abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33484243
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:05 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dire straits staat toch wel als een van de meest duffe en ingekakte bands ooit, doen het vast goed in de top2000000 allertijden
Ze begonnen als een leuke new wave band. Megapopulair werden ze echter met slome, smakeloos gearrangeerde ballads als So far away en Why worry.
pi_33484539
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:41 schreef peaceman het volgende:

[..]

Toch is het gek dat ik geen oude rocker ken die voldoet aan het door jou geschetste profiel , waarmee ik overigens niet ontken dat ze bestaan.
Ik vind die Matthijs van Nieuwkerk van die Popquiz wel zo'n type eigenlijk. Die deed laatst quasi-verontwaardigd toen een gast Lou Reed niet bleek te kennen. Voor zo'n Van Nieuwkerk is Lou Reed geweldig, een echte Sixties-icoon uit de goeie ouwe tijd, en dat terwijl de Velvet Underground juist precies zo'n overschatte weinig-om-het-lijf 60's band zijn met meer interessantdoenerij dan goede muziek. Zo'n band die velen als favoriet noemen omdat dat jong en rebels staat, terwijl ze die muziek in werkelijkheid nooit draaien.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:49:41 #203
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33484598
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:48 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik vind die Matthijs van Nieuwkerk van die Popquiz wel zo'n type eigenlijk. Die deed laatst quasi-verontwaardigd toen een gast Lou Reed niet bleek te kennen. Voor zo'n Van Nieuwkerk is Lou Reed geweldig, een echte Sixties-icoon uit de goeie ouwe tijd, en dat terwijl de Velvet Underground juist precies zo'n overschatte weinig-om-het-lijf 60's band zijn met meer interessantdoenerij dan goede muziek. Zo'n band die velen als favoriet noemen omdat dat jong en rebels staat, terwijl ze die muziek in werkelijkheid nooit draaien.
yeah right..
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 21:52:18 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33484730
haha wel grappig een amerikaan bij mij op het werk vond het verbazingwekkend dat lou reed hier nog de HMH vol kreeg. Hij zei dat in amerika niemand hem kent

wat dat betreft is dit soort muziek toch wel wat groter in europa (lou heeft natuurlijk ook een groot bowie en berlijn verleden)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_33485082
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:49 schreef peaceman het volgende:

[..]

yeah right..
Jazeker. Zelden was het verschil tussen verwachtingen vooraf en beleving tijdens het luisteren zo groot en zo ontluisterend als bij die debuutplaat van ze waarbij sommige Sixties adepten al lijken klaar te komen op die hoes alleen.

Natuurlijk ben ik weer aan het chargeren want Loaded vind ik wel een goeie plaat. Mijn punt is alleen dat zo'n Van Nieuwkerk, iig zoals ik hem ken uit die quiz, Lou Reed bijna automatisch hoger lijkt aan te slaan dan figuren als Robert Smith (heeft ie zich eens denigrerend over uitgelaten) en Ian Curtis (als hij die al kent) en dat dan onder dat hardnekkige mom van: de sixties zijn cool, de seventies gingen nog wel voorzover ze daarop leken, maar in de eighties ging het fout.
  woensdag 28 december 2005 @ 22:04:18 #206
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33485227
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:00 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Jazeker. Zelden was het verschil tussen verwachtingen vooraf en beleving tijdens het luisteren zo groot en zo ontluisterend als bij die debuutplaat van ze waarbij sommige Sixties adepten al lijken klaar te komen op die hoes alleen.

Natuurlijk ben ik weer aan het chargeren want Loaded vind ik wel een goeie plaat. Mijn punt is alleen dat zo'n Van Nieuwkerk, iig zoals ik hem ken uit die quiz, Lou Reed bijna automatisch hoger lijkt aan te slaan dan figuren als Robert Smith (heeft ie zich eens denigrerend over uitgelaten) en Ian Curtis (als hij die al kent) en dat dan onder dat hardnekkige mom van: de sixties zijn cool, de seventies gingen nog wel voorzover ze daarop leken, maar in de eighties ging het fout.
nou ja, zolang hij dat soort uitspraken niet gedaan heeft, blijft dat natuurlijk iets suggestiefs...
Ik weet niet wat ie over Robert gezegd heeft, maar heeft ie erbij gezegd dat het onder het mom was zoals jij dat verwoordt?
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 22:08:01 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33485392
hehe gisteren was hij nogal enthausiast over disco dat snap ik dan weer niet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_33485880
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:04 schreef peaceman het volgende:

[..]

nou ja, zolang hij dat soort uitspraken niet gedaan heeft, blijft dat natuurlijk iets suggestiefs...
Ik weet niet wat ie over Robert gezegd heeft, maar heeft ie erbij gezegd dat het onder het mom was zoals jij dat verwoordt?
Neuh, en tuurlijk is het suggestief, maar als zo'n figuur komt hij voor mij naar voren in die kwis. Het blijkt ook wel uit de onderwerpen in die kwis vind ik, het blijft wat vrolijk en oppervlakkig maar goed dat moet natuurlijk ook voor de kijkcijfers.
  woensdag 28 december 2005 @ 22:21:28 #209
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33486001
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:19 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Neuh, en tuurlijk is het suggestief, maar als zo'n figuur komt hij voor mij naar voren in die kwis. Het blijkt ook wel uit de onderwerpen in die kwis vind ik, het blijft wat vrolijk en oppervlakkig maar goed dat moet natuurlijk ook voor de kijkcijfers.
Inderdaad. Het programma wordt tenslotte in de 1e plaats gemaakt voor de 'echte' radio2 luisteraar.
Ik vind met name die korte reportages wel erg leuk.
  woensdag 28 december 2005 @ 22:40:42 #210
124312 Jazoist
schone schijn
pi_33486915
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:00 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Wat betreft Velvet Underground: je vind het op zijn hoogst 'cult'. Kan me niet voorstellen dat daar iemand naar luistert.
Lou reed heeft goede meezingers, sterke ballads. Dat kun je niet vergelijken met Robert Smith (Je vind het een kwezel zonder pit of het roept iets in je op (wat ?). Ian Curtis is een voorbeeld van doodlopend pad, meen ik. Ook Cult, dus.
Kan me wel voorstellen hoe Van Nieuwkerk zijn aandacht verdeeld. Per slot van rekening heb je muziek die een breder publiek ligt (ballads en niet al te schijnend). Alternatieve muziek komt zowieso niet in de top2000, jaren hoeveel dan ook.
When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
pi_33487241
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:48 schreef Soul79 het volgende:
[..] en dat terwijl de Velvet Underground juist precies zo'n overschatte weinig-om-het-lijf 60's band zijn met meer interessantdoenerij dan goede muziek. Zo'n band die velen als favoriet noemen omdat dat jong en rebels staat, terwijl ze die muziek in werkelijkheid nooit draaien.
Hee zeg, let ff op je woorden.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
  woensdag 28 december 2005 @ 22:52:10 #212
124312 Jazoist
schone schijn
pi_33487479
Iemand nog een idee hoe ik de jaren 80 kan doorworstelen zonder oppervlakkige en trendy synth/rock acts tegen te hoeven komen ? Iets swingends ofzo ?
When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
  woensdag 28 december 2005 @ 23:02:51 #213
124312 Jazoist
schone schijn
pi_33488011
Ik haak overigens af bij het muziekforum in het algemeen, op zoek naar te genieten muziek uit alle jaren die niet reeds afgekauwd is. Sinds '85 volg ik mijn eigen trend, mede dankzij de stand van zaken toendertijd.
pi_33488930
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:52 schreef Jazoist het volgende:
Iemand nog een idee hoe ik de jaren 80 kan doorworstelen zonder oppervlakkige en trendy synth/rock acts tegen te hoeven komen ? Iets swingends ofzo ?
Begin eens met The Clash, London Calling. Op de rand van de jaren zeventig, weliswaar.

Tis iig swingend.
  woensdag 28 december 2005 @ 23:25:40 #215
124312 Jazoist
schone schijn
pi_33489048
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:23 schreef Capa het volgende:

[..]

Begin eens met The Clash, London Calling. Op de rand van de jaren zeventig, weliswaar.

Tis iig swingend.
tja, red. goeie, maar dat ligt al zo'm 25 jaar achter me.
pi_33489364
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:25 schreef Jazoist het volgende:
Hrmpf. Tja.
(ben eigenlijk niet zo'n kenner van de jaren 80)
  woensdag 28 december 2005 @ 23:34:29 #217
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33489448
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:25 schreef Jazoist het volgende:

[..]

Als je Joy Divison leuk vindt, zijn Interpol en The Editors misschien wel wat voor je....
pi_33490027
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:52 schreef Jazoist het volgende:
Tsjah, ik vind spellbound van siouxsie and the bashees oneindig veel swingender dan de meeste booskijkende hiphop-acts, maar ik denk dat jij daar nooit in zult komen...
Blijf maar lekker bij je leest schoenmaker..

prince schijnt erg swingend en muzikaal vooruitstrevend te zijn volgens nogal wat kenners, ik heb het er nooit in gehoord, maar misschien is dat wat voor je
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_33490145
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:49 schreef peaceman het volgende:

[..]

yeah right..
Alsof de meeste mensen ook maar één velvet underground nummer kunnen opnoemen, danwel meezingen?

Dat is voor the cure trouwens wel anders, maar Robert & co kon dan tenminste ook goede popnummers schrijven ipv. een novelty act zijn aan het handje van meneer warhol
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_33490187
Tja, niets swingender dan de vroege Police (t/m Zenyatta) en de vroege Elvis Costello (juweeltjes als Watching the detectives en Radio radio). Maar is tenslotte nog jaren '70 en ik neem aan dat je dat allang kent, evenals mijn eigen populaire favorieten van de jaren '80, XTC en Midnight Oil.
pi_33490245
De jaren tachtig

Beter dan de rotzooi die momenteel uitgebracht wordt, uitzonderingen daargelaten.
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_33490699
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:53 schreef Chiel-Montagne het volgende:
De jaren tachtig

Beter dan de rotzooi die momenteel uitgebracht wordt, uitzonderingen daargelaten.
Misschien omdat je er tegenwoordig meer moeite voor moet doen? Wat dat aangaat vond ik eind jaren 80, begin jaren 90 briljant, van alles en nog wat, waaronder serieuze house/techno, in de hitlijsten en in reguliere winkels.

Tegenwoordig draait de Free Record Shop op DVD-verkoop, is een hitlijst samengesteld op basis van airplay en draait het vooral om SMS'en en ringtones verkopen op clipzenders.

Hmm, ik ben blij dat ik die onzin volledig kan negeren.

Wat de 80'er jaren betreft; het duurt gewoon enige jaren voordat je de rommel vergeet uit die tijd en alleen nog maar goede herinneringen overhoudt. Naast geweldige nummers was er ook troep, maar gelukkig vergeet je die na verloop van tijd. Het verschil is dat je tegenwoordig troep vol door je strot geduwd krijgt via de gangbare kanalen.
  donderdag 29 december 2005 @ 00:45:20 #223
124312 Jazoist
schone schijn
pi_33492154
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:48 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tsjah, ik vind spellbound van siouxsie and the bashees oneindig veel swingender dan de meeste booskijkende hiphop-acts, maar ik denk dat jij daar nooit in zult komen...

prince schijnt erg swingend en muzikaal vooruitstrevend te zijn volgens nogal wat kenners, ik heb het er nooit in gehoord, maar misschien is dat wat voor je
hmpf. Ik heb de plaat van siouxsie, in '83 gofzo ekocht. Dooie muziek, maar ja. Toen ik 13 was smeerde ik oog-potlood onder mijn ogen o.a. in verband daarmee. Cult hè. Ik liep erbij als een goth denk ik, maar, dat ligt ver achter me. Prince is niks voor mij, maar beter dan nix.
  donderdag 29 december 2005 @ 00:48:20 #224
124312 Jazoist
schone schijn
pi_33492213
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:48 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik ben nooit verstokt geraakt in een soort muziek. En echt, ik vind je een beetje een elitair kwalletje als het op je muziekkennis aankomt.
  donderdag 29 december 2005 @ 00:50:06 #225
124312 Jazoist
schone schijn
pi_33492250
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:52 schreef Soul79 het volgende:
Tja, niets swingender dan de vroege Police (t/m Zenyatta) en de vroege Elvis Costello (juweeltjes als Watching the detectives en Radio radio). Maar is tenslotte nog jaren '70 en ik neem aan dat je dat allang kent, evenals mijn eigen populaire favorieten van de jaren '80, XTC en Midnight Oil.
XTC en Midnight oil, juist. Die zijn na mijn periode, ik zal het eens gaan beluisteren. Heb het ooit gedaan maar kan nou weer een lekker inkomertje zijn. Dank !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')