abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32411495
Even een korte inleiding:

Vrienden van me hebben 2 zoontjes, eentje van 2 en een half en een van een jaar oud. Ze zijn echt geweldige ouders, misschien zelfs wel een beetje te zorgzaam, maar zelfs dat garandeert niks gezien hun verhaal. Ze zijn zo zorgzaam dat de kinderen bij wijze van spreken nog nooit een bult hebben gehad.

Nu zat de jongste in zijn stoeltje toen er aan de deur gebelt werd, zijn moeder ging naar de deur toe en luisterde geduldig naar de Jehova's welke voor de deur stonden. Toen ze terug kwam vond ze de jongeste slap en bleek, hij was onderuit gegeleden en gestikt. De ambulance was snel ter plaatse en na 10min reanimeren klopte het hartje van onze jonge vriend weer. Nu ligt hij aan de beademing op de IC.

Waarom moet zoiets nou gebeuren, het zijn echt een van de beste ouders die ik ken en het is zo'n leuke jongen.

Ik word hier verdrietig en boos tegelijk om

Ps, voor alle gelovigen onder ons (van welk geloof dan ook), een verzoekje van de ouders om voor hun zoontje te bidden. Gezien de kleine overlevingskansen.

Disclaimer
de ouders zijn sterk christen en geloven in het respecteren van iedereen, ik verwacht dus van iedereen die in dit topic post niks anders voor respect. Niet de moeder en niet de Jehova's zijn schuld aan dit ongeval. Niemand kon hier iets aan doen. Zelfs als zou er sprake zijn van een schuldige, is er niemand hier die daarover kan en mag oordelen.

(@modjes, KLB leek me de beste plek)

[ Bericht 3% gewijzigd door PeuRac op 19-11-2005 23:25:20 ]
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:36:33 #2
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_32411611
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:32 schreef PeuRac het volgende:
Gezien de kleine overlevingskansen.
Wat verschrikkelijk zeg, laten we hopen op het beste Ik geloof niet, dus ik kan niet voor je bidden, wel kan ik vertrouwen in de medische zorg die hij ongetwijfeld nu krijgt. Je vraagt je werkelijk af hoe zoiets zo kan gebeuren....
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:38:36 #3
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_32411655
Sterkte zeg!

Vraag me af hoe of wat het is dat het jongetje in 1 keer op de grond lag
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_32411737
Sorry, ik zie dat ik iets ben vergeten. Hij is blijven hangen in zijn stoel en gestikt.

@Chriz2k, de ouders zijn sterk christen en geloven in het respecteren van iedereen, ik verwachat dus van iedereen die in dit topic post niks anders voor respect. Niet de moeder en niet de Jehova's zijn schuld aan dit ongeval. Niemand kon hier iets aan doen. Zelfs als zou er sprake zijn van een schuldige, is er niemand hier die daarover kan en mag oordelen.
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:42:52 #5
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_32411764
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:41 schreef PeuRac het volgende:
Sorry, ik zie dat ik iets ben vergeten. Hij is blijven hangen in zijn stoel en gestikt.

@Chriz2k, de ouders zijn sterk christen en geloven in het respecteren van iedereen, ik verwachat dus van iedereen die in dit topic post niks anders voor respect. Niet de moeder en niet de Jehova's zijn schuld aan dit ongeval. Niemand kon hier iets aan doen. Zelfs als zou er sprake zijn van een schuldige, is er niemand hier die daarover kan en mag oordelen.
Denk dat je dit beter ook even in je OP kan zetten dan is het voor iedereen meteen duidelijk.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_32411765
Iets wat ik mij meteen afvraag na het lezen van dit verhaal: wat is er in hemelsnaam met dat kind gebeurd in die korte tijd
Naja, maakt eigenlijk ook niet zo veel meer uit, veel sterkte iig, hopen dat het weer goed komt.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
pi_32411791
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:40 schreef BennyNL het volgende:

edit
Ik heb de oorzaak toegevoegd, en beide ouders hebben nooit drugs gebruikt en de moeder drinkt zelfs nooit, de vader af en toe en zeker met mate. Ze zijn echt het ideale en perfecte gezinnetje.

[ Bericht 11% gewijzigd door Alicey op 20-11-2005 10:15:55 (Reactie verwijderd) ]
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:51:34 #8
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_32411996
Ja, dat soort dingen zijn altijd klote. Maar je kunt ook zo denken: het kindje had ook dood kunnen zijn nu.
Hope for the best, prepare for the worst.
  zaterdag 19 november 2005 @ 23:38:29 #9
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32413217
Sterkte aan de ouders.....
ff wachten nog
pi_32413370
@TS: vind je dit topic niet beter in R&P passen? Mocht je het daar mee eens zijn dan verplaats ik hem daar wel voor je naar toe
pi_32413462
Vind ik prima, past hij eigenlijk ook beter ja.
pi_32413909
Sterkte Peu, ook richting ouders. We branden een kaarsje voor de kleine
  zondag 20 november 2005 @ 00:10:04 #13
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32414095
he gozer je weet dat ik nou niets tot weinig met dat geloof gebeuren heb.

Maar ik wil je onwijs veel sterkte wensen, en natuurlijk wens ik het zelfde de ouders toe.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_32414487
tjah... sterkte
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 20 november 2005 @ 00:29:28 #15
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_32414616
Wat moeten wij hier over zeggen?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_32415671
Ik ben mijn geloof zo ongeveer wel kwijt maar ik wil wel bidden.
Hopenlijk komt alles goed!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_32416461
Sterkte!
pi_32416648
Tis verdomd klote dit soort zaken, en ook sterkte ermee.

Maar om nu hier op Fok een gebedsoproep te plaatsen gaat me weer wat ver
pi_32417852
Als z'n hersenen maar niet of nauwelijks aangetast zijn, dan maakt hij nog een redelijke kans.

Sterkte!
History can't change the past, the future can.
pi_32417915
* Hoopt dat het allemaal in orde komt voor die kleine
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  zondag 20 november 2005 @ 03:25:50 #21
106776 Nickthedick
pi_32417930
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:23 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Dan kan je dus nog wel het beste hopen voor dat knulletje
Tuurlijk, ik wens iedereen het beste toe; alleen zie ik het nut er niet van in om zoiets op een forum te posten.
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_32417945
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:25 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik wens iedereen het beste toe; alleen zie ik het nut er niet van in om zoiets op een forum te posten.
Er zijn mensen die ervan uitgaan dat elke positieve gedachte helpt om mensen beter te maken
Dan wil ik graag positief zijn voor dit kleine jochie
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  zondag 20 november 2005 @ 03:30:58 #23
106776 Nickthedick
pi_32417974
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:27 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Er zijn mensen die ervan uitgaan dat elke positieve gedachte helpt om mensen beter te maken
Dan wil ik graag positief zijn voor dit kleine jochie
Waarom? Omdat er nu toevallig iemand zo'n geval op het forum post?
pi_32418058
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:40 schreef BennyNL het volgende:
edit
kom me dat eens recht in me gezicht zeggen klootzak
dan lig je daarna zelf aan de beademing als je geluk hebt
en dan hebben we het dan nog eens over jouw theorie
je kunt hier om me adres vragen als je wilt

niet dat ik deze mensen ken, maar dit is toch een van de ergste dingen die een mens kunnen overkomen, en daar maak je gewoon niet zo'n kutopmerkingen over

ik weet niet of het helpt, maar sterkte aan de ouders, en hopleijk komt het allemaal goed

[ Bericht 2% gewijzigd door Alicey op 20-11-2005 10:19:27 (Reactie verwijderd) ]
  zondag 20 november 2005 @ 03:48:10 #25
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_32418122
Echt verschrikkelijk wat er is gebeurd.
Maar behoren wij maar gehoorzaam te bidden ofzo?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_32418155
Veel sterkte! Ik hoop dat het goedkomt met het kind!

Ik wist niet dat kinderstoelen zo gevaarlijk waren....
pi_32418158
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:52 schreef teknomist het volgende:
Ga deze discussie ergens anders voeren?! [afbeelding].
Er wordt mij als lezer informatie verstrekt en tevens de urgente mededeling dat ik enkel mag reageren zoals de TS het wil. Sorry, ik heb ook een eigen mening. Kut voor dat menneke dat het in een coma ligt. Elke dag sterven kinderen aan triviale dingen in binnen -en buitenland. Maar dan mag ik daar nog altijd op reageren zoals ik wil en niet zoals God het wil.
Gaat mijn reactie te ver dan wordt die terecht gemodereert, maar als ik al niet eens meer iets mag zeggen wat nietin het straatje past van een topicopener en ik daar al voor gewaarschuwd wordt dan is het R&P niveau dramatisc gedaald.
  zondag 20 november 2005 @ 10:22:46 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32419629
En weer open. Er zaten walgelijke reacties tussen. Ook discussie over het nut van bidden, de EO etc. is hier off-topic.

On-topic en constructief verder nu dus.
pi_32420163
Hmmm zo zie je maar, al ben je nog zo voorzichtig. Een kindje kan plotseling uit het leven "wegglippen" Dit is inderdaad het ergste wat je kan overkomen. Sterkte TS, laten we hopen dat het goed komt...

Ook al is dit een discussieforum, het is een kleine moeite om dezelfde omgangsvormen in acht te nemen als in het werkelijke leven!
Helden als Xebrozius zouden het hopelijk niet in hun hoofd halen om zulke botte dingen te zeggen tegen de ouders van het kind? Nee? Doe dat dan ook niet op een forum zeg
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32420319
Ik duim voor ze en ja, zelfs een gebedje af en toe. Vreselijk om zo tussen hoop en angst te moeten zweven en om je leven in een paar minuten zo ondersteboven gekeerd te zien worden. Dat gun je niemand.

En verder, eens met Thisbe, mensen doe normaal. Zijn we dan zo gevoelloos geworden dat we zoiets hebben van "ach, het gebeurt zo veel, waarom hier posten?" Ik ben ervan overtuigd dat mensen gesterkt kunnen worden door anderen (al dan niet door een god, maar dat zoekt ieder voor zich maar uit), door een arm om hen heen of door een paar lieve en mooie woorden. Ik vind het met recht onmenselijk om zo belachelijk te reageren.

@Modjes: gezien de gang van zaken hier, zou het niet naar OUD kunnen? Daar zijn de mensen over het algemeen een stuk meelevender als het gaat om ongelukken etc. met kindjes (kijk naar de kaarsjesacties voor het kindje van Phlupphy en pas voor een kindje van een kennis van een FOK!ker) en zullen idioten zoals degenen die hier gepost hebben misschien wat minder snel rondwandelen.
pi_32420679
Modjes bedankt voor het opruimen en iedereen bedankt voor jullie steun. Ik heb nog geen nieuws verder, wat ik maar als positief beschouw.

Iedereen mag zeggen wat hij/zij wil, zolang het met respect voor elkaar en niet veroordelend is. Maar eigenlijk zou dat niet gevraag moeten worden, aangezien dat normaal zou moeten zijn, erg jammer dat sommige mensen dit niet kunnen opbrengen, zelfs niet als het over een kind gaat.
  zondag 20 november 2005 @ 12:44:27 #32
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32421949
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:51 schreef cyberstalker het volgende:
Ja, dat soort dingen zijn altijd klote. Maar je kunt ook zo denken: het kindje had ook dood kunnen zijn nu.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 20 november 2005 @ 12:49:47 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32422076
Wat een achterlijke reacties hier zeg, doe eens even normaal allemaal ipv van alles aan te grijpen om een statement te maken over je eigen geloofs-beleving...er vraagt hier iemand om positieve gedachten...voor een KIND...of je dat nu een gebed noemt of whatever! Zie je daar het belang niet van in reageer dan niet, gefrustreerde zielepoten die alles moeten aangrijpen om weer even lekker te trollen en schijnheilig te doen.. " Ja, maar het is hier een discussieforum!!!"

Open dan zelf een topic over het belang van bidden en loop hier niet zo sneu te doen, word es volwassen zeg.
pi_32422405
Ik vind het heel erg dat zoiets kan gebeuren en leef mee met de ouders,
maar 1 ding begrijp ik niet,
hoe kon een kind stikken in een kinderstoel.?
  zondag 20 november 2005 @ 13:07:43 #35
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32422434
Misschien idd handig om dit even naar OUD te verhuizen, daar kan men zich iig verplaatsen in de situatie. Bovendien wordt daar wat minder snel geoordeeld over het al dan niet bestaan van onze lieve heer.
Mochten de ouders van het kindje dit ooit lezen, dan worden ze denk ik op zijn minst niet blij van alle edits.
On topic; dit is precies de reden waarom ik mijn kinderen nooit alleen laat zitten, wie er ook aan de deur is, jammer dan. Kom een andere keer maar terug.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_32422548
Ik heb vannacht gebeden voor het menneke, en heeft het geholpen?
  zondag 20 november 2005 @ 13:17:46 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32422666
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:12 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb vannacht gebeden voor het menneke, en heeft het geholpen?
Jij hebt echt geen leven he

God, wat ben jij een verzuurd persoon zeg, ik zou bijna medelijden met je krijgen, je moet wel heel veel aandacht tekort zijn gekomen. Ben jij uberhaupt nog in staat iets anders te voelen dan sarcasme?

[ Bericht 4% gewijzigd door Vivi op 20-11-2005 13:24:34 ]
  zondag 20 november 2005 @ 13:20:17 #38
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_32422745
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:17 schreef Vivi het volgende:

[..]

God, wat ben jij een verzuurd persoon zeg, ik zou bijna medelijden met je krijgen, je moet wel heel veel aandacht tekort zijn gekomen. Ben jij ubehaupt nog in staat iets anders te voelen dan sarcasme?
Dit is toch een gewenste reactie van Xebrozius? Hier wordt toch om gevraagd? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_32422818
Wat doet het er toe dat er Jehova's aan de deur kwamen
Waarom moet je dat vermelden persé?
Waarom ook dat de ouders streng gelovig zijn?
Wat wil je nu precies?
Vertellen dat er een kindje in coma is geraakt door verstikking en dan de ach en wee's verwelkomen?
Of hoopje ergens dat het geloof erbij betrokken wordt om de een of andere duistere reden (slachtofferisme spirngs to mind) en meld je daarom deze totaal niet terzake doende info?

Oh prettige zondag, de dag des Herens tevens rustdag, hetgeen ik nu ook ga doen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_32422842
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:17 schreef Vivi het volgende:

[..]

God, wat ben jij een verzuurd persoon zeg, ik zou bijna medelijden met je krijgen, je moet wel heel veel aandacht tekort zijn gekomen. Ben jij ubehaupt nog in staat iets anders te voelen dan sarcasme?
Ontopic graag .
Je hebt de disclaimer in de openingspost toch wel gelezen hoop ik?
  zondag 20 november 2005 @ 13:27:26 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32422943
Respect moet je imo verdienen

Maar whatever. Ik vind de discussie op zich niet oninteressant, ik vind het alleen heel erg als zoiets gebeurd over de rug van een kind.

Reacties als "Tjah.. ( ) sterkte." stoor ik me net zo goed aan btw.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vivi op 20-11-2005 14:57:44 ]
pi_32423241
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:06 schreef EnniroC het volgende:
Ik vind het heel erg dat zoiets kan gebeuren en leef mee met de ouders,
maar 1 ding begrijp ik niet,
hoe kon een kind stikken in een kinderstoel.?
Oh dat gaat heel makkelijk, hoor, je maakt het stoelriempje enkel overdwars vast over het buikje en niet tussen de beentjes ( hetgeen namelijk wegglijden voorkomt) , vervolgens laat je het kind alleen, ga je aan de voordeur staan kleppen over het geloof, of met een vriendin aan de telefoon, 5 minuten is genoeg, et voila !

Maar ik geloof niet zo in positieve energie overstralen, zou dat namelijk helpen dan zou het met de 3 jarige Ndugu uit Burkina Fasso beter gaan nu en dat gaat het niet.
  zondag 20 november 2005 @ 13:45:15 #43
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32423480
quote:

Ps, voor alle gelovigen onder ons (van welk geloof dan ook), een verzoekje van de ouders om voor hun zoontje te bidden. Gezien de kleine overlevingskansen.
Hij vraagt hier anders duidelijk of je dat wilt doen, mits je erin gelooft.. Als je dat niet doet ga je toch lekker ergens anders spelen?
Ik ben ook niet gelovig, maar ik kan me wel voorstellen dat je in je onmacht alles aangrijpt, als is het maar om het idee dat je iets doet.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om TS in zijn eigen waarde te laten?
  zondag 20 november 2005 @ 13:48:11 #44
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_32423567
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:45 schreef Leah het volgende:

[..]

Hij begon verdomme in KLB. Dat we in bepaalde fora niet mogen discussiëren als het de topicstarter belieft, okee. Dan kom ik daar niet. Maar KLB . Hou toch op.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_32423638
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:45 schreef Leah het volgende:

[..]

Hij vraagt hier anders duidelijk of je dat wilt doen, mits je erin gelooft.. Als je dat niet doet ga je toch lekker ergens anders spelen?
Ik ben ook niet gelovig, maar ik kan me wel voorstellen dat je in je onmacht alles aangrijpt, als is het maar om het idee dat je iets doet.
ja sorry ik word een beetje kriegelig van ouders die wel "geduldig luisteren naar Jehova's aan de deur", en dan regel 1 compleet naast zich neer leggen : Laat je baby/peuter NOOIT alleen in stoeltje/badje. Als de telefoon/deurbel gaat, haal het kind UIT de stoel/het badje en leg het in de box/ neem het op de arm mee, en laat anders de bel maar bellen.
  zondag 20 november 2005 @ 13:51:50 #46
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32423701
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:07 schreef Leah het volgende:
On topic; dit is precies de reden waarom ik mijn kinderen nooit alleen laat zitten, wie er ook aan de deur is, jammer dan. Kom een andere keer maar terug.
pi_32423883
Ik zal bidden voor wat 'common sense' bij de ouders, moge zij relevante wijsheid krijgen welke hun kinderen in de toekomst behoed voor een herhaling van dit soort levensbedreigende situaties.
  zondag 20 november 2005 @ 14:01:11 #48
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32423984
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:22 schreef milagro het volgende:
Of hoopje ergens dat het geloof erbij betrokken wordt om de een of andere duistere reden (slachtofferisme spirngs to mind) en meld je daarom deze totaal niet terzake doende info?
Er wordt wel meer niet ter zake doende info genoemd.
quote:
Waarom moet zoiets nou gebeuren, het zijn echt een van de beste ouders die ik ken en het is zo'n leuke jongen.
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:43 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik heb de oorzaak toegevoegd, en beide ouders hebben nooit drugs gebruikt en de moeder drinkt zelfs nooit, de vader af en toe en zeker met mate. Ze zijn echt het ideale en perfecte gezinnetje.
Wat voor gezin het ook is, zoiets wens je niemand toe. Dit is in elke situatie verdrietig.

Verder vind ik dat er onnodig provocerend wordt gereageerd door sommigen, maar vind ik het van TS ook erg naďef om hier te vragen te bidden voor dit kind.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_32424050
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Er wordt wel meer niet ter zake doende info genoemd.
Ach dit was wel heel nadrukkelijk, hoor
Bijna provocerend.
  zondag 20 november 2005 @ 14:06:10 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32424123
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:03 schreef milagro het volgende:

[..]

Ach dit was wel heel nadrukkelijk, hoor
Bijna provocerend.
Maar ik ben het met je eens hoor.
Al die info over wiens geloof dan ook doet niet ter zake.
Net zoals dus dat ouders een bijna perfect gezinnetje vormen, zonder drank en drugs.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_32425567
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:06 schreef Moonah het volgende:

[..]

Net zoals dus dat ouders een bijna perfect gezinnetje vormen, zonder drank en drugs.

Dat vormde dat gezin in Zoetermeer ook, een droompaar met droomkinderen, alleen kreeg Papa een vriendin, en toen moest mama dood, en de kindjes ook.

"we begrijpen er niets van!. ze waren zo gelukkig samen, nooit ruzie, echt een hecht gezinnetje! nee, de vader kán dit niet gedaan hebben! het is een lieve man, echtgenoot en vader, hij is kapot nu!"

Waarmee ik dus wil zeggen, dat zegt niets, wat lijkt, is niet altijd wat ís.
pi_32425602
Misschien kan de TS eens uitleggen wat deze met dit topic wil bereiken.
Snap het namelijk niet eerlijk gezegd.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  zondag 20 november 2005 @ 15:02:11 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32425644
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:00 schreef partyyboyy het volgende:
Misschien kan de TS eens uitleggen wat deze met dit topic wil bereiken.
Snap het namelijk niet eerlijk gezegd.
Ik denk dat TS vooral van zich af wilde schrijven, en hoop hoopte te vinden..
pi_32426225
TS, heel veel sterkte toegewenst aan de ouders van het kind.
Tragisch, tragisch.
Shit happens.
Het is misschien een harde les, maar ik denk dat die moeder kleine kinderen voortaan niet lang alleen laat.
pi_32426443
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:23 schreef Salvad0R het volgende:
Tragisch, tragisch.
Shit happens.
Het is misschien een harde les, maar ik denk dat die moeder kleine kinderen voortaan niet lang alleen laat.
Ja, ze gaat vast mee met dat kind het graf in, is het nooit alleen 't Kind ligt op de IC, is er slecht aan toe en jij hebt het over een harde les... Hoe hard wil je 'm hebben.

En nee, ik geloof dat geen moeder zonder zonden is, elke moeder zal zich ooit wel eens in een situatie bevonden hebben waarvan ze achteraf dacht "pfew, ben ik goed vanaf gekomen". Is het niet als ze klein zijn, dan wel als ze groter zijn en stunts uit gaan halen.
pi_32426563
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:31 schreef innovative het volgende:

[..]

Ja, ze gaat vast mee met dat kind het graf in, is het nooit alleen 't Kind ligt op de IC, is er slecht aan toe en jij hebt het over een harde les... Hoe hard wil je 'm hebben.
Tja, erg tragisch idd.
Dus wat is de conclusie van het hele verhaal? Laat een klein kind niet alleen.
Hard he, realiteit
  zondag 20 november 2005 @ 15:54:22 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32427045
Verder in OUD.

[ Bericht 72% gewijzigd door Dagonet op 20-11-2005 15:59:26 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32429358
het zou handig zijn als de biddenden onder ons even melding maken van hun inzet in deze, anders zakt het topic zo naar beneden.

en bij deze dus de broodnodige schop
pi_32429992
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:23 schreef Salvad0R het volgende:
Tragisch, tragisch.
Shit happens.
Elke ouder, oppas of voogd laat kleine kinderen wel eens in hun stoeltje zitten, omdat dat makkelijk is, ze zitten goed, kunnen geen kant op en zouden veilig moeten zitten. Ik liet mijn nichtje ook altijd in haar stoeltje als ik naar de WC moest, druk was met koken of iets vergelijkbaars.

Dit valt onder het kopje: "ongeluk in een klein hoekje" en/of "onvoorkoombaar"

Even een kleine update:
Hij ligt nu dus aan de beademing, op de kinderIC. Hij reageerd zwak op hoge pijn prikkels en op licht in zijn pupillen. Vanmiddag heeft hij een EEG-scan ondergaan en een CT-scan zal volgen. De reactie geeft in iedergeval aan dat hij niet hersendood is, dat maakt de hoop alweer iets groter. De scans moeten een indicatie geven over de opgelopen schade.
pi_32430310
Ik heb mijn oppaskind 1 keer in het stoeltje laten zitten, om ff snel drinken in te schenken. Toen ik terugkwam stond ie doodleuk in zijn stoeltje te dansen .

Veel sterkte voor de ouders en het kind.
pi_32432301
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:57 schreef mallemeid het volgende:
Ik heb mijn oppaskind 1 keer in het stoeltje laten zitten, om ff snel drinken in te schenken. Toen ik terugkwam stond ie doodleuk in zijn stoeltje te dansen .

Veel sterkte voor de ouders en het kind.
Een kind van 8mdn kan nog niet uit zijn stoeltje klimmen
  zondag 20 november 2005 @ 19:22:05 #62
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_32432601
Volgens mij moet je dit topic sluiten, en in OUD helemaal opnieuw beginnen met de openingspost.
Ik vind het echt te treurig voor woorden dat hier een discussie ontstaat die echt hélemaal voorbij gaat aan wat er hier gebeurd is.
En dat is een van de grootste nachtmerries die je je kan voorstellen.
Heel heel veel sterkte gewenst.
Ik hoop dat het toch nog 'gewoon' goed komt.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zondag 20 november 2005 @ 19:56:29 #63
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_32433606
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Geloof mij nou, kan echt

Veel sterkte, echt een *ril*verhaal!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 20 november 2005 @ 19:59:53 #64
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32433691
Dat bedoel ik Icaa. Afschuwelijk wat er met zo'n jongetje gebeurd, en zoals al eerder gezegd, iedere ouder kent wel een "oog door de naald moment" ik zie hier nog Freek de hele tv over zich heen trekken, alles, maar dan ook alles in zijn nabije omgeving aan gort, en godzijdank Freek nog heel .
Dat ongelukken in kleine hoekjes zitten weten we allemaal....

Heel veel sterkte voor de ouders van dat kleine mannetje, dit is waar we allemaal bang voor zijn, denk ik.
pi_32435483
quote:

[..]

Er komt een moment dat ie dat wel kan, en dan wil je echt niet net op de wc zitten oid.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 20 november 2005 @ 21:08:25 #66
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32435705
Zoals Loena zegt, het kan echt wel . Ik heb ook het vermoeden dat daar het betreffende tuigje voor bedoeld was, helaas. Gewoon niet, nooit alleen laten, baby's en peuters.
Maar daar hebben deze ouders niets aan.
pi_32436785
Erg dit Sterkte voor het jochie.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_32438383
Wat erg voor die ouders en dat manneke Dat is wel je ergste nachtmerrie. Veel sterkte en ik hoop maar dat de schade niet al te erg is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 november 2005 @ 22:42:06 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32438819
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:22 schreef Icaä het volgende:
Volgens mij moet je dit topic sluiten, en in OUD helemaal opnieuw beginnen met de openingspost.
Ik vind het echt te treurig voor woorden dat hier een discussie ontstaat die echt hélemaal voorbij gaat aan wat er hier gebeurd is.
De OP is dan ook wel wat... discutabel.
quote:
En dat is een van de grootste nachtmerries die je je kan voorstellen.
Dat kan elke ouder beamen denk ik. Bidden doe ik niet, maar ik kan me de nachtmerrie van deze ouders wel voorstellen en hoop voor hen dat alles goed komt.
  † In Memoriam † zondag 20 november 2005 @ 22:50:23 #70
7074 moussy
kuttekop
pi_32439115
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:45 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Elke ouder, oppas of voogd laat kleine kinderen wel eens in hun stoeltje zitten, omdat dat makkelijk is, ze zitten goed, kunnen geen kant op en zouden veilig moeten zitten. Ik liet mijn nichtje ook altijd in haar stoeltje als ik naar de WC moest, druk was met koken of iets vergelijkbaars.
Sinds wanneer is een stoel een oppas? Zet ze dan in een box (met deksel )

Nou ja, sterkte er mee... naar dit..
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 20 november 2005 @ 23:03:49 #71
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32439589
Wat jammer dat dit topic keer op keer lijkt te ontaarden in iets waar het niet voor is bedoeld.

Tot de dag dat je een dood kindje in je armen hebt gehad ben je onoordeelkundig en mag je zo 'biek' doen als je wilt wat mij betreft. Je weet immers oprecht niet beter.

Ik heb die dag al meegemaakt en duim dus mee voor het leven van deze kleine man.
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 20 november 2005 @ 23:06:48 #72
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_32439682
Ik 'ken' dit verhaal al van elders en wil de ouders onwijs veel kracht ens terkte wensen. Bidden heb ik nog nooit gedaan en doe het nu dus ook niet, klopt niet voor mijn gevoel als ik het nu wel zou doen.
quote:
Op zondag 20 november 2005 23:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
Tot de dag dat je een dood kindje in je armen hebt gehad ben je onoordeelkundig en mag je zo 'biek' doen als je wilt wat mij betreft. Je weet immers oprecht niet beter.
en dan wordt dit gepost net onder een reactie van Mous!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_32439962
quote:
Wat jammer dat dit topic keer op keer lijkt te ontaarden in iets waar het niet voor is bedoeld.

Ik heb die dag al meegemaakt en duim dus mee voor het leven van deze kleine man.
Je kind hoeft niet dood te zijn om in te kunnen zien dat hier nalatigheid in het spel is, dat ziet iedere gek. Het staat niet voor niets in alle gebruiksaanwijzingen en/of stickers op de stoelen zelf dat je je kind er nooit alleen in moet laten.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_32440139
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:06 schreef Moonah het volgende:

[..]

[ Bericht 3% gewijzigd door Killer_Mom op 20-11-2005 23:29:35 ]
De Puta Madre
  † In Memoriam † maandag 21 november 2005 @ 00:47:35 #75
7074 moussy
kuttekop
pi_32442292
quote:

ehh.. ik ook, mijn eigen kind, bovenstaande slaat trouwens als een tang op een varken!
pi_32442459
sterkte
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_32443418
smoophy mag de lemming op dit topic niet dicht? beetje respectloos mijn inziens
  maandag 21 november 2005 @ 05:55:48 #78
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_32444767
Ik denk ook aan het jongetje! Misschien helpt positief denken wel, niet perse bidden (atheist/ pagan).
Maar die ouders...
De regel is bekend! Laat je kind NOOIT alleen in het stoeltje!
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  maandag 21 november 2005 @ 11:11:22 #79
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32447774
pff hoop lame reacties zeg. lekker belangrijk hoe de ts dit geschreven heeft, en wat voor details erin staan. best moeilijk hoor om gewoon iemand sterkte te wensen zonder de betweter uit te hangen.

TS veel sterkte toegewenst, zo ook de ouders van dat jochie natuurlijk. is toch een van je grootste nachtmerries lijkt mij zo brr
pi_32447865
Is dat Enzo van ouders online?
pi_32447935
quote:
Niet de moeder en niet de Jehova's zijn schuld aan dit ongeval. Niemand kon hier iets aan doen.
dat is natuurlijk gelul, als de moeder het jochie had losgemaakt was ie niet gestikt ook. Maar dat maakt het alleen maar schrijnender. Iedereen *weet* dat je je kind niet alleen moet laten als het vast zit, of in bad, of met die kop koffie die uberhaupt niet even op de rand van het aanrecht moest staan, maar ouders zijn nu eenmaal geen supermensen. Je kan niet 24/7 voor 200% alert zijn. Het had mij ook makkelijk kunnen overkomen.

edit: sterker nog, iets soortgelijks *is* me wel eens gebeurd. Baby van paar maand in wipstoel, peuter erbij: we spelen kiekeboe. Spuugdoekje op hoofd van baby, peuter trekt het er af, en we roepen 'kiekeboeee'; dolle pret alom. Dan gaat de bel. Ik poeier de verkoper aan de deur af en loop terug naar de kamer. Waar de baby en zijn stoeltje volledig verdwenen zijn onder een enorme berg kussens die de peuter er in zijn enthousiasme voor het spel op heeft helegd. Ik was echt nog geen minuut uit het zicht (de tijd die het kost om de deur open te doen, 'nee dank u geen interesse' te zeggen, en 'goedendag, ik moet nu weer naar de baby', en de deur weer dicht te doen). Bij ons liep het goed af.

[ Bericht 31% gewijzigd door anneja op 21-11-2005 11:26:29 ]
pi_32448027
quote:

[..]

geloof je het zelf?

Nichtje van mijn vriendin is trouwens anderhalf, die laten we ook echt nooit alleen, onder geen voorwaarde

Wel kut voor de ouders trouwens, maar erg naief om te vermelden dat iedereen alleen mag posten op de manier die TS wenst
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_32450557
quote:

[..]

Echt wel, mijn dochter heeft toen ze net zo oud was een paar keer bijna een duikvlucht gemaakt uit haar stoel. Die kon je dus echt niet alleen laten. (ze begon trouwens met staan en loopoefingen toen ze 7 maanden was)
pi_32450628
Is er trouwens nog nieuws? Ik duim nog steeds dat het allemaal goed afloopt.
pi_32473870
quote:
Op maandag 21 november 2005 13:12 schreef gargamel het volgende:
Is er trouwens nog nieuws? Ik duim nog steeds dat het allemaal goed afloopt.
van het forum van ouders online:
quote:
[..]
Maar de kinderarts die de foto's van de scan al gezien heeft, wilde ons al wel iets vertellen over het globale beeld dat hij heeft van de foto's. En dat beeld is absoluut niet goed. Hij vond het belangrijk genoeg om het ons toch nu al te vertellen, als een soort van voorbereiding op het gesprek morgen.

Wat hij ziet is dat er in het gedeelte van de grote hersenen - waar alles in zit, beweging, gedachten, alles wat je tot een persoonlijkheid maakt, maakt wie je bent - eigenlijk overal grote beschadigingen zijn. Beschadigingen die eruit zien als onherstelbaar. Hij heeft ons gezegd dat de kans dat -x- bijkomt, zeer klein is.
Denk dat je erg hard moet duimen, wil dat nog goed aflopen.
pi_32473940
Wat een drama... verschrikkelijk zeg, je moet er toch niet aan denken. Ik durfde de eerste twee dagen dit topic niet eens te openen, met een dochter van bijna een jaar komt dat wel erg dichtbij.

Onze kinderstoel heeft trouwens zo'n beugel tussen de beentjes, ik dacht dat alle kinderstoelen dat tegenwoordig wel hadden.
pi_32474100
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:14 schreef Ladybos het volgende:
Onze kinderstoel heeft trouwens zo'n beugel tussen de beentjes, ik dacht dat alle kinderstoelen dat tegenwoordig wel hadden.
Wij hebben een triptrap, daar glip je ook niet makkelijk onder de beugel (met riem tussen de beentjes) door. Maar wij doen wel weer andere dingen waar je 'hoe haal je het in je hoofd' van zou kunnen zeggen. Cakebeslag snoepen enzo. (wie noemt z'n kind nou Enzo, elke keer als ik enzo zeg of tiep moet ik er aan denken).
pi_32474191
nou, dan maar eens een bidder in dit topic hč?
Aangezien ik normaal wel bid, zal ik ook meebidden voor dit kindje.
Veel sterkte voor de ouders.
pi_32474273
Het is gewoon ondoenlijk denk ik om 5 jaar lang 24 uur per dag 7 dagen in de week op je hoede te zijn voor wat er mis kan gaan. Alleen lopen de meeste foutjes goed af gelukkig. Ik laat m'n kind ook niet alleen in de kinderstoel (of waar dan ook) maar zelfs als je erbij bent kunnen ze capriolen uithalen die gevaarlijk zijn (opeens de straat oprennen, met fiets en al omvallen). Allemaal gevallen waarbij de ouders erbij waren en toch niet konden voorkomen dat hun kind iets overkwam. Hier heeft manlief onze dochter wel eens op de bank te slapen gelegd onder een dekbed toen ze 2 weken oud was Gelukkig kwam ik net op tijd de kamer binnen en vroeg waar Myrthe was.. die lag dus al helemaal onder het dekbed
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:31:54 #90
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_32474312
Over een Tripptrapp kun je wel heen klimmen. Onze zoon deed dat, toen de beugel er nog in zat. Hij was toen ongeveer anderhalf. Stel je voor: via de buitenkant (de beugelkant zeg maar) omhoog klimmen (dat ding heet niet voor niets trippTRAPp), en dan met een soort salto naar beneden. Hij kwam nčt niet met zijn hoofd op de plavuizen, wel met zijn schoudertjes.

Ja, dat gebeurde in een onbewaakt ogenblik. Natuurlijk sta ik niet toe dat hij op zijn stoel klimt. Maar het gebeurde toch. En vaak gaat het goed, maar soms gaat het niet goed. Dat hopen we allemaal nooit mee te maken, uiteraard.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_32474569
Geen discussie verder; ik wens de ouders heel veel sterkte en Gods kracht toe!
Ook wij zullen voor Enzo en het gezin bidden.
pi_32474648
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:30 schreef Ladybos het volgende:
Het is gewoon ondoenlijk denk ik om 5 jaar lang 24 uur per dag 7 dagen in de week op je hoede te zijn voor wat er mis kan gaan. Alleen lopen de meeste foutjes goed af gelukkig. Ik laat m'n kind ook niet alleen in de kinderstoel (of waar dan ook) maar zelfs als je erbij bent kunnen ze capriolen uithalen die gevaarlijk zijn (opeens de straat oprennen, met fiets en al omvallen). Allemaal gevallen waarbij de ouders erbij waren en toch niet konden voorkomen dat hun kind iets overkwam. Hier heeft manlief onze dochter wel eens op de bank te slapen gelegd onder een dekbed toen ze 2 weken oud was Gelukkig kwam ik net op tijd de kamer binnen en vroeg waar Myrthe was.. die lag dus al helemaal onder het dekbed
Denk idd dat de meeste dingen die fout gaan met jonge kinderen aan de ouders te wijten zijn. Alleen wil dat niet zeggen dat de ouders het bewust hebben opgezocht. Want je kunt nog zo goed je best doen, er zijn volgens mij altijd momenten dat je achteraf dacht "pfew, daar ben ik goed vanaf gekomen".

De ouders gaan beschuldigen is dan ook zinloos. Natuurlijk had het ongeluk voorkomen kunnen worden, maar je kunt nu eenmaal niet 24/7 de hand van je kind vasthouden, soms moeten er ook andere dingen gebeurenen verlies je ze heel even uit het oog.

En dat het dan deze gevolgen heeft... Vind het echt vreselijk voor die ouders, dit verdient niemand. Hoop nog zo voor ze dat het goed komt, maar 't wordt wel steeds moeilijker te blijven hopen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2005 @ 11:00:52 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_32474912
Ze zeggen toch ook altijd, de meeste ongelukken gebeuren binnen in huis...

Triest dit, vooral nu na de berichten van de arts..
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:25:23 #94
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32475437
Het zullen de hormonen wel zijn, maar dit verhaal grijpt me echt naar mijn keel. Een ongeluk zit in een klein hoekje en de ouders zijn er echt niet mee geholpen als iedereen nog maar eens benadrukt hoe dom het van haar was om de kleine alleen te laten. Dat is iets wat de ouders de rest van hun leven, hoe het ook afloopt, met zich mee moeten dragen. Ondraaglijk lijkt mij, maar niemand is perfect. En iedere ouder heeft wel eens een situatie meegemaakt of maakt het nog mee, waarna hij of zij net goed wegkomt. Dus over een ander oordelen
In plaats daarvan wil ik ze alle sterkte wensen en zijn ze in mijn gedachten (bidden is niet mijn ding).
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_32475524
Ook ik wil de ouders graag veel sterkte wensen. Ik denk aan ze. Het moet verschrikkelijk zijn zoiets...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_32475557
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:25 schreef dutchie het volgende:
Dus over een ander oordelen
Wie zie jij oordelen dan? Ik zie alleen maar mensen die het afschuwelijk vinden.
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:33:41 #97
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32475599
Lees nog maar eens goed door zou ik zeggen.
Maar laten we niet weer opnieuw zo'n discussie beginnen, daar zijn ze niet mee geholpen.
pi_32475733
ik denk dat dat jouw interpretatie is eigenlijk.
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:42:34 #99
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32475796
Nou mooi, kunnen we weer verder. Nogmaals, zullen we er over ophouden? Ja ik begon er weer over, maar ik stop er nu mee oke?
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:52:17 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32475997
Nou hormonen of niet Dutch, het is toch gewoon heel erg. Kleine kinderen die zo moeten vechten voor hun leven zo triest en zo rot. Wiens schuld het ook is, het kind zelf, ouder, broertjes of zusjes, oppas, artsen, geen enkel kind verdient zoiets. Ouders in onzekerheid over hun kind, of er iemand schuld aan heeft, of het ooit nog wel goedkomt. Ook voor dat andere kindje, zoiets moet toch een enorme impact hebben op een kind. Niets is meer hetzelfde Ik denk wel ook aan deze mensen, niet eens zo zeer dat het met dit kindje nog goedkomt (wat ik natuurlijk wel hoop maar ja) maar dat ze hier uit kunnen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')