abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2005 @ 12:59:06 #126
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32505060
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:50 schreef LiverpoolFC het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Bron?
Een denkwijze van een denkbeeldige situatie kan je nooit met bronnen aangeven, maar aangezien er flauw gedaan gaat worden is dit dus ook de laatste keer dat ik op je reageer. Buiten dat weet ik nu al dat je mijn argumenten onzin gaat vinden vanuit het luiheidsprincipe wat jij fans aanrekend, maar aan de andere kant woekerprijzen goed praat.
Je vele posts in het muziekgedeelte van fok bewijzen dat jij helemaal gelijk had en ik ongelijk. Excuses. Ik wist niet beter. Hopelijk vind je het ooit in je hart om mij te vergeven.
Ik zal nederig mijn hoofd buigen en voortaan shirts dragen met: Leve de woekerprijzen van de zwarte handel.
pi_32505664
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:59 schreef peaceman het volgende:

[..]

Een denkwijze van een denkbeeldige situatie kan je nooit met bronnen aangeven, maar aangezien er flauw gedaan gaat worden is dit dus ook de laatste keer dat ik op je reageer.
Kijk dan eens even naar je eigen post van vandaag om 10:10: "Jij noemt het een feit. Ik een veronderstelling. Heb je cijfers uit een onderzoek dan? (met bron)". Dat is dan niet flauw?

Ik geef daarnaast ook gewoon uitleg wat ik bedoel dus ik weet niet wat er zo flauw aan is.
quote:

Buiten dat weet ik nu al dat je mijn argumenten onzin gaat vinden vanuit het luiheidsprincipe wat jij fans aanrekend, maar aan de andere kant woekerprijzen goed praat.
Mijn punt is dat ik aan wil geven dat er ook muziekliefhebbers zijn die niet in de rij kunnen of willen staan of om alle advertenties bij te houden. Wat is voor hen het alternatief? Een serieuse vraag waar ik van jou het antwoord niet gehoord heb. Ik zeg zwarthandel, maar als je een beter alternatief hebt hoor ik het heel graag.
quote:
Je vele posts in het muziekgedeelte van fok bewijzen dat jij helemaal gelijk had.
Wat heeft het aantal posts in MUZ hier mee te maken? Is mijn mening meer of minder waard omdat ik zo'n 15.000 posts minder heb dan jij?

Het zou leuk zijn als we inhoudelijk samen een alternatief zouden kunnen verzinnen buiten zwarthandel om om te zorgen dat mensen die geen tijd voor nachtelijk wachtsessies maar wel geld hebben ook naar concerten kunnen.

Het punt is namelijk dat de vraag groter is dan het aanbod. Dan kan je de aanbod proberen te vergroten (extra concerten), maar als dat niet genoeg is zou je de vraag moeten temperen. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Een optie is dan prijzen te hebben die zodanig hoog zijn dat op de eerste dag van de voorverkoop niet 100% maar maximaal 90 % uitverkoopt, met de overige 10% die er geleidelijk in de weken/maanden voor het concert verkocht wordt. Alleen dan ga je zwarthandel tegen en hebben mensen die niet in eerste uur kunnen komen een kans. Alternatieven om dit probleem op te lossen zijn welkom hoor.
WE WON IT FIVE TIMES!
pi_32505732
quote:

Je vele posts in het muziekgedeelte van fok bewijzen dat jij helemaal gelijk had en ik ongelijk. Excuses. Ik wist niet beter. Hopelijk vind je het ooit in je hart om mij te vergeven.
Ik zal nederig mijn hoofd buigen en voortaan shirts dragen met: Leve de woekerprijzen van de zwarte handel.
beetje erg domme opmerking
  woensdag 23 november 2005 @ 13:29:05 #129
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32505807
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:26 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

beetje erg domme opmerking
Dank voor je bijdrage
pi_32505849
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:29 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dank voor je bijdrage
geen probleem
het aantal posts zegt absoluut niets over je standpunt en ik had van een hippie als jij beter verwacht
  woensdag 23 november 2005 @ 13:32:19 #131
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32505888
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:30 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

geen probleem
het aantal posts zegt absoluut niets over je standpunt en ik had van een hippie als jij beter verwacht
Oh ja, ik was volgens jouw vooroordeel een hippie!
Jouw bijdrage was inderdaad veel nuttiger
pi_32505997
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:32 schreef peaceman het volgende:

[..]

Oh ja, ik was volgens jouw vooroordeel een hippie!
Jouw bijdrage was inderdaad veel nuttiger
ik was niet in discussie met iemand.
  woensdag 23 november 2005 @ 13:35:59 #133
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32505999
Ik heb niet eens mail terug gehad
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 23 november 2005 @ 13:41:46 #134
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32506157
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:24 schreef LiverpoolFC het volgende:
Mijn punt is dat ik aan wil geven dat er ook muziekliefhebbers zijn die niet in de rij kunnen of willen staan of om alle advertenties bij te houden. Wat is voor hen het alternatief? Een serieuse vraag waar ik van jou het antwoord niet gehoord heb. Ik zeg zwarthandel, maar als je een beter alternatief hebt hoor ik het heel graag.
[..]
Jij bent voorstander van zwarte handel. Tja dan houdt het voor mij wel een beetje op. Het alternatief in mijn ogen is geen zwarthandel. Deels zal je dan de problemen houden, maar wel minder. Denk ik. Bronnen heb ik er niet voor.
quote:
Wat heeft het aantal posts in MUZ hier mee te maken? Is mijn mening meer of minder waard omdat ik zo'n 15.000 posts minder heb dan jij?
Heb je gelijk in, neem ik dan ook terug. Kan niet makkelijk reageren momenteel, werk enzo... dus soms zeg je dingen te snel. Wel is het opvallend dat je je hier zo in mengt terwijl je hier zelden komt. Maar wees welkom
quote:
Het zou leuk zijn als we inhoudelijk samen een alternatief zouden kunnen verzinnen buiten zwarthandel om om te zorgen dat mensen die geen tijd voor nachtelijk wachtsessies maar wel geld hebben ook naar concerten kunnen.
zie 1e stukje
quote:
Het punt is namelijk dat de vraag groter is dan het aanbod. Dan kan je de aanbod proberen te vergroten (extra concerten), maar als dat niet genoeg is zou je de vraag moeten temperen. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Een optie is dan prijzen te hebben die zodanig hoog zijn dat op de eerste dag van de voorverkoop niet 100% maar maximaal 90 % uitverkoopt, met de overige 10% die er geleidelijk in de weken/maanden voor het concert verkocht wordt. Alleen dan ga je zwarthandel tegen en hebben mensen die niet in eerste uur kunnen komen een kans. Alternatieven om dit probleem op te lossen zijn welkom hoor.
idem.
  woensdag 23 november 2005 @ 14:05:09 #135
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32506771
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:35 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ik was niet in discussie met iemand.
In dat geval: Waar bemoei je je dan mee?
pi_32508222
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:41 schreef peaceman het volgende:
Jij bent voorstander van zwarte handel. Tja dan houdt het voor mij wel een beetje op. Het alternatief in mijn ogen is geen zwarthandel. Deels zal je dan de problemen houden, maar wel minder. Denk ik. Bronnen heb ik er niet voor.
Kijk, de enige reden waarom ik voor de zwarthandel ben is omdat het het enige alternatief is voor echte muziekliefhebbers die wel geld hebben maar echt geen tijd/zin meer hebben om een nacht in de rij de hangen.

Mijn punt is dat dat probleem onderkend moet worden. Zolang dat niet gebeurt en er geen alternatieven zijn is zwarthandel een van de weinige mogelijkheden om dan aan kaarten te komen. Of vind je dat die mensen gewoon niet naar concerten mogen? Gewoon jammer dan? Beetje lullig vind ik dat. Lulliger dan zwarthandel.
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:41 schreef peaceman het volgende:
Heb je gelijk in, neem ik dan ook terug. Kan niet makkelijk reageren momenteel, werk enzo... dus soms zeg je dingen te snel. Wel is het opvallend dat je je hier zo in mengt terwijl je hier zelden komt. Maar wees welkom
het was met name vermakelijk omdat ik een half jaar gelden nog gevraagd ben om mod te worden op MUZ

(en dat ik hier zelden kom is maar schijn )
WE WON IT FIVE TIMES!
  woensdag 23 november 2005 @ 15:04:42 #137
125565 Dorus_
brand goed.
pi_32508464
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:41 schreef peaceman het volgende:

[..]

Brussel? Je zal in Groningen wonen...
Ja, je zal dicht bij de Belgische grens wonen

Voor mij maakt het bijvoorbeeld geen fuck uit of ik naar kut arena ga of dat ik naar Brussel rij...

Domme opmerking
Even geen signature.
  woensdag 23 november 2005 @ 15:11:04 #138
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32508667
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:56 schreef LiverpoolFC het volgende:

[..]

Kijk, de enige reden waarom ik voor de zwarthandel ben is omdat het het enige alternatief is voor echte muziekliefhebbers die wel geld hebben maar echt geen tijd/zin meer hebben om een nacht in de rij de hangen.

Mijn punt is dat dat probleem onderkend moet worden. Zolang dat niet gebeurt en er geen alternatieven zijn is zwarthandel een van de weinige mogelijkheden om dan aan kaarten te komen. Of vind je dat die mensen gewoon niet naar concerten mogen? Gewoon jammer dan? Beetje lullig vind ik dat. Lulliger dan zwarthandel.
Dat is ook lullig idd, maar zwarthandel kan de oplossing niet zijn. Misschien is het een idee om bij concerten waarvan de verwachting is dat deze binnen de kortste keren uitverkocht is de kaarten niet gelijk in 1 keer te verkopen, maar de verkoop te verspreiden.
quote:
het was met name vermakelijk omdat ik een half jaar gelden nog gevraagd ben om mod te worden op MUZ

(en dat ik hier zelden kom is maar schijn )
Hmm je post wel weinig dan in elk geval.
pi_32508818
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:05 schreef peaceman het volgende:

[..]

In dat geval: Waar bemoei je je dan mee?
onzin moet altijd bestreden worden.
  woensdag 23 november 2005 @ 15:20:18 #140
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32508931
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:16 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

onzin moet altijd bestreden worden.
En ik heb jou bij andere discussies nog wel zo met rust gelaten...
pi_32509014
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:20 schreef peaceman het volgende:

[..]

En ik heb jou bij andere discussies nog wel zo met rust gelaten...
ik post nooit onzin.
tenzij het geoorloofd is!
pi_32509033
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:11 schreef peaceman het volgende:

Dat is ook lullig idd, maar zwarthandel kan de oplossing niet zijn. Misschien is het een idee om bij concerten waarvan de verwachting is dat deze binnen de kortste keren uitverkocht is de kaarten niet gelijk in 1 keer te verkopen, maar de verkoop te verspreiden.
In principe is die spreiding in verkoop momenten er al (zie een eerdere post van me).

Zolang er geen andere alternatieven bedacht worden zal zwarthandel een welkom alternatief blijven voor mensen met geld. Je kan niet zeggen dat lang in de rij staan van meer fan-schap getuigd dan er heel veel geld voor uit willen trekken. Nu heeft men die keuze.
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:11 schreef peaceman het volgende:

Hmm je post wel weinig dan in elk geval.
Valt ook wel mee (vroeger wel meer en onder een ander naam )
WE WON IT FIVE TIMES!
  woensdag 23 november 2005 @ 15:44:32 #143
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32509568
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:24 schreef LiverpoolFC het volgende:

[..]

In principe is die spreiding in verkoop momenten er al (zie een eerdere post van me).
Je bedoelt die c.a. 10% die in de zwarte handel verkeerd of bedoel je een andere post?
quote:
Zolang er geen andere alternatieven bedacht worden zal zwarthandel een welkom alternatief blijven voor mensen met geld. Je kan niet zeggen dat lang in de rij staan van meer fan-schap getuigd dan er heel veel geld voor uit willen trekken. Nu heeft men die keuze.
[..]
Je hebt wel die keuze, maar het is in mijn mening belachelijk dat handelaren die prijs zo opdrijven. Mensen die geld hebben en fan zijn hebben dan geluk. Mensen die pech hadden bij de voorverkoop en geen geld hebben, trekken aan het kortste eind door die woekerprijzen. Daar verschillen wij van mening. Die keuze is op zich oke (al is het illegaal), maar de prijzen zijn niet oke. Als muziekliefhebber kan ik me daar boos over maken.
Een beter alternatief dan gespreide verkoop (bijvoorbeeld om de 4 weken bij supergrote concerten) is denk ik het enige denkbare alternatief, zolang de zwarthandel bestaat. Maar ja het kan beter natuurlijk.
quote:
Valt ook wel mee (vroeger wel meer en onder een ander naam )
Ah oke..
pi_32510530
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:44 schreef peaceman het volgende:

[..]

Je bedoelt die c.a. 10% die in de zwarte handel verkeerd of bedoel je een andere post?
[..]

Je hebt wel die keuze, maar het is in mijn mening belachelijk dat handelaren die prijs zo opdrijven. Mensen die geld hebben en fan zijn hebben dan geluk. Mensen die pech hadden bij de voorverkoop en geen geld hebben, trekken aan het kortste eind door die woekerprijzen. Daar verschillen wij van mening. Die keuze is op zich oke (al is het illegaal), maar de prijzen zijn niet oke. Als muziekliefhebber kan ik me daar boos over maken.
Een beter alternatief dan gespreide verkoop (bijvoorbeeld om de 4 weken bij supergrote concerten) is denk ik het enige denkbare alternatief, zolang de zwarthandel bestaat. Maar ja het kan beter natuurlijk.
.
(1) Zie tweede deel van deze post Het stuur een mail naar kaartjesafzetters op marktplaats

(2) Die hogere prijzen van de zwarthandelaren zijn economisch gezien eigenlijk alleen maar nodig om de vraag kant te temperen. Ze mogen per uur dat ze gewacht hebben 10 euro zelf houden als loon (wel opgeven bij de belasting!) en de rest van die hogere prijs storten voor een goed doel .

Wat ze er mee verdi
WE WON IT FIVE TIMES!
  woensdag 23 november 2005 @ 16:19:52 #145
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32510631
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:16 schreef LiverpoolFC het volgende:

[..]

(1) Zie tweede deel van deze post Het stuur een mail naar kaartjesafzetters op marktplaats
Hmm is wel een zeer beoperkte spreiding die je daar bespreekt of begrijp ik het niet goed?
quote:
(2) Die hogere prijzen van de zwarthandelaren zijn economisch gezien eigenlijk alleen maar nodig om de vraag kant te temperen. Ze mogen per uur dat ze gewacht hebben 10 euro zelf houden als loon (wel opgeven bij de belasting!) en de rest van die hogere prijs storten voor een goed doel .
Tja op zich een goed plan, vooral dat goede doel. Maar dan is het geen zwarte handel meer en zullen minder mensen zich er druk voor gaan maken, denk je niet?
quote:
Wat ze er mee verdi
Hier ging vast iets mis?
pi_32513003
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:19 schreef peaceman het volgende:

Hmm is wel een zeer beoperkte spreiding die je daar bespreekt of begrijp ik het niet goed?
Yep - maar het zijn toch makkelijk een paar honderd kaarten (als het niet meer is) wat zo vaak vrij komt. Het is ogenblik datgene wat Mojo doet aan zwarthandel onder het mom van "er bleek ruimte te zijn ..."
quote:

Tja op zich een goed plan, vooral dat goede doel. Maar dan is het geen zwarte handel meer en zullen minder mensen zich er druk voor gaan maken, denk je niet?
Dat denk ik ook. Maar op het geld dat nu naar het goede doel gaat komt het overeen met wat ik zeg op het eind van deze posts:

Het stuur een mail naar kaartjesafzetters op marktplaats

Het principe is de vraag-kant verlagen waardoor de druk op de eerste dag voorverkoop verlicht wordt en er meer tijd is om kaarten te kopen. Als het binnen een uur uitverkoopt dan zijn de kaarten economisch gezien te goedkoop en is zwarthandel onvermijdelijk.

quote:

Hier ging vast iets mis?
yep
WE WON IT FIVE TIMES!
  woensdag 23 november 2005 @ 18:24:58 #147
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32514098
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:44 schreef LiverpoolFC het volgende:

[..]

Yep - maar het zijn toch makkelijk een paar honderd kaarten (als het niet meer is) wat zo vaak vrij komt. Het is ogenblik datgene wat Mojo doet aan zwarthandel onder het mom van "er bleek ruimte te zijn ..."
[..]
Denk je serieus dat die paar kaartjes een maatregel zijn van Mojo? Lijkt mij persoonlijk sterk.
quote:
Dat denk ik ook. Maar op het geld dat nu naar het goede doel gaat komt het overeen met wat ik zeg op het eind van deze posts:
Die overeenkomst zie ik niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen...
quote:
Het principe is de vraag-kant verlagen waardoor de druk op de eerste dag voorverkoop verlicht wordt en er meer tijd is om kaarten te kopen. Als het binnen een uur uitverkoopt dan zijn de kaarten economisch gezien te goedkoop en is zwarthandel onvermijdelijk.
Daarom.. als je meerdere keren hetzelfde aantal kaarten in de verkoop gooit, verspreid je die druk en het is een eerlijke vorm. Of je dan zwarthandel echt tegen gaat, dat valt nog te bezien, maar het zou het proberen waard zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 november 2005 @ 23:58:05 #148
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_32524846
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:24 schreef peaceman het volgende:
Denk je serieus dat die paar kaartjes een maatregel zijn van Mojo? Lijkt mij persoonlijk sterk.
Volgens mij wel maar zeker weet ik het niet.
quote:

Die overeenkomst zie ik niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen...
In al die post heb ik een pleidooi voor hogere prijzen voor een deel van de kaarten om de vraag kant te dempen (zodat niet alles de eerste dag is uitverkocht). Het enige (voor mij in deze discussie vrij irrelavante) verschil is waar het geld naar toe gaat (Mojo, de zwarthandelaar, of een goed doel).
quote:

Daarom.. als je meerdere keren hetzelfde aantal kaarten in de verkoop gooit, verspreid je die druk en het is een eerlijke vorm. Of je dan zwarthandel echt tegen gaat, dat valt nog te bezien, maar het zou het proberen waard zijn.
Dan heb je vier keer dat je er eventueel vroeg uit moet en dat je achter het net kan vissen. Daarnaast heb je dan het punt van een maximum aantal kaarten maal 4 en zodoende eventueel nog meer zwarthandel.

Door die spreiding in de tijd wordt de vraag niet minder en wie op de ene dag niet een nacht in de kou wil kleumen wil dat ook de andere dag niet, terwijl hij/zij dat wel eventueel met meer geld zou willen " afkopen".
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_33390057
gewoon naams-gebonden kaarten,net zoals bij het voetbal....iedereen blij,ik i.i.g wel.....
Refuse/Resist/Innerself
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')