Geweldig wat mijn mening aangaande homosexualiteit ook is ...het is nederland en dit moet zeker kunnen.Eigenlijk is het schandalig dat er geen titelrol kan zijn.quote:Submission 2 over positie homo's in islam
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Hirsi Ali van de VVD heeft het script voor Submission 2 af. Het vervolg op de film die ze samen met de vermoorde Theo van Gogh maakte, gaat over de discriminatie van de homo's binnen de islam. Een VVD-woordvoerster heeft dat donderdag bevestigd.
Submission 1 was een aanklacht tegen de onderdrukking van vrouwen in de islamitische cultuur. In Submission 2 worden de hoofdrollen gespeeld door mannen, onder wie een homoseksueel. „Ik stel de positie van homo's in de islam ter discussie. In de film worden zij schepselen van Allah genoemd”, aldus Hirsi Ali donderdag in de Volkskrant.
Een team van regisseurs en acteur heeft zich al bij Hirsi Ali gemeld om aan de film mee te werken. Volgens Hirsi Ali hebben ze dat niet zozeer gedaan omdat ze het met haar boodschap eens zijn, maar omdat ze vinden dat een dergelijke film in Nederland moet kunnen worden gemaakt. „Daar heb ik grote bewondering voor.”
Wie de medewerkers aan de film zijn blijft geheim. Ze worden onherkenbaar in beeld gebracht en er komt geen titelrol. Submission 2 moet in de loop van 2006 uitkomen.
Ik vind het erger dat Hirsi Ali haar taak als volksvertegenwoordiger minder serieus neemt dan het promoten van haar hobby.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:20 schreef desiredbard het volgende:
Eigenlijk is het schandalig dat er geen titelrol kan zijn.
AMEN.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:01 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik vind het erger dat Hirsi Ali haar taak als volksvertegenwoordiger minder serieus neemt dan het promoten van haar hobby.
Nee, onze posts hebben elkaar niet gekruist. Het is meer dat jouw posts soms (in deze topic bijvoorbeeld) zo ongenuanceerd zijn dat het verschil tussen flamen en gewoon je mening geven vrijwel wegvalt. Zo lijkt het voor jou altijd nodig i.p.v. simpelweg de islam, moslim of Mohammed te zeggen, hier iets beledigends en/of minachtends van te maken. Ik snap niet waarom dat nodig is. Je wil toch gewoon kunnen discussiëren? Liefst ook met mensen die er anders over denken dan jij lijkt me zo. Daar gaat het meestal om in een discussie.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:31 schreef desiredbard het volgende:
Mijn opmerkingen zijn natuurlijk schokkend en beledigend voor de tere moslimzieltjes. het feit dat iedere paalzitte/ tapijtvreetster door meneer uit religieuze overtuiging verketterd wordt .... daar hebben we het niet over...
Dat is hun keuze. In hoeverre die gerechtvaardigd is, is voor mij nog enigszins de vraag. Uiteindelijk is het in Nederland slechts één keer voorgekomen dat er n.a.v. een film iemand is vermoord, en daarbij is het nog maar de vraag in hoeverre dat met de film te maken had. Er zijn meer mensen vermoord bij het pinnen om maar iets doms te noemen. Dat doen we ook nog gewoon.quote:Maar goed nog een poging doel van de discussie is dus het naar mijn mening schandalige feit dat acteurs/regiseurs etc hun naam niet bekend willen geven..... dat is het heden daagse vrije westerse Nederland
Dat heb je goed gezienquote:Op donderdag 17 november 2005 18:33 schreef desiredbard het volgende:
Hirsi Provoceert en roept geweld op???
Kortom wij moeten onze westerse mening maar voor ons houden om;
bekrompen agresief tuig vooral niet aan te zetten geweld toe te gaan passen
Dat is natuurlijk onzin. Als dat de heersende moraal zou zijn zou ons rechtssysteem er heel anders uitzien.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heb je goed gezien
En ze moet dan niet gaan huilen als ze wordt bedreigd dat heeft ze voor zichzelf veroorzaakt en ik laat geen een traan voor der
uhm je kan er op rekenen dat ze dat juist wel doet.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:14 schreef SCH het volgende:
Zou ze Yoesuf, de stichting die zich bezighoudt met homoseksualiteit en islam bij haar film hebben betrokken? Dat is voor mij wel echt een wezenlijke vraag. Die mensen zijn er al jaren serieus mee bezig en ik hoop niet dat ze hen in de wielen gaat rijden.
Hoezo kan ik daar op rekenen?quote:Op donderdag 17 november 2005 19:15 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
uhm je kan er op rekenen dat ze dat juist wel doet.
Dus het aansnijden van een thema wat erg gevoelig ligt binnen de moslimgemeenschap is per definitie provovatie en het oproepen van geweld? Volgens mij geef jij nu juist weer waar het probleem ligt bij een groot deel van de moslimgemeenschap in Nederland. Gelijk in de slachtofferrol kruipen en overgaan tot bedreigingen en daadwerkelijk fysiek geweld. We leven hier in Nederland en als je dat niet aanstaat dan schrijf je maar mooie stukjes naar de krant of je uit je ongenoegen op Fok of wat dan ook, maar wanneer dit omslaat in zielige dreigbrieven en fysiek geweld dan moet je toch serieus een enkeltje rifgebergte overwegen.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:31 schreef Meki het volgende:
Hirsi provoceert en roept alleen geweld op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |