abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32411390
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:16 schreef Sessy het volgende:
Kun je met natrium doen, kan ook met sommige andere verbindingen.
Overigens is er ook een zeepplantje en kun je veel dingen met zand schrobben.
O.a. zwarte nachtschade. Staat mijn achtertuin vol mee. Ik hoef dus voorlopig nog geen dode dieren met natrium te bewerken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_32411701
Ja ik weet niet hoe die dingen heten.
Ik kreeg m'n planten van m'n moeder en oma en overgrootoma aangeleerd met: "Zie je dat daar? Daar doe je dit en dat mee..."

Trouwens je zou verbaasd zijn over wat je allemaal kunt eten. Bijna alle planten en heeeel veel paddestoelen (incl. beroemde vliegenzwam) kun je zo klaarmaken, dat ze wel eetbaar worden. Zelfs boomschors kun je eten. En de sap van berkenbomen in het voorjaar is juist zelfs heel erg heilzaam en gezond, je moet alleen het gaatje dat je in de boom maakt weer heel goed sluiten (met kaarsvet of zo), anders sterft de boom.

Het probleem is, als er een nucleaire oorlog uitbreekt, komen de radioactieve deeltjes meewaaien en besmetten ze alle planten en dieren en kan voedsel uit het bos juist ontzettend gevaarlijk worden. Naast het feit nog dat Nederland bijna geen bossen kent.
pi_32412149
21-12-2012
3-3-5
6-5
11-
2
(VanderZeeuwmethodiek)

wat moet er nu misgaan?
2 staat voor vrouwelijke energie is dat het soms?
altijd weer die gelijke getallen die men kiest
wtf?
En weet je toen in 2000 de wereld zou vergaan..
wenie maar het ging niet door weet je
mijn gevoel zegt dat de aarde doordraait tot ongeveer eind 6000
bijna
misschien wel 7000
ook al is het dan wel enorm veel anders dan wij nu die hier zitten te schrijven en de denken! Natuurlijk, misschien lezen zij wel onze schrijfsels tegen die tijd en lachen ze zich kapot..misschien lees ik mijzelf dan wel tegen die tijd als ik geincarneerd ben jaja...
zelfs dat is mogelijk..
bizar en weet je ik lach er maar om al die nonsens en straks
hadden ze wel gelijk?
Kut maar so be it... we kunnen de wereld zelf wat mooier maken door minder te oordelen over anderen en in vrede met onszelf en ons omgeving te zijn en dat valt om de dooie dood gehehe niet mee
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32413198
Nu even serieus. Stel dat er in het jaar 2012 daadwerkelijk een natuurramp gaat gebeuren (poolshift?). Wat moeten we doen om dit te overleven? Gewoon voor de grap eens serieus nadenken.

- Naar een hooggelegen gebied verhuizen? Bergachtig of juist niet? Welk gebied op aarde is het meest veilige plek als er een poolshift plaatsvind? (Met bijkomende vloed, aardbevingen, etc)

- Een schokbestendige en waterdichte kelder bouwen onder de grond? Is dit te doen met zo'n grote ramp en zo ja, hoe moet dit gebeuren?

- Wateropslag: Na de ramp zal er grote problemen zijn met water. Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken. Hoeveel wateropslag is nodig en hoe met dit worden opgeslagen?

- Voeding. Welke soorten voeding en hoeveel is er nodig? Wat zijn de beste conserveringsmethoden?

- Zuurstof. De grootste probleem denk ik om dit voor een lange tijd te voorzien.

- Electronische apparatuur. Vanwege de poolshift zal er electromagnetische straling zijn. Zullen deze apparaturen nog werken? Hoe is dit op te lossen? Radio? Tv? Pc? Satteliet?

- Welke regio's op aarde zullen het zwaarst worden getroffen? Welke niet? Waar moet je je verschuilen? Klimmen op een berg voldoende? Of zijn bergen juist ontstaan door aardverschuivingen?

- Etc etc etc.
  zondag 20 november 2005 @ 00:06:27 #55
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32413996
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:37 schreef delapoko het volgende:
Nu even serieus. Stel dat er in het jaar 2012 daadwerkelijk een natuurramp gaat gebeuren (poolshift?). Wat moeten we doen om dit te overleven? Gewoon voor de grap eens serieus nadenken.

- Naar een hooggelegen gebied verhuizen? Bergachtig of juist niet? Welk gebied op aarde is het meest veilige plek als er een poolshift plaatsvind? (Met bijkomende vloed, aardbevingen, etc)

- Een schokbestendige en waterdichte kelder bouwen onder de grond? Is dit te doen met zo'n grote ramp en zo ja, hoe moet dit gebeuren?

- Wateropslag: Na de ramp zal er grote problemen zijn met water. Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken. Hoeveel wateropslag is nodig en hoe met dit worden opgeslagen?

- Voeding. Welke soorten voeding en hoeveel is er nodig? Wat zijn de beste conserveringsmethoden?

- Zuurstof. De grootste probleem denk ik om dit voor een lange tijd te voorzien.

- Electronische apparatuur. Vanwege de poolshift zal er electromagnetische straling zijn. Zullen deze apparaturen nog werken? Hoe is dit op te lossen? Radio? Tv? Pc? Satteliet?

- Welke regio's op aarde zullen het zwaarst worden getroffen? Welke niet? Waar moet je je verschuilen? Klimmen op een berg voldoende? Of zijn bergen juist ontstaan door aardverschuivingen?

- Etc etc etc.
Je kunt hier niets concreets over zeggen zonder te weten wat voor soort natuurramp er plaats zal vinden.

Mijn beste gok: Deze planeet verlaten.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32414269
Onderzeeboten halen zuurstof uit zeewater. Je splitst door middel van electrische energie van een nucleaire reactor de waterstofatomen van de zuurstofatomen. Met chemische filters haal je de koolstofdioxide uit de lucht (of met planten die ook je voedselvoorziening zijn).
Het probleem is alleen dat je er niet op kunt rekenen dat je stroom hebt. Of zelfs maar naar buiten kunt om een waterrad te plaatsen.

Het goede nieuws: alle Russische astrologen en heksen en zo zeggen ook dat na 2012 er een tijd van bloedvergieten aankomt, maar die is na 2032 volgens hen afgelopen en dan wordt het weer goed dus we sterven heus niet allemaal.
O.K. in Nederland waarschijnlijk wel, maar boeiend...
  zondag 20 november 2005 @ 00:20:24 #57
100054 Quarks
pi_32414364
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:16 schreef Sessy het volgende:
Onderzeeboten halen zuurstof uit zeewater. Je splitst door middel van electrische energie van een nucleaire reactor de waterstofatomen van de zuurstofatomen. Met chemische filters haal je de koolstofdioxide uit de lucht (of met planten die ook je voedselvoorziening zijn).
Het probleem is alleen dat je er niet op kunt rekenen dat je stroom hebt. Of zelfs maar naar buiten kunt om een waterrad te plaatsen.

Het goede nieuws: alle Russische astrologen en heksen en zo zeggen ook dat na 2012 er een tijd van bloedvergieten aankomt, maar die is na 2032 volgens hen afgelopen en dan wordt het weer goed dus we sterven heus niet allemaal.
O.K. in Nederland waarschijnlijk wel, maar boeiend...
Nou, gelukkig dat we Russische heksen hebben dan
Zonder dollen, heb je daar een bron van?
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32414464
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:16 schreef Sessy het volgende:
Een normale burger heeft dat geld niet. Laten we wel realistisch blijven
En trouwens: alle paranormale en mambo jambo terzij graag
  zondag 20 november 2005 @ 00:28:18 #59
100054 Quarks
pi_32414586
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:24 schreef delapoko het volgende:

[..]
Dan vrees ik dat je in het verkeerde subforum zit
pi_32414756
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:28 schreef Quarks het volgende:

[..]

Dan vrees ik dat je in het verkeerde subforum zit
Hoeft niet. Stel dat 2012 een steeds terugkomende natuurramp is waar de magnetische polen van plaats wisselen. Dit heeft niets met de paranormale te maken. De volken die terugvielen in primitivisme hebben sommige dingen slechts ge-paranormaliseerd (zoals ik het zeg) En omdat 2012 niet gebaseerd op wetenschappelijk feiten is deze forum wel de goeie plek denk ik
pi_32414758
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:20 schreef Quarks het volgende:

[..]

Nou, gelukkig dat we Russische heksen hebben dan
Zonder dollen, heb je daar een bron van?
Een paar boeken die ik hier heb staan en zo. 't Type boekjes dat op wc-papier gedrukt wordt en voor 1 euro 5 stuks in de metro te koop zijn zeg maar.
Nathalia Stepanowa schrijft er ook over - zij heeft een hele hoop spreuken in d'r boeken die best effectief zijn (zelfs voor mensen die er eigenlijk niet in geloven, vreemd genoeg - maar voornamelijk de spreuken van "breng m'n weggelopen kat terug" en "laat de kippen meer eieren leggen"), dus wat dat betreft zou ik het persoonlijk niet zo snel afpoederen.
pi_32414900
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:24 schreef delapoko het volgende:
[..]
Een normale burger heeft dat geld niet. Laten we wel realistisch blijven
Stepanowa baseert het op een visioen dat ze heeft gehad en op een of andere astrologische berekening.

Inderdaad, normale burgers hebben het geld niet. Maar in het geval van een wereldwijde ramp is het zeer onrealistisch te verwachten dat normale burgers het in grote getalen gaan overleven.
Ik denk dat als er een nucleaire oorlog uitbreekt of iets dergelijks, wij hier sowieso ten dode zijn opgeschreven. Bij mijn weten heeft Nederland geen schuilkelders, en evenmin noodvoorraden voedsel. Rusland doet dat nog steeds wel. Daar kun je weliswaar geen volledige bevolking mee in leven houden, maar wel bijv. de meest brilliante wetenschappers, artsen, meest beroemde schrijvers, de generalen en andere ambtenaren die noodzakelijk zijn voor het bestuur in oorlogstijd. M.a.w. je reddingsstrategie is dan om absoluut onmisbaar te zijn voor het land.

Ohja arbeider of ingenieur op een geheim militair project deed het in de 2de wereldoorlog goed tegen de dienstplicht, evenals fabrieksarbeider in de zware industrie.

Ach persoonlijk denk ik, is dat het zo erg nog niet is als we allemaal gaan sterven. Je hebt in elk geval de genoegdoening te weten dat je niet de enige bent die sterft...
  zondag 20 november 2005 @ 01:42:29 #63
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32416482
gaan jullie je nog een keer in de materie inlezen of blijven jullie keuvelen !

[ Bericht 0% gewijzigd door merlin693 op 20-11-2005 01:48:37 ]
pi_32417091
er gebeurd niks op 2012
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32417098
oke mits men bush niet meer kiest...
  zondag 20 november 2005 @ 02:24:17 #66
100054 Quarks
pi_32417174
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:18 schreef zhe-devilll het volgende:
oke mits men bush niet meer kiest...
Een President van de Verenigde Staten mag zichzelf maar 1 keer opvolgen.
pi_32417191
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:24 schreef Quarks het volgende:

[..]

Godzijdank zeg..
je bent nog wakker!!!!!!!!!
  zondag 20 november 2005 @ 02:27:52 #68
100054 Quarks
pi_32417228
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Godzijdank zeg..
je bent nog wakker!!!!!!!!!
Joh, 's nachts kom ik juist tot leven
pi_32418624
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:24 schreef Quarks het volgende:

[..]

Hij heeft nog een broer. En dochters.
Genoeg bushes om te kiezen.
pi_32418875
Een plek om te schuilen? De Andes. De hooggelegen delen van Zuid Amerika.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 20 november 2005 @ 08:02:16 #71
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32418937
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Brood bederft vrij snel.

En WC papier
Brood om te delen ...
Wc papier voor de schijn van beschaving.
(Immers dieren vegen hun gat ook niet af.)
pi_32419043
quote:
Op zondag 20 november 2005 08:02 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Brood om te delen ...
Wc papier voor de schijn van beschaving.
(Immers dieren vegen hun gat ook niet af.)
Neem dan een stapeltje kranten. Daar kun je ook je gat mee afvegen en je hebt ook nog iets te lezen. Dat om de schijn van beschaving op te houden. Dieren lezen immers ook niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 20 november 2005 @ 08:43:30 #73
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32419054
quote:
Op zondag 20 november 2005 08:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Neem dan een stapeltje kranten.
Daar kun je ook je gat mee afvegen en je hebt ook nog iets te lezen.
Dat om de schijn van beschaving op te houden.
Dieren lezen immers ook niet.
Zou graag m'n achterste verder vrij houden van enig gedrukt materiaal als je het niet erg vind.
Er is al genoeg wat voor uit te werpen door kan op deze aardbol.
pi_32419078
quote:
Op zondag 20 november 2005 08:43 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Zou graag m'n achterste verder vrij houden van enig gedrukt materiaal als je het niet erg vind.
Er is al genoeg wat voor uit te werpen door kan op deze aardbol.
Dan moet je ook nog uitkijken welk pleepapier je gaat meenemen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32419296
dat zeiden ze ook over het jaar 2000.. echt wat een gezeik dat de wereld verging. Echt zoek eenleven ofzooo
weet niet...weet niet...weet niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')