abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35152065
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef Lod het volgende:

[..]

Iedereen wil natuurlijk dat Snape toch nog aan de slechte kant blijkt te staan.

Ik blijf ervoor pleiten dat Snape gewoon aan de kant van Dumbledore staat, juist omdat hij vanaf het begin van boek 1 verdacht is en elke keer weer blijkt dat hij toch 'goed' zou zijn.
Vooral omdat Perkamentus hem dus vertrouwt. En dat is het hem juist, want ook al is eerder gebleken dat Perkamentus het niet altijd bij het juiste eind had, of verkeerde beslissingen heeft genomen, die keren hadden geen betrekking op het karakter van mensen (voor zover ik me kan herinneren).
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:48:13 #277
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_35181155
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef Lod het volgende:

[..]

Iedereen wil natuurlijk dat Snape toch nog aan de slechte kant blijkt te staan.

Ik blijf ervoor pleiten dat Snape gewoon aan de kant van Dumbledore staat, juist omdat hij vanaf het begin van boek 1 verdacht is en elke keer weer blijkt dat hij toch 'goed' zou zijn.
Vooral omdat Perkamentus hem dus vertrouwt. En dat is het hem juist, want ook al is eerder gebleken dat Perkamentus het niet altijd bij het juiste eind had, of verkeerde beslissingen heeft genomen, die keren hadden geen betrekking op het karakter van mensen (voor zover ik me kan herinneren).
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
pi_35181561
Ik droomde vannacht dat ik deel 7 van Harry voor 1 euro kon kopen!
Hele stapels lagen er, de kaft was een soort donkerblauw met lichtblauwe strepen er doorheen.
pi_35181713
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:02 schreef Biancavia het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik deel 7 van Harry voor 1 euro kon kopen!
Hele stapels lagen er, de kaft was een soort donkerblauw met lichtblauwe strepen er doorheen.
Het is een profetie!
  donderdag 23 februari 2006 @ 00:42:51 #280
16874 creno
born this way
pi_35392096
Ik had nog wat aanvulling op de theorie dat perkamentus niet dood is !

- in het boek word veel gesproken over nonverbale spreuken, en daar is Sneep heel goed in.

- in het boek word ook duidelijk gemaakt dat Sneep zelf spreuken verzint (die staan in het toverdrankenboek gekriebeld)

Sneep heeft dus een spreuk verzonnen die het kan doen lijken op een Avada kedavra. Hier is ie heel druk mee bezig geweest en Perkamentus heeft hierop aangedrongen. Dit valt ook te herleiden uit de ruzie die Hagrid had gehoord (HBP blz 306) waarbij hij hoorde dat Sneep overwerkt klonk en dat ie perkamentus heeft beloofd om het te doen.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_35396385
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 00:42 schreef creno het volgende:
Ik had nog wat aanvulling op de theorie dat perkamentus niet dood is !

- in het boek word veel gesproken over nonverbale spreuken, en daar is Sneep heel goed in.

- in het boek word ook duidelijk gemaakt dat Sneep zelf spreuken verzint (die staan in het toverdrankenboek gekriebeld)

Sneep heeft dus een spreuk verzonnen die het kan doen lijken op een Avada kedavra. Hier is ie heel druk mee bezig geweest en Perkamentus heeft hierop aangedrongen. Dit valt ook te herleiden uit de ruzie die Hagrid had gehoord (HBP blz 306) waarbij hij hoorde dat Sneep overwerkt klonk en dat ie perkamentus heeft beloofd om het te doen.
Daar zit ook nog wat in. Vind ik ook nog een redelijke mogelijkheid.
toch denk ik dat ie dood is
  zondag 26 februari 2006 @ 01:15:55 #282
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_35498898
Ik heb een foto gevonden van hoe Voldemort eruit gaat zien. SLECHT!!! Ik heb hem altijd voor me gezien als een oudere, statige man, maar wel een met veel kracht. Zwart haar, sluik, misschien een beetje grijs.

Dit hebben ze ervan gemaakt:

http://upload.wikimedia.o(...)fiennesvoldemort.JPG

Jammer dat het zo moet...
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
  zondag 26 februari 2006 @ 08:51:57 #283
13250 Lod
Sapere aude!
pi_35502888
quote:
Op zondag 26 februari 2006 01:15 schreef SSID het volgende:
Ik heb een foto gevonden van hoe Voldemort eruit gaat zien. SLECHT!!! Ik heb hem altijd voor me gezien als een oudere, statige man, maar wel een met veel kracht. Zwart haar, sluik, misschien een beetje grijs.

Dit hebben ze ervan gemaakt:

http://upload.wikimedia.o(...)fiennesvoldemort.JPG

Jammer dat het zo moet...
De film is al 3 maanden uit, ik denk dat de meeste hier ondertussen wel wisten hoe Voldemort er uit zag .
Ik persoonlijk vond hem niet slecht. Integendeel, ik kreeg van zijn karakter (de manier waarop hij gespeeld werd (dus niet het uiterlijk)) een heel ongemakkelijk gevoel. Precies het gevoel dat de echte Voldemort in de Wizzard-wereld moet oproepen volgens mij. Dumbledore daarentegen
En ik meende dat in de boeken zijn gezicht als slangachtig werd beschreven dus dat klopt ook wel.

Offtopic:
Dit topic is trouwens bedoeld voor het boek, voor zover ik weet. Deze onderstaande zijn specifiek voor de films:

Harry Potter and The Goblet of Fire #5 [SPOILERVRIJ]

Harry Potter 4 *SPOILER* (Voor degene die hem gezien hebben
GNU Terry Pratchett
  zondag 26 februari 2006 @ 10:49:12 #284
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_35503713
Oh, ja. Werkt toch wel een beetje op je logisch vermogen, die carnaval....:)
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
pi_35812822
Over Snape gesproken.. waar komt de naam Severus eigenlijk vandaan?
Ik kwam laatst het woord Cerberus tegen wat me aan het denken zette.
Cerberus, betekent: portier die als een waakhond een ingang bewaakt

Kan het misschien zo zijn dat Severus op één of andere, hoewel op dit moment een nog onduidelijk manier Harry misschien beschermt?? Of wellicht iets anders? Een geheim of zo?

Misschien ook wel een hint.. tenslotte is er in heel veel namen een betekenis gebonden binnen de boeken.
pi_35813053
Severus komt vanuit het latijn, severitas, dat ernst of strengheid betekent. In het Engels bestaat het woord severe ook, in de zin van ernstig (severe head injury, bijv).
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:24:17 #287
13250 Lod
Sapere aude!
pi_35813189
Aangezien het uit het engels komt denk ik dat je meer moet gaan denken aan het woord severe
1. strikt, onverbiddelijk
2. zwaar, moeilijk, ernstig
3. sober.

edit: en Cerberus komt zelf ook al voor in het boek, maar daar heet hij Fluffy
GNU Terry Pratchett
pi_35813787
Rowling gebruikt wel meer namen en spreuken die afkomstig zijn uit het latijn. Bovendien betekent het in dit geval bijna hetzelfde in het Engels als in het Latijn, dus het maakt ook niet echt uit. =)
pi_35838832
Fluffy.. hahah.. helemaal vergeten.. da's idd een Cerberus.
Dacht eerder ook aan servere, maar dat cerberus zou ook kunnen (als in bewaker).

Streep door de theorie maar weeeer!
pi_35839599
Ik heb nog een 'Snape is evil' bewijsje denk ik.

Afgelopen maandag heb ik de film van Goblet of Fire weer gezien en daarin gaat Harry in de hersenpan terug naar naar zo'n rechtszaak. Ik weet niet meer wie er dan is, een dooddoener die gevangen zit in Azkaban in elk geval. ( Ik kan het nu niet terug zoeken want mijn oma heeft De Vuurbeker van me geleend.)

Nou ja, die figuur gaat in elk geval namen verraden van Dooddoeners. Bij elke spreekt hij de waarheid, zo verraadt hij ook Bartho Krenck junior.
Hij wil ook Snape verraden. Daarop staat Perkamentus op en zegt dat die zaak is afgedaan en dat Snape nu aan de goede kant staat, waarop die gevangene roept dat dat niet waar is en dat Snape daarna weer terug is gekeerd naar Voldemort ofzo iets.
Dat viel me dus op, omdat hij bij de andere namen in elk geval allemaal de waarheid heeft gesproken.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:59:25 #291
13250 Lod
Sapere aude!
pi_35839721
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:55 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb nog een 'Snape is evil' bewijsje denk ik.
Snape was ook een Deatheater. Alleen is hij door Dumbledore omgeturned (toen de gekooide man al gevangen was (en het dus niet wist)), dit is geaccepteerd door de rechtbank. Dus de man in de kooi sprak over Snape wel de waarheid voor zover hij hem wist.
De man in de kooi is trouwens Karkarov, de hoofdmeester van Durmstrang.
GNU Terry Pratchett
pi_35846352
Wanneer komt die vuurbeker dvd eigemlijk uit? Was dat niet deze maand?
I had a signature once. It was awful.
pi_35846902
20 Maart komt ie.
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:34:12 #294
16874 creno
born this way
pi_35865846
ik dacht 4 april
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:36:25 #295
88233 Steve
Still the best.
pi_35865883
3 April in Nederland.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_35866190
Oh ja, ik koop nooit in Nederland.

www.play.com kun je 'm 20 mrt al bestellen, geen verzendkosten, wel cc nodig.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:43:33 #297
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_35876617
Ben hm voor de tweede keer aan t lezen sinds deze week.... Heel de serie voor de zoveelste keer gelezen vooraf...

HP
pi_36184870
R.A.Z. Is Regulus A. Zwarts.

Dit is 99% zeker. Wanneer Harry en Co. opruimen in Huize Zwarts * Check Boek 5* Vinden ze een Zwaar Medaillon. Dit is de Horcrux. Dit word gevonden in HUIZE ZWARTS. Knijster heeft het daar verstopt.

Je kan ook bedenken dat wanneer Regulus de Horcrux te pakken moest krijgen, hij iemand mee moest nemen die hem het drankje kon voeren. Maar er kon maar 1 iemand op de boot. Knijster vergezelde hem, omdat hij geen Tovenaars is en dus mee op de boot kon. Zo konden ze de Horcrux pakken.

Knijster ziet het als laatste '' Troffee '' Vooor zijn Meester Regulus, en verstopte het. Voldemort vernietigde daarom Regulus omdat hij wist van de Horcruxen.

VOor wie het nog niet duidelijk is, lees het nog maar 3x
pi_36185160
Lijkt me sterk. Regulus was tegen Voldy en Kreacher is toch duidelijk pro-Voldy.
pi_36185350
wie is kreacher? :$
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')