abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 november 2005 @ 23:52:56 #151
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32413643
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:44 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Maja, ik vraag me af of we al zo erg mogen juichen. Als de movistar (ernstige favoriet) en PotC (ook grote favoriet) weer meedoen in de volgende Leg denk ik dat het allemaal er weer heel anders gaat uitzien...

En idd, ik geloof wel iets van onderlinge strijd ja .
PotC was te verwachten. Problemen met de kiel. AAB had dit al gehad en hebben 6 weken gedaan over reparatie. PotC lagen pas laat in het water. Ervaren bemanning, maar van hen verwacht ik dat ze pas later een bedreiging zouden kunnen vormen. Ze moeten groeien.
En ja, de Movistar. Vooralsnog dikke vette pech, maar het is de eerste keer van Bouwe als big bos. Het selectie criterium van Mike Sanderson was dat zijn bemanningsleden minimaal 1 keer rond de wereld hebben gezeild......onder zijn gezag. Daarom zoveel kiwi's aan boord.
Ik denk dat Ericsson een serieuze bedreiging gaat worden. Ze zijn een beetje de underdog.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_32413670
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:46 schreef Sandworm het volgende:
Ok, de doldrums blijken hun naam niet waar te maken dit jaar. Maar hoe gaat het verder? De windvoorspelling op de VS laten niet een heel gunstige koers zien t.o.v. de wind.

Ik ben benieuwd hoe de svhepen het doen met aan tot hoog aan de windse koersen. Wie is snel en wie heeft er nog een verrassing in huis? In ieder geval lijkt het erop alsof AAB1 3,5 punten pakt en AAB2 3 bij de fictieve boei Fernando de Noronha.
tjsa, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar... verwacht overigens dat de schepen na Fernandho nog een tijd zuidelijk blijven varen om onder (d.i. ten zuiden van) dat hoge drukgebied daar in de zuidelijke atlantic te komen. In dat geval zal er niet heel hoog aan de wind gevaren hoeven te worden.
  zaterdag 19 november 2005 @ 23:55:50 #153
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32413717
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:51 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

whaha, nee weer een dag weg geweest (alleen wat minder vroeg dan gister )
Iedere dag van Friesland naar Limburg? En nee, ben geen Fries. Heb er een paar jaar gestudeerd, dus versta het. Maar ik woon toch echt in het midden van het land. En wat doe je dan, als je ook de weekenden de hele dag op pad moet?
pi_32413736
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:52 schreef Sandworm het volgende:

[..]

PotC was te verwachten. Problemen met de kiel. AAB had dit al gehad en hebben 6 weken gedaan over reparatie. PotC lagen pas laat in het water. Ervaren bemanning, maar van hen verwacht ik dat ze pas later een bedreiging zouden kunnen vormen. Ze moeten groeien.
En ja, de Movistar. Vooralsnog dikke vette pech, maar het is de eerste keer van Bouwe als big bos. Het selectie criterium van Mike Sanderson was dat zijn bemanningsleden minimaal 1 keer rond de wereld hebben gezeild......onder zijn gezag. Daarom zoveel kiwi's aan boord.
Ik denk dat Ericsson een serieuze bedreiging gaat worden. Ze zijn een beetje de underdog.
De echte underdog is natuurlijk de Sunenergy .

Maar je zegt dat die problemen met de kiel te verwachten waren, dan moeten dus alle andere 5 boten ook nog problemen krijgen met de kiel? Lijkt me een beetje een doemscenario

En opzich, de bemanning van de AAB2 is toch ook nog niet zo lang samen of wel? Want die doen het toch aardig momenteel dacht ik zo ! (over een underdog gesproken...)
pi_32413765
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:46 schreef Sandworm het volgende:
Ok, de doldrums blijken hun naam niet waar te maken dit jaar. Maar hoe gaat het verder? De windvoorspelling op de VS laten niet een heel gunstige koers zien t.o.v. de wind.

[afbeelding]

Ik ben benieuwd hoe de svhepen het doen met aan tot hoog aan de windse koersen. Wie is snel en wie heeft er nog een verrassing in huis? In ieder geval lijkt het erop alsof AAB1 3,5 punten pakt en AAB2 3 bij de fictieve boei Fernando de Noronha.
Ja, dat wordt interessant. Eerst een stukje zuiderlijk, om dan op het punt waar de wind opeens van elke richting blijkt te komen richting de 'storm' ten westen van Cape Town. Betwijfel of ze daar ook echt in willen zitten...
pi_32413775
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:53 schreef lev_myskin het volgende:

[..]

tjsa, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar... verwacht overigens dat de schepen na Fernandho nog een tijd zuidelijk blijven varen om onder (d.i. ten zuiden van) dat hoge drukgebied daar in de zuidelijke atlantic te komen. In dat geval zal er niet heel hoog aan de wind gevaren hoeven te worden.
Die kans is idd aanwezig ja !

Heb je je btw speciaal aangemeldt op FOK! voor de VOR?
  zaterdag 19 november 2005 @ 23:58:18 #157
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32413785
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:53 schreef lev_myskin het volgende:

[..]

Maar daar kan wel de snelheid gepakt worden. Motto van de AAB is 40knots, daar is de hele campagne op gericht. Moeten ze toch een keer gaan waarmaken. Ik schat in dat ze dat tussen het scoring gate en Cape Town gaan waarmaken.
  zondag 20 november 2005 @ 00:01:02 #158
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32413875
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:56 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

De echte underdog is natuurlijk de Sunenergy .

Maar je zegt dat die problemen met de kiel te verwachten waren, dan moeten dus alle andere 5 boten ook nog problemen krijgen met de kiel? Lijkt me een beetje een doemscenario

En opzich, de bemanning van de AAB2 is toch ook nog niet zo lang samen of wel? Want die doen het toch aardig momenteel dacht ik zo ! (over een underdog gesproken...)
Nee. Movistar heeft veel gevaren, dus daar krijgen we geen problemen meer. Ericsson is ook goed geprepareerd. De pirates waren erg laat in het water en hebben nog geen ervarin met "hakken". Net als Sunergy. Ik denk dus dat we meet de Sunergy ook nog kielproblemen kunnen verwachten.....
pi_32413882
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:55 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Iedere dag van Friesland naar Limburg? En nee, ben geen Fries. Heb er een paar jaar gestudeerd, dus versta het. Maar ik woon toch echt in het midden van het land. En wat doe je dan, als je ook de weekenden de hele dag op pad moet?
Nee, gister was het van Groningen (woon zelf niet in friesland, wel geboren enzo, maar spreek het niet (versta het dus wel) naar Noordholland.

[ Bericht 18% gewijzigd door the_disheaver op 20-11-2005 00:54:46 ]
  zondag 20 november 2005 @ 00:03:06 #160
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32413925
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:01 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nee, gister was het van Groningen (woon zelf niet in friesland, wel geboren enzo, maar spreek het niet (versta het dus wel) naar Noordholland. Vandaag slechts naar Heerenveen. Ik was vandaag redelijk snel terug in groningen, maar moest direct erna werken...dus opnieuw de gehele dag weg...Politiek actief zijn was de reden van 2 daagjes weg zijn
Gaf ons wel de kans om tussenuitslagen te posten
pi_32413971
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:58 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Maar daar kan wel de snelheid gepakt worden. Motto van de AAB is 40knots, daar is de hele campagne op gericht. Moeten ze toch een keer gaan waarmaken. Ik schat in dat ze dat tussen het scoring gate en Cape Town gaan waarmaken.
Er zijn nog meer etappe's eh .
pi_32413985
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:03 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Gaf ons wel de kans om tussenuitslagen te posten
Behalve die van 5h
pi_32413990
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:01 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Nee. Movistar heeft veel gevaren, dus daar krijgen we geen problemen meer. Ericsson is ook goed geprepareerd. De pirates waren erg laat in het water en hebben nog geen ervarin met "hakken". Net als Sunergy. Ik denk dus dat we meet de Sunergy ook nog kielproblemen kunnen verwachten.....
Nou, de Movistar zit nu toch ook gelijk aardig in de shit . En de Sunenergy kan nog wel wat meer problemen gebruiken ja .
pi_32414064
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:06 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Nou, de Movistar zit nu toch ook gelijk aardig in de shit . En de Sunenergy kan nog wel wat meer problemen gebruiken ja .
Maar die problemen komen waarschijnlijk niet door productiefouten en dergelijke, maar doorr een aanvaring met iets...

Dus dat kan iedereen overkomen
pi_32414081
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:08 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar die problemen komen waarschijnlijk niet door productiefouten en dergelijke, maar doorr een aanvaring met iets...

Dus dat kan iedereen overkomen
Dat klopt idd... Zo aan de foto's te zien moet het haast ook wel een aanvaring met een container ofzo geweest zijn, lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat zomaar is afgebroken...
  zondag 20 november 2005 @ 00:12:23 #166
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32414180
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:06 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Tja, Movistar kwam een reuze tonijn tegen. Kan je weinig aan doen. Laten we wel zijn, als het de AAB1 was overkomen, was iedereen hier er goed ziek van. En de Sunergy, kom op, hebben het tot nu toe goed gedaan, maar hebben geen enkele ervaring met crew en boot. Dankzij Movistar en PotC gaan ze punten halen. Maar ik denk dat Movistar en PotC verstandig zijn geweest en hun tijd genomen hebben om het een en ander goed te repareren. De Sunergy komt zichzelf nog wel tegen, en ja, met kielproblemen....
pi_32414279
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:12 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Tja, Movistar kwam een reuze tonijn tegen. Kan je weinig aan doen. Laten we wel zijn, als het de AAB1 was overkomen, was iedereen hier er goed ziek van. En de Sunergy, kom op, hebben het tot nu toe goed gedaan, maar hebben geen enkele ervaring met crew en boot. Dankzij Movistar en PotC gaan ze punten halen. Maar ik denk dat Movistar en PotC verstandig zijn geweest en hun tijd genomen hebben om het een en ander goed te repareren. De Sunergy komt zichzelf nog wel tegen, en ja, met kielproblemen....
Dat zei ik daarnet ook al ja .

En idd, als dat bij de AAB1 zou gebeuren had ik er flink van gebaald ja... Ik denk dat de Sunergy eigenlijk gedoemd is om laatste te worden. Zeer slechte voorbereiding, geen ervaring (ik weet dat de crew er niets aan kan doen... maar toch, het zijn harde feiten) . Ik vind het idd ook erg verstandig van Movistar en PotC dat ze zijn uitgestapt ja, al vind ik het nog steeds wel vreemd dat de Movistar nog steeds niet officieel is uitgestapt...
pi_32414329
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:12 schreef Sandworm het volgende:

[..]

De Sunergy komt zichzelf nog wel tegen, en ja, met kielproblemen....
Je moet niet vergeten dat de Sunergy is ontworpen voor 500 kg meer lood aan de kiel...

En veertig knopen?!? Als ze dat een dagje weten vol te houden (al is het 'maar' gemiddeld dertig knopen), zeilen ze het altime 24 uur record uit de boeken (van de 120 ft catamaran Orange II)
  zondag 20 november 2005 @ 00:20:41 #169
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32414373
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:16 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Dat zei ik daarnet ook al ja .

En idd, als dat bij de AAB1 zou gebeuren had ik er flink van gebaald ja... Ik denk dat de Sunergy eigenlijk gedoemd is om laatste te worden. Zeer slechte voorbereiding, geen ervaring (ik weet dat de crew er niets aan kan doen... maar toch, het zijn harde feiten) . Ik vind het idd ook erg verstandig van Movistar en PotC dat ze zijn uitgestapt ja, al vind ik het nog steeds wel vreemd dat de Movistar nog steeds niet officieel is uitgestapt...
Ik type niet zo snel in het weekend...

En dat de Movistar nog niet officieel is uitgestapt, heeft te maken met regels. Ze hoeven zich nog niet officieel terug te trekken. Stel nu dat AAB1, AAB2, Ericsson en Brasil uitvallen. Sunergy is bezig met een Zonnebloem-cruise. Dus mocht dit morgen gebeuren, dan gooit Movistar overmorgen de trossen los en wordt eerste (PotC hebben zich formeel teruggetrokken). Politics man! En nee, natuurlijk gaat dit niet gebeuren
  zondag 20 november 2005 @ 00:23:21 #170
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32414439
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:18 schreef lev_myskin het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat de Sunergy is ontworpen voor 500 kg meer lood aan de kiel...

En veertig knopen?!? Als ze dat een dagje weten vol te houden (al is het 'maar' gemiddeld dertig knopen), zeilen ze het altime 24 uur record uit de boeken (van de 120 ft catamaran Orange II)
Let maar op, gaat gebeuren. De hele interne AAB campagne (ja bij de kantoorpikkies, ik ben er 1) is gericht op de 40 knots. Zelfs de interne mailing over de VOR heet zo. Ik denk dat er nog wel een recoordje aan gaat....
pi_32414466
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:20 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Ik type niet zo snel in het weekend...
Hoeft ook niet, vandaar de " "
quote:
En dat de Movistar nog niet officieel is uitgestapt, heeft te maken met regels. Ze hoeven zich nog niet officieel terug te trekken. Stel nu dat AAB1, AAB2, Ericsson en Brasil uitvallen. Sunergy is bezig met een
quote:
Zonnebloem-cruise.
!
quote:
Dus mocht dit morgen gebeuren, dan gooit Movistar overmorgen de trossen los en wordt eerste (PotC hebben zich formeel teruggetrokken). Politics man! En nee, natuurlijk gaat dit niet gebeuren
Tja, als je het zo bekijkt... Dan kun je overal wel rekening mee gaan houden, en dan kunnen ze het schema nu ook gelijk al gaan aanpassen .

Weet iemand dat trouwens, want de startdata voor de volgende Legs zijn al bekend, als (bijvoorbeeld) de Sunergy nu niet op tijd aankomt in Cape-Town, wordt er dan wel op de normale datum gestart of wordt er gewacht tot ze binnen zijn en wordt dan pas gestart?
  zondag 20 november 2005 @ 00:24:41 #172
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32414475
Zal maandag eens een nieuwsbriefje on-line zetten. Hebben jullie ook een idee wat ze allemaal doen. Enig idee waarom AAB met 2 boten vaart?
pi_32414477
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:23 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Let maar op, gaat gebeuren. De hele interne AAB campagne (ja bij de kantoorpikkies, ik ben er 1) is gericht op de 40 knots. Zelfs de interne mailing over de VOR heet zo. Ik denk dat er nog wel een recoordje aan gaat....
Zou wel echt asociaal vet zijn zeg ! !
pi_32414499
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:24 schreef Sandworm het volgende:
Zal maandag eens een nieuwsbriefje on-line zetten. Hebben jullie ook een idee wat ze allemaal doen. Enig idee waarom AAB met 2 boten vaart?
Nee maar dat zou ik wel heeeeel graag willen weten ja ! En zo te horen weet jij het wel !

En een nieuwsbriefje online zetten zou ik erg gaaf vinden ja !
  zondag 20 november 2005 @ 00:26:34 #175
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32414522
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:24 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, vandaar de " "
[..]

[..]

!
[..]

Tja, als je het zo bekijkt... Dan kun je overal wel rekening mee gaan houden, en dan kunnen ze het schema nu ook gelijk al gaan aanpassen .

Weet iemand dat trouwens, want de startdata voor de volgende Legs zijn al bekend, als (bijvoorbeeld) de Sunergy nu niet op tijd aankomt in Cape-Town, wordt er dan wel op de normale datum gestart of wordt er gewacht tot ze binnen zijn en wordt dan pas gestart?
Poeh, volgens mij is de vertrekdatum vast en als iemand dan dus niet op tijd binnen is, pech. Maar ja, wie ben ik? Ik weet het niet.
  zondag 20 november 2005 @ 00:26:56 #176
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32414538
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:26 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Poeh, volgens mij is de vertrekdatum vast en als iemand dan dus niet op tijd binnen is, pech. Maar ja, wie ben ik? Ik weet het niet.
pi_32414719
quote:
heeft ook weer te maken met regels. Twee boten hebben is voordelig, want dan heb je een sparringpartner (handig voor de beste trim van de beste zeilen). Dit zou de boten met een groot budget teveel het voordeel geven. Daarop heeft de organisatie de volgende ultieme regel bedacht, nl. dat je best een tweede boot als trainingsmaatje mag maken, maar dan moet deze ook deelnemen aan de race. Bijkomend voordeel is dat de vloot nu uit zeven ipv zes schepen bestaat.
  zondag 20 november 2005 @ 00:35:39 #178
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32414766
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:25 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Nee maar dat zou ik wel heeeeel graag willen weten ja ! En zo te horen weet jij het wel !

En een nieuwsbriefje online zetten zou ik erg gaaf vinden ja !
Shit, net dat artikel weg...... De voorschriften van de VOR schrijven voor dat als er twee boten ontwikkeld worden, ook twee boten moet varen. Dus heeft de AAB er als enige (ja ook vanwege de kosten) ervoor gekozen om volgens de nieuwe ontwerpvoorschriften een VOR-boot te bouwen (AAB1, witte boot). Met deze boot is gevaren en getest en is vervolgens een nieuwe boot gebouwd (AAB2, zwarte boot) Deze boot is veel beter en wordt dus AAB1 (black betty) genoemd en is voor de professionele crew). De oude boot, nu AAB2, wiite boot, wordt de boot van de High-potentinals. Vandaar.
Jezus, wat had me dat een hoop type werk gescheeld als ze dat artikel haddden laten staan...

PS. voor de liefhebbers: ga naar team.abnamro.com, selecteer ABNAMRO en er wordt een password gevraagd ( teamwork )
pi_32414844
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:24 schreef hermandeperman het volgende:

In principe staan de data vast, al is uit het verleden gebleken dat ook vaste data flexibel kunnen zijn. Als ik de historische verhaaltjes goed gelezen heb is het wel eens voorgekomen dat door zwaar weer op de eerste etappe een groot deel van de vloot problemen had met het materiaal en daardoor niet veilig uit Kaapstad (of waar dan ook de tweede etappe vandaan vertrok) kon vertrekken. Toen is de start wel een tijd uitgesteld. Maar ik denk dat ze niet op een deelnemer zullen wachten. In ogenschouw genomen de enorme organisatie die er heden ten dage achter dit zeiltochtje staat.
  zondag 20 november 2005 @ 00:38:50 #180
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32414854
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:35 schreef Sandworm het volgende:

[..]
teamwork )
Hoe verzin je het?
pi_32414855
quote:
MMm, als de nr 1. uitvalt stapt de crew in zijn geheel over op nr. 2 en mogen de jonkies naar huis?

Ze hadden toch eerst de nr. 2 als prototype gebouwd en daarna de nr. 1 als race-schuit en de regels schrijven toch voor:'Bouw je een VO70, dan zul ja varen ook'.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_32414870
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:35 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Shit, net dat artikel weg...... De voorschriften van de VOR schrijven voor dat als er twee boten ontwikkeld worden, ook twee boten moet varen. Dus heeft de AAB er als enige (ja ook vanwege de kosten) ervoor gekozen om volgens de nieuwe ontwerpvoorschriften een VOR-boot te bouwen (AAB1, witte boot). Met deze boot is gevaren en getest en is vervolgens een nieuwe boot gebouwd (AAB2, zwarte boot) Deze boot is veel beter en wordt dus AAB1 (black betty) genoemd en is voor de professionele crew). De oude boot, nu AAB2, wiite boot, wordt de boot van de High-potentinals. Vandaar.
Jezus, wat had me dat een hoop type werk gescheeld als ze dat artikel haddden laten staan...

PS. voor de liefhebbers: ga naar team.abnamro.com, selecteer ABNAMRO en er wordt een password gevraagd ( teamwork )
Bedankt voor de uitleg, maar de AAB1 is toch de zwarte en is voor de Professionals???

En bedankt voor dat password !

En waarom propt ABN eigenlijk zo fucking veel geld in de zeilsport??
pi_32414905
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:38 schreef lev_myskin het volgende:

[..]

In principe staan de data vast, al is uit het verleden gebleken dat ook vaste data flexibel kunnen zijn. Als ik de historische verhaaltjes goed gelezen heb is het wel eens voorgekomen dat door zwaar weer op de eerste etappe een groot deel van de vloot problemen had met het materiaal en daardoor niet veilig uit Kaapstad (of waar dan ook de tweede etappe vandaan vertrok) kon vertrekken. Toen is de start wel een tijd uitgesteld. Maar ik denk dat ze niet op een deelnemer zullen wachten. In ogenschouw genomen de enorme organisatie die er heden ten dage achter dit zeiltochtje staat.
Ah oke! Weer wat geleerd !
pi_32414915
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:38 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Hoe verzin je het?
Idd .
pi_32414997
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:39 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg, maar de AAB1 is toch de zwarte en is voor de Professionals???

Wilde gok... omdat zeilen zo mooi aansluit bij het karakter van De Bank?
dmv teamwork niet alleen de goed maar ook de slechte tijden als beste doorstaan
Overstag gaan (of bakzeil halen) wanneer dat nodig is
Niet tussen wal en schip belanden

en zo zijn er nog ettelijke pakkende one-liners te verzinnen, maar niet door mij
  zondag 20 november 2005 @ 00:45:16 #186
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32415031
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:39 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ja, AAB2 (als eerste gebouwd) was de wiite. Met de ervaring is de 2e gebouwd (zwart en nu AAB1)

Simpel. Kosten 50 Mio. De verwachting is dat qua media exposure, televisie rechten en alles daarom heen (ik ga naar Rotterdam!) dat de verwachte opbrengsten 150 mio ziullen zijn. ff onder ons: geef mij een euro en ik geef je er drie voor terug. Boeven!

AAB koppelt dit ook aan een interne campage. Zo hebben we laatst AAB dag gehad. 100.000 mensen in het zelfde shirt (happy AAB-day!) overal te werled. Tja, wat is mooier om een interne campagne te combineren met media exposure?
  zondag 20 november 2005 @ 00:47:45 #187
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32415092
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:44 schreef lev_myskin het volgende:

[..]

Wilde gok... omdat zeilen zo mooi aansluit bij het karakter van De Bank?
dmv teamwork niet alleen de goed maar ook de slechte tijden als beste doorstaan
Overstag gaan (of bakzeil halen) wanneer dat nodig is
Niet tussen wal en schip belanden

en zo zijn er nog ettelijke pakkende one-liners te verzinnen, maar niet door mij
Voor de wind gaan? (ik verzin de jaarcijfers......)
  zondag 20 november 2005 @ 00:50:34 #188
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32415162
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:47 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Voor de wind gaan? (ik verzin de jaarcijfers......)
Dat was natuurlijk een grapje.. .. Ik houd diegenen die de jaarcijfers verzinnen in de gaten, ik houd dus een oogje in het zeil
pi_32415172
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:45 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Ja, AAB2 (als eerste gebouwd) was de wiite. Met de ervaring is de 2e gebouwd (zwart en nu AAB1)

Simpel. Kosten 50 Mio. De verwachting is dat qua media exposure, televisie rechten en alles daarom heen (ik ga naar Rotterdam!) dat de verwachte opbrengsten 150 mio ziullen zijn. ff onder ons: geef mij een euro en ik geef je er drie voor terug. Boeven!

AAB koppelt dit ook aan een interne campage. Zo hebben we laatst AAB dag gehad. 100.000 mensen in het zelfde shirt (happy AAB-day!) overal te werled. Tja, wat is mooier om een interne campagne te combineren met media exposure?
Krijgt ABN pieken dan wanneer ze op TV komen met hun boot?

Dan kan ik het me idd wel voorstellen dat ze er zo flink in stappen ja !
pi_32415196
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:50 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk een grapje.. .. Ik houd diegenen die de jaarcijfers verzinnen in de gaten, ik houd dus een oogje in het zeil
Ik wilde net zeggen "verzin" de jaarcijfers !
  zondag 20 november 2005 @ 00:53:48 #191
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32415264
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:51 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Krijgt ABN pieken dan wanneer ze op TV komen met hun boot?

Dan kan ik het me idd wel voorstellen dat ze er zo flink in stappen ja !
Yep, waarom denk je dat NOS zoveel uitzendt? Niet alleen omdat ze geen voetbal meer hebben. Let maar eens op de hoeveelheid AAB reclame voor en na het item....
pi_32415305
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:53 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Yep, waarom denk je dat NOS zoveel uitzendt? Niet alleen omdat ze geen voetbal meer hebben. Let maar eens op de hoeveelheid AAB reclame voor en na het item....
Viel me op dat er sowieso veel reclame wordt gemaakt voor de ABN-boten ja op de publieke zenders !

En nu valt het allemaal ineens weer op zijn plek !
  zondag 20 november 2005 @ 01:13:01 #193
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32415733
Mmmhh, teamwork, woonachtig in Utrecht en boot in Den Oever, jaarcijfers verzinnen... Hoop dat ik er nog in mag maandag. Maar ok baas, vanwege de media exposure hoop ik dat u een hand over het hart kan strijken....

Uit eigen archief......

(Veerhaven, Rooterdam)
pi_32415747
ze gaan wel mooi zo met zijn 2en die ABN boten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32415814
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:13 schreef Sandworm het volgende:
Mmmhh, teamwork, woonachtig in Utrecht en boot in Den Oever, jaarcijfers verzinnen... Hoop dat ik er nog in mag maandag. Maar ok baas, vanwege de media exposure hoop ik dat u een hand over het hart kan strijken....

[afbeelding]

Uit eigen archief......

[afbeelding]
(Veerhaven, Rooterdam)
Komt vast goed, je baas heeft vast wel wat beters te doen !

En heb je nog meer foto's van toen in R'dam?
  zondag 20 november 2005 @ 01:17:08 #196
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32415846
Ze is breed...

zondag 20 november 2005 @ 01:19:26 #197
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32415903
pi_32415927
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:17 schreef Sandworm het volgende:
Ze is breed...

[afbeelding]
Ja de AAB boten zijn ERG breed ja....

Komt ten goede van de stabiliteit, ze liggen dan met hetzelfde gewicht minder diep dan de anderen maar zijn dan theoretisch minder snel...
pi_32415938
mooie plaatjes
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 20 november 2005 @ 01:21:10 #200
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32415952
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: