Komt Gambetta nog een beetje leuk uit de verf?quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:27 schreef Floripas het volgende:
Ik heb mij in Frankrijk het fantastische Le cri du peuple aangeschaft. Dit is een vierdelige stripserie (niet, maar dan ook écht niet voor kinderen bedoeld) over de Commune van Parijs in 1870. Deze serie schijnt overigens ook in het Nederlands vertaald te zijn.
Ik was dusdanig gecharmeerd van het genre 'serieuze historische strip' dat ik me afvroeg wat er wat dat betreft nog meer te krijgen is.
Iemand anders nog mooie historische struips gelezen, en wel enkele tandjes verder dan de (overigens ook fantastische) Astérix of Van Nul tot Nu?
Daar mag je de opa van je betovergrootvader over verwedden! Hij staat er gekleurd op.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:32 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Komt Gambetta nog een beetje leuk uit de verf?
En wat zegt de TT?quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:16 schreef sp3c het volgende:
Gilles de Geus!!!
[afbeelding]
maar dat is niet echt serieus
het volgendequote:
Gilles de Geus dus ... alleen is dat niet echt serieusquote:Iemand anders nog mooie historische struips gelezen, en wel enkele tandjes verder dan de (overigens ook fantastische) Astérix of Van Nul tot Nu?
Nee, dat zegt de OP. Ik had het over de TTquote:
Deze is inderdaad magnifiek!quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:25 schreef OllieA het volgende:
Van Tardi natuurlijk ook het werk over WW I
[afbeelding]
Het verhaal doet me denken aan Un Sac de Billes van Joseph Joffo, maar ik weet niet of daarvan een stripboek is.quote:Op zondag 20 november 2005 12:45 schreef descendent1 het volgende:
Ik had ooit eens een keer (jaren geleden) een stripboek; dat ging over 2 Joodse broertjes, volgens mij in Vichy Frankrijk rond 1943. Die waren op zoek naar hun vader- ander familielid. Maar ik ben m kwijt..en heb geen idee meer hoe het boek heet, danwel wie de auteur is.
Op een gegeven moment kwamen ze bij een dokter die moest controleren of ze Joods waren; en die dokter vroeg aan hen: Zijn jullie Joden?
- Nee (en dat beleven ze volhouden, ondanks hun besnijdenis)
En die dokter zei daarna dat ie ook Joods was, maar de broertjes trapten er niet in.
Iemand een idee, wat voor boek dit is?Ik vond m wel mooi namelijk..
![]()
http://http://www.scholieren.com/boekverslagen/5624quote:Op zondag 20 november 2005 18:01 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Het verhaal doet me denken aan Un Sac de Billes van Joseph Joffo, maar ik weet niet of daarvan een stripboek is.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |