abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33633394
Bijna niemand houdt het lang met Assauer uit. Toch lijkt me het een mooie klus, als je het team eenmaal aan het draaien hebt...
That's all folks!
pi_33634437
Er wordt een Nederlander assistent van Augenthaler bij Wolfsburg:

Robert Roelofsen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Trouwste user 2022 maandag 2 januari 2006 @ 19:52:16 #253
7889 tong80
Spleenheup
pi_33635495
Wie is dat ? Waar moeten we die van kennen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33635597
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef tong80 het volgende:

Ik had ook nog nooit van hem gehoord. Was hiervoor o.a. jeugdtrainer bij Nurnberg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bomenverzameling op 02-01-2006 23:27:12 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:56:23 #255
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_33654170
Koln heeft als nieuwe trainer Hanspeter Latour (58 jaar, werkzaam in Zwitserland bij o.a. Grasshoppers en Thun) aangesteld. Na Koller weer een Zitser en deze heeft geen Bundesliga ervaring.

Koln op weg naar de 2. Bundesliga ?!?!
pi_33654353
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:56 schreef travelman het volgende:

Koln op weg naar de 2. Bundesliga ?!?!
Hopelijk!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33663824
Latour heeft bij Thun heel goed gepresteerd, geldt een beetje als de stunttrainer in Zwitserland. Maar of ie Köln kan redden??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33663846
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef tong80 het volgende:

Zijn vrouw is damesinternational van Nederland (handballen) en ging in Duitsland spelen. Toen is hij meeverhuisd en heeft daar zijn diploma's gehaald.
www.thuisuiteten.nl
pi_33664060
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:45 schreef methodmich het volgende:
Latour heeft bij Thun heel goed gepresteerd, geldt een beetje als de stunttrainer in Zwitserland. Maar of ie Köln kan redden??
Het is dan zeker het proberen waard. Ze kunnen wel een stunttrainer gebruiken.
That's all folks!
pi_33670936
VDV dus beste voetballer van de bundesliga aldus de trainers en de nummer 2 aldus de spelers.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 januari 2006 @ 14:25:09 #261
7889 tong80
Spleenheup
pi_33694071
Mirko Slomka ( Wie kent hem niet ) van Asistent tot hoofdtrainer gepromoveerd bij Schalke.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33696332
Puppet on a string voor Assauer.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33698845
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:16 schreef VoreG het volgende:
VDV dus beste voetballer van de bundesliga aldus de trainers en de nummer 2 aldus de spelers.
Achter Klose. Die scoort dan wel veel, maar ergens is dat erg lachwekkend...
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 4 januari 2006 @ 17:51:27 #264
7889 tong80
Spleenheup
pi_33701084
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:37 schreef zjroentje het volgende:
Denk het ook ja

pi_33702136
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:41 schreef methodmich het volgende:

[..]

Achter Klose. Die scoort dan wel veel, maar ergens is dat erg lachwekkend...
Duitsers kiezen voor Duitsers, altijd hetzelfde daar
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:39:10 #266
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_33702561
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:25 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, 60% van de Bundesligaspelers is buitenlander.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_33702575
Wij Nederlanders zijn precies hetzelfde hoor. Als het even kan kiezen we ook een ieder boven een Duitser
pi_33702630
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:39 schreef fanneke het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, 60% van de Bundesligaspelers is buitenlander.
en dan nog een Duitser op 1
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:39 schreef Bos81 het volgende:
Wij Nederlanders zijn precies hetzelfde hoor. Als het even kan kiezen we ook een ieder boven een Duitser
Maar das logisch
  Trouwste user 2022 woensdag 4 januari 2006 @ 18:42:34 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_33702682
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:25 schreef VoreG het volgende:

[..]

Recent nog Gerets, Stevens, van Marwijk, Trapattoni, Hitzfeld.

pi_33702793
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Recent nog Gerets, Stevens, van Marwijk, Trapattoni, Hitzfeld.

Is dat geen Duitser
pi_33730462
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:37 schreef zjroentje het volgende:
Dat valt nog te bezien.
quote:
München/Gelsenkirchen - Darauf erstmal eine Zigarre, ganz wie der Mentor eben.

Andreas Müller steckte sich nach dem Überraschungs-Coup mit Mirko Slomka gleich eine an.

Der neue starke Mann auf Schalke erinnert in einigen Zügen an seinen entmachteten Vorgänger - aber eben nur in wenigen Facetten.

Demontage in kleinen Scheibchen

Spätestens seit den bewusst öffentlich gemachten Demontagen Assauers in einschlägigen Fachmagazinen und dessen Nichtberücksichtigung in der prekären Trainerfrage hat sich ein Machtwechsel in Gelsenkirchen vollzogen.

"Ich wusste selbst nicht Bescheid. Auf die Idee Mirko Slomka wäre ich nicht gekommen. Das ist schon überraschend", gestand Assauer auf der Vorstellung des neuen Übungsleiters frei.

Ein "Rangnick light" auf Schalke

Einen wie Slomka, bisher lediglich einmal als Cheftrainer aktiv, hätte Assauer als Chef seiner "kickenden Truppe" wohl nie geduldet.

"Wir wollen einen erfahrenen Mann vor dem alle sofort Respekt haben", hatte er Mitte Dezember noch gefordert. Herausgekommen ist ein Ralf Rangnick in klein, die Light-Version des ungeliebten Schwaben.

Ein weiterer Tiefschlag für Assauer, zumal Müller auf der Pressekonferenz vom "Wunschkandidaten Slomka" sprach. "Er sieht aus wie Richard Gere", befand Assauer halbschmeichelnd.

Rückendeckung erhält er immerhin von Ebbe Sand. "Slomka ist ein Assistenz-, aber kein Chef-Trainer", soll der Däne über seinen neuen Vorgesetzten gesagt haben.

Interner Machtkampf

Den leisen Abgang des "Monarchen" vollführt Schalke geschickt auf mehreren Ebenen. Schon Rangnicks Verpflichtung soll damals, im Herbst 2004, Müller lanciert und forciert haben.

Nach der Champions-League-Pleite in Eindhoven dann wetterte Assauer zum erstenmal offensiv und öffentlich gegen den Unerwünschten.

Der interne Machtkampf war entbrannt, Aufsichtsrat und Präsident drängten Assauer immer mehr von der Bildfläche und enterten selbst die Podien.

Assauer wird Präsident

Zuletzt gab Aufsichtsratschef Clemens Tönnies gewichtige Interviews in gewichtigen Medien, alle mit dem Tenor: "Assauers Zeit als Manager ist vorbei - er bleibt aber unser Mr. Schalke und darf als Präsident weitermachen."

Assauer selbst findet sich wohl damit ab, in Zukunft nur noch graue Eminenz sein zu dürfen, obwohl sein Vertrag als Manager noch bis 2008 läuft.

"Verträge, was heißt schon Verträge? Die kann man auch zerreißen", sagte der unlängst der "Sport Bild".

Probleme mit der Außendarstellung

Schalke 04 hat ein hartnäckiges Problem mit seiner Außendarstellung. Das wissen auch alle Verantwortlichen. "Hier wurden viele Fehler gemacht. Ab sofort wird eine klare Linie verfolgt, wer wann was zu sagen hat", prophezeit Müller.

In anderen Worten: Assauer und damit auch dessen Unberechenbarkeit wird peu a peu aus der öffentlichen Wahrnehmung genommen. Das Imperium schlägt nun mit den selben Waffen zurück.

Viele Verdienste um Schalke

Doch ganz so einfach kann und will man einen wie Assauer nicht vom Hof jagen. Schließlich machte der 61-Jährige aus einem maroden Arbeiterklub eine der ersten Adressen im Lande.

Titel folgten, den Bau des neuen Stadions samt Landesbürgschaft und Segen der Stadt Gelsenkirchen darf sich zu großen Teilen Assauer ans Revier heften. In den letzten Jahren scheint er aber einen Großteil seines Glanzes selbst zu zerstören.

Kronprinzen an die Macht

Deshalb soll der Altgediente jetzt gewissermaßen weggelobt werden. Nach der WM soll Assauer der erste Mann in Staate Schalke sein.

Dann aber ohne Einfluss auf das operative Geschäft. Das erledigen die Kronprinzen.
pi_33734605
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:45 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Is dat geen Duitser
Nee, Zwitser.

En de Duitsers hebben hun regels omtrent het opstellen van buitenlanders aangepast. De EU-beperkingen zijn vervallen.
www.thuisuiteten.nl
pi_33734682
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:02 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nee, Zwitser.

En de Duitsers hebben hun regels omtrent het opstellen van buitenlanders aangepast. De EU-beperkingen zijn vervallen.
Klopt, maar ze worden wel verplicht meer eigen jeugd in de eerste selectie op te nemen.
pi_33734719
Precies, geen gekke regeling. Iets meer gebonden vrijheid. Hier mag alles maar.
www.thuisuiteten.nl
pi_33734735
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:02 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nee, Zwitser.
Oke,

Altijd gedacht dat het gewoon een Duitser was
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:43:11 #276
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_33761567
de seizoenskaart voor de 2. seizoenshelft is binnen !! Vooral de eerste drie wedstrijden, zijn al de moeite waard !!!

Borussia M'gladbach : FC Bayern München (vrijdagavond, dus met 'Flutlicht'!)
Borussia M'gladbach : FC Schalke 04
Borussia M'gladbach : 1.FC Köln
Borussia M'gladbach : DSC Arminia Bielefeld
Borussia M'gladbach : VfB Stuttgart
Borussia M'gladbach : Borussia Dortmund
Borussia M'gladbach : Hertha BSC Berlin
Borussia M'gladbach : Hannover 96
pi_33773758
Het dak op de Betzenberg is trouwens gemaakt. K'Lautern kan dus weer ongehinderd haar thuiswedstrijden spelen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 januari 2006 @ 19:21:06 #278
7889 tong80
Spleenheup
pi_33775764
Leuk programma nog travelman. Succes.

pi_33793139
Als Podolski naar Bremen komt, wil Nelson Haedo Váldez vertrekken. Lastige keuze voor Allofs dus.

HSV volgt Zigic. Krijgt Raffie weer een boomlange spits voor zich.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 8 januari 2006 @ 16:26:14 #280
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_33834757
Halil Altintop van Kaiserslautern speelt na dit seizoen definitief voor Schalke (transfervrij). Dus hij wordt herenigd met zijn broer Hamit.
  Trouwste user 2022 zondag 8 januari 2006 @ 16:38:07 #281
7889 tong80
Spleenheup
pi_33835141
Schalke koopt goed in.

dinsdag 10 januari 2006 @ 17:09:15 #282
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_33908485
Kiessling verruilt na dit seizoen Nuernberg voor Leverkusen. Voor de O21 speler betalen ze tussen de ¤ 5-7 miljoen.

Borussia Mönchengladbach heeft voor volgend seizoen de deen Bo Svensson van Kopenhagen vastgelegd (transfervrij).
pi_33914087
Goede aanwinst voor Leverkusen. Misschien zelfs wel met Berbatov samen, al zal die wel gaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_33919032
Ja, topper. Een van de sensaties van dit seizoen in Duitsland. Is bij bijna elk doelpunt van Nurnberg betrokken.
That's all folks!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:02:28 #285
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_33919743
Beetje opmerkelijk: Lothar Matthäus wordt trainer van Atletico Paranaense, Brazilie. Hij heeft een contract voor een jaar getekend.

Hij heeft het in Wenen en Belgrado volgens mij best aardig gedaan; maar hij zal wel niet zo snel in de Bundesliga aan de bak komen. Als je ziet hoeveel vacatures er in de winterstop waren...
pi_33920299
Dat hij zoveel van baan wisselt zegt veel vind ik, Lothar is voor veel clubs geen optie voor de lange termijn. Clubs gebruiken hem vooral vanwege zijn naamsbekendheid denk ik en daarmee oordeel ik niet over z'n trainerscapaciteiten. Die kan ik niet goed inschatten.
That's all folks!
pi_33922429
Schalke heeft al goed ingekocht voor volgend seizoen
pi_33936907
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:47 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja, topper. Een van de sensaties van dit seizoen in Duitsland. Is bij bijna elk doelpunt van Nurnberg betrokken.
En dan ook nog eens voornamelijk als invaller!
www.thuisuiteten.nl
pi_33944230
Zivkovic en Streller van Stuttgart op huurbasis naar Koln. Ze moeten toch wat daar.
pi_33948033
Dat zijn geen verkeerde spelers, al missen ze beiden het nodige ritme de laatste jaren.

Overigens zou HSV interesse hebben in Váldez. Kan goed uitkomen, mocht Podolski naar Bremen trekken.
www.thuisuiteten.nl
pi_33949203
Moet Valdez Auer gaan vervangen, of is het alvast een vervanger voor de ouder wordende Barbarez?
That's all folks!
pi_33949444
Auer? Je bedoelt Lauth denk ik. Ik denk gewoon een verbreding van de mogelijkheden, Mpenza gaat immers weg en dan hebben ze alleen nog Takahara erbij.
www.thuisuiteten.nl
pi_33949480
He ja, Lauth, die twee haal ik vaker door elkaar op de een of andere manier.
That's all folks!
pi_33949616
Heten allebei Benjamin en hebben een Au in de naam.
www.thuisuiteten.nl
pi_33951848
Die voornaam zal het hem wel doen dan, ik denk niet dat Nelson het zal doen, een basisplaats kunnen ze hem ook bij HSV niet garanderen.
That's all folks!
pi_34022441
Nou ja, hij heeft zelf al wel gezegd weg te willen, mocht Podolski naar Bremen gaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_34022662
Maar wil hij een vaste basisplaats dan moet hij niet naar HSV gaan.
That's all folks!
pi_34023195
Dat is zo, maar ik denk dat ze die nergens garanderen. Of hij moet naar Mainz gaan ofzo.
www.thuisuiteten.nl
pi_34059440
Podolski gaat gewoon voor Die Lederhosen spelen mensen.
pi_34078016
Lijkt mij ook, heeft al gezegd dat hij dat de beste club vindt. Maar ja, elders hebben ze nog hoop.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')