Klinkt als een onzeker geval die ex van je.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:53 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Goh... Nou, ik zal het onthouden...
Kreeg van mn ex altijd te horen dat hij bang was, dat ik andere mannen dan ook zomaar ging bespringen als ik zin had... Kon hem dan ook niet meer duidelijk maken dat ik dat écht alleen maar bij hem deed. Maar misschien was híj dan toch wel de idioot...![]()
* sterre1981 vind dat zelf namelijk wel heel leuk... Eerst stukje tijgeren en dan vanachter de bank tevoorschijn springen: kill and attack! *gniffel*
In Californie lopen mannen in de meest walgelijke gebatikte hawaii-shirts.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:55 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Vandaar het staren... Er zijn echt mannen die dat weer dragen om een voor mij totaal onbekende reden. Welke modemagazines lezen jullie, waar jullie dat soort hippe retro-blousjes uit halen?
Ook in Nederland, hoor, ik heb er 3 in de kast hangenquote:Op donderdag 17 november 2005 13:56 schreef KonnieKipke het volgende:
In Californie lopen mannen in de meest walgelijke gebatikte hawaii-shirts.
Ik verdenk de vriendinnen van de desbetreffende mannen ervan dat ze dat blousje gewoon bovenop de stapel hebben gelegd om te testen of de mannen in kwestie wel opletten wat ze aandoen 's ochtends vroeg. Modemagazines lezen lijkt me al een stuk onwaarschijnlijker voor de gemiddelde man.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:55 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Welke modemagazines lezen jullie, waar jullie dat soort hippe retro-blousjes uit halen?
Tenzij je (homo)-metroman bent.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Modemagazines lezen lijkt me al een stuk onwaarschijnlijker voor de gemiddelde man.
Afknapper nummer 1.quote:7) Als je iets vertelt over personen die hij niet of nauwelijks kent dan moet je die eerst even introduceren. "Sonja zei vanmiddag nog tegen Mirjam dat ze het ook een goed idee vindt.". Oja? Wie is Sonja dan? En wie is Mirjam?
Echt waar? Maar weet je wat het is? Vaak gaat het er slechts om dat twee mensen dat tegen elkaar zeiden. En niet zozeer wíe dat dan precies gezegd hebben. En als je in plaats van namen te gebruiken zegt: 'Zei de ene collega tegen de andere collega..', denkt hij meteen dat het een mop is.quote:
De bloemen uit de OP zijn highly overrated, wat mij betreftquote:Op donderdag 17 november 2005 14:20 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Echt waar? Maar weet je wat het is? Vaak gaat het er slechts om dat twee mensen dat tegen elkaar zeiden. En niet zozeer wíe dat dan precies gezegd hebben. En als je in plaats van namen te gebruiken zegt: 'Zei de ene collega tegen de andere collega..', denkt hij meteen dat het een mop is.![]()
Maar serieus, daarnaast is het ook nog zo, dat wanneer je hem dan verteld wie dat zijn, hij dat de keer erop gewoon weer vergeten is. Dus zoveel waarde hechten jullie er dan imo niet aan. Een beetje hetzelfde als met de bloemen in de OP.
Je slaat de spijker op z'n kop. Als het om iets belangrijks/interessants gaat dan is het idee zelf belangrijker dan wie het precies vertelde. En als het iets matig belangrijks of gewoon grappig is onthouden we het sowieso waarschijnlijk niet en dan zijn die namen in eerste instantie al overbodig. Het is niet dat het ons niet interesseert: misschien volgt best een grappige gebeurtenis of leuke anecdote. Maar om dat nu met naam en toenaam te onthouden, nou nee. In dat kader vallen het vergeten van die namen onder het wegfilteren van irrelevante informatie.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:20 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Echt waar? Maar weet je wat het is? Vaak gaat het er slechts om dat twee mensen dat tegen elkaar zeiden. En niet zozeer wíe dat dan precies gezegd hebben. En als je in plaats van namen te gebruiken zegt: 'Zei de ene collega tegen de andere collega..', denkt hij meteen dat het een mop is.![]()
Maar serieus, daarnaast is het ook nog zo, dat wanneer je hem dan verteld wie dat zijn, hij dat de keer erop gewoon weer vergeten is. Dus zoveel waarde hechten jullie er dan imo niet aan. Een beetje hetzelfde als met de bloemen in de OP.
Dat het minder opvalt als je een bloemetje meeneemt uit schuldbesef omdat je bent vreemdgegaan.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:23 schreef miss_sly het volgende:
ik ken wel mannen die iedere week standaard een bloemetje meenemen, en wat is daar dan de waarde van?
ja, dat dan weer welquote:Op donderdag 17 november 2005 14:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat het minder opvalt als je een bloemetje meeneemt uit schuldbesef omdat je bent vreemdgegaan.
Echt waar ja.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:20 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Nee, ze zijn gewoon niet in staat zich te verplaatsen in de toehoorder. Zo van ' zou ie diegene eigenlijk wel kennen en moet ik dat dan niet even uitleggen?' Boeit ze gewoon niet.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:
Toch even over die namen.. als een vrouw zoiets zegt, is dat dan gewoon een manier van spreken? Dus zonder dat ze zelf die namen echt belangrijk vind?
ik ging er zelf altijd van uit dat ze ze niet zonder reden noemde, omdat mannen dat ook niet zouden doen. Maar misschien zit ik daar dus toch naast
Een goed kado zegt zowel iets over de gever als ontvangerquote:Op donderdag 17 november 2005 14:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ja, dat dan weer wel
maar dat is de waarde voor de gever, niet voor de ontvanger
Nou ja, als ik iets vertel en ik gebruik namen, dan zijn de namen belangrijk. Of iig zijn het dan mensen waarover ik wel vaker iets zou vertellen, dus dan is het wel handig als mijn gesprekspartner de namen leert kennen omdat ze in de toekomst terug kunnen komen. De naam van een collega waar je veel mee werkt bijvoorbeeld of waar je een goed contact mee hebt en die dus wel vaker terug zal komen in een verhaal/gesprek.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:
Toch even over die namen.. als een vrouw zoiets zegt, is dat dan gewoon een manier van spreken? Dus zonder dat ze zelf die namen echt belangrijk vind?
ik ging er zelf altijd van uit dat ze ze niet zonder reden noemde, omdat mannen dat ook niet zouden doen. Maar misschien zit ik daar dus toch naast
Zie je, je weet het welquote:Op donderdag 17 november 2005 14:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een goed kado zegt zowel iets over de gever als ontvanger.
Als man moet je daarvoor een systeem ontwikkelen, je moet leren om selectief te luisteren en vooral (dit is HEEL belangrijk) nooit de indruk wekken niet te luisteren.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, als ik iets vertel en ik gebruik namen, dan zijn de namen belangrijk. Of iig zijn het dan mensen waarover ik wel vaker iets zou vertellen, dus dan is het wel handig als mijn gesprekspartner de namen leert kennen omdat ze in de toekomst terug kunnen komen. De naam van een collega waar je veel mee werkt bijvoorbeeld of waar je een goed contact mee hebt en die dus wel vaker terug zal komen in een verhaal/gesprek.
Is het dan mijn mannelijke onwetendheid die niet begrijpt waarom ze in dat geval niet even geintroduceerd wordenquote:Op donderdag 17 november 2005 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, als ik iets vertel en ik gebruik namen, dan zijn de namen belangrijk. Of iig zijn het dan mensen waarover ik wel vaker iets zou vertellen, dus dan is het wel handig als mijn gesprekspartner de namen leert kennen omdat ze in de toekomst terug kunnen komen. De naam van een collega waar je veel mee werkt bijvoorbeeld of waar je een goed contact mee hebt en die dus wel vaker terug zal komen in een verhaal/gesprek.
Waarom zou je niet gewoon luisteren? Die paar namen onthouden kan toch verder niet zo'n probleem zijn?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als man moet je daarvoor een systeem ontwikkelen, je moet leren om selectief te luisteren en vooral (dit is HEEL belangrijk) nooit de indruk wekken niet te luisteren.
Een soort van mentale kaartenbak, zeg maar
Syl gaat er denk ik van uit dat het iemand is waar al eens eerder over gesproken is... Als ik zelf over anderen praat, en ik weet dat iemand nog niet bekend is, maak ik in ieder geval duidelijk wat mijn relatie tot die persoon is..quote:Op donderdag 17 november 2005 14:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Is het dan mijn mannelijke onwetendheid die niet begrijpt waarom ze in dat geval niet even geintroduceerd worden
Ik ben dan ook single, dus ik hoef het nog niet te vergeten.quote:
Nee, die namen doen er over het algemeen niet zo toe. Als ze alleen de naam noemt is de naam niet belangrijk, is de hele persoon zelfs onbelangrijk, maar dan is het gewoon omdat de naam een korter woord is dan 'iemand van mijn werk', 'iemand van mijn sportschool', 'een vriendin van mijn nichtje', of blablabla.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:
Nee, want dan zou ik ook last hebben van mannelijke onwetendheid en dat lijkt me nietquote:Op donderdag 17 november 2005 14:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Is het dan mijn mannelijke onwetendheid die niet begrijpt waarom ze in dat geval niet even geintroduceerd worden
Damn. Zo zit dat dus. Volgens mij heb ik de aangewezen persoon gevonden om een concrete gebruiksaanwijzing voor de vrouw te schrijven. Ik zou zeggen, doe je best, en kwak hem in dat vrouwentopic.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:52 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Nee, die namen doen er over het algemeen niet zo toe. Als ze alleen de naam noemt is de naam niet belangrijk, is de hele persoon zelfs onbelangrijk, maar dan is het gewoon omdat de naam een korter woord is dan 'iemand van mijn werk', 'iemand van mijn sportschool', 'een vriendin van mijn nichtje', of blablabla.
Als de naam er wél toe doet, gaat ze uit zichzelf wel uitleggen wie dat is, want dan wil ze dat je weet wie dat is. Als het een belangrijk persoon is voor haar, dan weet je óf al wie het is, óf ze zal je wel een keertje uitleggen wie dat is en haar/hem aan je voorstellen op een feestje of een etentje of in de stad, of whatever.
dat is dus niet zo, vandaar ook de opmerking in de OP.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:52 schreef sterre1981 het volgende:
Als de naam er wél toe doet, gaat ze uit zichzelf wel uitleggen wie dat is, want dan wil ze dat je weet wie dat is. Als het een belangrijk persoon is voor haar, dan weet je óf al wie het is, óf ze zal je wel een keertje uitleggen wie dat is en haar/hem aan je voorstellen op een feestje of een etentje of in de stad, of whatever.
Ja hallo, je hebt het over mannen hierquote:Op donderdag 17 november 2005 14:50 schreef Alicey het volgende:
Waarom zou je niet gewoon luisteren? Die paar namen onthouden kan toch verder niet zo'n probleem zijn?
Luisteren is ook zo'n mooi werkwoord wat door mannen en vrouwen compleet anders wordt geinterpreteerd. Mannen luisteren begrijpend (want je moet het probleem snappen voordat je met een oplossing kan komen) en vrouwen luisteren begripsvol (de prater de indruk geven dat er naar hij/zij geluisterd wordt).quote:Op donderdag 17 november 2005 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
Luisteren is niet ons sterkste punt dus moet je als man in een relatie (als je die relatie wilt voortzetten tenminste) selectief leren omgaan met je luistermomenten. Mag uiteraard ook niet te lang duren, maar dat spreekt voor zich![]()
Vrouwen zoeken geen oplossing, is dan het standaardantwoordquote:Op donderdag 17 november 2005 15:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Luisteren is ook zo'n mooi werkwoord wat door mannen en vrouwen compleet anders wordt geinterpreteerd. Mannen luisteren begrijpend (want je moet het probleem snappen voordat je met een oplossing kan komen) en vrouwen luisteren begripsvol (de prater de indruk geven dat er naar hij/zij geluisterd wordt).
Hier kan ik me eigenlijk totaal niet in vinden.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Luisteren is ook zo'n mooi werkwoord wat door mannen en vrouwen compleet anders wordt geinterpreteerd. Mannen luisteren begrijpend (want je moet het probleem snappen voordat je met een oplossing kan komen) en vrouwen luisteren begripsvol (de prater de indruk geven dat er naar hij/zij geluisterd wordt).
Nu doe je het voorkomen of het een probleem is dat mannen en vrouwen verschillen in hun manier van denken. Volgens mij is dat nu juist een pluspunt.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:18 schreef Alicey het volgende:
Hier kan ik me eigenlijk totaal niet in vinden.
Hoewel, bij nader inzien.. Het gaat andersom denk ik wel op.. Als mannen iets naar voren brengen, zoeken ze een oplossing. Als vrouwen iets naar voren brengen, zoeken ze begrip en herkenning...
Hmm..
Nee hoor, dat doe ik niet.. Ik vraag me alleen af of de bron niet eigenlijk andersom is.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu doe je het voorkomen of het een probleem is dat mannen en vrouwen verschillen in hun manier van denken. Volgens mij is dat nu juist een pluspunt.
Getuige deze reactie bij jou dus in ieder geval niet.quote:Ik praat vaak liever met vrouwen juist omdat zij zaken anders zien als mannen.
Maar volgens jou kleuren die verwachtingen hun eigen bedoelingen niet? Dat lijkt me namelijk nog veel onwaarschijnlijker.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:18 schreef Alicey het volgende:
Hoewel, bij nader inzien.. Het gaat andersom denk ik wel op.. Als mannen iets naar voren brengen, zoeken ze een oplossing. Als vrouwen iets naar voren brengen, zoeken ze begrip en herkenning...
Misschien ook nog wel.. Het is gewoon een circel waar je niet uit komt.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar volgens jou kleuren die verwachtingen hun eigen bedoelingen niet? Dat lijkt me namelijk nog veel onwaarschijnlijker.
Luister nou even goed. Die namen doen er niet toe, anders zou ze ze uitleggen. Dus de namen moet je gewoon door piepjes vervangen als ze ze niet uit zichzelf aan een persoonlijkheid koppelt.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
dat is dus niet zo, vandaar ook de opmerking in de OP.
En ook het soort vrouw dat vooral aan seks doet vanwege haar vriend en verder niet echt het initiatief neemtquote:Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Toch ga je hier wel uit van een bepaald type vrouw, nl. een vrouw die:
-van kleine attenties/kadoos houdt en dit ook verwacht
-idem dito met bloemen
-altijd maar wil praaaaaaten over gevoeoeoeoelens
-nooit direct zegt wat ze wil/voelt maar verwacht dat man dit ruikt
-niet zelf kan of liever gezegd wil klussen en wil dat de man 'alles maakt'
-altijd de relatie aan het evalueren is
Ik kan mezelf eigenlijk niet vinden in jouw punten, omdat ik mezelf niet in dat vrouwtype herken.
Mannen zij nooit "niet lekker".quote:Op donderdag 17 november 2005 01:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben ook nu niet zo kapot van de generalisatie, maar ik ken inderdaad wel veel mannen die echt heeeeeeeeel erg ziek en zielig zijn als ze niet lekker zijn
quote:Op donderdag 17 november 2005 11:09 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Een kleine toevoeging aan dit topic, regels voor vrouwen met betrekking tot hun mannen:
[..]
Ik heb medelijden met je, met allemaal van die mutsen in je omgeving.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:29 schreef Georges het volgende:
[..]
![]()
Erg herkenbaar, de meeste dingen.
Daarom ben ik ook zeer selectief.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:39 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met je, met allemaal van die mutsen in je omgeving.![]()
Ben jij nu een vent?.. :pquote:Op donderdag 17 november 2005 00:42 schreef JAM het volgende:
1. De vrouw verlaat 's ochtends als eerste het bed om espresso te maken.
2. Voor de rest zoekt ze het maar uit.
Zo sprak de vrijgezel.
[afbeelding]....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |