Graag gedaan dames. Ich habe es nicht gewusst werkt niet meer.quote:1) Geef een man waardering als hij extra moeite doet om iets in het huishouden beter te doen dan hij het normaal zou doen. Meestal doet hij dit als een soort attentie omdat hij denkt dat je het zult waarderen, en niets is zo frustrerend om daar een "jamaarzohoorthettochook" reactie op te krijgen. Zijn eigen normen liggen nu eenmaal lager.
2) Respecteer dat hij na een zware dag niet direct behoefte heeft aan sociaal/emotioneel contact. Dit kost hem energie. En na een zware dag is die afwezig en ligt de prioriteit bij het opnieuw opladen ipv verder leegtrekken
3) Realiseer je dat het geven van cadeautjes of kleine attenties ver afstaat van z'n belevingswereld. Als die dus een tijdje uitblijven dan heeft hij ze niet bewust achterwege gelaten.
4) Mannen willen best over hun gevoelens praten. Alleen niet van het ene op het andere moment. Je zult ze dus eerst een beetje op moeten warmen.
5) Mannen zijn niet zo gevoelig voor subtiele hints. Dat gaat niet bewust, dus als je na 10 subtiele hints nog geen resultaat ziet dan is het niet redelijk om hem te verwijten dat hij je negeert. Het wordt dan gewoon tijd om het wat minder subtiel aan te kaarten.
6) Net zoals jij van een bloemetje op z'n tijd houdt kan hij een spontane seksuele attentie op z'n tijd ook wel waarderen. Pijp hem 's ochtends eens een keer wakker of bespring hem eens onverwachts.
7) Als je iets vertelt over personen die hij niet of nauwelijks kent dan moet je die eerst even introduceren. "Sonja zei vanmiddag nog tegen Mirjam dat ze het ook een goed idee vindt.". Oja? Wie is Sonja dan? En wie is Mirjam?
8) Hang niet bij iedere technische tegenslag het hulpeloze vrouwtje uit. Emancipatie heeft ook een keerzijde. Die band kan je best zelf plakken.
9) Zoek niet teveel naar dieperliggende bedoelingen als een man iets zegt. Vaak zijn die er niet, dus als je ze toch vindt kloppen ze bijna nooit.
10) Accepteer excuses. Als een man iets wat ongelukkig gezegd heeft of iets heeft gedaan wat op jou anders overkomt dan hij het bedoeld heeft dan is dat vaak per ongeluk. Als hij vervolgens heeft laten weten dat het niet zo bedoeld is dan is de kous af. Het is kinderachtig om daar 3 dagen later weer op terug te komen.
11) Hou eens op met over mannen te praten in termen als "bot", "lomp", "vunzig" of "goor". Dat gaat vervelen en komt erg denigrerend over.
12) "Ben jij nu een vent" is minstens zo vervelend als "meid, je reet is de laatste tijd wel erg dik geworden". Ben je daarvan bewust.
13) Overdrijf niet als je kritiek op hem levert. Als je hem verwijt dat "hij *noooit* een bloemetje voor je meeneemt" zal hij gelijk terugdenken aan de keren dat hij wel een bloemetje meenam en z'n conclusies trekken hoe je die kennelijk gewaardeerd hebt.
Niet bij elk tegenslagje nee.quote:8) Hang niet bij iedere technische tegenslag het hulpeloze vrouwtje uit. Emancipatie heeft ook een keerzijde. Die band kan je best zelf plakken.
*allemaal*?? En je speelt geen psychologische spelletjes zei je?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:34 schreef miss_sly het volgende:
Die kende ik allemaal al en breng ik ook al in praktijk
Nog niets geleerd![]()
quote:Op donderdag 17 november 2005 00:37 schreef Xennia het volgende:
toevoeging bij 1) als het een keer in zijn hoofd op komt iets in het huishouden te doen, volstaat het niet hem daar 1 keer mee te complimenteren. De beste man wil het weken later nog steeds iedere dag horen en vindt eigenlijk dat hij de komende maand geen huishoudelijke taken meer hoeft te verrichten
Hmm. Ik ben nog niet volledig overtuigd. Ik denk dat ik hem even in de wachtrij zet.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:37 schreef Xennia het volgende:
toevoeging bij 1) als het een keer in zijn hoofd op komt iets in het huishouden te doen, volstaat het niet hem daar 1 keer mee te complimenteren. De beste man wil het weken later nog steeds iedere dag horen en vindt eigenlijk dat hij de komende maand geen huishoudelijke taken meer hoeft te verrichten
Dit zijn geen spelletjes, dit is inzicht en gewoon op een normale manier met iemand om proberen te gaanquote:Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef MouseOver het volgende:
[..]
*allemaal*?? En je speelt geen psychologische spelletjes zei je?
![]()
Ik ben ook nu niet zo kapot van de generalisatie, maar ik ken inderdaad wel veel mannen die echt heeeeeeeeel erg ziek en zielig zijn als ze niet lekker zijnquote:Op donderdag 17 november 2005 00:57 schreef cinnamongirl het volgende:
14)Geef extra aandacht en kippensoep als hij klaagt ongelooflijk beroerd te zijn en aan helse pijnen te lijden.
Het is echt niet nodig de eerste hulp te bellen. Alle mannen overdrijven nl. schromelijk als ze niet lekker zijn.
Ey, het is m'n eigen pennenvrucht! Wist niet dat ik hem al geplaatst had, maar het kan niet genoeg genoemd wordenquote:Op donderdag 17 november 2005 00:59 schreef Beach het volgende:
Die lijst heb ik al meerdere malen op fok gezien![]()
Maar dat maakt hem niet minder waar![]()
Dat vertik ik dus zo lang hij nog gewoon rechtop kan zitten achter de computer, roken en koffiedrinken. Maar ik snap precies wat je bedoelt.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:57 schreef cinnamongirl het volgende:
14)Geef extra aandacht en kippensoep als hij klaagt ongelooflijk beroerd te zijn en aan helse pijnen te lijden.
Weet je wel hoe erg pijn zo'n sneetje in je duim kan doen?quote:Op donderdag 17 november 2005 01:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben ook nu niet zo kapot van de generalisatie, maar ik ken inderdaad wel veel mannen die echt heeeeeeeeel erg ziek en zielig zijn als ze niet lekker zijn
Ja, of een beetje hoofdpijn of een pijnlijke keel van de verkoudheidquote:Op donderdag 17 november 2005 01:02 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Weet je wel hoe erg pijn zo'n sneetje in je duim kan doen?
14)Geef extra aandacht en kippensoepNegeer hem en laat het hem lekker bekijken als hij klaagt ongelooflijk beroerd te zijn en aan helse pijnen te lijden.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:02 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat vertik ik dus zo lang hij nog gewoon rechtop kan zitten achter de computer, roken en koffiedrinken. Maar ik snap precies wat je bedoelt.
quote:Op donderdag 17 november 2005 01:09 schreef WeirdMicky het volgende:
Subtiele hints heb ik altijd door. Ben ik dan toch een vrouw?
Geloof het maar of niet, niet mijn probleem.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:10 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat denk je maar. Als iemand iets keihard in je oor schreeuwt wordt dat niet "subtiel" genoemd.
Haha, precies. Niet bij elke vrouw overigens, maar er zijn echt vrouwen die voldoen aan dat beeld.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:13 schreef erikkll het volgende:
ik heb subtiele hints wel vaak door. Het is de truuk om óveral wat een vrouw zegt iets achter te zoeken. Dat doen ze namelijk ook bij mannen!
Klopt, het geldt niet voor alle vrouwen. Er zijn ook dames die dit uit zichzelf al doen of dit gewoon al eens eerder gelezen hebben. Voor hun is dit dus niet bestemd, hoewel even resumeren natuurlijk nooit kwaadkan.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Toch ga je hier wel uit van een bepaald type vrouw, nl. een vrouw die:
-van kleine attenties/kadoos houdt en dit ook verwacht
-idem dito met bloemen
-altijd maar wil praaaaaaten over gevoeoeoeoelens
-nooit direct zegt wat ze wil/voelt maar verwacht dat man dit ruikt
-niet zelf kan of liever gezegd wil klussen en wil dat de man 'alles maakt'
-altijd de relatie aan het evalueren is
Ik kan mezelf eigenlijk niet vinden in jouw punten, omdat ik mezelf niet in dat vrouwtype herken.
Nee hoor, ze hopen dat sex volgtquote:Op donderdag 17 november 2005 00:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Niet bij elk tegenslagje nee.
Maar in principe vinden mannen het heel leuk om vrouwen te helpen bij technische zaken
I rest my case.quote:1) Zijn eigen normen liggen nu eenmaal lager.
Hetzelfde dus als wanneer een man met een vrouw wil seksen?quote:4) Mannen willen best over hun gevoelens praten. Alleen niet van het ene op het andere moment. Je zult ze dus eerst een beetje op moeten warmen.
Ik hoop toch dat we dat inmiddels allemaal wel doorhadden, dames?quote:5) Mannen zijn niet zo gevoelig voor subtiele hints.
Vinden jullie dat echt fijn? Ik ben altijd bang dat mannen daar een beetje schuw van worden...quote:6) Pijp hem 's ochtends eens een keer wakker of bespring hem eens onverwachts.
Doen jullie dat dan voortaan bij termen die te maken hebben met programmeertaal, auto's, voetbal, computerspelletjes, en dat soort dingen?quote:7) Als je iets vertelt over personen die hij niet of nauwelijks kent dan moet je die eerst even introduceren.
Dat is nou juist het hele idee...quote:11) Hou eens op met over mannen te praten in termen als "bot", "lomp", "vunzig" of "goor". Dat gaat vervelen en komt erg denigrerend over.
Geloof me, dat zijn we...quote:12) "Ben jij nu een vent" is minstens zo vervelend als "meid, je reet is de laatste tijd wel erg dik geworden". Ben je daarvan bewust.
Dat vind ik wel een goede tip en die neem ik mee in toekomstige verhitte discussies. Ik weet niet precies of ik zulke dingen wel eens zeg, maar ga er dus op letten.quote:13) Overdrijf niet als je kritiek op hem levert. Als je hem verwijt dat "hij *noooit* een bloemetje voor je meeneemt" zal hij gelijk terugdenken aan de keren dat hij wel een bloemetje meenam en z'n conclusies trekken hoe je die kennelijk gewaardeerd hebt.
idd. Voorspel is in beide situaties erg belangrijk.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:36 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Hetzelfde dus als wanneer een man met een vrouw wil seksen?
Hmm, zit wat in.quote:Doen jullie dat dan voortaan bij termen die te maken hebben met programmeertaal, auto's, voetbal, computerspelletjes, en dat soort dingen?
Nee, waarschijnlijk komt het vervelender over dan je het eigenlijk bedoeld.quote:Dat is nou juist het hele idee...![]()
Dank voor de infoquote:Geloof me, dat zijn we...
Goh, zowaar nog een tip uit dit topic weten te halen.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:30 schreef MouseOver het volgende:
12) "Ben jij nu een vent" is minstens zo vervelend als "meid, je reet is de laatste tijd wel erg dik geworden". Ben je daarvan bewust.
wees niet te snel bang, nog een advies.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:36 schreef sterre1981 het volgende:
Vinden jullie dat echt fijn? Ik ben altijd bang dat mannen daar een beetje schuw van worden...
Al ben ik nog zo ziek, koffie moet erin hoor, dus wat dat betreft... houd daar rekening meequote:Op donderdag 17 november 2005 01:02 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat vertik ik dus zo lang hij nog gewoon rechtop kan zitten achter de computer, roken en koffiedrinken. Maar ik snap precies wat je bedoelt.
Gebogen. Gebogen. Geen enkele man zit rechtop achter een computer te roken en koffie te drinken.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:02 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik ben me er in ieder geval wel van bewust, dat je een man hard de grond in beukt als je zijn mannelijkheid in twijfel trekt...quote:Op donderdag 17 november 2005 01:44 schreef MouseOver het volgende:
Dank voor de infoMocht ik het ooit naar m'n kop geslingerd krijgen neem ik je opmerking in de hardheid van m'n reactie mee
Oftwel, we zeiken niet zoveel. Is het nou zo erg dat het even niet wordt gedaan. Nee. Maar voor veel vrouwen is dat vuile bakje dat er ligt niet meer een vuil bakje. Het is een terroristische daad gericht tegen háár, want de man wéét toch dat zij er niet van houdt? Wááááárom doet die het dan niet.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:36 schreef sterre1981 het volgende:
I rest my case.
quote:Op donderdag 17 november 2005 02:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Gebogen. Gebogen. Geen enkele man zit rechtop achter een computer te roken en koffie te drinken.
And believe me babe, I know, I know.
En die waarderen ze dan toch ook niet?quote:13) Overdrijf niet als je kritiek op hem levert. Als je hem verwijt dat "hij *noooit* een bloemetje voor je meeneemt" zal hij gelijk terugdenken aan de keren dat hij wel een bloemetje meenam en z'n conclusies trekken hoe je die kennelijk gewaardeerd hebt.
Ik wíst het wel!quote:Op donderdag 17 november 2005 02:20 schreef Steijn het volgende:
Wat betreft de subtiele hints, volgens mij zijn mannen daar oost-indisch doof voorZe hebben ze wel door maar doen er niks mee.
Ja, een elleboog die in je zij geport wordt op de dansvloer is erg subtiel.quote:
quote:Op donderdag 17 november 2005 02:28 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ja, een elleboog die in je zij geport wordt op de dansvloer is erg subtiel.En dan ook nog net doen alsof er niets aan de hand is.
![]()
O, ben jij niet zo'n typ?quote:
een type dat ellebogen uitdeelt op de dansvloer?quote:
Prototype vrouw dus...quote:Op donderdag 17 november 2005 02:35 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
een type dat ellebogen uitdeelt op de dansvloer?
Nee, niet bepaald... Ik ben het muurbloempje, dat na lang dralen uiteindelijk los komt en ineens blijkt te kunnen dansen, maar te schuw is voor oogcontact, en bij het minste of geringste idee van eventuele lichamelijke aanrakingen meteen paranoïde agressief wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |