensen denken dat Sneep een andere spreuk heeft afgevuurd. Door een spreuk ongesproken af te vuren, en tegelijktijdig Avada Kedavra te roepen, kan hij het doen lijken dat Perkamentus geraakt werd door de spreuk, terwijl het eigenlijk een andere spreuk was.

http://nl.wikipedia.org/w(...)wijfels_over_de_dood

Ik heb er goeie hoop in dat Perkamentus nog leeft
    Maar waarom zou hij dan als schilderijtje aan de muur hangen?

Je kan er een heleboel theoriën op na houden, maar Rowling komt vast wel met een magische wending waardoor wij nu helemaal niet kunnen weten wat er werkelijk gebeurd is. Toch blijft het leuk om te speculeren. Wat zag Perkamentus bijvoorbeeld toen hij zich een weg dronk naar de Horcux? Zouden dat zomaar verschrikkelijke dingen zijn? Of zag hij iets wat hij verwacht had? Misschien moest hij daarom wel dood.

Zou hij Sneep van tevoren gesproken hebben? Had Hagrid hem niet zien praten met Sneep? Misschien is Sneeps contraspionage zo belangrijk dat ze afgesproken hadden dat als Perkamentus heel erg verzwakt zou zijn door het veroveren van de Horcrux, dat Sneep dan maar van de gelegenheid gebruik moest maken om zich te bewijzen in het bijzijn van de Death Eaters om zo dichter bij Voldemort te komen. Er is nog steeds iets met Sneep dat hem het onvoorwaardelijke vertrouwen van Dumbledore heeft geschonken.
      woensdag 30 november 2005 @ 16:43:10 #86
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_32700244
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 16:34 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Maar waarom zou hij dan als schilderijtje aan de muur hangen?

Je kan er een heleboel theoriën op na houden, maar Rowling komt vast wel met een magische wending waardoor wij nu helemaal niet kunnen weten wat er werkelijk gebeurd is. Toch blijft het leuk om te speculeren. Wat zag Perkamentus bijvoorbeeld toen hij zich een weg dronk naar de Horcux? Zouden dat zomaar verschrikkelijke dingen zijn? Of zag hij iets wat hij verwacht had? Misschien moest hij daarom wel dood.

Zou hij Sneep van tevoren gesproken hebben? Had Hagrid hem niet zien praten met Sneep? Misschien is Sneeps contraspionage zo belangrijk dat ze afgesproken hadden dat als Perkamentus heel erg verzwakt zou zijn door het veroveren van de Horcrux, dat Sneep dan maar van de gelegenheid gebruik moest maken om zich te bewijzen in het bijzijn van de Death Eaters om zo dichter bij Voldemort te komen. Er is nog steeds iets met Sneep dat hem het onvoorwaardelijke vertrouwen van Dumbledore heeft geschonken.
    Er staat nergens dat je dood moet zijn om als portret te verschijnen in het kantoor van het schoolhoofd. Het zijn allemaal ex-schoolhoofden, maar nergens staat dat ze allemaal dood zijn, wat overigens nog wel kan natuurlijk, maar het is puur speculatie dat je dood moet zijn om er te hangen. Doordat McGonnagall nu schoolhoofd is, is Dumbledore ex-schoolhoofd, hence het portret.

Ach ja, ik weet het ook niet hoor, it could go either way. J.K. kennende heeft ze er verdomd goed overna gedacht en zal ze, hoe het ook loopt, een waterdichte uitleg gaan geven.
      woensdag 30 november 2005 @ 19:52:35 #87
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_32705960
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 14:09 schreef Roa het volgende:
    (hoogstwaarschijnlijk, want het zwaard van Gryffindor is het enige bekende overgebleven relic van hem, en dat ligt in de kamer van het schoolhoofd van Hogwarts...)
    De sorteerhoed is toch ook van Griffoendor ?
    quote:
    An unknown item belonging to Godric Gryffindor. Dumbledore indicates that Gryffindor's only known surviving possession, his sword, is accounted for; it resides in a glass case in his office, though he overlooks the Sorting Hat as another possibility, this is supported by the Sorting Hat's song in Harry Potter and the Goblet of Fire - "'... 'Twas Gryffindor who found the way, He whipped me off his head ..."
    Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Horcrux#Possible_Horcruxes
      woensdag 30 november 2005 @ 21:10:13 #88
    114176 Molluck
    Suck my deck!
    pi_32708635
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 19:52 schreef PPL het volgende:

[..]

De sorteerhoed is toch ook van Griffoendor ?
    [..]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Horcrux#Possible_Horcruxes
    Juist, maar beiden zijn onbereikbaar voor Voldemort en dat altijd geweest
      woensdag 30 november 2005 @ 21:38:37 #89
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_32709689
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 21:10 schreef Molluck het volgende:

[..]

Juist, maar beiden zijn onbereikbaar voor Voldemort en dat altijd geweest
    Tenzij er bij de sorteer-ceremonie in jaar 7 iets faliekant misgaat...
    (Als Hogwarts al geopend zal zijn tijdens boek7...)
      woensdag 30 november 2005 @ 22:13:50 #90
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_32711051
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 21:38 schreef PPL het volgende:

[..]

Tenzij er bij de sorteer-ceremonie in jaar 7 iets faliekant misgaat...
    (Als Hogwarts al geopend zal zijn tijdens boek7...)
    Nope, want de 6e en laatste Horcrux is volgens Dumbledore zijn slang, Namibi (geloof ik dat de naam was). Dumbledore speculeerd dat Voldemort alleen horcruxen wilde maken met significante moorden. Hij denkt dat Voldemort met de (geplande) moord van Harry zijn laatste horcrux wilde maken, aangezien die moord mislukt heeft, heeft hij waarschijnlijk in deel 4, toen hij de muggle in dat huis vermoorde, van zijn slang een horcrux gemaakt. Volgens Dumbledore dus.

Aangezien dat zijn laatste zou zijn, zal hij niet nu nog de sorting-hat kunnen gebruiken. Dan had hij deze veel eerder moeten gebruiken en dan zou de sorting waarschijnlijk niet normaal verlopen zijn de afgelopen paar jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roa op 30-11-2005 22:24:52 ]
      donderdag 1 december 2005 @ 09:32:18 #91
    58060 Apoc2003
    Er gaat niets boven groningen!
    pi_32719481
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 22:13 schreef Roa het volgende:

[..]

Aangezien dat zijn laatste zou zijn, zal hij niet nu nog de sorting-hat kunnen gebruiken. Dan had hij deze veel eerder moeten gebruiken en dan zou de sorting waarschijnlijk niet normaal verlopen zijn de afgelopen paar jaren.
    Iedereen bij Slytherin
    "Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
    -Rudyard Kipling
    pi_32719557
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 16:34 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Er is nog steeds iets met Sneep dat hem het onvoorwaardelijke vertrouwen van Dumbledore heeft geschonken.
    En daar ben ik heel erg benieuwd naar!!
    pi_32719581
    Ik vraag me toch echt af wat Dirk zijn ergste ervaring is.
    Omdat daar in boek 5 dingen over gezegt werden, en in boek 6 ook (als perkie daar bij de dursleys is)
    pi_32782469
    Ik denk dat Dumbledore Snape helemaal vertrouwt omdat Snape een unbreakeble vow voor hem heeft gemaakt. Zo weet hij zeker dat Snape te vertrouwen is.
    pi_32782582
    Als je de begrafenisscene goed leest zit er een heel duidelijke hint in dat Perkamentus niet dood is.
      zaterdag 3 december 2005 @ 17:28:08 #96
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_32784287
    En die hint is?
    GNU Terry Pratchett
      zaterdag 3 december 2005 @ 18:49:52 #97
    114176 Molluck
    Suck my deck!
    pi_32786297
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 16:20 schreef HiZ het volgende:
    Als je de begrafenisscene goed leest zit er een heel duidelijke hint in dat Perkamentus niet dood is.
    OMG

Nou, enlighten us
    pi_32786331
    Kijk als je alle woorden bij elkaar optelt dit deelt door 23, dan moet je naar een geheime website dat getal invullen dan krijg je een getallen reeks, dit vertaal je naar arabisch. dan ga je naar arabier (2e weg links) en laat het vertalen.

Duidelijk zat!
    pi_32786386
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 18:51 schreef tonks het volgende:
    Kijk als je alle woorden bij elkaar optelt dit deelt door 23, dan moet je naar een geheime website dat getal invullen dan krijg je een getallen reeks, dit vertaal je naar arabisch. dan ga je naar arabier (2e weg links) en laat het vertalen.

Duidelijk zat!
    Wat is de link van die website dan
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
    pi_32786410
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 18:53 schreef Svensational het volgende:

[..]

Wat is de link van die website dan
    Pff duhhhh! als je alle letters eerste letters van de zinnen waarin harry loopt achter elkaar zet, dan heb je die site.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')