Maar waarom zou hij dan als schilderijtje aan de muur hangen?quote:Op woensdag 30 november 2005 13:07 schreef Rainboww het volgende:
In het begin van Harry Potter en de Vuurbeker wordt de vloek voor het eerst omschreven. De man die geraakt wordt valt dood op de grond, zonder enige andere kenmerken. Bij Carlo Kannewasser wordt de vloek tevens omschreven als een groene flits die er voor zorgt dat het slachtoffer in elkaar zakt.
Bij Perkamentus gebeurt er echter iets anders. Perkamentus wordt achterover geblazen door de spreuk. Hij vliegt meters naar achter en valt in een boog van de toren af. Dit kleine verschil heeft ertoe geleid dat veel mensen denken dat Sneep een andere spreuk heeft afgevuurd. Door een spreuk ongesproken af te vuren, en tegelijktijdig Avada Kedavra te roepen, kan hij het doen lijken dat Perkamentus geraakt werd door de spreuk, terwijl het eigenlijk een andere spreuk was.
http://nl.wikipedia.org/w(...)wijfels_over_de_dood
Ik heb er goeie hoop in dat Perkamentus nog leeft
Er staat nergens dat je dood moet zijn om als portret te verschijnen in het kantoor van het schoolhoofd. Het zijn allemaal ex-schoolhoofden, maar nergens staat dat ze allemaal dood zijn, wat overigens nog wel kan natuurlijk, maar het is puur speculatie dat je dood moet zijn om er te hangen. Doordat McGonnagall nu schoolhoofd is, is Dumbledore ex-schoolhoofd, hence het portret.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:34 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij dan als schilderijtje aan de muur hangen?
Je kan er een heleboel theoriën op na houden, maar Rowling komt vast wel met een magische wending waardoor wij nu helemaal niet kunnen weten wat er werkelijk gebeurd is. Toch blijft het leuk om te speculeren. Wat zag Perkamentus bijvoorbeeld toen hij zich een weg dronk naar de Horcux? Zouden dat zomaar verschrikkelijke dingen zijn? Of zag hij iets wat hij verwacht had? Misschien moest hij daarom wel dood.
Zou hij Sneep van tevoren gesproken hebben? Had Hagrid hem niet zien praten met Sneep? Misschien is Sneeps contraspionage zo belangrijk dat ze afgesproken hadden dat als Perkamentus heel erg verzwakt zou zijn door het veroveren van de Horcrux, dat Sneep dan maar van de gelegenheid gebruik moest maken om zich te bewijzen in het bijzijn van de Death Eaters om zo dichter bij Voldemort te komen. Er is nog steeds iets met Sneep dat hem het onvoorwaardelijke vertrouwen van Dumbledore heeft geschonken.
De sorteerhoed is toch ook van Griffoendor ?quote:Op woensdag 30 november 2005 14:09 schreef Roa het volgende:
(hoogstwaarschijnlijk, want het zwaard van Gryffindor is het enige bekende overgebleven relic van hem, en dat ligt in de kamer van het schoolhoofd van Hogwarts...)
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Horcrux#Possible_Horcruxesquote:An unknown item belonging to Godric Gryffindor. Dumbledore indicates that Gryffindor's only known surviving possession, his sword, is accounted for; it resides in a glass case in his office, though he overlooks the Sorting Hat as another possibility, this is supported by the Sorting Hat's song in Harry Potter and the Goblet of Fire - "'... 'Twas Gryffindor who found the way, He whipped me off his head ..."
Juist, maar beiden zijn onbereikbaar voor Voldemort en dat altijd geweestquote:Op woensdag 30 november 2005 19:52 schreef PPL het volgende:
[..]
De sorteerhoed is toch ook van Griffoendor ?
[..]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Horcrux#Possible_Horcruxes
Tenzij er bij de sorteer-ceremonie in jaar 7 iets faliekant misgaat...quote:Op woensdag 30 november 2005 21:10 schreef Molluck het volgende:
[..]
Juist, maar beiden zijn onbereikbaar voor Voldemort en dat altijd geweest
Nope, want de 6e en laatste Horcrux is volgens Dumbledore zijn slang, Namibi (geloof ik dat de naam was). Dumbledore speculeerd dat Voldemort alleen horcruxen wilde maken met significante moorden. Hij denkt dat Voldemort met de (geplande) moord van Harry zijn laatste horcrux wilde maken, aangezien die moord mislukt heeft, heeft hij waarschijnlijk in deel 4, toen hij de muggle in dat huis vermoorde, van zijn slang een horcrux gemaakt. Volgens Dumbledore dus.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:38 schreef PPL het volgende:
[..]
Tenzij er bij de sorteer-ceremonie in jaar 7 iets faliekant misgaat...
(Als Hogwarts al geopend zal zijn tijdens boek7...)
Iedereen bij Slytherinquote:Op woensdag 30 november 2005 22:13 schreef Roa het volgende:
[..]
Aangezien dat zijn laatste zou zijn, zal hij niet nu nog de sorting-hat kunnen gebruiken. Dan had hij deze veel eerder moeten gebruiken en dan zou de sorting waarschijnlijk niet normaal verlopen zijn de afgelopen paar jaren.
En daar ben ik heel erg benieuwd naar!!quote:Op woensdag 30 november 2005 16:34 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Er is nog steeds iets met Sneep dat hem het onvoorwaardelijke vertrouwen van Dumbledore heeft geschonken.
OMGquote:Op zaterdag 3 december 2005 16:20 schreef HiZ het volgende:
Als je de begrafenisscene goed leest zit er een heel duidelijke hint in dat Perkamentus niet dood is.
Wat is de link van die website danquote:Op zaterdag 3 december 2005 18:51 schreef tonks het volgende:
Kijk als je alle woorden bij elkaar optelt dit deelt door 23, dan moet je naar een geheime website dat getal invullen dan krijg je een getallen reeks, dit vertaal je naar arabisch. dan ga je naar arabier (2e weg links) en laat het vertalen.
Duidelijk zat!
Pff duhhhh! als je alle letters eerste letters van de zinnen waarin harry loopt achter elkaar zet, dan heb je die site.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:53 schreef Svensational het volgende:
[..]
Wat is de link van die website dan
Hmm...ik ga even puzzelenquote:Op zaterdag 3 december 2005 18:54 schreef tonks het volgende:
[..]
Pff duhhhh! als je alle letters eerste letters van de zinnen waarin harry loopt achter elkaar zet, dan heb je die site.
www.jtyrdfyrtdkiuy;oiubgdjrrtdvuyliuyuitvtyurctyvrtybruiybrtyur rty esrt ftyfr .comquote:
Ja maar... nou nog es wat. Voldemort is een expert in occlumency (?!)quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:14 schreef The_Goaly het volgende:
Ik denk dat Dumbledore Snape helemaal vertrouwt omdat Snape een unbreakeble vow voor hem heeft gemaakt. Zo weet hij zeker dat Snape te vertrouwen is.![]()
Pag. 463 'Sneep was een uiterst bedreven Occlumens' Zei Lupos, zijn stem klonk veel scherper en hardvochtiger als normaal. 'Dat hebben we altijd geweten.'quote:Op zondag 4 december 2005 11:37 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja maar... nou nog es wat. Voldemort is een expert in occlumency (?!)
Dan wéét hij toch dat Snape voor Dumbledore werkt! Sneep is ook wel goed maar Voldemort natuurlijk stukken beter.
Die heeft hem natuurlijk zo in de smiezen en ik kan me niet voorstellen dat hij dat op Snape niet uitgeoefend heeft.
Voldemort is een expert in legillimency, Snape is een expert in occlumency. Hierdoor kon hij zijn werkelijke plannen geheim houden voor de Dark Lord, althans, dat is wat Dumbledore zei in deel 5, maar misschien had hij dus toch geheimen voor hemzelfquote:Op zondag 4 december 2005 11:37 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja maar... nou nog es wat. Voldemort is een expert in occlumency (?!)
Dan wéét hij toch dat Snape voor Dumbledore werkt! Sneep is ook wel goed maar Voldemort natuurlijk stukken beter.
Die heeft hem natuurlijk zo in de smiezen en ik kan me niet voorstellen dat hij dat op Snape niet uitgeoefend heeft.
Maar alle gekheid op een stokje: over welke hint heb je het?quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:20 schreef HiZ het volgende:
Als je de begrafenisscene goed leest zit er een heel duidelijke hint in dat Perkamentus niet dood is.
Lees maar eens goed wat Hagrid draagt.quote:Op zondag 4 december 2005 22:08 schreef Lod het volgende:
[..]
Maar alle gekheid op een stokje: over welke hint heb je het?
Wat was ook alweer het verschil? Een was gedachten lezen en een was gedachten tegen houden??quote:Op zondag 4 december 2005 12:49 schreef Molluck het volgende:
[..]
Voldemort is een expert in legillimency, Snape is een expert in occlumency.
legillimency: het binnendringen in andermans geestquote:Op maandag 5 december 2005 08:54 schreef Koningin het volgende:
[..]
Wat was ook alweer het verschil? Een was gedachten lezen en een was gedachten tegen houden??
Dankequote:Op maandag 5 december 2005 11:55 schreef Rainboww het volgende:
[..]
legillimency: het binnendringen in andermans geest
occlumency: jezelf afschermen tegen het bovenstaande
In mijn versie draagt Hagrid het volgende:quote:Op zondag 4 december 2005 23:53 schreef HiZ het volgende:
Lees maar eens goed wat Hagrid draagt.
Ik zie niet hoe je hier uit kan halen dat Dumbledore nog steeds leeft.quote:He was crying quite silently, his face gleaming with tears, and in his arms, wrapped in purple velvet spangled with golden stars, was what Harry knew to be Dumbledore's body.
Hier zou je misschien wat uit kunnen halen, maar dat vind ik te vergezocht eerlijk gezegd.quote:They could not see clearly what was happening at the front. Hagrid seemed to have placed the body carefully upon the table
Wie zegt dat??quote:Op maandag 5 december 2005 15:35 schreef Lod het volgende:
Hagrid is niet neergezet als iemand die goed kan toneelspelen als het moet. Zijn verdriet is echt en als er al een complot is met DD dan zit Hagrid daar in ieder geval niet in.
What Harry knew. Waarom staat daar niet gewoon 'Hagrid carried Dumbledore's body' ?quote:Op maandag 5 december 2005 14:32 schreef Lod het volgende:
[..]
In mijn versie draagt Hagrid het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe je hier uit kan halen dat Dumbledore nog steeds leeft.
Iets verder staat:
[..]
Hier zou je misschien wat uit kunnen halen, maar dat vind ik te vergezocht eerlijk gezegd.
Hee dat zou nog best kunnen!quote:Op maandag 5 december 2005 16:47 schreef Apoc2003 het volgende:
Weet iemand wanneer rowling gaat beginnen met schrijven ? Ik las ergens dat het boek misschien in de winkels ligt op 7-7-'07
Omdat de zin in het eerste geval mooier is, meer impact heeft op het gevoel? Meer bijdraagt aan de toongeving van het verhaal? Etcetera etcetera etcetera.quote:Op maandag 5 december 2005 16:39 schreef HiZ het volgende:
What Harry knew. Waarom staat daar niet gewoon 'Hagrid carried Dumbledore's body' ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |