quote:
Klopt inderdaad. Is ook een zeer goed idee - tis zelfs in de praktijk op grote zaal te zien.
Het punt is wel dat de Nederlanders het geld dat ze hebben ook best wel goed besteden. Relatief gezien.
Het probleem is dat dat zo nu en dan weer wat minder gebeurd, omdat het mensenwerk blijft. De beste manier (rechts of links, liberaal of conservatief, markt of kolchozen) is sowieso niet te geven. Dat mensen er nog steeds van overtuigd zijn dat dé theorie wel bestaat, dan kennen ze de praktijk nog niet.
Wat geld betreft: Kijk naar de VN - daar wordt geen geld in gepompt, dus 0 resultaat (0,1 dan). Kijk naar de VS (overheid) - daar wordt geen geld in gepompt, dus 0 resultaat.
Stop je er wel geld in, dan is er iig kans dát er wat gebeurd. Zorg je dat er mensen met dat geld bezig gaan die die verantwoordelijkheid aankunnen, dan is de kans dat het goed gebeurd behoorlijk groeiende. Kijk naar NL - wat je er ook van zegt, er zijn veel goede resultaten (en ook minder goede). Kijk naar DK - die hebben ook resultaten met hun geld. Kijk naar Koeweit - zoveel geld, maar voor de kleine bevolking is daar een enorm scheve verdeling, terwijl met een kleine verschuiving in het geld de rest van bevolking iig in acceptabele omstandigheden zou kunnen leven.
quote:
je moet wat overhebben voor de solidariteit in dit land
![]()
Solidariteit is op zich niks mis mee. Tis vaak wel een probleem hoe je het uitvoert.
offtopic vraagje: Wat wil je met je avator? allemaal kleurtjes op een kaart van noord-amerika
![]()
Ik kom er niet uit. Ik heb nu ook niet echt een avator van "jo he, wat stoer", maar tis vooral gemaakt zodat ik mn posts snel terug kan vinden.