abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32384744
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:56 schreef tudoros het volgende:

[..]

aha, sjon swachten... die heeft een keer 2 fietsestallingen gebouwd in Helmond en dat was het. Daar heeft ie het altijd over, ook met colleges.. Een mislukte architect, zoals alle architecten op TU. Bosman heeft dan nog wel enige status buiten Eindhoven, maar das een uitzondering.
maar bosman kan dan weer totaal niet lesgeven
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32397047
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar bosman kan dan weer totaal niet lesgeven
Daar zijn de meningen ook weer over verdeeld. Je moet wel wat zweverig ingesteld zijn om zijn colleges leuk te vinden. Of kan hij nog minder orde houden dan vorig jaar?
pi_32422192
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:15 schreef tudoros het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen ook weer over verdeeld. Je moet wel wat zweverig ingesteld zijn om zijn colleges leuk te vinden. Of kan hij nog minder orde houden dan vorig jaar?
ne hij kan niet praten en dan val je binnen 10 min in slaap heel lastig
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32445718
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ne hij kan niet praten en dan val je binnen 10 min in slaap heel lastig
bij welk college niet..
  zaterdag 26 november 2005 @ 01:01:54 #55
99433 Tup
Tupperwaar
pi_32585616
Het meest kwalijke van deze plannen is dat het allemaal beleidsarm moet worden ingevoerd (idem voor vernieuwde onderbouw). Lees: het mag geen geld kosten. Wél wordt meer samenhang in de vakken en programma's geeist.
Wasserwunderland
pi_32635396
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 01:01 schreef Tup het volgende:
Het meest kwalijke van deze plannen is dat het allemaal beleidsarm moet worden ingevoerd (idem voor vernieuwde onderbouw). Lees: het mag geen geld kosten. Wél wordt meer samenhang in de vakken en programma's geeist.
meer geld = meer belasting = betere zorg en beter onderwijs.
Nu betalen we als Nederlanders best wel veel en is de kwaliteit van het onderwijs en de zorg best hoog, maar de laatste jaren is wel een minder sterke vooruitgang te merken. Er zijn zelfs steeds meer landen die ons voorbijgaan. Kvind dat we daar best wat aan mogen doen.

Waar ik me nog het meeste aan erger is dat simpele dingen als wachtlijsten ed die zo gemakkelijk op te lossen zijn nog steeds een probleem zijn hier.
pi_32636994
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:12 schreef tudoros het volgende:

[..]

meer belasting = betere zorg en beter onderwijs.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 28 november 2005 @ 13:11:41 #58
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32643012
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:12 schreef tudoros het volgende:

[..]

meer geld = meer belasting = betere zorg en beter onderwijs.
Nu betalen we als Nederlanders best wel veel en is de kwaliteit van het onderwijs en de zorg best hoog, maar de laatste jaren is wel een minder sterke vooruitgang te merken. Er zijn zelfs steeds meer landen die ons voorbijgaan. Kvind dat we daar best wat aan mogen doen.
je zou enes wat van je eigen dogmas in twijfel kunnen trekken
(1) zero sum (2) more money good, less money bad (waardleoze OP moet ik zeggen maar het idee is wel goed)
quote:
Waar ik me nog het meeste aan erger is dat simpele dingen als wachtlijsten ed die zo gemakkelijk op te lossen zijn nog steeds een probleem zijn hier.
je moet wat overhebben voor de solidariteit in dit land
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32644268
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

Laten we het nu even niet over meer bureaucratie en meer foute, verkeerde uitvoering en meer zakkenvullen hebben... Relatief gezien betaalt de Nederland veel belasting en daar krijgen ze relatief gezien ook veel voor terug.
pi_32644697
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:11 schreef McCarthy het volgende:

[..]

je zou enes wat van je eigen dogmas in twijfel kunnen trekken
(1) zero sum (2) more money good, less money bad (waardleoze OP moet ik zeggen maar het idee is wel goed)
[..]
Klopt inderdaad. Is ook een zeer goed idee - tis zelfs in de praktijk op grote zaal te zien.

Het punt is wel dat de Nederlanders het geld dat ze hebben ook best wel goed besteden. Relatief gezien.
Het probleem is dat dat zo nu en dan weer wat minder gebeurd, omdat het mensenwerk blijft. De beste manier (rechts of links, liberaal of conservatief, markt of kolchozen) is sowieso niet te geven. Dat mensen er nog steeds van overtuigd zijn dat dé theorie wel bestaat, dan kennen ze de praktijk nog niet.

Wat geld betreft: Kijk naar de VN - daar wordt geen geld in gepompt, dus 0 resultaat (0,1 dan). Kijk naar de VS (overheid) - daar wordt geen geld in gepompt, dus 0 resultaat.
Stop je er wel geld in, dan is er iig kans dát er wat gebeurd. Zorg je dat er mensen met dat geld bezig gaan die die verantwoordelijkheid aankunnen, dan is de kans dat het goed gebeurd behoorlijk groeiende. Kijk naar NL - wat je er ook van zegt, er zijn veel goede resultaten (en ook minder goede). Kijk naar DK - die hebben ook resultaten met hun geld. Kijk naar Koeweit - zoveel geld, maar voor de kleine bevolking is daar een enorm scheve verdeling, terwijl met een kleine verschuiving in het geld de rest van bevolking iig in acceptabele omstandigheden zou kunnen leven.
quote:
je moet wat overhebben voor de solidariteit in dit land
Solidariteit is op zich niks mis mee. Tis vaak wel een probleem hoe je het uitvoert.

offtopic vraagje: Wat wil je met je avator? allemaal kleurtjes op een kaart van noord-amerika Ik kom er niet uit. Ik heb nu ook niet echt een avator van "jo he, wat stoer", maar tis vooral gemaakt zodat ik mn posts snel terug kan vinden.
pi_32653958
Die aanpassingen maken het nog erger, op de verbetering van de constructie na.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')