quote:Op zondag 20 november 2005 13:28 schreef hicham het volgende:
[..]
[afbeelding]
Tijd voor een nieuwe accu [afbeelding]
kickeHquote:Op zondag 20 november 2005 13:29 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]moest nog ff resizen/uploaden
B4:
[afbeelding]
After:
[afbeelding]
idd, wassen![]()
[afbeelding]
kontje met ledjes
Totaalpicje![]()
[[url=http://photobucket.com/albums/b91/OPM_Racing/th_DSC0083140.jpg]afbeelding][/url]
weer genoeg gedaan voor een zondag
Heb je gezegd jaquote:Op zondag 20 november 2005 13:32 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dead again?![]()
Zei ik van de week al, dat'ie mij bepaald niet meer fris leek.![]()
Maar het isz wel een makkelijke fiets om even aan te lopen.![]()
Symptoombestrijdingquote:
quote:Op zondag 20 november 2005 13:32 schreef Worldbeater het volgende:
Nice look, ik weet alleen niet hoe dat eerste achterlicht brande.
is een ideequote:En ik zou hem nog ietsje ophogen aan de onderkant.
Misschien wat rubberringen ofzo, dat'ie wat hoger/ meer gecentreerd uitkomt.![]()
Damn, wat lelijk.quote:
nopequote:Op zondag 20 november 2005 13:36 schreef hicham het volgende:
kickeH
Maar heb je die LED knipperlichtjes nou onderhand ook gefixed?
iddquote:
quote:Op zondag 20 november 2005 13:36 schreef hicham het volgende:
Aanlopen begin ik niet aan, heb het al vaak genoeg geprobeerd en nog nooit gelukt
quote:Symptoombestrijding
Je gaat hem toch min of meer in de winterstalling zetten?quote:Op zondag 20 november 2005 13:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik zie welals ik een keer zin heb
anders wordt het wel meegenomen met de grote beurt begin volgend jaar
quote:Op zondag 20 november 2005 13:42 schreef Worldbeater het volgende:
Een vierpitter loop je echt zo aan.
was het niet echt van plan...als het maar droog is in principe, maar in de praktijk zal ik wel eens in de zoveel weken rijdenquote:Je gaat hem toch min of meer in de winterstalling zetten?![]()
Ik begrijp ook niet waarom het mij nog niet is geluktquote:Op zondag 20 november 2005 13:42 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Een vierpitter loop je echt zo aan.
Dan moet je maar even een aanspraak maken op de conditie van pappa.quote:Op zondag 20 november 2005 13:46 schreef hicham het volgende:
Ik weet niet of het nu wel zou lukken, het is meer de faalangst dat ik het niet probeer![]()
Plus dat ik na 2 keer rennen wel aan m'n einde ben. Conditie is niet echt meer wat het geweest was![]()
Vervelend zeg, mischien dat je contactpuntjes of bougies ook na moet kijkenquote:Op zondag 20 november 2005 13:46 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom het mij nog niet is gelukt
Eerste keer lamp aangelaten tijdens het klussen, accu leeg, aanrennen wou niet lukkenTweede keer motor 3 weken stilgestaan, aanrennen wou niet lukken en toen het ANWB mannetje kwam moest hij met een extra accu bijna een minuut lang doorstarten alvorens de motor wou aanslaan dus ik neem aan dat het met aanrennen al helemaal niet zou lukken
Ik weet niet of het nu wel zou lukken, het is meer de faalangst dat ik het niet probeer![]()
Plus dat ik na 2 keer rennen wel aan m'n einde ben. Conditie is niet echt meer wat het geweest was![]()
Oh ja, dat was ik nog vergetenquote:Op zondag 20 november 2005 12:39 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Denk even na, die klapjap introduceert tevens geluid.
Conditie van m'n pa is ook 3x niksquote:Op zondag 20 november 2005 14:02 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dan moet je maar even een aanspraak maken op de conditie van pappa.![]()
![]()
Gewoon doen dat aanlopen, pak de derde versnelling dan maar, ren zo hard je kan, en laat de koppeling heel traag opkomen, en vooral door blijven rennen.![]()
![]()
![]()
Rissi = Combinatie van Michael en Rossi?quote:
Wat bedoel je eigenlijk met bovenplaatjequote:Op zondag 20 november 2005 14:30 schreef Roderick2085 het volgende:
zo, motor is weer schoon (afgezien van de achtervelg, daar heb ik geen zin in)
afgezien van wat extra krassen op de uitlaat, en schaafplekje op het frame en voorvork s de schade echt alleen dat verbogen bovenplaatje... (ok, en mijn knippertje heeft wat krassen)
het begon nu alleen te regenen... dus maar ff niet rijden![]()
verder was me nog wel opgevallen dat bij mijn km teller er wat ruimte zit tussen het bovenste randje en de rest, moet ik ook nog eens naar kijken....
verder ff kijken hoe de valbeugels erop gaan moeten.... rechterkant ben ik achter... alleen voor de linkerkant kom ik met 1 bevestigingspunt niet uit![]()
zo ff die gast mailen van wie ik het heb gekocht
hij had gezegt, als je vragen heb moet je maar ff mailen... daar krijgt ie spijt van![]()
en mijn ma gaat ff op de werkplaats bij d'r werk vragen of die weten of je (gemakkelijk) dat chroom eraf krijgt of gewoon kan oververven ofzo... (met een beetje mazzel willen ze het nog wel daar doen)
Zie bovenquote:Op zondag 20 november 2005 14:51 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Vervelend zeg, mischien dat je contactpuntjes of bougies ook na moet kijkenIk heb geen verstand van motoren, maar als je motor niet aanslaat als je 'm wil aanduwen terwijl de meesten zeggen dat dat toch moet lukken zit het mischien na de accu gevolg -> oorzaak -> gevolg
Dan is je accu stuk omdat je deze mischien kapotgestart hebt![]()
Don't listen to me, I'm just a "Theoretisch Natuurtalentje"met een WTB-achtergrond
quote:Op zondag 20 november 2005 15:02 schreef hicham het volgende:
[..]
Wat bedoel je eigenlijk met bovenplaatjeKroonplaat ofzo?
Picsquote:Op zondag 20 november 2005 15:22 schreef Makster het volgende:
Middag
Ben ff een kattebeest aan het heropvoeden 7)8
Daarom zei Patrick281 ook tweede of zelfs derde versnellingquote:Op zondag 20 november 2005 15:27 schreef richardgie het volgende:
Zit hier van alles te lezen over aanduwen,maar dat gaat je in de eerste versnelling nooit lukken.
Waarom niet?Omdat je motor door een compressie van 10 tot 14 bar heen moet drukken.Deze druk wordt lager naarmate de versnellingen hoger worden.Ik weet niet of een van jullie ooit het knallen van een bandje van een racefiets heeft gehoord,maar dat is dus een knal met 14 bar,en klinkt alsof er een schot gelost wordt.
![]()
Vandaar dat er op ouwe motoren ook altijd een decompressor zat,want die moest je aantrappen.![]()
Ben blij dat je domme kat van mij nooit gekend hebt.Die heb ik de werking van een katteluikje 5 x moeten uitleggen.quote:Op zondag 20 november 2005 15:22 schreef Makster het volgende:
Middag
Ben ff een kattebeest aan het heropvoeden 7)8
Had ik al gezien,maar nog even een korte uitleg voor diegene die het hoe en waarom nog niet door hadden.quote:Op zondag 20 november 2005 15:34 schreef hicham het volgende:
[..]
Pics![]()
[..]
Daarom zei Patrick281 ook tweede of zelfs derde versnelling
quote:Op zondag 20 november 2005 15:37 schreef richardgie het volgende:
[..]
Had ik al gezien,maar nog even een korte uitleg voor diegene die het hoe en waarom nog niet door hadden.![]()
Hoe kan ik nou op mannen vallen als er dames zoals jij rondlopenquote:Op zaterdag 19 november 2005 22:44 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
En FX slaapt met een vriend, en wij maar denken dat hij Hetero is![]()
![]()
quote:Op zondag 20 november 2005 17:07 schreef richardgie het volgende:
Er is hier verder ook weinig te doen.Ga me dan maar eens bezig houden met m'n warme prak.![]()
Oja ik zie het al,het topic begint vol te lopen en niemand wil een nieuwe maken.En ik kan het niet zo snel.![]()
Posten dat het stil is terwijl je zelf niet post (behalve dan de posts over de stilte) is wel raar heHquote:
Ik denk dat dit normaal is, maar je kan het natuurlijk altijd even checken.quote:Op zondag 20 november 2005 14:30 schreef Roderick2085 het volgende:
verder was me nog wel opgevallen dat bij mijn km teller er wat ruimte zit tussen het bovenste randje en de rest, moet ik ook nog eens naar kijken....
quote:Op zondag 20 november 2005 14:43 schreef R2-D2 het volgende:
Eigenlijk zou iedereen een crossertje moeten hebben, dat is gewoon buiten spelen![]()
Cad/cam tovenaresje.quote:Op zondag 20 november 2005 14:51 schreef R2-D2 het volgende:
met een WTB-achtergrond
quote:Op zondag 20 november 2005 16:05 schreef hicham het volgende:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/116897
Had pepijn daar laatst niet foto's van gepost?
Jammer dat die motor niet is gewonnen door een motorliefhebber
[afbeelding]
Moet wel ergens op kunnen reageren en dan niet op een post waar ik gisteren ook al reacties op heb gegeven,een beetje in het luchtledigge gaan zitten lullen werkt bij mij niet.quote:Op zondag 20 november 2005 17:46 schreef hicham het volgende:
[..]
[..]
Posten dat het stil is terwijl je zelf niet post (behalve dan de posts over de stilte) is wel raar heH![]()
![]()
er zit geen schroefdraad... als ik er ff op ging duwen sloot ie netjes aan... alleen bleef het niet echt zitten.... ag, zolang die het blijft doen is het op zich ook geen probleem natuurlijkquote:Op zondag 20 november 2005 17:51 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik denk dat dit normaal is, maar je kan het natuurlijk altijd even checken.
Even een doekje eromheen, en met de waterpomptand voorzichtig aandraaien.
De teller wel even tegenhouden, anders kraak je de bevestigingsschroeven.![]()
Je kunt toch ook zelf iets motorgerelateerds brengenquote:Op zondag 20 november 2005 18:03 schreef richardgie het volgende:
[..]
Moet wel ergens op kunnen reageren en dan niet op een post waar ik gisteren ook al reacties op heb gegeven,een beetje in het luchtledigge gaan zitten lullen werkt bij mij niet.![]()
Zwaar omdat je nog spierpijn hebtquote:Op zondag 20 november 2005 18:04 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
ik ging hem weer ff terug op z'n plet zetten, maar damn wat loopt dat ding zwaar![]()
het klinkt ook net alsof een van de remmen aanloopt ofzo...
Als je een motor duwt hoor je de remmen altijd een beetje aanlopen.Kan wel zijn dat je achterwiel een haartje scheef zit,dan "loopt" de motor zwaar,maar hoor je ook de ketting kraken en de remmen meer aanlopen dan normaal.quote:Op zondag 20 november 2005 18:04 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
er zit geen schroefdraad... als ik er ff op ging duwen sloot ie netjes aan... alleen bleef het niet echt zitten.... ag, zolang die het blijft doen is het op zich ook geen probleem natuurlijk![]()
ik ging hem weer ff terug op z'n plet zetten, maar damn wat loopt dat ding zwaar![]()
het klinkt ook net alsof een van de remmen aanloopt ofzo...
Welke olie, de remvloeistof? Waar moet dat warm van worden danquote:Op zondag 20 november 2005 18:23 schreef richardgie het volgende:
[..]
En het "slepen"" van de remmen zou normaal vanzelf weg moeten gaan als de olie een beetje warm wordt,of de veren van je rem warmer worden,als je trommel remmen zou hebben.
hij loopt zwaarder als dat ie eerst deed...quote:Op zondag 20 november 2005 18:08 schreef hicham het volgende:
[..]
Zwaar omdat je nog spierpijn hebtof merk je echt verschil met eerst
Het is normaal dat je remmen heel lichtjes aanlopen, maar niet zodanig dat je het merkt tijdens het lopen met de motor
![]()
ketting kraken heb ik niet gehoord, binnenkort maar eens kijken... ff iets verder lopen, dit was maar een paar meterquote:Op zondag 20 november 2005 18:23 schreef richardgie het volgende:
[..]
Als je een motor duwt hoor je de remmen altijd een beetje aanlopen.Kan wel zijn dat je achterwiel een haartje scheef zit,dan "loopt" de motor zwaar,maar hoor je ook de ketting kraken en de remmen meer aanlopen dan normaal.![]()
En het "slepen"" van de remmen zou normaal vanzelf weg moeten gaan als de olie een beetje warm wordt,of de veren van je rem warmer worden,als je trommel remmen zou hebben.
Zie je eigen disclaimer.Olie gaat als het ouder wordt altijdwater opnemen.Als je motorolie ook te lang in het blok laat zitten heb je op den duur alleen maar een zwarte brij van water,metaal en een klein beetje olie.Vandaar dat je ook bij de reguliere service beurten je remvloeistof(lees olie)moet laten vervangen,en je motorolie met filter.quote:Op zondag 20 november 2005 18:30 schreef hicham het volgende:
[..]
Welke olie, de remvloeistof? Waar moet dat warm van worden dan
En als iets warm wordt dan zet het toch juist uit * en zou het aanlopen juist erger moeten worden?
* Disclaimer: behalve water [afbeelding]
Dat wist ikquote:Op zondag 20 november 2005 18:39 schreef richardgie het volgende:
[..]
Zie je eigen disclaimer.Olie gaat als het ouder wordt altijdwater opnemen.Als je motorolie ook te lang in het blok laat zitten heb je op den duur alleen maar een zwarte brij van water,metaal en een klein beetje olie.Vandaar dat je ook bij de reguliere service beurten je remvloeistof(lees olie)moet laten vervangen,en je motorolie met filter.
Heb ik nietquote:Denk trouwens maar eens aan je frituurpan!
Hou er verder ook rekening mee dat het koud is buiten,waardoor in den beginne de olie ook dikker is,en dus minder vloeibaar.De remolie dus,geldt ook voor je motor olie,maar dat hoor je niet.quote:Op zondag 20 november 2005 18:32 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
hij loopt zwaarder als dat ie eerst deed...
echt spierpijn heb ik niet meer.... alleen nog wat last van mijn rechterarm... voelde ik pas vanaf maandag avond, maar ja, dat was ook zo ongeveer wanneer de spierpijn grotendeels over was...
[..]
ketting kraken heb ik niet gehoord, binnenkort maar eens kijken... ff iets verder lopen, dit was maar een paar meter
volgens mij lopen de remmen wel meer aan als voorheen...
heb je daar echt zoveel last van als je hem een stukje duwt?quote:Op zondag 20 november 2005 18:45 schreef richardgie het volgende:
[..]
Hou er verder ook rekening mee dat het koud is buiten,waardoor in den beginne de olie ook dikker is,en dus minder vloeibaar.De remolie dus,geldt ook voor je motor olie,maar dat hoor je niet.
Moet je maar eens stevig remmen en dan voelen hoe behagelijk warm je schijven zijn,en die warmte wordt dus afgegeven aan je olie,waardoor de moleculaire samenstelling hiervan gaat veranderen.Remolie is ook iets heel anders als motorolie.Erg natuurkundig verhaal waar ik ook niet alles van weet gelukkig,maar de basiskennis zou je toch bij je reguliere natuurkundelessen op de middelbare school gehad moeten hebben.quote:Op zondag 20 november 2005 18:44 schreef hicham het volgende:
[..]
Dat wist ik![]()
Maar nu heb je het dus over water, terwijl je het net over warm worden had. Dat begreep ik ff niet
(en nog steeds niet, warm worden van zonlicht ofzo)
[..]
Heb ik niet [afbeelding]
Okay, dat vermoedde ik eigenlijk al en dat wordt nu door jou bevestigdquote:Op zondag 20 november 2005 18:53 schreef richardgie het volgende:
[..]
Moet je maar eens stevig remmen en dan voelen hoe behagelijk warm je schijven zijn,en die warmte wordt dus afgegeven aan je olie,waardoor de moleculaire samenstelling hiervan gaat veranderen.Remolie is ook iets heel anders als motorolie.Erg natuurkundig verhaal waar ik ook niet alles van weet gelukkig,maar de basiskennis zou je toch bij je reguliere natuurkundelessen op de middelbare school gehad moeten hebben.![]()
Zeker weten.Moet je het verschil 's zomers en 's winters maar eens "horen".quote:Op zondag 20 november 2005 18:49 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
heb je daar echt zoveel last van als je hem een stukje duwt?
damn, ben ik m'n pc een beetje aan het opruimen, verwijder een programma... zit vrolijk lekker snel op die knoppen te klikken, klik ik op ja, fuck, daar stond of ik nu opnieuw wou opstarten![]()
toen was het dus al te laat, volgende keer iets beter opletten wat er staat![]()
Remvloeistof vervangen doe je toch om de zoveel jaar?quote:Op zondag 20 november 2005 18:39 schreef richardgie het volgende:
[..]
Zie je eigen disclaimer.Olie gaat als het ouder wordt altijdwater opnemen.Als je motorolie ook te lang in het blok laat zitten heb je op den duur alleen maar een zwarte brij van water,metaal en een klein beetje olie.Vandaar dat je ook bij de reguliere service beurten je remvloeistof(lees olie)moet laten vervangen,en je motorolie met filter.
Denk trouwens maar eens aan je frituurpan!
Zo,ben ook weer terug.quote:Op zondag 20 november 2005 19:42 schreef PeerkeMikuni het volgende:
[..]
Remvloeistof vervangen doe je toch om de zoveel jaar?
Een jaar of 3 moet het wel meegaan, ik ga echt niet elke 6
maanden (ca. 6000km) bij een beurt de remvloeistof vervangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |