Voor de vrouwen is er ook een lijstquote:Op donderdag 17 november 2005 13:47 schreef DarkManta het volgende:
Als we nou ook zo`n handleiding voor vrouwen hebben en kinderen, dan zijn we klaar en kunnen we beginnen met de wereldvrede.
Syl heeft geen zin om te werken en vertoont ernstige symptomen van werkvermijdend gedragquote:
Zie je wel dat het een feit is dat mensen in een mooi pak niet weten wat werken is, en geen vooroordeel?quote:Op donderdag 17 november 2005 13:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Syl heeft geen zin om te werken en vertoont ernstige symptomen van werkvermijdend gedrag
quote:Op donderdag 17 november 2005 13:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zie je wel dat het een feit is dat mensen in een mooi pak niet weten wat werken is, en geen vooroordeel?
Goh... Nou, ik zal het onthouden...quote:Op donderdag 17 november 2005 03:22 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat bespringen enzo is leuk hoorik hou in ieder geval niet van dat laffe gedoe. Het is juist een pre voor veel mannen denk ik.
Vandaar het staren... Er zijn echt mannen die dat weer dragen om een voor mij totaal onbekende reden. Welke modemagazines lezen jullie, waar jullie dat soort hippe retro-blousjes uit halen?quote:Op donderdag 17 november 2005 13:46 schreef KonnieKipke het volgende:
Batiken? Dat is toch heel 1986?
Klinkt als een onzeker geval die ex van je.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:53 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Goh... Nou, ik zal het onthouden...
Kreeg van mn ex altijd te horen dat hij bang was, dat ik andere mannen dan ook zomaar ging bespringen als ik zin had... Kon hem dan ook niet meer duidelijk maken dat ik dat écht alleen maar bij hem deed. Maar misschien was híj dan toch wel de idioot...![]()
* sterre1981 vind dat zelf namelijk wel heel leuk... Eerst stukje tijgeren en dan vanachter de bank tevoorschijn springen: kill and attack! *gniffel*
In Californie lopen mannen in de meest walgelijke gebatikte hawaii-shirts.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:55 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Vandaar het staren... Er zijn echt mannen die dat weer dragen om een voor mij totaal onbekende reden. Welke modemagazines lezen jullie, waar jullie dat soort hippe retro-blousjes uit halen?
Ook in Nederland, hoor, ik heb er 3 in de kast hangenquote:Op donderdag 17 november 2005 13:56 schreef KonnieKipke het volgende:
In Californie lopen mannen in de meest walgelijke gebatikte hawaii-shirts.
Ik verdenk de vriendinnen van de desbetreffende mannen ervan dat ze dat blousje gewoon bovenop de stapel hebben gelegd om te testen of de mannen in kwestie wel opletten wat ze aandoen 's ochtends vroeg. Modemagazines lezen lijkt me al een stuk onwaarschijnlijker voor de gemiddelde man.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:55 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Welke modemagazines lezen jullie, waar jullie dat soort hippe retro-blousjes uit halen?
Tenzij je (homo)-metroman bent.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Modemagazines lezen lijkt me al een stuk onwaarschijnlijker voor de gemiddelde man.
Afknapper nummer 1.quote:7) Als je iets vertelt over personen die hij niet of nauwelijks kent dan moet je die eerst even introduceren. "Sonja zei vanmiddag nog tegen Mirjam dat ze het ook een goed idee vindt.". Oja? Wie is Sonja dan? En wie is Mirjam?
Echt waar? Maar weet je wat het is? Vaak gaat het er slechts om dat twee mensen dat tegen elkaar zeiden. En niet zozeer wíe dat dan precies gezegd hebben. En als je in plaats van namen te gebruiken zegt: 'Zei de ene collega tegen de andere collega..', denkt hij meteen dat het een mop is.quote:
De bloemen uit de OP zijn highly overrated, wat mij betreftquote:Op donderdag 17 november 2005 14:20 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Echt waar? Maar weet je wat het is? Vaak gaat het er slechts om dat twee mensen dat tegen elkaar zeiden. En niet zozeer wíe dat dan precies gezegd hebben. En als je in plaats van namen te gebruiken zegt: 'Zei de ene collega tegen de andere collega..', denkt hij meteen dat het een mop is.![]()
Maar serieus, daarnaast is het ook nog zo, dat wanneer je hem dan verteld wie dat zijn, hij dat de keer erop gewoon weer vergeten is. Dus zoveel waarde hechten jullie er dan imo niet aan. Een beetje hetzelfde als met de bloemen in de OP.
Je slaat de spijker op z'n kop. Als het om iets belangrijks/interessants gaat dan is het idee zelf belangrijker dan wie het precies vertelde. En als het iets matig belangrijks of gewoon grappig is onthouden we het sowieso waarschijnlijk niet en dan zijn die namen in eerste instantie al overbodig. Het is niet dat het ons niet interesseert: misschien volgt best een grappige gebeurtenis of leuke anecdote. Maar om dat nu met naam en toenaam te onthouden, nou nee. In dat kader vallen het vergeten van die namen onder het wegfilteren van irrelevante informatie.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:20 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Echt waar? Maar weet je wat het is? Vaak gaat het er slechts om dat twee mensen dat tegen elkaar zeiden. En niet zozeer wíe dat dan precies gezegd hebben. En als je in plaats van namen te gebruiken zegt: 'Zei de ene collega tegen de andere collega..', denkt hij meteen dat het een mop is.![]()
Maar serieus, daarnaast is het ook nog zo, dat wanneer je hem dan verteld wie dat zijn, hij dat de keer erop gewoon weer vergeten is. Dus zoveel waarde hechten jullie er dan imo niet aan. Een beetje hetzelfde als met de bloemen in de OP.
Dat het minder opvalt als je een bloemetje meeneemt uit schuldbesef omdat je bent vreemdgegaan.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:23 schreef miss_sly het volgende:
ik ken wel mannen die iedere week standaard een bloemetje meenemen, en wat is daar dan de waarde van?
ja, dat dan weer welquote:Op donderdag 17 november 2005 14:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat het minder opvalt als je een bloemetje meeneemt uit schuldbesef omdat je bent vreemdgegaan.
Echt waar ja.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:20 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Nee, ze zijn gewoon niet in staat zich te verplaatsen in de toehoorder. Zo van ' zou ie diegene eigenlijk wel kennen en moet ik dat dan niet even uitleggen?' Boeit ze gewoon niet.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:
Toch even over die namen.. als een vrouw zoiets zegt, is dat dan gewoon een manier van spreken? Dus zonder dat ze zelf die namen echt belangrijk vind?
ik ging er zelf altijd van uit dat ze ze niet zonder reden noemde, omdat mannen dat ook niet zouden doen. Maar misschien zit ik daar dus toch naast
Een goed kado zegt zowel iets over de gever als ontvangerquote:Op donderdag 17 november 2005 14:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ja, dat dan weer wel
maar dat is de waarde voor de gever, niet voor de ontvanger
Nou ja, als ik iets vertel en ik gebruik namen, dan zijn de namen belangrijk. Of iig zijn het dan mensen waarover ik wel vaker iets zou vertellen, dus dan is het wel handig als mijn gesprekspartner de namen leert kennen omdat ze in de toekomst terug kunnen komen. De naam van een collega waar je veel mee werkt bijvoorbeeld of waar je een goed contact mee hebt en die dus wel vaker terug zal komen in een verhaal/gesprek.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:
Toch even over die namen.. als een vrouw zoiets zegt, is dat dan gewoon een manier van spreken? Dus zonder dat ze zelf die namen echt belangrijk vind?
ik ging er zelf altijd van uit dat ze ze niet zonder reden noemde, omdat mannen dat ook niet zouden doen. Maar misschien zit ik daar dus toch naast
Zie je, je weet het welquote:Op donderdag 17 november 2005 14:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een goed kado zegt zowel iets over de gever als ontvanger.
Als man moet je daarvoor een systeem ontwikkelen, je moet leren om selectief te luisteren en vooral (dit is HEEL belangrijk) nooit de indruk wekken niet te luisteren.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, als ik iets vertel en ik gebruik namen, dan zijn de namen belangrijk. Of iig zijn het dan mensen waarover ik wel vaker iets zou vertellen, dus dan is het wel handig als mijn gesprekspartner de namen leert kennen omdat ze in de toekomst terug kunnen komen. De naam van een collega waar je veel mee werkt bijvoorbeeld of waar je een goed contact mee hebt en die dus wel vaker terug zal komen in een verhaal/gesprek.
Is het dan mijn mannelijke onwetendheid die niet begrijpt waarom ze in dat geval niet even geintroduceerd wordenquote:Op donderdag 17 november 2005 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, als ik iets vertel en ik gebruik namen, dan zijn de namen belangrijk. Of iig zijn het dan mensen waarover ik wel vaker iets zou vertellen, dus dan is het wel handig als mijn gesprekspartner de namen leert kennen omdat ze in de toekomst terug kunnen komen. De naam van een collega waar je veel mee werkt bijvoorbeeld of waar je een goed contact mee hebt en die dus wel vaker terug zal komen in een verhaal/gesprek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |