Wat verschrikkelijk zeg, laten we hopen op het bestequote:Op zaterdag 19 november 2005 22:32 schreef PeuRac het volgende:
Gezien de kleine overlevingskansen.
Denk dat je dit beter ook even in je OP kan zetten dan is het voor iedereen meteen duidelijk.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:41 schreef PeuRac het volgende:
Sorry, ik zie dat ik iets ben vergeten. Hij is blijven hangen in zijn stoel en gestikt.
@Chriz2k, de ouders zijn sterk christen en geloven in het respecteren van iedereen, ik verwachat dus van iedereen die in dit topic post niks anders voor respect. Niet de moeder en niet de Jehova's zijn schuld aan dit ongeval. Niemand kon hier iets aan doen. Zelfs als zou er sprake zijn van een schuldige, is er niemand hier die daarover kan en mag oordelen.
Ik heb de oorzaak toegevoegd, en beide ouders hebben nooit drugs gebruikt en de moeder drinkt zelfs nooit, de vader af en toe en zeker met mate. Ze zijn echt het ideale en perfecte gezinnetje.quote:
Tuurlijk, ik wens iedereen het beste toe; alleen zie ik het nut er niet van in om zoiets op een forum te posten.quote:Op zondag 20 november 2005 03:23 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Dan kan je dus nog wel het beste hopen voor dat knulletje
Er zijn mensen die ervan uitgaan dat elke positieve gedachte helpt om mensen beter te makenquote:Op zondag 20 november 2005 03:25 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik wens iedereen het beste toe; alleen zie ik het nut er niet van in om zoiets op een forum te posten.![]()
Waarom? Omdat er nu toevallig iemand zo'n geval op het forum post?quote:Op zondag 20 november 2005 03:27 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Er zijn mensen die ervan uitgaan dat elke positieve gedachte helpt om mensen beter te maken
Dan wil ik graag positief zijn voor dit kleine jochie
kom me dat eens recht in me gezicht zeggen klootzakquote:Op zaterdag 19 november 2005 22:40 schreef BennyNL het volgende:
edit
Er wordt mij als lezer informatie verstrekt en tevens de urgente mededeling dat ik enkel mag reageren zoals de TS het wil. Sorry, ik heb ook een eigen mening. Kut voor dat menneke dat het in een coma ligt. Elke dag sterven kinderen aan triviale dingen in binnen -en buitenland. Maar dan mag ik daar nog altijd op reageren zoals ik wil en niet zoals God het wil.quote:Op zondag 20 november 2005 03:52 schreef teknomist het volgende:
Ga deze discussie ergens anders voeren?! [afbeelding].
quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:51 schreef cyberstalker het volgende:
Ja, dat soort dingen zijn altijd klote. Maar je kunt ook zo denken: het kindje had ook dood kunnen zijn nu.
Jij hebt echt geen leven hequote:Op zondag 20 november 2005 13:12 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb vannacht gebeden voor het menneke, en heeft het geholpen?
Dit is toch een gewenste reactie van Xebrozius? Hier wordt toch om gevraagd?quote:Op zondag 20 november 2005 13:17 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen leven he
God, wat ben jij een verzuurd persoon zeg, ik zou bijna medelijden met je krijgen, je moet wel heel veel aandacht tekort zijn gekomen. Ben jij ubehaupt nog in staat iets anders te voelen dan sarcasme?
Ontopic graagquote:Op zondag 20 november 2005 13:17 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen leven he
God, wat ben jij een verzuurd persoon zeg, ik zou bijna medelijden met je krijgen, je moet wel heel veel aandacht tekort zijn gekomen. Ben jij ubehaupt nog in staat iets anders te voelen dan sarcasme?
Oh dat gaat heel makkelijk, hoor, je maakt het stoelriempje enkel overdwars vast over het buikje en niet tussen de beentjes ( hetgeen namelijk wegglijden voorkomt) , vervolgens laat je het kind alleen, ga je aan de voordeur staan kleppen over het geloof, of met een vriendin aan de telefoon, 5 minuten is genoeg, et voila !quote:Op zondag 20 november 2005 13:06 schreef EnniroC het volgende:
Ik vind het heel erg dat zoiets kan gebeuren en leef mee met de ouders,
maar 1 ding begrijp ik niet,
hoe kon een kind stikken in een kinderstoel.?
Hij vraagt hier anders duidelijk of je dat wilt doen, mits je erin gelooft.. Als je dat niet doet ga je toch lekker ergens anders spelen?quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:32 schreef PeuRac het volgende:
Ps, voor alle gelovigen onder ons (van welk geloof dan ook), een verzoekje van de ouders om voor hun zoontje te bidden. Gezien de kleine overlevingskansen.
Hij begon verdomme in KLB. Dat we in bepaalde fora niet mogen discussiëren als het de topicstarter belieft, okee. Dan kom ik daar niet. Maar KLBquote:Op zondag 20 november 2005 13:45 schreef Leah het volgende:
[..]
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om TS in zijn eigen waarde te laten?
ja sorry ik word een beetje kriegelig van ouders die wel "geduldig luisteren naar Jehova's aan de deur", en dan regel 1 compleet naast zich neer leggen : Laat je baby/peuter NOOIT alleen in stoeltje/badje. Als de telefoon/deurbel gaat, haal het kind UIT de stoel/het badje en leg het in de box/ neem het op de arm mee, en laat anders de bel maar bellen.quote:Op zondag 20 november 2005 13:45 schreef Leah het volgende:
[..]
Hij vraagt hier anders duidelijk of je dat wilt doen, mits je erin gelooft.. Als je dat niet doet ga je toch lekker ergens anders spelen?
Ik ben ook niet gelovig, maar ik kan me wel voorstellen dat je in je onmacht alles aangrijpt, als is het maar om het idee dat je iets doet.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om TS in zijn eigen waarde te laten?
quote:Op zondag 20 november 2005 13:07 schreef Leah het volgende:
On topic; dit is precies de reden waarom ik mijn kinderen nooit alleen laat zitten, wie er ook aan de deur is, jammer dan. Kom een andere keer maar terug.
Er wordt wel meer niet ter zake doende info genoemd.quote:Op zondag 20 november 2005 13:22 schreef milagro het volgende:
Of hoopje ergens dat het geloof erbij betrokken wordt om de een of andere duistere reden (slachtofferisme spirngs to mind) en meld je daarom deze totaal niet terzake doende info?
quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:32 schreef PeuRac het volgende:
Waarom moet zoiets nou gebeuren, het zijn echt een van de beste ouders die ik ken en het is zo'n leuke jongen.![]()
Wat voor gezin het ook is, zoiets wens je niemand toe. Dit is in elke situatie verdrietig.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:43 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb de oorzaak toegevoegd, en beide ouders hebben nooit drugs gebruikt en de moeder drinkt zelfs nooit, de vader af en toe en zeker met mate. Ze zijn echt het ideale en perfecte gezinnetje.
Ach dit was wel heel nadrukkelijk, hoorquote:Op zondag 20 november 2005 14:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Er wordt wel meer niet ter zake doende info genoemd.
Maar ik ben het met je eens hoor.quote:Op zondag 20 november 2005 14:03 schreef milagro het volgende:
[..]
Ach dit was wel heel nadrukkelijk, hoor
Bijna provocerend.
quote:Op zondag 20 november 2005 14:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar ik ben het met je eens hoor.
Al die info over wiens geloof dan ook doet niet ter zake.
Net zoals dus dat ouders een bijna perfect gezinnetje vormen, zonder drank en drugs.![]()
Ik denk dat TS vooral van zich af wilde schrijven, en hoop hoopte te vinden..quote:Op zondag 20 november 2005 15:00 schreef partyyboyy het volgende:
Misschien kan de TS eens uitleggen wat deze met dit topic wil bereiken.
Snap het namelijk niet eerlijk gezegd.
Ja, ze gaat vast mee met dat kind het graf in, is het nooit alleenquote:Op zondag 20 november 2005 15:23 schreef Salvad0R het volgende:
TS, heel veel sterkte toegewenst aan de ouders van het kind.
Tragisch, tragisch.
Shit happens.
Het is misschien een harde les, maar ik denk dat die moeder kleine kinderen voortaan niet lang alleen laat.
Tja, erg tragisch idd.quote:Op zondag 20 november 2005 15:31 schreef innovative het volgende:
[..]
Ja, ze gaat vast mee met dat kind het graf in, is het nooit alleen't Kind ligt op de IC, is er slecht aan toe en jij hebt het over een harde les... Hoe hard wil je 'm hebben.
Elke ouder, oppas of voogd laat kleine kinderen wel eens in hun stoeltje zitten, omdat dat makkelijk is, ze zitten goed, kunnen geen kant op en zouden veilig moeten zitten. Ik liet mijn nichtje ook altijd in haar stoeltje als ik naar de WC moest, druk was met koken of iets vergelijkbaars.quote:Op zondag 20 november 2005 15:23 schreef Salvad0R het volgende:
TS, heel veel sterkte toegewenst aan de ouders van het kind.
Tragisch, tragisch.
Shit happens.
Het is misschien een harde les, maar ik denk dat die moeder kleine kinderen voortaan niet lang alleen laat.
Een kind van 8mdn kan nog niet uit zijn stoeltje klimmenquote:Op zondag 20 november 2005 17:57 schreef mallemeid het volgende:
Ik heb mijn oppaskind 1 keer in het stoeltje laten zitten, om ff snel drinken in te schenken. Toen ik terugkwam stond ie doodleuk in zijn stoeltje te dansen.
Veel sterkte voor de ouders en het kind.
Geloof mij nou, kan echtquote:Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Een kind van 8mdn kan nog niet uit zijn stoeltje klimmen![]()
Er komt een moment dat ie dat wel kan, en dan wil je echt niet net op de wc zitten oid.quote:Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De OP is dan ook wel wat... discutabel.quote:Op zondag 20 november 2005 19:22 schreef Icaä het volgende:
Volgens mij moet je dit topic sluiten, en in OUD helemaal opnieuw beginnen met de openingspost.
Ik vind het echt te treurig voor woorden dat hier een discussie ontstaat die echt hélemaal voorbij gaat aan wat er hier gebeurd is.
Dat kan elke ouder beamen denk ik. Bidden doe ik niet, maar ik kan me de nachtmerrie van deze ouders wel voorstellen en hoop voor hen dat alles goed komt.quote:En dat is een van de grootste nachtmerries die je je kan voorstellen.
Sinds wanneer is een stoel een oppas? Zet ze dan in een box (met dekselquote:Op zondag 20 november 2005 17:45 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Elke ouder, oppas of voogd laat kleine kinderen wel eens in hun stoeltje zitten, omdat dat makkelijk is, ze zitten goed, kunnen geen kant op en zouden veilig moeten zitten. Ik liet mijn nichtje ook altijd in haar stoeltje als ik naar de WC moest, druk was met koken of iets vergelijkbaars.
en dan wordt dit gepost net onder een reactie van Mous!quote:Op zondag 20 november 2005 23:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
Tot de dag dat je een dood kindje in je armen hebt gehad ben je onoordeelkundig en mag je zo 'biek' doen als je wilt wat mij betreft. Je weet immers oprecht niet beter.
Je kind hoeft niet dood te zijn om in te kunnen zien dat hier nalatigheid in het spel is, dat ziet iedere gek. Het staat niet voor niets in alle gebruiksaanwijzingen en/of stickers op de stoelen zelf dat je je kind er nooit alleen in moet laten.quote:Op zondag 20 november 2005 23:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
Wat jammer dat dit topic keer op keer lijkt te ontaarden in iets waar het niet voor is bedoeld.
Tot de dag dat je een dood kindje in je armen hebt gehad ben je onoordeelkundig en mag je zo 'biek' doen als je wilt wat mij betreft. Je weet immers oprecht niet beter.
Ik heb die dag al meegemaakt en duim dus mee voor het leven van deze kleine man.
quote:Op zondag 20 november 2005 14:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar ik ben het met je eens hoor.
Al die info over wiens geloof dan ook doet niet ter zake.
Net zoals dus dat ouders een bijna perfect gezinnetje vormen, zonder drank en drugs.![]()
ehh.. ik ook, mijn eigen kind, bovenstaande slaat trouwens als een tang op een varken!quote:Op zondag 20 november 2005 23:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
Wat jammer dat dit topic keer op keer lijkt te ontaarden in iets waar het niet voor is bedoeld.
Ik heb die dag al meegemaakt en duim dus mee voor het leven van deze kleine man.
dat is natuurlijk gelul, als de moeder het jochie had losgemaakt was ie niet gestikt ook. Maar dat maakt het alleen maar schrijnender. Iedereen *weet* dat je je kind niet alleen moet laten als het vast zit, of in bad, of met die kop koffie die uberhaupt niet even op de rand van het aanrecht moest staan, maar ouders zijn nu eenmaal geen supermensen. Je kan niet 24/7 voor 200% alert zijn. Het had mij ook makkelijk kunnen overkomen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:32 schreef PeuRac het volgende:
Niet de moeder en niet de Jehova's zijn schuld aan dit ongeval. Niemand kon hier iets aan doen.
geloof je het zelf?quote:Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Echt wel, mijn dochter heeft toen ze net zo oud was een paar keer bijna een duikvlucht gemaakt uit haar stoel. Die kon je dus echt niet alleen laten. (ze begon trouwens met staan en loopoefingen toen ze 7 maanden was)quote:Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
van het forum van ouders online:quote:Op maandag 21 november 2005 13:12 schreef gargamel het volgende:
Is er trouwens nog nieuws? Ik duim nog steeds dat het allemaal goed afloopt.
Denk dat je erg hard moet duimen, wil dat nog goed aflopen.quote:[..]
Maar de kinderarts die de foto's van de scan al gezien heeft, wilde ons al wel iets vertellen over het globale beeld dat hij heeft van de foto's. En dat beeld is absoluut niet goed. Hij vond het belangrijk genoeg om het ons toch nu al te vertellen, als een soort van voorbereiding op het gesprek morgen.
Wat hij ziet is dat er in het gedeelte van de grote hersenen - waar alles in zit, beweging, gedachten, alles wat je tot een persoonlijkheid maakt, maakt wie je bent - eigenlijk overal grote beschadigingen zijn. Beschadigingen die eruit zien als onherstelbaar. Hij heeft ons gezegd dat de kans dat -x- bijkomt, zeer klein is.
Wij hebben een triptrap, daar glip je ook niet makkelijk onder de beugel (met riem tussen de beentjes) door. Maar wij doen wel weer andere dingen waar je 'hoe haal je het in je hoofd' van zou kunnen zeggen. Cakebeslag snoepen enzo. (wie noemt z'n kind nou Enzo, elke keer als ik enzo zeg of tiep moet ik er aan denken).quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:14 schreef Ladybos het volgende:
Onze kinderstoel heeft trouwens zo'n beugel tussen de beentjes, ik dacht dat alle kinderstoelen dat tegenwoordig wel hadden.
Denk idd dat de meeste dingen die fout gaan met jonge kinderen aan de ouders te wijten zijn. Alleen wil dat niet zeggen dat de ouders het bewust hebben opgezocht. Want je kunt nog zo goed je best doen, er zijn volgens mij altijd momenten dat je achteraf dacht "pfew, daar ben ik goed vanaf gekomen".quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:30 schreef Ladybos het volgende:
Het is gewoon ondoenlijk denk ik om 5 jaar lang 24 uur per dag 7 dagen in de week op je hoede te zijn voor wat er mis kan gaan. Alleen lopen de meeste foutjes goed af gelukkig. Ik laat m'n kind ook niet alleen in de kinderstoel (of waar dan ook) maar zelfs als je erbij bent kunnen ze capriolen uithalen die gevaarlijk zijn (opeens de straat oprennen, met fiets en al omvallen). Allemaal gevallen waarbij de ouders erbij waren en toch niet konden voorkomen dat hun kind iets overkwam. Hier heeft manlief onze dochter wel eens op de bank te slapen gelegd onder een dekbed toen ze 2 weken oud wasGelukkig kwam ik net op tijd de kamer binnen en vroeg waar Myrthe was.. die lag dus al helemaal onder het dekbed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |