Ja, anders draai je het allemaal even om. Nee, daar moet zij niet voor boeten, maar dat is de schuld van haar criminele opa, niet van ons.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:00 schreef Natalie het volgende:
[..]
Daar gaat 't niet om, mop. 't Gaat om een prinsesje wat gedoopt wordt, en haar opa hoort daarbij. Dat die man vroeger minister was in een fout regime, dat praat niemand goed, maar moet Prinses Alexia daarvoor boeten? Moet zijn dochter Prinses Máxima daar (normaals) voor boeten?
.
Hoe komt het dan dat wij het wetenquote:Op maandag 21 november 2005 15:32 schreef Natalie het volgende:
De Oranjes hebben duidelijk gekozen om het privé-aspect in deze als leidend te houden. Denk ook dat het in het belang van is van Máxima, Alexander, Amalia en Alexia om een goede verstandhouding met 'Opa Zorreguieta' te hebben. Dit betekent natuurlijk niet dat ze het verleden verder vergeten.
Hier was ik niet van op de hoogte. Maar ook dit kun je die man niet persoonlijk aanrekenen. Het was een volledige regering en enkele figuren daarvan hebben deze constructie bedacht.quote:Op maandag 21 november 2005 15:30 schreef DRA het volgende:
De leiders van het Videla regime hebben destijds een internationaal akkoord gesloten. Zij zouden aftreden in ruil voor bescherming. Daarnaast hebben ze in de wet laten vastzetten dat zij onder geen enkele voorwaarde vervolgd mogen worden.
De Oranjes hebben al voor de geboorte van Amalia aangegeven dat zij de doop als een privéaangelegenheid beschouwen. Als je dit topic even in z'n geheel doorneemt, dan zal je dit vele mensen zien zeggen.quote:Op maandag 21 november 2005 16:03 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat wij het weten
Heldere splitsing van de twee meningen alhier in een eerdere reactie van je.quote:Op maandag 21 november 2005 19:27 schreef Natalie het volgende:
[..]
De Oranjes hebben al voor de geboorte van Amalia aangegeven dat zij de doop als een privéaangelegenheid beschouwen. Als je dit topic even in z'n geheel doorneemt, dan zal je dit vele mensen zien zeggen.
Interessante link http://www.law.umkc.edu/f(...)nuremberg/Speer.htmlquote:Op maandag 21 november 2005 15:50 schreef Tafkahs het volgende:
Speer was ook minister van bewapening en aktief lid van de nazipartij.
Lees maar terug.quote:
De Argentijnse bevolking denkt daar heel anders over.quote:Hij was niet onder dwang minister, maar was het al voordat Videla aan de macht kwam.
Ik denk niet dat je zomaar kunt aftreden als minister, met een of andere smoes.
Dat heeft niks met een regime te maken.quote:Als Moslims niets kunnen doen om moslimterrorisme te stoppen, zijn ze dan ook fout, alleen al om het feit dat ze dezelfde god dienen als die terroristen?
M.a.w. iedereen deed het uit lijfsbehoud, dus enkel Hitler zelf was schuldig?quote:De meeste nazi-kopstukken hebben op bevel van Hitler en consorten mensen laten vermoorden.
Die zijn dus persoonlijk verantwoordelijk voor een groot aantal doden. Die hadden dit kunnen weigeren. Hadden dit dan waarschijnlijk ook met de dood moeten bekopen, maar dan hadden ze geen foute dingen gedaan.
Nu zeg je zelf ook dat hij gewoon had kunnen aftreden zonder vermoord te worden.quote:Ik geloof niet dat Zorreguieta mensen heeft laten vermoorden, ook niet in opdracht van Videla.
Het enige wat Zorreguieta kon weigeren was werken als minister. Vind dat niet bepaald de moeite waard om vermoord te worden.
Maar ik begrijp dat wanneer jij iets stelt het automatisch betekent dat het echt zo is he?quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:40 schreef fayle het volgende:
[..]
Heldere splitsing van de twee meningen alhier in een eerdere reactie van je.
Wat dit betreft: já dat kunnen zij wel aangeven, maar dat betekent natuurlijk niet dat het ook zó is.
Je moet beter lezen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:38 schreef HiZ het volgende:
Maar ik begrijp dat wanneer jij iets stelt het automatisch betekent dat het echt zo is he?
Ja dag! Als jij beweert dat ik iets gezegd heb, wat niet zo is, dan moet jij dat maar eens aanhalen dan. Maar het zal wel een gevalletje 'moeite met begrijpend lezen' zijn.quote:
Dan moet de Argentijnse bevolking daar wat aan doen.quote:De Argentijnse bevolking denkt daar heel anders over.
Maar ze dienen toch ook dezelfde heer?quote:Dat heeft niks met een regime te maken.
Dat zeg ik dus niet. Leer nou eens begrijpend lezen!quote:M.a.w. iedereen deed het uit lijfsbehoud, dus enkel Hitler zelf was schuldig?
En nogmaals, begrijpend lezen!! Ik zeg dat aftreden het niet waard is om vermoord te worden. Als hij met zijn aftreden had kunnen voorkomen dat mensen 'verdwenen' dan was dat wel de moeite waard geweest, maar hij was zeker vermoord.quote:Nu zeg je zelf ook dat hij gewoon had kunnen aftreden zonder vermoord te worden.
Gebaar maken naar de slachtoffers? Waarom moet HIJ dat doen? Dat regime bestond uit ik weet niet hoeveel mensen. Waarom alleen deze man aanvallen? Alleen omdat zijn dochter verliefd werd op een kroonprins?quote:En wat je zegt over moe worden van deze discussie, zolang hij geen gebaar heeft gemaakt richting de slachtoffers zie ik niet in waarom zijn verleden met de mantel der liefde moeten worden bedekt, dus al laait deze discussie nog eens 20x op, ik heb daar geen problemen mee, misschien dat het Jorge Z. nog eens aan het denken zet.
Jij denkt dat hij dan zeker vermoord was? Dus je bent het er wel mee eens dat het Videla regime (waar hij deel van uit maakte) links en rechts slachtoffers maakte?quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:06 schreef Gia het volgende:
En nogmaals, begrijpend lezen!! Ik zeg dat aftreden het niet waard is om vermoord te worden. Als hij met zijn aftreden had kunnen voorkomen dat mensen 'verdwenen' dan was dat wel de moeite waard geweest, maar hij was zeker vermoord.
Dat ligt voor de hand.quote:Gebaar maken naar de slachtoffers? Waarom moet HIJ dat doen? Dat regime bestond uit ik weet niet hoeveel mensen. Waarom alleen deze man aanvallen? Alleen omdat zijn dochter verliefd werd op een kroonprins?
Precies, er is voor de overgrote meerderheid van de Nederlanders geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Mensen toch, wie maakt er nu een probleem van?
Ten eerste, er was geen probleem! Problemen worden gemaakt door groepen die wellicht wantrouwend zijn en het de ander het daglicht niet gunt.
Ten tweede: wie zijn wij om te oordelen als zelfs de Argentijnen dat al niet hebben gedaan???
Waarom altijd weer doordraven tot extremen, en de beste man, vader van een mooie dochter en kleindochter, willen veroordelen?
Laat dat lekker aan de Argentijnen over.
(in Chili doen ze dat nu met oud-dictator Pinochet).
quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Ten eerste, er was geen probleem! Problemen worden gemaakt door groepen die wellicht wantrouwend zijn en het de ander het daglicht niet gunt.
Ten tweede: wie zijn wij om te oordelen als zelfs de Argentijnen dat al niet hebben gedaan???
Waarom altijd weer doordraven tot extremen, en de beste man, vader van een mooie dochter en kleindochter, willen veroordelen?
Laat dat lekker aan de Argentijnen over.
(in Chili doen ze dat nu met oud-dictator Pinochet).
En wat zegt dat?quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:57 schreef HiZ het volgende:
Precies, er is voor de overgrote meerderheid van de Nederlanders geen enkel probleem.
Jij gaat zo ver in het opkomen voor de vermeende rechten van die man dat het een kleine stap is om te verdedigen dat hij zelfs als gevangene nog hierheen mag komen voor het bijwonen van een huwelijk. Maar zover ging je gelukkig niet, al scheelt het weinig.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja dag! Als jij beweert dat ik iets gezegd heb, wat niet zo is, dan moet jij dat maar eens aanhalen dan. Maar het zal wel een gevalletje 'moeite met begrijpend lezen' zijn.
Nu moeten het ineens bewijzen zijn van onmenselijke daden?quote:Dan moet de Argentijnse bevolking daar wat aan doen.
Ook al kunnen ze hem niet aanklagen, er kan wel bewijs worden geleverd van zijn onmenselijke daden, waarmee Nederland hem tot persona non grata kan bombarderen, maar ook dat gebeurt niet. Niet door Argentinië en niet door de zeurderige Nederlanders.
Wat een glazenbol-voorspelling zeg.quote:En nogmaals, begrijpend lezen!! Ik zeg dat aftreden het niet waard is om vermoord te worden. Als hij met zijn aftreden had kunnen voorkomen dat mensen 'verdwenen' dan was dat wel de moeite waard geweest, maar hij was zeker vermoord.
Hij moet niks, maar zijn bezoekjes staan ter discussie en niet die van anderen.quote:Gebaar maken naar de slachtoffers? Waarom moet HIJ dat doen? Dat regime bestond uit ik weet niet hoeveel mensen. Waarom alleen deze man aanvallen? Alleen omdat zijn dochter verliefd werd op een kroonprins?
Ik vind Maxima een leuke vrouw en heb ook niks tegen W-A, dus dat is het probleem niet.quote:Als Maxima nooit in contact was gekomen met WA, dan zou geen mens in Nederland zich druk maken om Zorreguieta. Het lijkt wel jaloezie!!
Ja, alles waarin Nederland afwijkt is natuurlijk fout.quote:Ik geloof niet dat Zorreguieta persoonlijk slachtoffers heeft gemaakt. En dan nog, gaat het niemand iets aan dat Zorreguieta op tal van plaatsen in de wereld gewoon welkom is.
Jou hebben we nodig als pol-modquote:Op maandag 21 november 2005 19:27 schreef Natalie het volgende:
[..]
De Oranjes hebben al voor de geboorte van Amalia aangegeven dat zij de doop als een privéaangelegenheid beschouwen. Als je dit topic even in z'n geheel doorneemt, dan zal je dit vele mensen zien zeggen.
Wie bepaalt dat? Jij?quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Ten eerste, er was geen probleem!
je kan ook achter alles spoken zien.quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:58 schreef DaveM het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat? Jij?
Het is zelfs een probleem dat door de overheid is erkend (ex-premier Kok schakele dhr. M. van der Stoel in namens de regering).
Of bedoel je dat onze Oranje-gezinde pers een streep onder de discussie Z. heeft gezet sinds het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |