abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33292491
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom kom je dan zelf niet met argumenten voor die stelling?
lees mijn lange post hierboven - het is geen stelling maar een gegeven.
pi_33292555
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je kan het best ter discussie stellen, zoals je voor jezelf ook kennelijk al gedaan hebt door net zoals Drugshond te kijken op fora waar veel Marokanen komen.
Ik volg dat soort discussies altijd, niet omdat ik denk dat het gegeven niet zou kloppen.

Moeten we er echt over discussieren dat steeds meer moslims zich hier niet thuisvoelen? Is dat echt een vraag voor jullie???
pi_33292693
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:09 schreef SCH het volgende:

[..]

lees mijn lange post hierboven - het is geen stelling maar een gegeven.
Oh?
quote:
Mijn punt is dat het burkaverbod een hele grote groep mensen wederom het gevoel geeft dat ze er bij horen.
Is dit dan ook een gegeven?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_33292747
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:13 schreef sizzler het volgende:

[..]

Oh?
[..]

Is dit dan ook een gegeven?
Laat maar. Je bent weer louter aan het flamen, provoceren en uitlokken.
  woensdag 21 december 2005 @ 23:17:45 #230
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33292894
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik volg dat soort discussies altijd, niet omdat ik denk dat het gegeven niet zou kloppen.

Moeten we er echt over discussieren dat steeds meer moslims zich hier niet thuisvoelen? Is dat echt een vraag voor jullie???
Je vraagt aan mij een objectief oordeel, wat ik niet onredelijk vind. Of ik dat idee wel of niet heb is dus weinig relevant. Het idee kan al dan niet leven bij andere discussievoerders en dan is het aan jou, als medediscussievoerder, om de ander te overtuigen of niet natuurlijk, dat kan ook.
pi_33292938
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je vraagt aan mij een objectief oordeel, wat ik niet onredelijk vind. Of ik dat idee wel of niet heb is dus weinig relevant. Het idee kan al dan niet leven bij andere discussievoerders en dan is het aan jou, als medediscussievoerder, de taak de ander te overtuigen of niet natuurlijk, dat kan ook.
Volgens mij zou je het niet accepteren als ik op posts van sizzler zou antwoorden dat ik het niet nodig vind om met argumenten te komen, en terecht.
  woensdag 21 december 2005 @ 23:23:18 #232
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33293142
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:18 schreef SCH het volgende:
Volgens mij zou je het niet accepteren als ik op posts van sizzler zou antwoorden dat ik het niet nodig vind om met argumenten te komen, en terecht.
Nu draai je het om. Jij poneert iets. Hij zegt dat het een aanname is (alweer: objectief gezien klopt dat). Dan is het, aangezien jij de claim maakt, in eerste instantie aan jou om hem te overtuigen. Ik zie het dus meer als een vraag om een bron. Bovendien gaat hij wel op de rest in.
  woensdag 21 december 2005 @ 23:25:36 #233
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33293244
gaan we weer een epos krijgen in Feedback ?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33293264
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nu draai je het om. Jij poneert iets. Hij zegt dat het een aanname is (alweer: objectief gezien klopt dat). Dan is het, aangezien jij de claim maakt, in eerste instantie aan jou om hem te overtuigen. Ik zie het dus meer als een vraag om een bron. Bovendien gaat hij wel op de rest in.
Nee, het is geen aanname, dat heb ik je hierboven duidelijk gemaakt. Als je dat een aanname noemt, dan sla je iedere discussie bij voorbaat dood.

En je kent me: ik zal dan ook niet schromen om dat te doen
  woensdag 21 december 2005 @ 23:29:13 #235
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33293400
SCH, zoek een vriendje.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 21 december 2005 @ 23:33:17 #236
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33293580
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:29 schreef Pracissor het volgende:
SCH, zoek een vriendje.

lief he

ik wil er ook een
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 21 december 2005 @ 23:33:33 #237
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33293590
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:26 schreef SCH het volgende:
Nee, het is geen aanname, dat heb ik je hierboven duidelijk gemaakt. Als je dat een aanname noemt, dan sla je iedere discussie bij voorbaat dood.
Je aanname is dat een verbod op boerka's zal leiden tot het niet thuis voelen van een grote groep moslims. Let op het stuk "zal leiden tot" .. oorzakelijk verband enzo. Let ook op "grote groep".
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:26 schreef SCH het volgende:
En je kent me: ik zal dan ook niet schromen om dat te doen
Jij zal straks overal om een bron vragen, daar zie ik je wel voor aan ja. Ik hoop niet dat je het doet, want het noopt ons dan weer daarop te reageren. Niet omdat het niet mag, maar omdat het constant doen erg frustrerend werkt. Bovendien geef je hierbij aan dat je er helemaal niet in geintersseerd bent en dus is het dan veelal een troll.
pi_33293592
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Heerlijk hoe je dingen uit zijn verband weet te trekken.

Ik ga -in dit ene geval- niet in op je verzoek om je niet-onderbouwde-stelling met argumenten te weerleggen omdat je hem eerst zelf maar eens mag onderbouwen voordat ik er inhoudelijk op in ga.

Je argumenteerd "one way": zelf hoef je een stelling niet te onderbouwen want dan is het "de werkelijkheid" of "een gegeven", maar als ik argumenten weiger te zoeken om jouw argument-loze bewereing onderuit te halen dan verziek ik het topic en kom je er hier over klagen?
pi_33293755
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je aanname is dat een verbod op boerka's zal leiden tot het buitengesloten voelen van een grote groep moslims. Let op het stuk "zal leiden tot" .. oorzakelijk verband enzo. Let ook op "grote groep".
[..]
Exact.

Bewijs of argumenteer die stelling maar. Ik neem aan dat je die mening niet zomaar hebt gevormd.
  woensdag 21 december 2005 @ 23:40:57 #240
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33293894
Pracissor, laat die persoonlijke toespelingen liever achterwege.
pi_33299456
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:29 schreef Pracissor het volgende:
SCH, zoek een vriendje.
Nog 1?

[ Bericht 1% gewijzigd door SCH op 22-12-2005 08:48:01 ]
pi_33299506
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je aanname is dat een verbod op boerka's zal leiden tot het niet thuis voelen van een grote groep moslims. Let op het stuk "zal leiden tot" .. oorzakelijk verband enzo. Let ook op "grote groep".
Je gaat niet in op mijn vraag in hoeverre moslims zich nu al thuis voelen. Ik poneer een heel normaal gegeven en sizzler heeft daar op in te gaan of hij onthoudt zich van discussie. Ik verzoek je vriendelijk om dit soort discussies niet langer door hem te laten traineren. Het is een beproefde techniek om de waarheid ter discussie te stellen. Als mensen het niet meer weten, willen ze ineens dat je gaat bewijzen dat Nederland in Europa ligt of dat allochtonen gediscrimineerd worden bij sollicatiegesprekken. Het is natuuriljk altijd lastig om met wereldvreemden of mensen die hun wijsheid louter uit studieboeken halen, te debatteren.
quote:
Jij zal straks overal om een bron vragen, daar zie ik je wel voor aan ja. Ik hoop niet dat je het doet, want het noopt ons dan weer daarop te reageren. Niet omdat het niet mag, maar omdat het constant doen erg frustrerend werkt. Bovendien geef je hierbij aan dat je er helemaal niet in geintersseerd bent en dus is het dan veelal een troll.
Dat is precies wat sizzler nu doet en dat vind je wel okay.
pi_33299526
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:33 schreef sizzler het volgende:
Ik ga -in dit ene geval- niet in op je verzoek om je niet-onderbouwde-stelling met argumenten te weerleggen omdat je hem eerst zelf maar eens mag onderbouwen voordat ik er inhoudelijk op in ga.
Kom op man, doe niet zo vreselijk flauw en kinderachtig. Maar ik begrijp dat jouw stelling is dat de meeste moslims zich enorm thuisvoelen in Nederland en zich niks aantrekken van alle maatregelen die tegen de islam zijn genomen. Ik ga nu echt serieus twijfelen aan de manier waarop je het nieuws tot je neemt.
pi_33300479
quote:
Op donderdag 22 december 2005 08:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat jouw stelling is dat de meeste moslims zich enorm thuisvoelen in Nederland en zich niks aantrekken van alle maatregelen die tegen de islam zijn genomen.
Nu stel je twee verschillende dingen terwijl je eerdere stelling was dat een grote groep moslims door een burkaverbod het gevoel had er niet bij te horen. Dat betwijfel ik inderdaad. De moslims die ik spreek zijn juist blij dat extremistische vormen van de islam aangepakt worden omdat ze totaal niet bij de Nederlandse cultuur passen en omdat ze niet geassocieerd willen worden met dit soort extremistische uitingen. Ze vinden burka's zelf ook onzin. Ik denk dat een grote groep juist blij is met de maatregel. Overigens maak je weer dezelfde denkfout waar Drugshond je al op wees: een maatregel tegen burka's is niet gelijk aan een maatregel tegen "de islam".
pi_33313372
Ik denk dat SCH de gem. moslim op dit punt benadert als een onmondig troetelkind (Voor u, door u maar vooral zonder u.) terwijl Sizzler hier de aanpak van gelijkwaardigheid kiest.
pi_33313434
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:48 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nu stel je twee verschillende dingen terwijl je eerdere stelling was dat een grote groep moslims door een burkaverbod het gevoel had er niet bij te horen.
Dat is een simplifisering van wat ik zei: ik zei dat het de zoveelste maatregel is en dat de reeks van maatregelen tot dat gevoel zal leiden.
pi_33313459
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:51 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik denk dat SCH de gem. moslim op dit punt benadert als een onmondig troetelkind (Voor u, door u maar vooral zonder u.) terwijl Sizzler hier de aanpak van gelijkwaardigheid kiest.
Gelijkwaardiigheid? Hoe kom je daar toch bij. Hij heeft juist geen idee van wat er leeft.
pi_33313616
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:48 schreef sizzler het volgende:
een maatregel tegen burka's is niet gelijk aan een maatregel tegen "de islam".
Onzin - zeker als het uit de koker van Wilders cs. komt.
  donderdag 22 december 2005 @ 21:02:28 #249
19194 Oversight
◢◤
pi_33320765
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Herhaling van zetten. Geen discussie mogelijk.
discissie óf nieuw topic !

◢◤
  donderdag 22 december 2005 @ 21:52:18 #250
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33323426
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:02 schreef Oversight het volgende:

[..]

discissie óf nieuw topic !

Ik snap niet wat je bedoelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo