kom op joh, neem het nou maar niet teveel op voor deze samir a. dat zou namelijk een beetje dom zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mooi, dan krijg jij een enkeltje Guantanamo.![]()
Niks gedaan, zeg je? Niks mee te maken, als ik zeg dat jij schuldig bent dan ben jij schuldig, fuck de rechtsstaat!
Dan ga je toch in Amerika wonenquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:35 schreef broer het volgende:
[..]
Precies! Ik heb eigenlijk ook wel genoeg van de rechtstaat.
of in elk land behalve nederlandquote:
Jeetje. Moet je er hier in hoofdletters bij typen dat je iets ironisch bedoelt?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi, dan krijg jij een enkeltje Guantanamo.![]()
Niks gedaan, zeg je? Niks mee te maken, als ik zeg dat jij schuldig bent dan ben jij schuldig, fuck de rechtsstaat!
Samir mag van mij levenslang krijgen, het gaat mij om het behoud van de rechtsstaat en het gemak waarmee men deze aan de kant wil schuiven. Samir A is geen aantasting van de rechtsstaat voor iedereen waard, geen enkele would-be terrorist is dat waard.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:39 schreef zoalshetis het volgende:
kom op joh, neem het nou maar niet teveel op voor deze samir a. dat zou namelijk een beetje dom zijn.
ik mag toch wel hopen dat mensen onder die nieuwe wetgeving niet kunnen worden veroordeeld omdat ze eventueel misschien in de toekomst stoute dingetjes zouden willen doenquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Die nieuwe zaak valt onder de nieuwe wetgeving en dat zal toch wel verschillen.
ik denk dat het het wel waard is, aangezien ik niks te verbergen heb.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Samir mag van mij levenslang krijgen, het gaat mij om het behoud van de rechtsstaat en het gemak waarmee men deze aan de kant wil schuiven. Samir A is geen aantasting van de rechtsstaat voor iedereen waard, geen enkele would-be terrorist is dat waard.
Nee - maar er kan wel iets meer dan nu.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik mag toch wel hopen dat mensen onder die nieuwe wetgeving niet kunnen worden veroordeeld omdat ze eventueel misschien in de toekomst stoute dingetjes zouden willen doen
na een aantal feiten en daden lijkt me dat prima mogelijk en ik zal er geen uur minder om slapen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik mag toch wel hopen dat mensen onder die nieuwe wetgeving niet kunnen worden veroordeeld omdat ze eventueel misschien in de toekomst stoute dingetjes zouden willen doen
ja mensen lezen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:43 schreef Triangeljosti het volgende:
Lezen mensen hier wel?
A. zit dus nog in voorarrest en heeft nog een rechtszaak voor de boeg... Dit was alleen een hogerberoep...
een eigen programma geven bij TALPA ,quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:39 schreef WesHell het volgende:
Het is niet te geloven... Ze moeten die gast ......
ja tuurlijk, zeker gezien hij nu met de nieuwe wet geconfronteerd gaat worden. zie het als jurisprudentie in extreme vorm.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:45 schreef Triangeljosti het volgende:
En wellicht dat er nu wel genoeg middelen zijn gevonden op grond waarvan ze hem kunnen veroordelen...
noem ze maar op want ik ken ze blijkbaar nietquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
na een aantal feiten en daden lijkt me dat prima mogelijk en ik zal er geen uur minder om slapen.
Och, iedereen heeft wel iets te verbergen, daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:42 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het het wel waard is, aangezien ik niks te verbergen heb.
contacten met wapenleveranciers, een zelfmoord video, contacten met de hofstadgroep, ideeën om el al uit de lucht te schieten. het net spant zich samen en deze gasten zijn door de aivd gelukkig prima gevolgd. zoals ik al zei, elke nieuwe wet heeft jurisprudentie nodig.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
noem ze maar op want ik ken ze blijkbaar niet
Terroristisch intenties zijn nog steeds niet strafbaar.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is al gebeurd, dit is een hoger beroep nav de eerste zaak ten tijde waarvan terroristische intenties nog niet strafbaar waren. Nu is dat wel het geval.
Terroristische intenties zijn dus niet op zichzelf strafbaar. En terecht, want het is heel makkelijk om mensen allerlei intenties toe te schrijven. De grens blijft wat mij betreft bij de voorbereiding liggen. Dan moeten er geschikte spullen gevonden worden, waarmee de verdachte ook echt iets aan zou kunnen richten.quote:art. 114a Sr
Indien een misdrijf, strafbaar gesteld in artikel 108, eerste lid, 109 of 110, is begaan met een terroristisch oogmerk, wordt de in dat artikel bepaalde tijdelijke gevangenisstraf met de helft verhoogd en wordt, indien op het misdrijf een tijdelijke gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren is gesteld, levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren opgelegd.
ik denk dat je dan zou spreken over heel veel typfoutjes. niet de boel gaan baggetaliseren, dat staat een beetje suf op dit moment. zeker bij samir a en zijn gevolg.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, iedereen heeft wel iets te verbergen, daar gaat het niet om.
Ik zou niet graag zien dat jij opgesloten wordt zonder vorm van proces omdat iemand bij de AIVD een tikfoutje heeft gemaakt.
Je moet het juist wél bagatelliseren. Het gaat hier om een eenling, en die is het niet waard om je hele normen en waardenstelsel rondom rechtspraak overboord te gooien.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat je dan zou spreken over heel veel typfoutjes. niet de boel gaan baggetaliseren, dat staat een beetje suf op dit moment.
0w come on!quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
contacten met wapenleveranciers, een zelfmoord video, contacten met de hofstadgroep, ideeën om el al uit de lucht te schieten. het net spant zich samen en deze gasten zijn door de aivd gelukkig prima gevolgd. zoals ik al zei, elke nieuwe wet heeft jurisprudentie nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |