Dat is ie natuurlijk ook. Maar uit sommige reacties blijkt wel dat er een soort algemene mening lijkt te zijn (vooral van mannen) dat de beweegredenen voor het zich ontwikkelen en carriere maken voor vrouwen minder evident zijn dan bij mannen.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik vind die OP van PBerends anders ook belachelijk hoor, dat jij dat anders ziet komt denk ik door....(zie vorige post)
Jij hebt zeker nooit het- ik ben student en ga stappen- leven meegemaakt....quote:Op donderdag 17 november 2005 12:57 schreef .Tarzan. het volgende:
Ik begrijp TS voor geen meter. Je moet 4 jaar de nerd uithangen voordat je een diploma hebt. Als het echt alleen om de vrouwen gaat zijn er andere manieren.
Laat me raden? Een hoogopgeleide man?quote:Op donderdag 17 november 2005 12:25 schreef blieblie het volgende:
[..]
Vandaar dat half fok op je geilt.
of is dat ook alweer voorbij![]()
Dat begrijp ik, maar studeren neemt ook aardig wat tijd in beslag. Tijd die je niet kunt gebruiken om te stappen.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:59 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nooit het- ik ben student en ga stappen- leven meegemaakt....![]()
Volgens mij zijn er zat topics geweest met oudbollige vrouwbeelden waarin de TS net zo hard werd uitgelachen.quote:
Dat moet je ook gescheiden houden... Overdag studeren en 's avonds-'s nachts stappen. Hoewel de gevolgen van het stappen nog wel eens invloed wil hebben op het studeren de volgende dag...quote:Op donderdag 17 november 2005 13:02 schreef .Tarzan. het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar studeren neemt ook aardig wat tijd in beslag. Tijd die je niet kunt gebruiken om te stappen.![]()
Jup en die geldt ook voor vrouwen. Slotjequote:Op donderdag 17 november 2005 13:10 schreef Killaht het volgende:
Zie Piramide van Maslov..
Hangt er vanaf hoor, ik hield naast mijn studie en werken nog genoeg tijd over voor een jaartje bestuur en een barteam bij de studentenvereniging...quote:Op donderdag 17 november 2005 13:02 schreef .Tarzan. het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar studeren neemt ook aardig wat tijd in beslag. Tijd die je niet kunt gebruiken om te stappen.![]()
Kom op Sigismund, leg ons ff uit hoe deze tegenstellingen tussen M en V verklaard kunnen worden a.d.h.v. het es, en het uber Ich...quote:Op donderdag 17 november 2005 13:13 schreef freud het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoor, ik hield naast mijn studie en werken nog genoeg tijd over voor een jaartje bestuur en een barteam bij de studentenvereniging...
Het is aan jou om te beslissen wat je liever als antwoord hoortquote:Op donderdag 17 november 2005 13:00 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Laat me raden? Een hoogopgeleide man?.
Ik heb mijn antwoord al hoor, maak je maar geen zorgenquote:Op donderdag 17 november 2005 13:19 schreef blieblie het volgende:
[..]
Het is aan jou om te beslissen wat je liever als antwoord hoort.
dank uquote:Op donderdag 17 november 2005 12:32 schreef Copycat het volgende:
Wat willen hoog opgeleide vrouwen?
Het topic waar dit topic op gebaseerd is, ter verduidelijking.
Jij ziet het misschien als een flauwe grap, ik voel me gediscrimineerd. Ik kan er werkelijk van uit mijn vel springen als blijkt dat alles waar Joke Smit en dergelijke zo hard voor gestreden hebben voor niks was??!quote:Op donderdag 17 november 2005 12:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
als ik dat topic nu ff snel lees dan zie ik alleen maar flauwe grappen. ik zou me daar niet al te druk om maken als vrouw.
AHAquote:Op donderdag 17 november 2005 12:32 schreef Copycat het volgende:
Wat willen hoog opgeleide vrouwen?
Het topic waar dit topic op gebaseerd is, ter verduidelijking.
Vooroordelen zijn een bitch, echt waar, maar ze bestaan. Sterker nog jij hebt ze zelf gegarandeerd ook. Misschien durf je ze niet uit te spreken maar iedereen heeft vooroordelen. Vooroordelen zijn niks anders dan verwachtingen over gedraginen danwel eigenschappen van personen, gebaseerd op al dan niet terecht/correct herkende patronen uit de ervaringen in iemand's verleden.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:10 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Jij ziet het misschien als een flauwe grap, ik voel me gediscrimineerd. Ik kan er werkelijk van uit mijn vel springen als blijkt dat alles waar Joke Smit en dergelijke zo hard voor gestreden hebben voor niks was??!
Vrouwen zijn volledig gelijkwaardig aan mannen. Of zal ik voor de grap zeggen: mannen zijn volledig gelijkwaardig aan vrouwen? Klinkt ineens heel anders he? En dat is precies waar het mij omgaat. Dat anno 2005 vrouwen nog steeds niet gezien worden als volwaardige collega/gesprekspartner/carrieremaker/vul maar in. Het enige wat ze moeten is in de keuken staan en kinderen opvoedenwalgelijk!
Waar ik een beetje ziek van word is dat als je dat als vrouw zegt je meteen een dolle mina/feminist bent... Als een groepje vrouwen zich serieus zou gaan afvragen waarom mannen in godesnaam een hoge opleiding zouden nastreven omdat reproductief succes toch niet afhangt van opleidings niveau, zouden er ook mannen zijn die zich beledigd voelen in hun recht om dingen te doen omdat ze het gewoon willen en leuk vinden... Dat heeft niets te maken met man of vrouw zijn.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:10 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Vrouwen zijn volledig gelijkwaardig aan mannen. Of zal ik voor de grap zeggen: mannen zijn volledig gelijkwaardig aan vrouwen? Klinkt ineens heel anders he?
Mwah maatschappelijk en daarmee reproduktief succes zijn toch vooral voor mannen weldegelijk van financiele onafhankelijkheid en macht en daarmee opleiding afhankelijk.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:52 schreef Xortes het volgende:
[..]
Waar ik een beetje ziek van word is dat als je dat als vrouw zegt je meteen een dolle mina/feminist bent... Als een groepje vrouwen zich serieus zou gaan afvragen waarom mannen in godesnaam een hoge opleiding zouden nastreven omdat reproductief succes toch niet afhangt van opleidings niveau, zouden er ook mannen zijn die zich beledigd voelen in hun recht om dingen te doen omdat ze het gewoon willen en leuk vinden... Dat heeft niets te maken met man of vrouw zijn.
En dan een opmerking dat vrouwen het in veel landen slechter hebben dan hier, die heeft al helemaal niets te maken met jezelf verdedigen als iemand zegt dat je opleiding zinloos is omdat je nou eenmaal in biologische definitie gemaakt bent om kinderen te krijgen... Het staat buiten kijf dat die arme vrouwen met minder rechten dan vrouwen hier beter verdienen, dat heeft niets te maken met het feit dat vrouwen zich beledigt kunnen voelen als mannen hier de zoveelste aanrecht opmerking makenIkzelf kan er flink om lachen over het algemeen, maar begin niet met 'feminist' te smijten als er iemand tegen je in gaat, tsk!
Euh, je beseft dat je je met deze post nu in de categorie niet hoog opgeleide mensen schaart, right? Anyway, ik vind ook zeker het erg belangrijk dat je een beetje op niveau met elkaar kan praten. Een vriendin die alleen ja\, nee en amen zegt verveelt ook snel hoor!quote:Op donderdag 17 november 2005 14:44 schreef Musketeer het volgende:
[...]
On a sidenote, mannen willen vooral drie dingen in een relatie
1. geen gezeik
2. sex
3. fun
denk niet dat hoogopgeleide mannen daarin wezenlijk anders zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |