abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32760136
benzine munitie water & blikvoer .
En de rest .
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:49:37 #152
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32761770
hoe kom je aan die pistooltjez
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_32761881
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:01 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

In zonnige gebieden kan je een PET-fles gebruiken en die in de zon laten staan, hoelang weet ik niet precies, maar hoe langer hoe beter dunkt mij! De UV zal het water 'zuiveren' van ongewenste bacterien.
klinkt mij een beetje sterk in de oren ! je hebt wel installaties om water te zuiveren met UV voor bijvoorbeeld vijvers ed, dat je het water door een lichtdichte vat pompt met koolstoffilterjes enzo en daarin een UV-lamp;
de grote agressieve broer van de zonnebank-lamp (andere golflengte) want als je in dit licht kijkt ben je blind.

jouw methode; petflesje in de zon en slobberen maar, werk je je einde des te sneller in de hand.
()))))))__whats_that_ina_name?__ )))~~~~
pi_32768661
Ik hoop op het einde van de mensheid, maar het zal jammer genoeg allemaal wel weer meevallen .
  zaterdag 3 december 2005 @ 15:29:00 #155
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32781442
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:18 schreef FuifDuif het volgende:
Ik hoop op het einde van de mensheid, maar het zal jammer genoeg allemaal wel weer meevallen .
Spring anders alvast nu van het dak af, ben je zo verlos van alle ellende joh.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_32799412
ik denk dat áls er wat gebeurd in 2012, dat het een overgang wordt naar een "hoger" iets.

remember dat earthsister (voor de onbekenden; zoek maar op op google) zei dat de aliens "binnenkort" contact met ons op zouden nemen. waarom zou dat niet in 2012 gebeuren?

maargoed, nu heb ik het wel over 2 dingen waarin ik allebei niet geloof
Extremistisch gematigd.
pi_32800166
Ufo's of onze Toekomst ??

Even een kort verhaaltje hierover: Wij denken aan buitenaardse wezens. Ik denk dat wij zelf het zijn, maar we zijn helemaal uit de toekomst gekomen, naar het verleden gegaan,
ergens een Bijbelversje; De eerste zullen de laatste zijn, en de laatste zullen de eerste zijn..

Ik gebruik de Bijbel als een bibliotheek die gericht is naar elke levend wezen dat kan lezen. Jezus had een reden waarom hij in parabels vertelde, zodanig dat wanneer mensen ver van elkaar verpreid zouden worden, met allemaal u eigen identieke persoonlijkheid. allemaal samen terug die weg zoeken naar 1heid
Dus je kan veel leren over het verleden als je er daadwerkelijk in gelooft. God zou ons bevrijd hebben ten tijde van de Farao, naar mijn inzicht zou ik zeggen die piramide's staan daar niet zomaar, iets dat we nog steeds niet begrijpen waarom, we zouden echt moeten uitzoeken wat daar ONDER ligt. Als wij willen bevrijd worden van een eeuwenoud mysterie, zouden we die tempels steen voor steen moeten afbreken. Nu kan ik mij vergissen, maar ik denk dat er zowel in de Koran als in de Bijbel ergens iets in staat dat we de tempels mochten afbreken, en de Here zou hem in 3 dagen terug opbouwen..

Als toen Mozes vluchte uit Egypte, toen God hem daarvandaan leide, spreide Mozes de wateren met de hulp van De Here God zodanig dat hij Mozes kon vluchten met zijn volgelingen, Toen de Farao Mozes achtervolgde,
sluite De Here de zeeën, als gevolg de Farao die we nooit hebben gevonden in zijn begraafkamer, ligt dus ergens diep in de oceaan. Dat mozes verhaal zou wel is kunnen kloppen, andere zullen weeral proberen te zeggen dat zijn graf beroofd is, maar nu we er toch in hebben gezeten, is er toch wel iets bijzonder's aan de hand hier !!
Vraag is, wat is daar allemaal gebeurt ?? We hebben nu al ontelbare kerken en moskeeën in de brand zien gaan, we zouden beter, krachten bundelen en het geheim van de piramide's bovenhalen. in plaats van elkaar
te terroriseren, Dat zou pas nog is televisie zijn, in plaats van al onze olie in de lucht te dampen, zouden we eigenlijk moeten leren wat de natuur voor ons heeft meegebracht vanuit de toekomst of de hemel.

Met al die stenen van de pyramide zouden we enorm veel huizen kunnen bouwen voor arme mensen!! Laten we dat ook maar is bekijken
Misschien wist dat hoogbegaafd ras al wat onze toekomst was, en zij hebben daar mee aan geholpen om ons op een bepaalde manier vooruit te helpen. waarom anders hebben die zulke duidelijke tekeningen gemaakt over zulke wezens, die zo op mensen lijken. Als we nu in de verre toekomst middel door genenonderzoek een soort nieuwe mutatie kunnen opwekken bij mensen, door middel van hun lichaam in te smeren met een bepaald product, zou je tot zulke transformatie moeten komen, tenminste misschien is dat wat ze ons willen laten weten. Als dat ook kinderen van God zouden zijn, waar zouden die vandaan komen ?? en heengegaan zijn ?? Terug naar de toekomst ? Of naar hun sterrenstelsel ?

Als je kijkt naar de derde tekening op deze site: http://www.geschiedenisvoorkinderen.nl/Goden.htm

dan moet je is goed kijken naar de derde tekening; Daar zie je die 'Goden' met allemaal staven voor hun uitgehouden, en precies een microfoon ter hoogte van hun mond. gelijk nu vele 'idolen' (zangers en zangeressen dus) allemaal een microfoon voor hun houden. toeval of niet ?
in hun andere hand houden zij blijkbaar een sleutel in de hand, maar iedereen denkt dat het om de piramide's zou gaan! Maar naar mijn mening is, dat die T staat voor tuut, dat hoogbegaafd ras wil ons duidelijk maken dat wij ooit nog met tuut gaan rijden, ze gebruiken niet het woord auto, omdat ze misschien de auto tuut tuut hebben horen doen.

en elke afbeelding draagt zo'n T sleutel.. toeval of geen toeval, volgens De Heer Sigmund Freud bestaat toeval niet, en is alles geplant, met d of met t ... wat zou het zijn ??
Dus die piramide's zouden wel eens de sleutel tot onze toekomst bevatten ??
Als een ras over zulk inteligentie beschikt, waarom denk ik dan wel is, dat het een ras is vanuit onze eigen toekomst. maarja vele kunnen dit zien als veel te voorbarige conclusie's ...

ik laat het oordeel aan jouw, alhoewel, oordeel niet, zodat je niet geoordeelt word..

ik hoop dat vele mensen, hoe je ook maar bent, nog echt mooie tijden staan te wachten van vergeving en genade. laten we daarvoor bidden.

Moge De Here God u allemaal zegenen!
He who hide's himself, is yet to be revealed! He who live's in the night, and hide's as a thief, can be our next big chief! when i'm in pain i can turn into vain, but yet no one can make me go insane!
Astroligical sign: virgo/snake
pi_32800190
Laat mij hier ook bijtoevoegen, dat de sleutel die zij hebben met die T vorm, ook eens de t van toekomst zou kunnen zijn. Zijn zij de sleutel naar onze toekomst ? zijn het belgen en nederlanders die hand in hand gaan proberen dit geheim te ontdekken ?? als je kijkt naar die afbeeldingen, dan zie je dat zij ook elkaars armen vasthouden precies. Een teken van Goden ?? of Engelen, of ons eigen ras om te laten zien dat we hand in hand zijn gegaan, en zo het meeste hebben kunnen bereiken van onze natuur
He who hide's himself, is yet to be revealed! He who live's in the night, and hide's as a thief, can be our next big chief! when i'm in pain i can turn into vain, but yet no one can make me go insane!
pi_32800209
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 09:54 schreef Killaht het volgende:

[..]

Allemaal gebakken lucht, landbouw is leuk, heeft ook met maan en zon te maken, MAAR wat heeft dat te maken met sterren die 80000000000000000000000 miljoen lichtjaren verweg zijn waarvan zij NIET de positie konden bepalen tenzij zij in de ruimte konden
Heeft er niets mee te maken want zulke sterren bestaan niet.
pi_32800224
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:56 schreef RM-rf het volgende:
denk aan de David Jones volgers, die steeds verder in hun sekte-ideeen raakten met voorspellingen van een wederkomst en een 'eind der Tijden' ..
Toen het voorspelde einde niet kwam, pleegden grote groepen zelfmoord, inclusief de leider, omdat zijn hele macht gebaseerd was op zijn voorspellingen...
Bedoel je Jim Jones? Voor de meeste volgelingen was de zelfmoord niet echt vrijwillig. De direkte aanleiding was trouwens het doden van een Amerikaans senator als ik me niet vergis.
quote:
hetzelfde bij de David Koresh-sekte;
Zelfmoord? Zo zag Timothy McVeigh het alvast niet...
pi_32805882
quote:
Op zondag 4 december 2005 06:51 schreef TRaNQuiLiTY77 het volgende:
Ufo's of onze Toekomst ??

en elke afbeelding draagt zo'n T sleutel.. toeval of geen toeval, volgens dhr Sigmund Freud bestaat toeval niet, en is alles geplant, met d of met t ... wat zou het zijn ??
Dus die piramide's zouden wel eens de sleutel tot onze toekomst bevatten ??
Als een ras over zulk inteligentie beschikt, waarom denk ik dan wel is, dat het een ras is vanuit onze eigen toekomst. maarja vele kunnen dit zien als veel te voorbarige conclusie's ...
T? tuuttuut? eerder Torah? (=sleutel? hmmm...)
maar volgensmij ist nog altijd een Ankh wat zij vasthouden ..

en die pyramides enzo met hun info, ik denk niet dat het voor ons bedoeld is, maar dat de mensen van het 1ooo-jarig rijk er meer mee kunnen/zullen.
hoewel ik er niet aan twijfel dat Hitler enorm graag onder deze dingen had willen krauwen naar artifacten.
quote:
ik laat het oordeel aan jouw, alhoewel, oordeel niet, zodat je niet geoordeelt word..

ik hoop dat vele mensen, hoe je ook maar bent, nog echt mooie tijden staan te wachten van vergeving en genade. laten we daarvoor bidden.

Moge De Here God u allemaal zegenen!
Amen!
()))))))__whats_that_ina_name?__ )))~~~~
pi_32814131
torah, is dit ook geen vermelding naar de joodse Bijbel ?? Dan zou de Bijbel de sleutel bevatten tot dit misterie, dat is wat ik toch zou denken. Of die Ankh nu een Ankh heet maakt voor mij persoonlijk weinig uit, wat wel belangrijk is, we moeten niet proberen te ontcijferen wat er staat geschreven, maar eerder wat er staat uitgebeeld.
Geen gemakkelijke interpretatie. Als die site zoals ik verderboven vermeld, zie je dat het geschiedenis is voor kinderen. Als je zelf ook gelooft dat kleine kinderen de waarheid zouden zeggen, dan zou je denken dat kinderen maar 2 dingen willen, (eten en beroemd worden)..
Ik zeg het nogmaals, een tekening zegt 1000 woorden. Als kinderen veel naar een zanger zouden kijken met een microfoon voor hun, en je laat hun 2 minuten later die tekeningen zien, en vraag hen wat ze ervan af leiden, meeste met enige logica, zouden zelfs durven zeggen dat die 'Goden' precies ook zangers waren.. dus het lijkt wel of die oude Egyptenaren een stuk van onze toekomst hebben opgelicht... 'opgelicht' niet in de slechte zin van het woord.
Maar m'n kan er veel van afleiden vanuit die Hiëroglyven. bv als je de tekening ook goed bekijkt, dan zou ik er ook weer iets anders van kunnen maken, als de Oude Egyptenaren en de Maya's zoveel kennis weten over onze TIJD .. dan zou je die T-hanger, en Ankh weer anders kunnen interpreteren. bv als je de T voor Tijd zou gebruiken, en die ankh als een microfoon, dan zou je kunnen zeggen, dat ze willen uitbeelden de zin: De Tijd zal het ons vertellen.
Heb jij die piramide's al zien staan op een 20 dollar biljet ?? Op de top van die Piramide zie je het alziend oog, maar die top van die piramide is omhoog getild, dus hebben die Amerikanen vroeger ook al het idee gehad dat er iets in die piramide's zat?? op de dag van vandaag zitten veel van die piramide schatten in museums, Dus ze hebben daar alles al wat leeggemaakt, en nu proberen ze uit te zoeken waar de geheime gangen zijn.
Nu die piramide op die 20 dollar heeft 13 treden. Als je weet dat die dollarbiljet in 1776 zou uitgevonden zijn, dan zou je op die onderste treden 1756 - 1776 op de volgende trede krijg je dan 1776 - 1796 ...
Asl je zo telkens alle treden vervolmaakt met telkens 20 jaar ertussen, dan kom je op de bovenste trede uit op 2012 ... Nu wat zou dit willen zeggen ? Ze wisten 300 jaar geleden al, in welk jaar er iets heel bijzonder zou gebeuren. Hoe weten ze dat allemaal 300 jaar geleden ?? Mijn mening, ze hebben al veel vroeger in die piramide's gezeten, en toch al veel van uitgeroofd en onderzocht.
En dit op een iet of wat subtiele geheimzinnege manier naar buiten willen brengen.
De vraag is hoe zou je dan die piramide's opendoen ?? Naar mijn mening, ik zou eerder denken, dat de 'Y' vorm in de piramide. van groot belang is, nu hebben zij die 'luchtgangen' dichtgemaakt, maar als er dus een Ufo zou komen met de vorm van een piramide, dankzij hun hoge technologie, maken zij die luchtgangen open, zodanig dat ze daar iets in kunnen schuiven, daarna stijgt die 'ufo' op en opent de top van die piramide, dat zou dus de opening moeten zijn van die geheime gangen misschien ?? Maar ja wie weet dat ?? die 20 dollar biljet ?

Zelfs als je een 20 dollarbiljet op verschillende manieren zou vouwen, dan kan je 3 verschillende gebeurtenissen afbeelden: A de ramp aan het pentagon, B de WTC torens die in brand staan + C de naam Osama ... dus is die oorlog opgezet spel om ons weg te leiden van wat gaat gebeuren in Egypte ?? Als de rijken waarvoor wij hun betalen, door voor hun te werken, en hun economie, dan vind ik dat ze de waarheid maar eens moeten openbaren. Iedereen heeft recht op de volledige waarheid, maar als ze dat doen, weten ze dat ze geen macht en controle meer over mensen hebben, en wie weet hoort dit allemaal bij het godelijk plan, om ons te laten inzien dat de rijken geen macht zullen hebben over ons, maar dat God de macht zal hebben om ons hieruit de leiden. Leiden en lijden, lijkt in de oudheid wel is verkeerd begrepen te zijn geweest, terwijl ze dachten dat mensen moesten lijden, was eigenlijk de bedoeling dat de mensen elkaar zouden leiden, maarja, dit is dan weer een heel ander hoofstuk en manier van nadenken, maar alles wat op deze wereld staat, hebben wijzelf op 1 of andere manier uitgevonden. Wat de toekomst de bieden heeft, weten weinigen, maar wat het verleden heeft gedaan mag iedereen weten.
En niemand weet welke dag het dag des oordeels is, maar weten we het jaar ??

Vrede voor iedereen !!
'in u lichaam, gaat een licht aan, zoals De lieve Heer Jezus Christus ooit zei, Wij zijn het licht van de wereld.

pi_32817280
quote:
Nu die piramide op die 20 dollar heeft 13 treden. Als je weet dat die dollarbiljet in 1776 zou uitgevonden zijn, dan zou je op die onderste treden 1756 - 1776 op de volgende trede krijg je dan 1776 - 1796 ...
Asl je zo telkens alle treden vervolmaakt met telkens 20 jaar ertussen, dan kom je op de bovenste trede uit op 2012 ... Nu wat zou dit willen zeggen ? Ze wisten 300 jaar geleden al, in welk jaar er iets heel bijzonder zou gebeuren. Hoe weten ze dat allemaal 300 jaar geleden ??
De piramide zit op de 1 dollar biljet.
Daar gaat je theorie.

Zelfs al zou het op een 20 dollar biljet zijn, dan zou de onderste tree beginnen
op 1776 en niet op 1756. Zelfs al zou het op 1756 beginnen dan kom je op 2016.

Get a life.
  zondag 4 december 2005 @ 20:52:05 #164
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32817815
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:34 schreef delapoko het volgende:

[..]

De piramide zit op de 1 dollar biljet.
Daar gaat je theorie.
En die werd voor het eerst gebruikt in 1862 en daar stond geen piramide op:

* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32822234
Hmm dat is goed dat je dat laat zien, je zou ook eens deze site moeten bekijken: http://www.osama.be/dollarnl.htm <-- op de achterkant van zo'n 'nieuwe' 20 dollar biljet zou de piramide mel moeten staan.

nu ik kan mij vergissen met datum's, omdat ik probeer alles uit m'n hoofd te doen, maar zo kunnen we allemaal de puzzel van het leven oplossen, want we dragen allemaal wel waarheid mee.. vrijheid is vrijheid van een gedachte.

Nou je kan zelf op google (googlen-gochelen) de waarheid zelf effe zoeken i.v.m. die piramide op die 20 dollar.. laat ik mij ook effe zeggen, dat 4 Julie dag van onafhankelijkheid voor Amerika was verklaard en ik vermoed dat het was in 1776 ... of is het 1772 .. ik kan fout zitten met de data..
Ik wil ook bij vermelden dat net onderaan in heel kliene lettertjes net onder de piramide (biljet)staat vermeld: "Novus Ordo Seclorum" New World Order"
Ik heb zelfs een gevoel dat we niet te veel moeten zoeken achter de waarheid, maar eerder zoeken achter de boodschap die geld ons ook verteld.. als geld in het bezit is van de rijken, denk ik dat wel veel rijken door het oog van die naald willen kruipen. Maar als ze zoeken naar een Oog, Zoeken ze een naald, en een naald vind je meestal in een hooiberg zeggen ze.. Bij de boeren ? Ze hebben de hulp nodig van armen, om te kunnen zien wat ze willen zien, en daarvoor zouden we eerst vrede moeten kunnen bereiken met alle religie's..
We moeten nog veel Barïerre's doorkruisen.. Laten we de wapens smelten en het ijzer sparen, Dat ijzer zullen we toch ooit nodig hebben ...

Bermuda theorie: Als in de geschiedenis zoveel schepen zijn verdwenen in die 3 hoek, waarom sturen we ons afval nie naar daar ?? als alles daar daadwerkelijk verdwijnt, hang er een stel camera's aan, doe onderzoek, maar nee, alles moet geheim, zodat ze het zelf kunnen stelen, en voor hun eigen kunnen verklaren.. Maar als God iets geeft aan Zaad, dan moet Zaad ook terug aan zaad geven, zo krijg je een topkwaliteit van zaad, maar aub wees een beetje voorzichtiger met cannabiszaad .. we kunnen beter eten, dan alles opbranden. Zie jullie die werken van slechte makelij nie in dan zodat Jezus bedoelde ??
Het draait om Natuur en voedsel, en licht, en liefde.
Ik weet niet of jullie rekening houden met weeromstandigheden, maar je zou is goed de seizoenen moeten bekijken, zomer, herfst, winter, lente.
laten we zeggen dat de lente het begin is van de bloei van deze planeet, de zomer = de volgroeiing,
de herfst = de afsterven, de winter = gestorven ...
Laten we aannemen dat de natuur het scheppingsproces herinnert en wat het er ooit gaat komen als de natuur afsterft, en de blaadjes van de bomen afvallen. dan zien we precies minder bomen, en dan sterft onze natuur af.. dus als we dringend niet beginnen nadenken gaat de natuur dood
en als we willen bewijzen dat wij mensen kunnen overleven op de natuur, dan moeten we zelf de natuur redden!! die moslils zijn niet dom hoor, zij geven hun kinderen en klein en klein, en klein kinderen een kans, wij roven, en bouwen huizen, terwijl we onze buren moeten gaan believen zoals we onszelf believen.. (mijn woordkeuze's kunnen veel verschillende betekenissen hebben)

Als je alles blijft lezen en onderzoeken, dan zal je zelf tot de conclusie komen, dat we de natuur moeten redden, met z'n allen, niet alleen voor u eigenzelf !!
Jullie weten niet wie je voorouders zijn, maar je zou ondertussen moeten weten dat er hier nog veel verschillende theorïen kunnen bovenhalen, als je de Bijbel voor waar houd.
Ik kan misschien scherpzinnig overkomen, maar als je leeft in een wereld waar je niet in wilt leven. Waar je zelfs nog geen kinderen zou willen opzetten, omdat ik mij zo schuldig voel van al die zonde's hier.

De vraag is eerder voor mij, waarom ben ik op zo'n dwaalspoor geraakt, en probeer ik mijn weg te zoeken in een wereld die voor mij zo onrechtvaardig is tegenover vele aardbewoners !
theorïen van een wereldburger.. (geld maakt niet gelukkig, voedsel maakt mensen gelukkig) werk daaraan, en je zal onze kinderen Mooi zien opgroeien, waar ooit iedereen nog van kan genieten, en ik wil daar naartoe.. ik heb de wereld gezien in vrede omstandigheden, de weg naar vrede, is een weg naar de natuur, dat is een weg naar voedsel !! dat is een weg naar gelijkheid, de weg naar oordeel vrije wereld, met nog hele mooie ontwikkelingen van onze wonderbaarlijke kinderen, die we in een veilig ontwikkelend natuurlijke omgeving moeten voorzien !!
Vele homo's hebben vrouwen al misbruikt, en hun tot hoeren gemaakt inclusief hunzelf, en ze denken dat de Here een hoer is !! Maar hou rekening met de 10 geboden !! Die Mozes ons heeft meegedeeld !!
Wij hebben veel punten laten liggen, omdat we een totaal andere beeld of realiteit krijgen voorspiegeld, die in mijn ogen eigenlijk nog veel beter kan zijn voor de algehele natuur !!
studeer natuurkunde of natuurwetenschappen !!
Als internet het web is, dan is er een spin die wacht op z'n prooi, als de spin kwaad is, dan kunnen we ze beter veel liefde sturen, in plaats van oorlog !! Menselijke ziel is onsterfelijk, laten we ons daar naar gedragen.
pi_32822852
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:08 schreef TRaNQuiLiTY77 het volgende:

Ik kan misschien scherpzinnig overkomen

Maar hou rekening met de 10 geboden !! Die Mozes ons heeft meegedeeld !!
Scherpzinnig kan ik het niet altijd vinden. In een post schrijf je over een heleboel zaken
tegelijk. Probeer niet te snel van onderwerp te veranderen, leest prettiger.

De 10 geboden zijn een rode draad in mijn leven, daar hoef je ook niet gelovig
voor te zijn. Voor mij zijn het menselijke waarden.
Wil niet zeggen dat ik geen fouten maak, ben ook maar mens.

Ik hoor gelovigen vaak zeggen dat Jezus terugkomt op aarde. Vraag me dan altijd af
of Hij als lam of als leeuw terugkomt??
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_32823027
Om even terug te komen op het oorspronkelijke verhaal (het heeft me een uur gekost dit topic door te lezen, erg boeiend):

Ten eerste zijn de maya's helemaal niet uitgestorven. De huidige maya's zijn veelal een mengeling van Spaans en Indiaans bloed, maar in de binnenlanden van Chiapas (in de buurt van Yaxchilan en Bonampak) leven maya's die nog helemaal "pur sang" zijn (de lacandonen). Ook in de Petèn-regio in het noorden van Guatemala leven nog een aantal zeer traditionele maya's. In het zuiden van Guatemala, Honduras, El Salvador en Nicaragua zijn vrijwel geen maya's meer te vinden. Ten minste niet de Maya's waar hier in dit topic over gepraat wordt. Op sommige archeologische vindplaatsen worden 's nachts af en toe nog steeds ceremonies gehouden door maya's die hun voorvaderen en goden eren. De Mexicaanse overheid staat dat oogluikend toe, er wordt niet over gesproken.

Ten tweede is er geen unieke mayakalender. De mayakalender bestaat uit een stuk of 26 kalenders (weet het precieze aantal niet meer, dan zal ik mijn studiemateriaal erbij moeten halen). Deze kalenders met men zien als een soort van tandwiel. Ze passen precies in elkaar. Slechts 2 of 3 kalenders zijn tot nu toe ontcijferd. De maya's hadden 5 cycli van 5200 jaar. Elke 5200 jaar schijnt er iets gebeurd te zijn. Volgens de Maya's zitten we nu in de laatste cyclus, de periode van de mens die van mais is gemaakt. Mais is heilig, en het belangrijkste voedingsmiddel van Midden Amerika. De mens die van mais is gemaakt is dus in alle opzichten prefect volgens de maya's. Deze laatste dag dat deze cyclus is, valt op 21 of 22 december 2012. Ik ben niet zo'n geschiedkundige dat ik weet of er in het jaar 3188 voor Christus wat interessants is gebeurd, maar dat was de laatste keer dat zo'n cyclus overging in een nieuwe. Wat er na 2012 gaat gebeuren, is niet bekend, omdat dan de geschriften zwijgen. Vergeet echter niet dat heel erg veel codexen verbrand zijn door de komst van de Spanjaarden. Er zijn voor zover ik weet nog maar een stuk of 8 originele codexen over gebleven. (en die zijn allemaal in musea in Europa, goh). De maya's geloofden niet dat de aarde zou vergaan na het jaar 2012. Zij beweren dat er een "nieuw" tijdperk zal aanbreken. Als je de 5 cycli van 5200 jaar bij elkaar optelt, dan kom je inderdaad uit op 26000 jaar, wat ik al eerder voorbij zag komen in dit topic. Vergeet echter niet dat een héél groot deel van de mayakalenders nog niet ontcijferd zijn, en dat we nu dus wat in het duister tasten. Dat er wat gaat gebeuren staat vast, maar wàt er gaat gebeuren is de vraag. In de overige kalenders schijnen getallen voor te komen van vele miljoenen, maar daar wordt nu onderzoek naar gedaan. Hoe die op de kalenders toe te passen zijn die nu bekend zijn, is nog niet bekend.

Ten derde: de maya's hadden het wiel al uitgevonden. Een tekening van een kinderspeelgoed-achtig ding laat zien dat er wielen onder zitten. Ik zal wederom in mijn studiemateriaal moeten duiken om dat op te zoeken, ik doe dit alles nu even uit mijn blote hoofd. Waarom het wiel niet gebruikt werd als werktuig is niet bekend. Waarschijnlijk was het wiel heilig voor ze en mochten ze het van hun goden niet gebruiken. De maya's beschikten over een zeer uitgebreid netwerk van wegen, allen helemaal vlak, witgekalkt en loodrecht, sommigen honderden kilometers lang. Hierop vond het vervoer plaats, te voet dus wel te verstaan. Zo hadden de koninkrijken onderling contact met elkaar. De meest platgelopen en in mijn ogen ook vrij oninteressante maya-vindplaats, Chichen Itza, heeft zelfs nog resten van zo'n weg.

Of al die sterrenkunde en wiskunde noodzakelijk was voor de landbouw, vraag ik me af. Vergeet niet dat het klimaat in Midden Amerika het hele jaar door vrij constant is, met enkele koude dagen in december en begin januari. Ook zonder het gebruik van kunstmest kunnen ze in de warmste gebieden 3 oogsten mais per jaar halen. Zij keken meer naar de droge en natte tijd. Ik geloof niet, dat je daarvoor de stand van de sterren hoeft te weten. Wat ze wel deden, was hun regengod Chac aanbidden, vooral in de drogere delen van Yucatan, bijvoorbeeld in de buurt van Uxmal. Het mayarijk was heel erg groot, van Yucatan tot het noorden van Nicaragua. Al deze maya's hadden (en hebben nog steeds) verschillende talen, gewoontes en geloven. Wel hetzelfde "oergeloof", en dezelfde goden, maar verder verschilden ze net zoveel van elkaar als een Zweed en een Spanjaard.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vogue op 04-12-2005 23:57:24 (enkele dingetjes toegevoegd) ]
pi_32824592
Vogue, dat is een mooie aanvulling, want je zegt iets van wiel en en tandwiel, en ergens zijn er Hïeroglyfen van Ramses met een koets en paard ervoor, terwijl hij ten oorlog trok.
dus die kenden het wiel al veel langer !! nu wat kan je bouwen met een vierkante constructie, wielen, spiralen, en tandwielen ?? denk er is over na !!
Waarom ze perfect met de sterren staan, ze wouden wel bewijzen wie ze waren, en hun geheimen die ze jaren en jaren aan een stuk hebben proberen te vernietigen, zodanig dat ze het geld en goud aanbidden.. En dat geeft een foute voorspiegeling voor veel mensen, die mensen geraken in de war, en kunnen kwaad worden, dus diefstal, geweld met moord, we moeten nadenken wat er vroeger is gebeurd.. Als er eerst 'Goden?' waren dan waren ze hier ons aan het scheppen. Dus wij zullen toen een vredige wereld hebben gekend, die Goden laten iets achter hoe belangrijk zaad voor ons is.
Naarmate we graancirkels zien, proberen we ze alleen maar te kopiëren (wat blijkt de mensen zijn elkander aan het aanbidden, en proberen elkaar na te apen) en de ene kan mij, en de andere kan niet.. dat is niet samen gaan, zoiets moet kunnen doorbroken worden, met koppen bij elkaar te steken, en de natuur te redden.
waarom graancirkels ?, omdat die 'aliens' waar ze zo allemaal in geloven, eigenlijk die Goden zijn ons aan het duidelijk maken dat we meer graan moeten tekenen, zaaien dus.. dat is het meest belangrijk om onze mensheid te redden !! Er staan vele cirkels in die granen als de aarde een cirkel is, dan moet je is kijken hoeveel cirkels zij tekenen.. tekeningen zeggen 1000 woorden.
pi_32826009
We kunnen ook andere perspectieven bekijken: bv die hïeroglyfen (Hero gieven) (helden geven)
Hij die hoort, hoort dan, hij die ziet, zie dan !!
Om verder te gaan hebben die Hieroglyfen nog iets te zeggen, als je al die sleutels bekijkt T-vorm
dan kan je de lijn T T T T T ... spreek dat eens uit, je zou er nee bij kunnen knikken, maar als je het geluid maakt, van een trein, tjoek tjoek tjoek tjoek.. (arm aan arm vast = treintje vormen)
Zouden ze dus ook al geweten hebben dat we met treinen gingen rijden ?? Wat willen ze hier allemaal zeggen, ten tijde dat wij zulke technologie hebben dat wij dan ook terug onze voorouders zullen begrijpen, de geen die ons hebben geleerd om te zaaien en oogsten..

Als kinderen de waarheid zeggen, dan zouden we moeten zorgen dat we ze kunnen bevoorraden met wat ze nodig hebben, de ontwikkeling van een intelligent plant is eigenlijk WEL heel belangrijk voor de mensen, maar meeste willen hun eigen lectuur opleggen, en dat kan voor vele fout aflopen, dus we moeten veel problemen op een vreedzame manier proberen om te zetten naar positieve moed naar iedereen toe..
Maar wat ik vandaag op tv zien, dat ze overal geld opeisen endergelijke is wel iets te gek, maar we moeten iets zien te bereiken waar iedereen goed mee is !!
wat zou dat het zijn...
Mijn leven is altijd al een puzzel geweest, dus ik ben aan het puzzelen. soms heb ik het moeilijk om mezelf te aanvaarden, maar als iedereen in deze grote bal leeft, in welke bal leven we dan eerst ?? da zijn al 3 ballen die we zijn tegengekomen.. teelballen, moeder haar buik, deze wereldbal.. de volgende stap, de bal van het universum, ons speelterrein ??
Leven kan mooi zijn voor iedereen, als we het allemaal willen inzien !!

pi_32826260
En dan ook of sterrenkunde en al die wiskunde belangrijk was, luister deze theorie; Als wij die piramide's zouden gebouwd hebben, met zulke technologie, dan hebben we vast en zeker veel meer te verbergen dan we op de dag vandaag weten. De vraag is: Als wij een gedachte hebben, dan hebben die andere Oude Egyptische Goden ook gedachten, Hoe krachtig waren hun gedachten ?? Waren zij in opdracht van God hier, waren zij GOA'Ulds ..(God's Off Artificial Universe) Heb je hem ?? Als iemand soms een naam verzint, weet hij wie de naam influistert??
Of denkt hij echt al heel rap hoe hem gaat noemen ?? sommige vragen heb je direkt het antwoord, ergens geleerd op aarde, andere vragen moet je het antwoord soms lang zoeken..
en nu waarom al die sterrenkunde: zodanig dat we ver in de toekomst zullen begrijpen wat ze bedoelen met graancirkels zoals waarom graan belangrijk is voor ons.. ik denk zelfs dat ze wouden dat we omhoog bouwden, in plaats van weid en verspreid, daarom dat ze zoveel stenen op elkaar bouwden, maar waarom dat da geheim is vervaagd, zou kunnen zijn, dat we anders overal van die dingen geen neerpoten en nabouwen, dus nog allemaal slaven zouden zijn..
Sommige voelen alsof ze nog steeds slaaf zijn, gewoon omdat we pas op veel latere leeftijd hebben gevonden wat we willen doen, alleen veel mensen begrijpen dat niet, ze degraderen u! (oordelen dus) je voelt je minderwaardig, je kan niet meer doen aan de maatschappij hun eisen.
Daarmee heb ik proberen al mijn problemen proberen op te lossen, volgens mijn chinese astrologie kaart zou ik veel problemen voorbij glibberen.. wilt niet zeggen dat ik ze daarom niet aanpak, maar gewoon alles van veel verschillende perspectieven bekijk.. complex denkwerk..
Je maakt uzelf zo slim als je wilt, met boeken, met films, alles wat je wilt hangt tussen je oren, volg dus je hart!
pi_32826436
Laat ik ook dit zeggen ?? kijk eens naar de eerste letters van je toetsenbord
(AZ-ER-T-Y) (As ER-T-whY) (QWERTY) (QW (short for question) Er-T-Y) heb je ook al eens het woord RETURN getyped ?? als je inbeeld wat je typed dan krijg je de vorm van een revolver. Iemand is er achter de schermen met onze voeten aan het spelen, maarja daarom is de Bijbel zo leuk, hij die ziet, zie dan, hij die hoort hoor dan.
mijn astrologisch teken is maagd, maagd haar planeet is Mercurius, Mercurius staat voor Messenger of God, Me-r-curius..
ik ben geboren op de laatste dag van de zomer
Searching a new identity ??
(Sorry en excuses voor sommige engelse bijvoegingen, maar er zijn zoveel talen, waarom geen gebruik van maken ??)
  maandag 5 december 2005 @ 03:35:41 #172
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32826684
..nee laat maar
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_32831833
tranquility, volgens mij zie je iets teveel dingen die je graag wil zien.

t van toekomst? dus de egyptenaren dachten zo van: "kom, die nederlanders mogen later beseffen wat we bedoelen met die t"
lijkt mij onwaarschijnlijk

en een revolver als ik RETURN typ?
en wat bedoel je met QWERTY en AZERTY? Die volgordes zijn zo gekozen na flinke studies wat het makkelijkste typt.
en GOA'Ulds? Ik luister graag GOA trance, is dat de reden dat ik "stargate SG1" ook een toffe serie vind?

nee volgens mij leg je iets te veel links die er niet zijn
Extremistisch gematigd.
  maandag 5 december 2005 @ 13:37:43 #174
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32833688
quote:
Op maandag 5 december 2005 02:42 schreef TRaNQuiLiTY77 het volgende:
Laat ik ook dit zeggen ?? kijk eens naar de eerste letters van je toetsenbord
(AZ-ER-T-Y) (As ER-T-whY) (QWERTY) (QW (short for question) Er-T-Y) heb je ook al eens het woord RETURN getyped ?? als je inbeeld wat je typed dan krijg je de vorm van een revolver. Iemand is er achter de schermen met onze voeten aan het spelen, maarja daarom is de Bijbel zo leuk, hij die ziet, zie dan, hij die hoort hoor dan.
mijn astrologisch teken is maagd, maagd haar planeet is Mercurius, Mercurius staat voor Messenger of God, Me-r-curius..
ik ben geboren op de laatste dag van de zomer
Searching a new identity ??
(Sorry en excuses voor sommige engelse bijvoegingen, maar er zijn zoveel talen, waarom geen gebruik van maken ??)
Je hebt een heel mooi knopje genaamd, edit, dan hoef je niet alles in 3 delen te posten, maar past het zo in 1 post.

Voor de rest vraag ik me af of je nou serieus bent? Op je hoofd gevallen.. of nog nooit van verschillende talen gehoord hebt? Ik denk niet dat er in de tijd van de egyptenaren, waar dan ook, nederlands werd gesproken, noch engels. Een ank is iets heel anders dan de T van tijd, de T bestond naar mijn weten niet eens in die tijd... en een revolver als ik return typ? Is there a doctor in the room

(TTTTT = tjoeke tjoeke tjoek??? )
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_32833792
Homo's passen dus niet in de ''algehele natuur'', als ik het wel heb?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')