quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:47 schreef Radjesh het volgende:
80's rulen big time... Beter dan die BrEeZaH muziek die er nu is.![]()
quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:47 schreef Radjesh het volgende:
Waarschijnlijk ben jij een van die mensen die zegt, de jaren '80 stondt voor kutmuziek. Echter volgens mijn komen de grootste artiesten uit die periode. Noem maar eens iemand die overgebleven is uit de jaren '90. Neem bijvoorbeeld Alanis Morissette ooit zeer groot in de jaren '90, kijk wat er nu van overgebleven is, covers zingen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:49 schreef Foo_niks het volgende:
je gaat met de verkeerde mensen om,dat gaat je nog eens opbreken.
Bruce Springsteen!quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:38 schreef -Angel- het volgende:
Daar bedoel ik niet mee de mensen die geboren zijn voor de jaren '80. Maar ik bedoel bedoel daarmee degene die geboren zijn in de eindjaren '80/beginjaren '90. Waarom praten ze over artiesten zoals Springsteen, Prince, Jackson, etc. of dat het losers eerste klas zijn.
Heeft dat te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig alleen maar dance, hiphop geweldig vindt, of wat is het.
Als ik kijk naar m'n eigen persoon dan kan ik best waardering opbrengen voor muziek voor mijn tijd. Maar ja, ik ben dan ook niet geboren in de eindjaren '80/beginjaren '90.
Wat is precies het verschil met nu dan?quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:55 schreef Intxaurraga het volgende:
Omdat er onder andere een enorme stortvloed aan bagger in die tijd is gemaakt.
Ik kan niet zeggen dat ik jaren 80 muziek zo mooi vind (ik heb alleen het einde van je jaren 80 goed meegekregen), maar het is idd nog steeds beter dat die BrEeZaH/GaNgStA-rotzooi van tegenwoordigquote:Op vrijdag 18 november 2005 22:47 schreef Radjesh het volgende:
Amen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:04 schreef Mikkie het volgende:
80's en begin 90's was en is supermuziek. Mensen die roepen dat dat kut is hebben zelf gewoon een kutsmaak. De mensen die het hardst protesteren tegen die muziek zijn zelf nu liefhebbers van de meest tenenkrommende herrie.
Luister maar eens:quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:59 schreef babba het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen dat ik jaren 80 muziek zo mooi vind (ik heb alleen het einde van je jaren 80 goed meegekregen), maar het is idd nog steeds beter dat die BrEeZaH/GaNgStA-rotzooi van tegenwoordig
Persoonlijk ben ik nogal zwaar verslaafd aan het pielen op de vierkante millimeterquote:Op vrijdag 18 november 2005 22:51 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben jij een van die mensen die zegt, de jaren '80 stondt voor kutmuziek. Echter volgens mijn komen de grootste artiesten uit die periode. Noem maar eens iemand die overgebleven is uit de jaren '90. Neem bijvoorbeeld Alanis Morissette ooit zeer groot in de jaren '90, kijk wat er nu van overgebleven is, covers zingen.
Ik ken alleen Queenquote:Op vrijdag 18 november 2005 23:06 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Luister maar eens:
Dire Straits
Supertramp
Genesis
Duran Duran
Deep Purple
Fleetwood Mac
Queen
alphaville
en nog een zooi![]()
Er wordt nog zat goede muziek gemaakt, alleen krijgt het niet de aandacht die het verdient. Maar wat de echte klassiekers van nu worden weten we pas over een paar jaar... toen jaren '90 klassiekers als morning glory, nevermind, automatic for the people, urban hymns, dookie of californication uitkwamen zag men dit ook niet meteen als 'klassiekers'. Meestal ziet men pas later dat een album echt geniaal was en hoeveel invloed een bepaald album had.quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:19 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Maar de TS heeft duidelijk een punt! Het is best verontrustend, als er over 20 jaar terug wordt terug gekeken en aan mensen gevraagd wat ze goede muziek van vroeger vonden, noemen ze nog steeds de namen van bands/ artiesten die nu ook in de top 100/ 1000/ 2000 staan. Er komt maar weinig "echt" goede muziek uit die een plaatsje verdient tussen de toppers van vroeger!
De 70ies niet dan? Daar werd net zo goed baggermuziek gemaakt. Je maakt mij niet wijs dat alles dat uit de seventies komt goed is. En ja, een hoop zooi uit de eigthies is kut (vooral wat er in de hitparades stond), maar als je wat verder kijkt dan je neus lang is zul je een hoop interessante bands vinden.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:45 schreef Asmodean het volgende:
de jaren 80.... wat een fout tijdperk, met erg veel kutmuziek.
de seventies daarentegen....
Over een mentaal dode muziekperiode gesproken, de seventiesquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:45 schreef Asmodean het volgende:
de jaren 80.... wat een fout tijdperk, met erg veel kutmuziek.
de seventies daarentegen....
Yep. En er werd volop geexpermenteerd met nieuwe dingen, iets dat ik in de nineties en nu veel te weinig hoor.quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:08 schreef kamagurka het volgende:
Dat komt omdat die uitspraken worden gedaan door mensen die de ballen verstand van muziek hebben![]()
In de jaren 80 werd de mooiste muziek gemaakt, zeker in de eerste helft ervan.
The police, echo and the bunnymen, talk talk, the smiths, simple minds, joy division/new order, depeche mode, the church, pixies, dead can dance, the sound, big country, madness, specials, sisters of mercy....quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:19 schreef Asmodean het volgende:
wat is dan nou echt een goede band uit de eighties?
quote:
Niets, maar hij is niet specifiek van de 80s. Hij is z'n muziekale carriere begonnen in de 70s en die duurt nog voort tot heden ten dage.quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat is er mis met Bruce Springsteen?
En dat terwijl hij zijn beste tijd had in de periode 75-82....quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Niets, maar hij is niet specifiek van de 80s. Hij is z'n muziekale carriere begonnen in de 70s en die duurt nog voort tot heden ten dage.
Ik denk dat mensen hem met de 80s associeren omdat zijn best verkopende album (Born in the USA - 1984) uit die periode stamt... Maar de nummers die daarop staan vind ik persoonlijk nou niet echt de hoogtepunten uit z'n carriere
Maar ja, het zijn wel de meest bekende nummers van em.
Hier moet ik je helemaal gelijk in geven. Born in the USA (het hele album) kan mij ook niet zo enorm bekoren, geef mij maar Darkness, The River, Nebraska.quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Niets, maar hij is niet specifiek van de 80s. Hij is z'n muziekale carriere begonnen in de 70s en die duurt nog voort tot heden ten dage.
Ik denk dat mensen hem met de 80s associeren omdat zijn best verkopende album (Born in the USA - 1984) uit die periode stamt... Maar de nummers die daarop staan vind ik persoonlijk nou niet echt de hoogtepunten uit z'n carriere
Maar ja, het zijn wel de meest bekende nummers van em.
pardon?????quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:10 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Over een mentaal dode muziekperiode gesproken, de seventies![]()
"ring my bellellellell, ringelingeling" (poew poew)
My point exactly, rare pompeuze friebelrock..quote:Op zondag 20 november 2005 12:18 schreef mando_diao het volgende:
[..]
pardon?????
ik noem Jethro Tull, Deep purple,The eagles,
Nadagen indeed! Het beste was reeds allang geweestquote:the stones, de na-dagen van oa the doors, hendrix en de rest van de woodstock generatie.
En veel artiesten die in de jaren 80 groot waren, begonnen in de jaren 70 zoals bijvoorbeeld van halen en queen
say no more, say no more!!quote:Op zondag 20 november 2005 14:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Mensen luister eens naar:
Echo and the Bunnymen
Living Colour
Happy Mondays
Stone Roses
Joy Division
The Cure
Simple Minds
U2
Talk Talk
Sonic Youth
The Smiths
Morrissey
Public Enemy
Beastie Boys
Mudhoney
Big Country
The Clash
Ministry
Fields of the Nephilim
Sisters of Mercy
New Order
Metallica
English Beat
Madness
The Waterboys
Wire
Jane's Addiction
Faith No More
Allemaal kutmuziek? Denk het niet.
Ik zeg toch ook niet dat "men" ze slecht vind, IK vind het jankmuziekquote:Op zondag 20 november 2005 15:09 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Voor personen die zo slechts zijn, hebben ze al een lange carriere.
Kom nouquote:Op zondag 20 november 2005 13:52 schreef Beathoven het volgende:
De troep was wel beter dan de troep van tegenwoordig. De rotzooi die je nu hoort bestaat vaak uit recycling van oude nummers.
En het wordt ook met het jaar goedkoper. Waar slaat die remake van Yes' Owner of a Lonely Heart eigenlijk op? Als alleen een beat toevoegen aan het origineel een nieuwe trend wordt dan hebben we volgens mij wel het dieptepunt qua top 40 muziek bereikt.
Ben ik met je eens, alleen volgens mijn werdt er betere muziek gemaakt in de jaren '80.quote:Op zondag 20 november 2005 16:30 schreef Hexagon het volgende:
Bovendien vind ik niet dat je de muziek van dit decennium kan afrekenen op de bagger die er is gemaakt.
voeg daar nog even aan toequote:Op zondag 20 november 2005 14:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Mensen luister eens naar:
Echo and the Bunnymen
Living Colour
Happy Mondays
Stone Roses
Joy Division
The Cure
Simple Minds
U2
Talk Talk
Sonic Youth
The Smiths
Morrissey
Public Enemy
Beastie Boys
Mudhoney
Big Country
The Clash
Ministry
Fields of the Nephilim
Sisters of Mercy
New Order
Metallica
English Beat
Madness
The Waterboys
Wire
Jane's Addiction
Faith No More
Allemaal kutmuziek? Denk het niet.
Ik vind dat we daar nog nu niet over kunnen oordelen. Bands die nu groot worden moeten zich nog verder ontwikkelen. Goede platen van nu moeten hun leeftijd nog krijgen. Invloeden die dit decennium moeten nog door gaan klinken. Vele mensen lijden gewoon aan het ouwelullen syndroom waarbij vroeger natuurlijk alles veel beter was. En dat terwijl een eerdere generatie dat ooit had over die 80's artiesten. Geef de muziek van nu een kans en laat het niet tegen de muren van nostalgie opbotsen.quote:Op zondag 20 november 2005 16:33 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, alleen volgens mijn werdt er betere muziek gemaakt in de jaren '80.
Dat komt doordat er vooral 30ers en 40ers op stemmen. De jongere generatie interesseert zich meer in hun eigen lijsten.quote:Op zondag 20 november 2005 16:43 schreef bonke het volgende:
ik den dat van de top 100 aller tijden 60% nog steeds jaren 80 muziek is
en dat zegt genoeg
jaren 80i love it
Dude come onquote:Op zondag 20 november 2005 16:40 schreef Hexagon het volgende:
Maarja helaas kennen heel veel mensen de 80's vooral van schijtartiesten als
Phil Collins
Geen wonder dat je decennium een slechte naam krijgt![]()
Dat luister ik dagelijks.....en dat luister ik veel liever dan die Hardstyle-bagger van nuquote:Op vrijdag 18 november 2005 23:06 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Luister maar eens:
Dire Straits
Supertramp
Genesis
Duran Duran
Deep Purple
Fleetwood Mac
Queen
alphaville
en nog een zooi![]()
Nogmaals, kwestie van smaakquote:Op zondag 20 november 2005 17:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Dude come on![]()
Echt één van de beste zangers die er is. Live istie zo goed...kijk eens de laatste DVD van em. Zijn maar weinig artiesten die zo goed live kunnen zingen!
best triest dat je mij quote in je bericht...maar dat je wel mijn tekst aanpast die je quotequote:Op zondag 20 november 2005 15:03 schreef kamagurka het volgende:
[..]
My point exactly, rare pompeuze friebelrock..
[..]
Nadagen indeed! Het beste was reeds allang geweest
Eind jaren 70 begon er inderdaad eindelijk een frisse wind te waaien door dat ouwe roestige geraamte van 70s spacerock mastodonten spectrum.
Maar de fouten die in de jaren 70 zijn gemaakt muzikaal gezien liegen er niet om: boney-m, beegees, yes, luv, osmonds, heart, superramp, billy joel, elton john, sweet, gary glitter, de vele disco-eendagsvliegen, hot butter met popcorn, de vogeltjesdans... de lulligheid troef
Kan er iha niet voor warmlopen, veruit het zwakste muziekdecennium, op de jaren 00 na misschien![]()
Zeker, dat zijn weer de mensen die geboren zijn eind jaren '80/ jaren '90 die oordelen over deze top zanger. Vergeet niet dat hij ooit als drummer begonnen is. Ik ken maar weinig drummers die zo goed kunnen zingen.quote:
Oke zingen kan die wel en in Genesis heeft hij ook wel het nodige gedaanquote:Op zondag 20 november 2005 17:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Dude come on![]()
Echt één van de beste zangers die er is. Live istie zo goed...kijk eens de laatste DVD van em. Zijn maar weinig artiesten die zo goed live kunnen zingen!
Tja het is maar door welke bril je kijktquote:Op zondag 20 november 2005 17:03 schreef Typmuts het volgende:
[..]
Dat luister ik dagelijks.....en dat luister ik veel liever dan die Hardstyle-bagger van nu
of inderdaad andere BrEezaH-muziek....BAH!!
*Zucht*.......we worden oud...
Heerlijk.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:06 schreef Ringo het volgende:
De algehele jaren 80 sfeer stond me heel lang ontzettend tegen: koud, machinaal, klinisch, zwart, donker, no future, colablikken sound
Leve techno.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:38 schreef dwerg het volgende:
[..]
Heerlijk.
Mag ik de Koude Oorlog terug? Dat was tenminste lekker overzichtelijk.
Ja, zeg dat wel ja: daar hebben we dan in ieder geval nog de grunge aan te danken. Verder heeft ut weinig goeds gebracht (wat betreft muziek dus)quote:
Nee, de iedereen moet in een houthakkershemd depressief rondbanjeren-mode was ideaal wilde je zeggenquote:Op zondag 20 november 2005 16:30 schreef Hexagon het volgende:
Alleen was de jaren 80 qua mode ook behoorlijk fout.
Queen, Genesis en Deep Purple waren in de jaren zeventig toch wat beter. Bon Jovi en Supertramp zijn kutbandsquote:Op maandag 5 december 2005 11:37 schreef DABAMaster het volgende:
Luister maar eens:
Dire Straits
Supertramp
Genesis
Duran Duran
Deep Purple
Fleetwood Mac :}
Queen
alphaville
A-Ha
Bon Jovi
Depeche Mode
U2
R.E.M.
Bryan Adams
Tja dan weet je weer waarom je zo'n hekel aan de eighties had.quote:Op maandag 5 december 2005 11:37 schreef DABAMaster het volgende:
Luister maar eens:
Dire Straits
Genesis
A-Ha
Bon Jovi
Bryan Adams
http://www.angelfire.com/fl/boltman/80.html
Dit zal ik nooit begrijpen. Wat een zeikband is dat.quote:Op maandag 5 december 2005 13:43 schreef dVTB het volgende:
U2 - behoeft geen enkele toelichting meer, uitgeroepen tot grootste band ooit
Als mensen zoiets zeggen, dan ben ik altijd benieuwd waar ze zelf dan van houden. Roep eens wat... Laat maar, ik heb het al gelezen. Ach, U2 heeft gewoon de pech c.q. het geluk dat ze erg groot geworden zijn waardoor het niet meer 'alt.' is om ze goed te vinden. Dat was in (het begin van) de jaren 80 wel anders.quote:Op maandag 5 december 2005 13:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dit zal ik nooit begrijpen. Wat een zeikband is dat.
Kom in mijn armen.quote:Op maandag 5 december 2005 13:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dit zal ik nooit begrijpen. Wat een zeikband is dat.
Ach, toen was ik ongeveer 5 jaar.quote:Op maandag 5 december 2005 13:56 schreef schaap001 het volgende:
Als mensen zoiets zeggen, dan ben ik altijd benieuwd waar ze zelf dan van houden. Roep eens wat... Laat maar, ik heb het al gelezen. Ach, U2 heeft gewoon de pech c.q. het geluk dat ze erg groot geworden zijn waardoor het niet meer 'alt.' is om ze goed te vinden. Dat was in (het begin van) de jaren 80 wel anders.
The Joshua Treequote:Op maandag 5 december 2005 14:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wat mij betreft maakte U2 in de jaren 80 z'n beste nummers..
*huivertquote:Op vrijdag 18 november 2005 23:06 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Luister maar eens:
Dire Straits
Supertramp
Genesis
Duran Duran
Deep Purple
Fleetwood Mac
Queen
alphaville
en nog een zooi![]()