Waarom zou je niet gewoon luisteren? Die paar namen onthouden kan toch verder niet zo'n probleem zijn?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als man moet je daarvoor een systeem ontwikkelen, je moet leren om selectief te luisteren en vooral (dit is HEEL belangrijk) nooit de indruk wekken niet te luisteren.
Een soort van mentale kaartenbak, zeg maar
Syl gaat er denk ik van uit dat het iemand is waar al eens eerder over gesproken is... Als ik zelf over anderen praat, en ik weet dat iemand nog niet bekend is, maak ik in ieder geval duidelijk wat mijn relatie tot die persoon is..quote:Op donderdag 17 november 2005 14:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Is het dan mijn mannelijke onwetendheid die niet begrijpt waarom ze in dat geval niet even geintroduceerd worden
Ik ben dan ook single, dus ik hoef het nog niet te vergeten.quote:
Nee, die namen doen er over het algemeen niet zo toe. Als ze alleen de naam noemt is de naam niet belangrijk, is de hele persoon zelfs onbelangrijk, maar dan is het gewoon omdat de naam een korter woord is dan 'iemand van mijn werk', 'iemand van mijn sportschool', 'een vriendin van mijn nichtje', of blablabla.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:
Toch even over die namen.. als een vrouw zoiets zegt, is dat dan gewoon een manier van spreken? Dus zonder dat ze zelf die namen echt belangrijk vind?
ik ging er zelf altijd van uit dat ze ze niet zonder reden noemde, omdat mannen dat ook niet zouden doen. Maar misschien zit ik daar dus toch naast
Nee, want dan zou ik ook last hebben van mannelijke onwetendheid en dat lijkt me nietquote:Op donderdag 17 november 2005 14:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Is het dan mijn mannelijke onwetendheid die niet begrijpt waarom ze in dat geval niet even geintroduceerd worden
Damn. Zo zit dat dus. Volgens mij heb ik de aangewezen persoon gevonden om een concrete gebruiksaanwijzing voor de vrouw te schrijven. Ik zou zeggen, doe je best, en kwak hem in dat vrouwentopic.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:52 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Nee, die namen doen er over het algemeen niet zo toe. Als ze alleen de naam noemt is de naam niet belangrijk, is de hele persoon zelfs onbelangrijk, maar dan is het gewoon omdat de naam een korter woord is dan 'iemand van mijn werk', 'iemand van mijn sportschool', 'een vriendin van mijn nichtje', of blablabla.
Als de naam er wél toe doet, gaat ze uit zichzelf wel uitleggen wie dat is, want dan wil ze dat je weet wie dat is. Als het een belangrijk persoon is voor haar, dan weet je óf al wie het is, óf ze zal je wel een keertje uitleggen wie dat is en haar/hem aan je voorstellen op een feestje of een etentje of in de stad, of whatever.
dat is dus niet zo, vandaar ook de opmerking in de OP.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:52 schreef sterre1981 het volgende:
Als de naam er wél toe doet, gaat ze uit zichzelf wel uitleggen wie dat is, want dan wil ze dat je weet wie dat is. Als het een belangrijk persoon is voor haar, dan weet je óf al wie het is, óf ze zal je wel een keertje uitleggen wie dat is en haar/hem aan je voorstellen op een feestje of een etentje of in de stad, of whatever.
Ja hallo, je hebt het over mannen hierquote:Op donderdag 17 november 2005 14:50 schreef Alicey het volgende:
Waarom zou je niet gewoon luisteren? Die paar namen onthouden kan toch verder niet zo'n probleem zijn?
Luisteren is ook zo'n mooi werkwoord wat door mannen en vrouwen compleet anders wordt geinterpreteerd. Mannen luisteren begrijpend (want je moet het probleem snappen voordat je met een oplossing kan komen) en vrouwen luisteren begripsvol (de prater de indruk geven dat er naar hij/zij geluisterd wordt).quote:Op donderdag 17 november 2005 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
Luisteren is niet ons sterkste punt dus moet je als man in een relatie (als je die relatie wilt voortzetten tenminste) selectief leren omgaan met je luistermomenten. Mag uiteraard ook niet te lang duren, maar dat spreekt voor zich![]()
Vrouwen zoeken geen oplossing, is dan het standaardantwoordquote:Op donderdag 17 november 2005 15:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Luisteren is ook zo'n mooi werkwoord wat door mannen en vrouwen compleet anders wordt geinterpreteerd. Mannen luisteren begrijpend (want je moet het probleem snappen voordat je met een oplossing kan komen) en vrouwen luisteren begripsvol (de prater de indruk geven dat er naar hij/zij geluisterd wordt).
Hier kan ik me eigenlijk totaal niet in vinden.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Luisteren is ook zo'n mooi werkwoord wat door mannen en vrouwen compleet anders wordt geinterpreteerd. Mannen luisteren begrijpend (want je moet het probleem snappen voordat je met een oplossing kan komen) en vrouwen luisteren begripsvol (de prater de indruk geven dat er naar hij/zij geluisterd wordt).
Nu doe je het voorkomen of het een probleem is dat mannen en vrouwen verschillen in hun manier van denken. Volgens mij is dat nu juist een pluspunt.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:18 schreef Alicey het volgende:
Hier kan ik me eigenlijk totaal niet in vinden.
Hoewel, bij nader inzien.. Het gaat andersom denk ik wel op.. Als mannen iets naar voren brengen, zoeken ze een oplossing. Als vrouwen iets naar voren brengen, zoeken ze begrip en herkenning...
Hmm..
Nee hoor, dat doe ik niet.. Ik vraag me alleen af of de bron niet eigenlijk andersom is.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu doe je het voorkomen of het een probleem is dat mannen en vrouwen verschillen in hun manier van denken. Volgens mij is dat nu juist een pluspunt.
Getuige deze reactie bij jou dus in ieder geval niet.quote:Ik praat vaak liever met vrouwen juist omdat zij zaken anders zien als mannen.
Maar volgens jou kleuren die verwachtingen hun eigen bedoelingen niet? Dat lijkt me namelijk nog veel onwaarschijnlijker.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:18 schreef Alicey het volgende:
Hoewel, bij nader inzien.. Het gaat andersom denk ik wel op.. Als mannen iets naar voren brengen, zoeken ze een oplossing. Als vrouwen iets naar voren brengen, zoeken ze begrip en herkenning...
Misschien ook nog wel.. Het is gewoon een circel waar je niet uit komt.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar volgens jou kleuren die verwachtingen hun eigen bedoelingen niet? Dat lijkt me namelijk nog veel onwaarschijnlijker.
Luister nou even goed. Die namen doen er niet toe, anders zou ze ze uitleggen. Dus de namen moet je gewoon door piepjes vervangen als ze ze niet uit zichzelf aan een persoonlijkheid koppelt.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
dat is dus niet zo, vandaar ook de opmerking in de OP.
En ook het soort vrouw dat vooral aan seks doet vanwege haar vriend en verder niet echt het initiatief neemtquote:Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Toch ga je hier wel uit van een bepaald type vrouw, nl. een vrouw die:
-van kleine attenties/kadoos houdt en dit ook verwacht
-idem dito met bloemen
-altijd maar wil praaaaaaten over gevoeoeoeoelens
-nooit direct zegt wat ze wil/voelt maar verwacht dat man dit ruikt
-niet zelf kan of liever gezegd wil klussen en wil dat de man 'alles maakt'
-altijd de relatie aan het evalueren is
Ik kan mezelf eigenlijk niet vinden in jouw punten, omdat ik mezelf niet in dat vrouwtype herken.
Mannen zij nooit "niet lekker".quote:Op donderdag 17 november 2005 01:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben ook nu niet zo kapot van de generalisatie, maar ik ken inderdaad wel veel mannen die echt heeeeeeeeel erg ziek en zielig zijn als ze niet lekker zijn
quote:Op donderdag 17 november 2005 11:09 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Een kleine toevoeging aan dit topic, regels voor vrouwen met betrekking tot hun mannen:
[..]
Ik heb medelijden met je, met allemaal van die mutsen in je omgeving.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:29 schreef Georges het volgende:
[..]
![]()
Erg herkenbaar, de meeste dingen.
Daarom ben ik ook zeer selectief.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:39 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met je, met allemaal van die mutsen in je omgeving.![]()
Ben jij nu een vent?.. :pquote:Op donderdag 17 november 2005 00:42 schreef JAM het volgende:
1. De vrouw verlaat 's ochtends als eerste het bed om espresso te maken.
2. Voor de rest zoekt ze het maar uit.
Zo sprak de vrijgezel.
[afbeelding]....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |