Ik kies wat ik kies. En kies ik fout dan herstel ik die foute keuze wel. Dus wat ik ook kies, het komt altijd goed. En sommige keuze's maak je door omstandigheden ook.
De keuze om iemand een kogel door de kop te jagen is natuurlijk sowieso een foute keuze want dan maak je het hier op aarde tot een hel omdat je 30 jaar achter tralies zit. Zo'n "keuze" kun je ook niet meer herstellen dus je kunt jezelf niet verder ontplooien hier, tenzij je een auto-biografisch boek gaat schrijven in de cel maar dan nog ben je voor de rest gebonden aan de 4 muren van de gevangenis.
Het gaat erom om hier op aarde je verstand en hart te gebruiken en doen wat je denk dat het beste is. Je levenspad volgen en niet teveel waarde hechten aan consequenties die gevolgen hebben op je leven na de dood.
Sowieso komt het goed mocht er leven na de dood zijn, dan loop je echter alleen een vertraging op straks. Dan moet je in je nieuwe leven meer arbeid verrichten om te komen tot een goed eindresultaat. Ik denk dat ieder volgend leven een hoger leven betekent, dus al ben je niet zo ver gekomen in dit leven dan ga je in het volgende leven alsnog een stap hoger functioneren. Hoger functioneren kan van alles zijn, ligt er maar aan wat je wilt in het leven.
Ik geloof dus ook niet in 1 keuze, ik geloof in meerdere keuze's. En iedere dag is een hele grote samenkomst van verschillende keuze's. Wat je zegt, wat je doet, wanneer je naar de wc gaat of niet, wanneer je een sigaret rookt, wanneer je je eerste biertje pakt, wanneer je naar buiten gaat en wanneer je weer naar binnen gaat. Al die keuze's samen vormen hoe je je beweegt richting de toekomst. Maak je de keuze om 5 minuten later de deur uit te gaan dan loop je misschien onder een auto.
Lopen al die keuze's op een gegeven moment goed en in de juiste volgorde dan zit je gebakken voor de rest van je leven. Maar dan moet het allemaal goed lopen.
Maar inderdaad, 1 keuze kan desastreuze gevolgen hebben. Hoewel 1 keuze ook je hele leven in positieve zin overhoop kan gooien.
Ik kan maar 1 keuze maken in het leven
![]()
Hier een goed leven leiden dus
![]()
En zorgen dat het allemaal op rolletjes loopt. Dat er af en toe een foute knik in de kabel komt door een foute keuze maakt niet uit. Dat herstel ik wel weer