Ze begonnen als een leuke new wave band. Megapopulair werden ze echter met slome, smakeloos gearrangeerde ballads als So far away en Why worry.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:05 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dire straits staat toch wel als een van de meest duffe en ingekakte bands ooit, doen het vast goed in de top2000000 allertijden![]()
Ik vind die Matthijs van Nieuwkerk van die Popquiz wel zo'n type eigenlijk. Die deed laatst quasi-verontwaardigd toen een gast Lou Reed niet bleek te kennen. Voor zo'n Van Nieuwkerk is Lou Reed geweldig, een echte Sixties-icoon uit de goeie ouwe tijd, en dat terwijl de Velvet Underground juist precies zo'n overschatte weinig-om-het-lijf 60's band zijn met meer interessantdoenerij dan goede muziek. Zo'n band die velen als favoriet noemen omdat dat jong en rebels staat, terwijl ze die muziek in werkelijkheid nooit draaien.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toch is het gek dat ik geen oude rocker ken die voldoet aan het door jou geschetste profiel, waarmee ik overigens niet ontken dat ze bestaan.
quote:Op woensdag 28 december 2005 21:48 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik vind die Matthijs van Nieuwkerk van die Popquiz wel zo'n type eigenlijk. Die deed laatst quasi-verontwaardigd toen een gast Lou Reed niet bleek te kennen. Voor zo'n Van Nieuwkerk is Lou Reed geweldig, een echte Sixties-icoon uit de goeie ouwe tijd, en dat terwijl de Velvet Underground juist precies zo'n overschatte weinig-om-het-lijf 60's band zijn met meer interessantdoenerij dan goede muziek. Zo'n band die velen als favoriet noemen omdat dat jong en rebels staat, terwijl ze die muziek in werkelijkheid nooit draaien.
Jazeker. Zelden was het verschil tussen verwachtingen vooraf en beleving tijdens het luisteren zo groot en zo ontluisterend als bij die debuutplaat van ze waarbij sommige Sixties adepten al lijken klaar te komen op die hoes alleen.quote:
nou ja, zolang hij dat soort uitspraken niet gedaan heeft, blijft dat natuurlijk iets suggestiefs...quote:Op woensdag 28 december 2005 22:00 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Jazeker. Zelden was het verschil tussen verwachtingen vooraf en beleving tijdens het luisteren zo groot en zo ontluisterend als bij die debuutplaat van ze waarbij sommige Sixties adepten al lijken klaar te komen op die hoes alleen.
Natuurlijk ben ik weer aan het chargeren want Loaded vind ik wel een goeie plaat. Mijn punt is alleen dat zo'n Van Nieuwkerk, iig zoals ik hem ken uit die quiz, Lou Reed bijna automatisch hoger lijkt aan te slaan dan figuren als Robert Smith (heeft ie zich eens denigrerend over uitgelaten) en Ian Curtis (als hij die al kent) en dat dan onder dat hardnekkige mom van: de sixties zijn cool, de seventies gingen nog wel voorzover ze daarop leken, maar in de eighties ging het fout.
Neuh, en tuurlijk is het suggestief, maar als zo'n figuur komt hij voor mij naar voren in die kwis. Het blijkt ook wel uit de onderwerpen in die kwis vind ik, het blijft wat vrolijk en oppervlakkig maar goed dat moet natuurlijk ook voor de kijkcijfers.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
nou ja, zolang hij dat soort uitspraken niet gedaan heeft, blijft dat natuurlijk iets suggestiefs...
Ik weet niet wat ie over Robert gezegd heeft, maar heeft ie erbij gezegd dat het onder het mom was zoals jij dat verwoordt?
Inderdaad. Het programma wordt tenslotte in de 1e plaats gemaakt voor de 'echte' radio2 luisteraar.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Neuh, en tuurlijk is het suggestief, maar als zo'n figuur komt hij voor mij naar voren in die kwis. Het blijkt ook wel uit de onderwerpen in die kwis vind ik, het blijft wat vrolijk en oppervlakkig maar goed dat moet natuurlijk ook voor de kijkcijfers.
Wat betreft Velvet Underground: je vind het op zijn hoogst 'cult'. Kan me niet voorstellen dat daar iemand naar luistert.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:00 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Jazeker. Zelden was het verschil tussen verwachtingen vooraf en beleving tijdens het luisteren zo groot en zo ontluisterend als bij die debuutplaat van ze waarbij sommige Sixties adepten al lijken klaar te komen op die hoes alleen.
Natuurlijk ben ik weer aan het chargeren want Loaded vind ik wel een goeie plaat. Mijn punt is alleen dat zo'n Van Nieuwkerk, iig zoals ik hem ken uit die quiz, Lou Reed bijna automatisch hoger lijkt aan te slaan dan figuren als Robert Smith (heeft ie zich eens denigrerend over uitgelaten) en Ian Curtis (als hij die al kent) en dat dan onder dat hardnekkige mom van: de sixties zijn cool, de seventies gingen nog wel voorzover ze daarop leken, maar in de eighties ging het fout.
Hee zeg, let ff op je woorden.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:48 schreef Soul79 het volgende:
[..] en dat terwijl de Velvet Underground juist precies zo'n overschatte weinig-om-het-lijf 60's band zijn met meer interessantdoenerij dan goede muziek. Zo'n band die velen als favoriet noemen omdat dat jong en rebels staat, terwijl ze die muziek in werkelijkheid nooit draaien.
Begin eens met The Clash, London Calling. Op de rand van de jaren zeventig, weliswaar.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:52 schreef Jazoist het volgende:
Iemand nog een idee hoe ik de jaren 80 kan doorworstelen zonder oppervlakkige en trendy synth/rock acts tegen te hoeven komen ? Iets swingends ofzo ?
tja, red. goeie, maar dat ligt al zo'm 25 jaar achter me.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:23 schreef Capa het volgende:
[..]
Begin eens met The Clash, London Calling. Op de rand van de jaren zeventig, weliswaar.
Tis iig swingend.
Hrmpf. Tja.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:25 schreef Jazoist het volgende:
tja, red. goeie, maar dat ligt al zo'm 25 jaar achter me.
Als je Joy Divison leuk vindt, zijn Interpol en The Editors misschien wel wat voor je....quote:Op woensdag 28 december 2005 23:25 schreef Jazoist het volgende:
[..]
tja, red. goeie, maar dat ligt al zo'm 25 jaar achter me.
Tsjah, ik vind spellbound van siouxsie and the bashees oneindig veel swingender dan de meeste booskijkende hiphop-acts, maar ik denk dat jij daar nooit in zult komen...quote:Op woensdag 28 december 2005 22:52 schreef Jazoist het volgende:
Iemand nog een idee hoe ik de jaren 80 kan doorworstelen zonder oppervlakkige en trendy synth/rock acts tegen te hoeven komen ? Iets swingends ofzo ?
Alsof de meeste mensen ook maar één velvet underground nummer kunnen opnoemen, danwel meezingen?quote:
Misschien omdat je er tegenwoordig meer moeite voor moet doen? Wat dat aangaat vond ik eind jaren 80, begin jaren 90 briljant, van alles en nog wat, waaronder serieuze house/techno, in de hitlijsten en in reguliere winkels.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:53 schreef Chiel-Montagne het volgende:
De jaren tachtig![]()
Beter dan de rotzooi die momenteel uitgebracht wordt, uitzonderingen daargelaten.
hmpf. Ik heb de plaat van siouxsie, in '83 gofzo ekocht. Dooie muziek, maar ja. Toen ik 13 was smeerde ik oog-potlood onder mijn ogen o.a. in verband daarmee. Cult hè. Ik liep erbij als een goth denk ik, maar, dat ligt ver achter me. Prince is niks voor mij, maar beter dan nix.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:48 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tsjah, ik vind spellbound van siouxsie and the bashees oneindig veel swingender dan de meeste booskijkende hiphop-acts, maar ik denk dat jij daar nooit in zult komen...
Blijf maar lekker bij je leest schoenmaker..
prince schijnt erg swingend en muzikaal vooruitstrevend te zijn volgens nogal wat kenners, ik heb het er nooit in gehoord, maar misschien is dat wat voor je
Ik ben nooit verstokt geraakt in een soort muziek. En echt, ik vind je een beetje een elitair kwalletje als het op je muziekkennis aankomt.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:48 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Blijf maar lekker bij je leest schoenmaker..
XTC en Midnight oil, juist. Die zijn na mijn periode, ik zal het eens gaan beluisteren. Heb het ooit gedaan maar kan nou weer een lekker inkomertje zijn. Dank !!!quote:Op woensdag 28 december 2005 23:52 schreef Soul79 het volgende:
Tja, niets swingender dan de vroege Police (t/m Zenyatta) en de vroege Elvis Costello (juweeltjes als Watching the detectives en Radio radio). Maar is tenslotte nog jaren '70 en ik neem aan dat je dat allang kent, evenals mijn eigen populaire favorieten van de jaren '80, XTC en Midnight Oil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |