abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:59:05 #51
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32980508
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Precies, EEN uitleg. Hoe die tot stand is gekomen, is mij een raadsel, zie;
zo raadselachtig is dat niet hoor,
maarja aangezien die kwijl van een vetenari niet weet hoeveel dagen in een week zitten geef ik hier alvast een voorproefje van de feiten van Pearl Harbour

zegt de McCollum Memo je wat , Johan de With ?
Lieutenant Commander Arthur McCollum, Office of Naval Intelligence..

die schreef een memo aan Roosenfelt met daarin..
quote:
9. It is not believed that in the present state of political opinion the United States government is capable of declaring war against Japan without more ado and it is barely possible that vigorous action on our part might lead the Japanese to modify their attitude. Therefore, the following course of action is suggested:

A. Make an arrangement with Britain for the use of British bases in the Pacific, particularly Singapore. B. Make an arrangement with Holland for the use of base facilities and acquisition of supplies in the Dutch East Indies. C. Give all possible aid to the Chinese government of Chiang-Kai-Shek. D. Send a division of long range heavy cruisers to the Orient, Philippines, or Singapore. E. Send two divisions of submarines to the Orient. F. Keep the main strength of the U.S. fleet now in the Pacific in the vicinity of the Hawaiian Islands. G. Insist that the Dutch refuse to grant Japanese demands for undue economic concessions, particularly oil. H. Completely embargo all U.S. trade with Japan, in collaboration with a similar embargo imposed by the British Empire.

10. If by these means Japan could be led to commit an overt act of war, so much the better. At all events we must be fully prepared to accept the threat of war.

http://en.wikipedia.org/wiki/McCollum_memo

dus ja amerika probeerde bewust een aanval te provoceren.
Dat die aanval op pearl Harbour zou zijn wisten ze al 11 maanden van te voren en in de maanden naar de aanval toe zijn ze bovendien ook nog talloze keren gewaarschuwd door meerdere inlichtingendiensten dat die aanval op pearl harbour zou zijn. Dus Nee het was absoluut geen verrassings aanval.. en Ja Roosenfelt heeft Pearl Harbour dus volledig bewust laten gebeuren.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_32981319
Ik zie geen enkele ''provocatie'', in z'n geheel genomen. Het is een prognose van een benarde tijd:

the stimulation of Japan to further aggressions and threats in the Far East in the hope that by these mean the Unites States would become so confused in thought and fearful of her own immediate security as to cause her to become so preoccupied in purely defensive preparations as to virtually preclude U.S. aid to Great Britain in any form. As a result of this policy, Germany and Italy have lately concluded a military alliance with Japan directed against the United States If the published terms of this treaty and the pointed utterances of German, Italian and Japanese leaders can be believed, and there seems no ground on which to doubt either, the three totalitarian powers agree to make war on the United States, should she come to the assistance of England, or should she attempt to forcibly interfere with Japan's aims in the Orient and, [2] furthermore, Germany and Italy expressly reserve the right to determine whether American aid to Britain, short of war, is a cause for war or not after they have succeeded in defeating England. In other words, after England has been disposed of her enemies will decide whether or not to immediately proceed with an attack on the United States.

De Verenigde Staten moesten dus bereid zijn oorlog te voeren. Daarin past een verhoging aan de steun aan Tsjang-kai Tjek en overeenkomsten met de Nederlanders.
  zondag 11 december 2005 @ 00:48:24 #53
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32984471
quote:
Hoe zat het dan met Pearl Harbor?
gaan we weer ..johan ik weet dat je meer grond hebt om het aan te vallen..gebruik dat dan want dit word een beetje repeterend
pi_33018389
-no offence- maar complotheoriesites zijn meestal hatesites.

Ik ben er al een tijdje niet of nauwelijks meer mee bezig. Telkens als ik weer eens wat lees merk ik dat ik angstig wordt en sneller geïrriteerd raak.

Ik denk trouwens ook dat het verslavend werkt. Een soort sensatie-verslaving. Zo'n complot is veel spannerder dan het (saaie) alledaagse leven.

[ Bericht 8% gewijzigd door ramzes op 12-12-2005 17:05:35 ]
pi_33020713
Ja de waarheid is soms beangstigend.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_33020911
Het is inderdaad ook voor veel mensen een vlucht uit de werkelijkheid, en een soort spel om verbanden te leggen tussen verschillende personen en organisaties die ergens een belang bij hebben.
  maandag 12 december 2005 @ 18:55:24 #57
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33022098
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 21:59 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

zo raadselachtig is dat niet hoor,
maarja aangezien die kwijl van een vetenari niet weet hoeveel dagen in een week zitten geef ik hier alvast een voorproefje van de feiten van Pearl Harbour

zegt de McCollum Memo je wat , Johan de With ?
Lieutenant Commander Arthur McCollum, Office of Naval Intelligence..

die schreef een memo aan Roosenfelt met daarin..
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/McCollum_memo

dus ja amerika probeerde bewust een aanval te provoceren.
Dat die aanval op pearl Harbour zou zijn wisten ze al 11 maanden van te voren en in de maanden naar de aanval toe zijn ze bovendien ook nog talloze keren gewaarschuwd door meerdere inlichtingendiensten dat die aanval op pearl harbour zou zijn. Dus Nee het was absoluut geen verrassings aanval.. en Ja Roosenfelt heeft Pearl Harbour dus volledig bewust laten gebeuren.
Wat had de USA dan moeten doen? Japan maar alvast aanvallen?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_33022205
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:55 schreef Knarf het volgende:

[..]

Wat had de USA dan moeten doen? Japan maar alvast aanvallen?
Neeh, ten tijde van de aanvallen waren de Amerikanen in onderhandeling met Japan. De aanval was wel degelijk een verassing in tegenstelling tot wat iemand anders beweert.
JJ72 - Heat
pi_33023995
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:18 schreef ThomasBerge het volgende:
Het is inderdaad ook voor veel mensen een vlucht uit de werkelijkheid, en een soort spel om verbanden te leggen tussen verschillende personen en organisaties die ergens een belang bij hebben.
Voor mij is het 'n vlucht uit wat anderen "de werkelijkheid" noemen. De werkelijkheid zoals ons voorgeschoteld door de geschiedenisvervalsleraar, NOS, telegraaf, etc.
En i.d.d. blijkt bij mijn infovergaring maar wat vaak dat de verbanden er zijn, op zich niet erg als die belangen ook mijn belangen en die van mijn kinderen zouden zijn, of in het belang van de mensheid in het algemeen, maar dat is meestal niet zo.

Zolang onze Ministers ons voorliegen, blijf ik ze wantrouwen en zoek ik overal wat achter.
v.b?

REMKES:
Brief aan de Tweede kamer over het vermeend afluisteren van de heer Fortuyn
28 november 2002

Wat betreft het vermeende afluisteren van de heer Fortuyn herhaal ik, zoals ik reeds eerder publiekelijk heb medegedeeld, dat de heer Fortuyn niet door de BVD is afgeluisterd. Voor alle duidelijkheid voeg ik daar nog aan toe dat dit ook niet is gebeurd met het oog op de beveiliging van de heer Fortuyn.
http://www.aivd.nl/actuee(...)rief_aan_de_tweede_2
Gewoon Leugens!!

[ Bericht 30% gewijzigd door Resonancer op 13-12-2005 22:19:47 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_33299877
Er zijn toch geen complotten in de wereld ?
Gans de wereld wordt overheerst door naastenliefde, eerlijkheid, openheid en zelfs wereldleiders zijn enkel bezorgd om het algemeen welzijn van de wereldbevolking ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_33299964
Misschien hebben een aantal van deze complottheoretici wel last van schizofrenie ofzo. Aangezien schizofrenen ook vaak denken dat alles een complot is...
pi_33301484
@ Je weet, ik zal het mijn andere persoonlijkheid zo ff vragen.
Eisenhower1961.
pi_33301508
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:20 schreef Jeweet het volgende:
Misschien hebben een aantal van deze complottheoretici wel last van schizofrenie ofzo. Aangezien schizofrenen ook vaak denken dat alles een complot is...
Nou zeg..... je zou ze bijna opsluiten in een Siberisch kamp en/of onderspuiten met rustgevende medicatie.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 22 december 2005 @ 10:57:39 #64
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33302128
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:53 schreef Resonancer het volgende:
Veel dingen die mensen complotten noemen zie ik niet eens meer als complotten.
Voorbeelden die ik hier regelmatig lees, 9-11, chemtrails, haarp, nwo.
complottheorie, klinkt mysterieus. Kijk 's naar de leuke uitleg in "In plane site".
Als er maar 'n enkel feit in 'n theorie geen aananme maar 'n feit is dan is het woord theorie niet meer op zijn plaats en is het dus 'n complot.

B.V. 9-11.
Hoeveel toevaligheden? Heel veel, maar 1 steekt er bovenuit.

Wie verdienden er heel veel geld aan 9-11 ?

Maar voordat ik me weer helemaal laat meeslepen en hier a4tje vol feiten en toevaligheden ga posten ff terug naar de vragen van de TS.

Ik voel me aangesproken en denk dat ik zo'n complotfreak ben.

Familie erbij betrekken, jazeker. Het is zelfs zo dat ik mijn Opa en Oma de laatste paar jaren pas echt begrijp. Mijn Oma is Duitse, zij onmoette mijn tewerkgestelde Nlse Opa in de wapenfabrieken waar ze moesten werken. Zij verbaasde zich er altijd over dat de spoorlijnen naar de wapenfabriek ieder bombardement overleefden maar dat de stad iedere avond de volle laag kreeg.
Zij weet donders goed hoe Prescot Bush Adolfje steundde en aan zijn misdaden verdiende, hoe Farben inmiddels is uitgegroeid tot 1 van de grootste mutinationals.
Zakkenvullers, Grootkapitaal, hoe je ze ook noemt, altijd blijft ze erop hameren dat dat de echte oorlogscriminelen zijn. Nu via het www de onderbouwing voor deze stelling voor iedereen toegangkelijk is komt bij mij ook het besef dat ze het al die jaren precies bij het rechte eind had. Zo zwart wit als ons alles geleerd is zit de wereld niet in elkaar.
Stoute Duitsers/ goeie geallieeerden.. pure geschiedsvervalsing.
Stoute Jappen / goede Amerikanen...idem.. voordat uitkwam hoe het met Pearl Harbour zit heeft ook ff geduurd.
Stoute Irakezen / Goede Amerikanen... 1 milj dode Irakeese kinderen door de VN sancties. Wie is er dan eigenlijk stout? theoretisch zullen de sancties wel werken maar ethisch zijn ze imo onverantwoord en onnacceptabel. Het blijkt wel dat het niet gewerkt heeft getuige de vele weerstand die Amerika in Irak krijgt.

Het verleden heeft volgens mij al heel vaak aangetoond dat machthebbers niet te vertrouwen zijn en er reden genoeg is om ze niet te vertrouwen. Zij zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Schuldig aan;
Verduisteren bewijslast; 9-11.
Genocide ; Verarmd Uranium
Het in gevaar brengen van het milieu en welzijn - Haarp, Verarmd Uranium, Kernenergie, Atoomproeven

Of ik de overheid vertrouw ?
Ik vertrouw ze niet. Ze zijn i.i.g. ondeskundig, onmachtig, onwillig om die zaken aan te pakken waar het echt om gaat. Trieste is dat alle regels er al zijn; Handvest VN , maar dat de naleving ervan 'n farce is. Nog meer regels , nog meer regels, nog meer regels. We worden begraven onder het papier zodat we niet tot de kern komen.

nou ik gaat straks weer verder en editten.. want ook 'n comlotfreak heeft andere zaken te doen, en ik wil niet dat me werk eronder lijdt.
Beter kan ik het gewoonweg niet verwoorden.

Verder beinvoed mijn kritische kijk op officiele verklaringen mijn leven niet negatief of beperkend. Heb ook totaal geen last van paranoide gevoelens.
Dat heeft ook te maken dat ik mij zelf niet zie als dit lichaam. Mijn leven eindigt niet met de dood van mijn lichaam, dus waar zou ik bang voor moeten zijn.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_35935015
ik ken heel toevallig iemand die in de jaren 80 diverse meetings bij de bilderberg groep heeft bijgewoond. En ik kan zeggen uit een zeer zeer betrouwbare bron dat de bilderberg groep niet het gene is wat de meeste mensen denken.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:05:29 #66
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35936028
Worden de complottheoriën niet vooral gevoed door het feit dat de overheden sommige informatie gewoonweg niet kunnen vrijgeven in combinatie met een diep wantrouwen tov van de overheden? Het spreekwoord zegt niet voor niets "waar rook is, is vuur".

Natuurlijk kloppen in het geval van 9/11 details uit de officiele lezing niet, maar dat is niet verwonderlijk. Waarschijnlijk willen we niet eens weten welke beslissingen er achter de schermen zijn genomen op het moment van de aanval, omdat -zoals Jack Nicholson al zei:
quote:
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with guns. Whose gonna do it? You? You, Lt. Weinburg? I have a greater responsibility than you could possibly fathom. You weep for Santiago, and you curse the marines. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know. That Santiago's death, while tragic, probably saved lives. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives. You don't want the truth because deep down in places you don't talk about at parties, you want me on that wall, you need me on that wall. We use words like honor, code, loyalty. We use these words as the backbone of a life spent defending something. You use them as a punchline. I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide, and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said thank you, and went on your way, Otherwise, I suggest you pick up a weapon, and stand a post. Either way, I don't give a damn what you think you are entitled to.
en
quote:
You want the truth? You can't handle the truth
Maar doordat de informatievoorziening tegenwoordig voor iedereen zo ongeveer vrij toegankelijk is, zijn we eerder op de hoogte van tegenstrijdigheden, waar die vroeger onopgemerkt bleven. Dus gaan mensen zelf de leegtes invullen en komen de meest fantastische complotten op tafel.
Ik denk alleen dat de waarheid erger is dan de gemiddelde complottheorie
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:06:02 #67
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35936044
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:18 schreef bozzz het volgende:
ik ken heel toevallig iemand die in de jaren 80 diverse meetings bij de bilderberg groep heeft bijgewoond. En ik kan zeggen uit een zeer zeer betrouwbare bron dat de bilderberg groep niet het gene is wat de meeste mensen denken.
open een topic en licht ons in
maar dan wel graag onderbouwd
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:24:49 #68
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35936544
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:18 schreef bozzz het volgende:
En wat denken de meeste mensen dat 't is?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35944009
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:05 schreef teamlead het volgende:
Worden de complottheoriën niet vooral gevoed door het feit dat de overheden sommige informatie gewoonweg niet kunnen vrijgeven in combinatie met een diep wantrouwen tov van de overheden? Het spreekwoord zegt niet voor niets "waar rook is, is vuur".

Natuurlijk kloppen in het geval van 9/11 details uit de officiele lezing niet, maar dat is niet verwonderlijk. Waarschijnlijk willen we niet eens weten welke beslissingen er achter de schermen zijn genomen op het moment van de aanval, omdat -zoals Jack Nicholson al zei:
[..]

en
[..]

Maar doordat de informatievoorziening tegenwoordig voor iedereen zo ongeveer vrij toegankelijk is, zijn we eerder op de hoogte van tegenstrijdigheden, waar die vroeger onopgemerkt bleven. Dus gaan mensen zelf de leegtes invullen en komen de meest fantastische complotten op tafel.
Ik denk alleen dat de waarheid erger is dan de gemiddelde complottheorie
Mooie quote.
Ik weet dat de politiek moeilijke beslissingen moet nemen.
Dat de politiek niet elke burger tevreden kan stellen.
Maar volgens mij zit er achter de bush-bush een groots politiek spel.

Steven E. Jones denkt dat de Neo-conservatieven achter 9/11 zitten.
Dat dmv controlled demolition de WTC7 toren naar beneden is gehaald.
Hij heeft heel veel onderzoek gedaan en mensen ondervraagd.
Dat de regering en de 9/11 commissie bewijs achterhouden en vernietigen, maakt zijn verhaal alleen maar geloofwaardiger.
Zijn 'presentatie' duurt 2 uur.
http://video.google.com/videoplay?docid=964034652002408586
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:17:36 #70
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35945686
Het gaat er dus om. Er worden vieze vuile spelletjes gespeeld, dat is een feit ook. Ik ben ook niet op het achterhoofd gevallen

En dan komt de vraag. Zijn wij in staat om wat te doen eraan, laten wij ons belazeren door apen?. En dan kun je je ook afvragen waarom de media niets doet. Is de media bang om wat te zeggen dat ophef kan veroorzaken

Ik geloof dus echt niet dat fokkend Nederland als enige (denkt) (te) weten dat er vieze spelletjes worden gespeeld. Dus waarom wordt er niets aan gedaan dan

Accountants komen vaker in het nieuws dat ze topmannen aangeven die fraude plegen, zoals die van Albert Heyn ook. En dan worden die topmannen aangepakt. Waarom is er dan geen controlerend orgaan dat hoge machthebbers controleert op alle mogelijke gebieden. En dan is het een zaak dat er een rechter komt die de desbetreffende landen/functionarissen doet straffen. Een hogere macht op hoger niveau dus. De NAVO Maar doet de NAVO het werk wel goed dan Is toch de NAVO Waarom pakt de NAVO die Bersolini of hoe die ook heet niet aan, die man heeft toch teveel media in handen? Waarom wordt die man niet opgepakt wegens teveel macht? Durven ze niet? Zijn ze laf? Of zijn ze lui? Zijn het angshazen wellicht? Of is de NAVO misschien corrupt

Een afzonderlijk orgaan dat niet verbonden is met landen, een orgaan dat strict toezicht houdt op de gang van zaken. Een soort staf-functie Is dat de juiste term

Ik vind sowieso dat er een controlerend orgaan moet zijn in deze wereld. Dat overal controle wordt gehouden op alles. En dat begint in de hoogste tak van de "sport". Daar waar de vuilste spelletjes worden gespeeld.

En hoe schokerend het ook mag zijn, alles aan het daglicht stellen. Al draait de hele wereld 360 graden op de kop. Alles onderzoeken dat te onderzoeken valt dus.

En dat zou logisch moeten zijn. Ieder dossier onderzoeken. Iedere afspraak. Maar dan heb je nog afspraken die ondergronds worden gemaakt en nog meer. Maar ook dat moet te tackelen zijn.

Over dat toezichthoudend orgaan, dan heb je weer controle nodig op het toezichthoudend orgaan. Vaak genoeg dat accountants informatie niet naar voren brengen. Ondanks dat ze vertrouwenspersoon van het maatschappelijke verkeer worden genoemd.

Dus dan moet je gewoon het beste accountantskantoor op de zaak zetten. En accountancy is dan meestal bedoeld om financiële fraude aan te pakken, dus dan moet er een heel ander orgaan komen.

Ik zeg maar wat, dit is dus mijn beeld. Je kunt wel continu komen met beweringen dat zaken niet goed in elkaar steken maar dan moet er een concreet orgaan worden opgezet.

Vind het wel frapant. In Amerika krijg je celstraf als je wiet bezit, en de grootste criminelen zitten aan de top. De onschuldige mensen komen achter de tralies

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-03-2006 18:32:28 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35961847
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vind sowieso dat er een controlerend orgaan moet zijn in deze wereld. Dat overal controle wordt gehouden op alles. En dat begint in de hoogste tak van de "sport". Daar waar de vuilste spelletjes worden gespeeld.
En wie controleerd dat "controlerend orgaan" dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')