Lijkt me moeilijk te geloven dat Dumbledore een horcrux is. Ten eerste omdat het een (oud) mens is, en die kunnen ook uit zichzelf doodgaan, waardoor een een horcrux verloren is. Ten tweede omdat Voldemort hem dood wilde hebben. Door Dumbledore een horcrux te maken, is er 1 deel van de ziel verloren.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:53 schreef Molluck het volgende:
[..]
De theorie waar ik me nog steeds aan vasthoud is dat Dumbledore de zevende horcrux is (die V in zijn 'vorige' leven nog niet gemaakt had) maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ik niet kan geloven dat Dumbledore ongelijk had in zijn vertrouwen in Snape
Dat kwam toch door die ring.quote:Die hand van Dumbledore is nooit verklaard, hij praatte er altijd omheen als Harry erbij was (het eerste wat Slughorn vroeg was wat er met zijn hand gebeurd was, maar dat wilde hij niet vertellen omdat Harry erbij was) Ik denk dat Voldemort het zo gekozen heeft omdat hij wist dat Harry of wie dan ook van the Order Dumbledore zou durven doden.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:29 schreef MeneerTim het volgende:
Oei, listige Horcrux. Doe je de ring niets vermoedend om wordt je hand ineens zwart.
leg uit ?quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:32 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
![]()
Als je goed leest zie je dat door de intelligentie van Dumbledore en het snelle optreden van Sneep Dumbledore niet dood is.
Ooooh, het gaat over die Horcrux, ja nu je het zegt herinner ik het me ook ja, die Horcrux zou door Dumbledores onvoorzichtigheid bijna zijn dood geworden zijn als Snape dat niet had voorkomen...quote:Op zaterdag 26 november 2005 21:09 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dat zegt Perkamentus ergens letterlijk, zoek het zo even op.
Dat dacht ik dus ookquote:Op zaterdag 26 november 2005 21:13 schreef Molluck het volgende:
[..]
Maar ik dacht even dat jij wilde beweren dat er ergens in het boek stond dat Dumbledore niet echt dood is
Dat bedoelde ik ja. Excuus dat ik me niet duidelijk maakte.quote:Op zaterdag 26 november 2005 21:13 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ooooh, het gaat over die Horcrux, ja nu je het zegt herinner ik het me ook ja, die Horcrux zou door Dumbledores onvoorzichtigheid bijna zijn dood geworden zijn als Snape dat niet had voorkomen...
Uiteraard! Ik verwacht ook helemaal niet dat Harry in deel 7 én alle 7 Horcruxen moeten vernietigen én het duel met Voldemort aan moet gaan... (ik vind Gruzielement echt zo'n achterlijke vindingquote:Op zondag 27 november 2005 19:40 schreef amaranta het volgende:
Ik denk overigens, dat die gruzielement in die groene kom al 'kapot' is. Ik bedoel, iemand anders heeft hem er toch uitgehaald en er een neppe voor in de plaats gelegd? Die iemand wist wat het was en zal hem dan wel vernietigd hebben. Of 'onschadelijk' hebben gemaakt....
Je bedoelt Regulus denk ik...quote:Op zondag 27 november 2005 19:48 schreef amaranta het volgende:
Nu ik erover nadenk....waar is Remus eigenlijk aan overleden? Want om die 1e ketting eruit te kunnen halen moet hij ook die groene vloeistof hebben opgedronken? En misschien heeft hij wel aan P. verteld hoe het moest want P wist het wel heel erg goed....
Dus die groene vloeistof kan nooit vergif zijn geweest....
Respect voor deze wonderbaarlijke theoriequote:Op maandag 28 november 2005 00:40 schreef MeneerTim het volgende:
Hoezo zou het Remus niet zijn? De lang vergeten broer van sirius die geadopteerd is, Remus Alfons Black. Verstoten door de familie Black nadat hij een weerwolf werd, geadopteerd door de familie Lupin. Te gek!
quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:51 schreef PPL het volgende:
met minder dan 900 bladzijden wordt afgedaan.
Hoe vaker ik hem zie staan hoe beter ik hem vind. element, ziel, gruzelementen, griezel, er zit een hoop in verstopt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:28 schreef Syrena het volgende:
Ik vind gruzielement echt een baggervertalingNoem die dingen toch gewoon óók Horcruxes.
Gruzielementen is wat voor in een kinderboek![]()
Ja, dat is taalkundig een geweldige vondst, maar je maakt de toon er in een klap wel een stuk kinderachtiger mee. Horcrux was een mysterieuze naam die al een bepaald dreiging uitstraaldequote:Op dinsdag 29 november 2005 20:35 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hoe vaker ik hem zie staan hoe beter ik hem vind. element, ziel, gruzelementen, griezel, er zit een hoop in verstopt.
Er staat zelf een hele verhandeling over R.A.B.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:30 schreef Syrena het volgende:
Jee, Wikipedia heeft er al een artikel over! http://en.wikipedia.org/wiki/Horcrux
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |