abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32365029
Rondgemaild naar collegae...die liggen ook dubbel
pi_32365453
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:19 schreef Burbo het volgende:
Ik las porno
Je bent niet de enige
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_32365514
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:16 schreef Xebrozius het volgende:

Tuurlijk niet, je hebt 3000 euro betaald dan verwacht je toch minstens 15 kansarme Mongolische slaven die alles voor je doen.
Voor 3000 euro verwacht je toch minstens wel een flesje gezuiverd leidingwater, ja, zeker als je voor 300 euro ook al een lekker weekje op een eerste wereld's strand kan gaan liggen bruinbakken, waar de lokale populatie over elkaar heen springt om je alles behalve water aan te smeren.

TS heeft gewoon gelijk als geklaagt wordt dat men niet bied waar men voor heeft betaald. Verder wordt er geklaagd bij het even westerse reisburo, niet bij de lokale bevolking.
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:26:48 #29
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_32366343
Xebro slaet den spijcker op zijnen kop.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_32366858
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:26 schreef Dirktator het volgende:
Xebro slaet den spijcker op zijnen kop.
Xebro haalt er zaken bij die niet ter zake doen. Was een dergelijke reis geboekt voor een trektocht door de States en was precies hetzelfde gebeurt, moet TS dan ook maar niet zo zeiken?
pi_32367004
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:52 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Xebro haalt er zaken bij die niet ter zake doen. Was een dergelijke reis geboekt voor een trektocht door de States en was precies hetzelfde gebeurt, moet TS dan ook maar niet zo zeiken?
Ach kom op zeg, ik ga er vanuit dat de persoon in kwestie volwassen is en bezit over eigen initiatief. Als je een trektocht door de woestijn maakt zou ik sowieso extra water meenemen. Als je je dan als een mak schaap door de grote zandbak laat leiden in de complete overtuiging dat de Mongoliers zelfs je natje en droogje opvangen met hun handen, en met hun ferme Mogolische tong tevens je anus schoonlikken na het schijten dan ben je toch echt een josti.
Een touroperator biedt een pakket aan, daarin wordt altijd vermeld dat sommige zaken niet overeenkomstig de afgesloten policy zijn en dat de persoon in kwestie accoord gaat met de afwijkingen van de tour.
Lees de kleine letters er nog maar eens op na. Een touropartor kan nooit 100% zeker garanderen dat het pakket volledig voldoet aan de verwachtingen van de klant.
En waar gaat het over? Over wat karig eten, een muf hotel en een licht gebrek aan water. Allemaal zaken die inderdaad levensbedreigend zijn voor de westerse toerist.
Altijd maar dat geklaag, ik heb de TS nog niet 1 positief ding horen noemen aan de vakantie. Blijf dan thuis, zet een tent op in je tuin en klaag daar over hoe de slaapzak muf is, het eten zo karig is en de service zo slecht...
Dit soort type mensen zorgen ervoor dat de Mongolische bevolking een schurfthekel krijgt aan toeristen, hoge prijzen gaan vragen en hun gastvrijheid door de plee spoelen. Je past je tijdens een vakantie enigzins aan, ongemakken horen erbij... dat maakt het juist een vakantie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xebrozius op 18-11-2005 11:11:18 ]
pi_32367179
Dit is echt een type vrouw die ook een topic zou openen dat er niemand voor haar in de bus wou opstaan terwijl ze toch echt betaald heeft voor een zitbewijs. En dat ze nu de betreffende busmaatschappij een brief heeft gestuurd met haar klacht en dat ze een sleutelhanger kreeg.
Maar dat voldoet niet aan haar verwachtingen, ze wil geld zien! Ze heeft immers betaald voor een zitbewijs.
Maar dat mens heeft dan niet door dat de bus vol was, het spitsuur is en er tevens wordt vermeld dat er sta plaatsen zijn. Wees blij dat je van punt A naar punt B bent gebracht.
Ze hadden je ook voor de aankomende bus kunnen gooien en dan gaan vragen om een plaatsbewijs... Dan had je wat te klagen gehad.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:11:19 #33
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_32367227
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:59 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Wat ben jij een ongelovelijke zeikerd. Volgens mij geniet je van alle aandacht die je krijgt met je semi-grappige posts

Als je klachten hebt wil je dat die serieus genomen worden (voorop gesteld dat ze terecht zijn), en wil je niet afgescheept worden met zo'n goedkope promo-dvd. Daarnaast heb ik de indruk dat TS zeker niet overdreven reageert: als je wordt overgeboekt naar een veel slechter hotel wegens 'problemen' waar de huidige gasten niets van weten dan kan ik me voorstellen dat je gaat twijfelen of het hotel niet overboekt is.
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:44 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Of anders lul jij jezelf klem in nog geen 5 zinnen. Ook typisch zo'n vrouwentrekje .
Klemlullen? Sure Er zit een subtiel verschill tussen 'een perfect hotel of 4 sterren luxe' een 'prima' hotel en een ronduit slecht hotel. Just my 2 cents
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_32367291
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:11 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Wat ben jij een ongelovelijke zeikerd. Volgens mij geniet je van alle aandacht die je krijgt met je semi-grappige posts

Als je klachten hebt wil je dat die serieus genomen worden (voorop gesteld dat ze terecht zijn), en wil je niet afgescheept worden met zo'n goedkope promo-dvd. Daarnaast heb ik de indruk dat TS zeker niet overdreven reageert: als je wordt overgeboekt naar een veel slechter hotel wegens 'problemen' waar de huidige gasten niets van weten dan kan ik me voorstellen dat je gaat twijfelen of het hotel niet overboekt is.
[..]

Klemlullen? Sure Er zit een subtiel verschill tussen 'een perfect hotel of 4 sterren luxe' een 'prima' hotel en een ronduit slecht hotel. Just my 2 cents
Laat me raden, jij bent de vriend van de TS. Ze heeft bij jou lopen klagen?

"Ja godverdomme, ik krijg geen begripvolle reacties en jij kent als geen ander mijn leed. Doe je werk eens en laat je mannelijkheid zien. Je gaat net zo lang door totdat ik begrepen word! Maakt me niet uit dat je met drogredeneringen en non-argumenten komt zolang je maar duidelijk maakt dat jouw argumenten geregeerd worden door testosteron en je het als een zombie voor me opneemt...
Als het je niet lukt ga ik trouwens mijn beklag doen bij je ouders omdat ze je niet assertief genoeg hebben opgevoed..."
pi_32367309
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:59 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ach kom op zeg, ik ga er vanuit dat de persoon in kwestie volwassen is en bezit over eigen initiatief. Als je een trektocht door de woestijn maakt zou ik sowieso extra water meenemen. Als je je dan als een mak schaap door de grote zandbak laat leiden in de complete overtuiging dat de Mongoliers zelfs je natje en droogje opvangen met hun handen en met hun ferme Mogolische tong tevens je anus schoonlikken na het schijten dan ben je toch echt een josti.
Jij gaat onnodig extra bepakking meeslepen een woestijn in, als je gemeld wordt dat er op bepaalde punten water voor je is geregeld?
quote:
Een touroperator biedt een pakket aan, daarin wordt altijd vermeld dat sommige zaken niet overeenkomstig de afgesloten policy vallen en dat de persoon in kwestie accoord gaat met de afwijkingen van de tour.
Wat echter geen afbreuk mag doen aan de waarde van de gekochte reis. In Nederland is het nog altijd zo dat je van een gekocht product mag verwachten dat hij op z'n minst voldoet aan wat je er van te voren van had mogen verwachten en voldoende water voor een woestijntocht lijkt me toch wel het minste
quote:
Lees de kleine letters er nog maar eens op na. Een touropartor kan nooit 100% zeker garanderen dat het beleefde pakket volledig doet aan de verwachtingen.
En waar gaat het over? Over wat karig eten, een muf hotel en een licht gebrek aan water. Allemaal zaken die inderdaad levensbedreigend zijn voor de westerse toerist.
Waar TS wel 3.000 euro voor heeft neer moeten tellen en dan vind jij het raar dat TS klaagt tegen de Nederlandse touroperator?
quote:
Altijd maar dat geklaag, ik heb de TS nog niet 1 positief dingen horen noemen aan de vakantie. Blijf dan thuis, zet een tent op in je tuin en klaag daar over hoe de slaapzak muf is, het eten zo karig is en de service zo slecht...
Dit is klaagbaak, niet de uitgelezen plek voor een mooi vakantieverslag, lijkt mij
quote:
Dit soort type mensen zorgen ervoor dat de Mongolische bevolking een schurfthekel krijgt aan toeristen, hoge prijzen gaan vragen en hun gastvrijheid door de plee spoelen. Je past je tijdens een vakantie enigzins aan, ongemakken horen erbij... dat maakt het juist een vakantie.
Hoezo? Ik heb TS niet zien zeggen dat ze steen en been in Mongolie geklaagd heeft, maar alleen dat ze na terugkomst de Nederlandse touroperator heeft aangesproken op het uitblijven waar men in Nederland voor betaald heeft.
pi_32367401
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:11 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Wat ben jij een ongelovelijke zeikerd. Volgens mij geniet je van alle aandacht die je krijgt met je semi-grappige posts

Als je klachten hebt wil je dat die serieus genomen worden (voorop gesteld dat ze terecht zijn), en wil je niet afgescheept worden met zo'n goedkope promo-dvd. Daarnaast heb ik de indruk dat TS zeker niet overdreven reageert: als je wordt overgeboekt naar een veel slechter hotel wegens 'problemen' waar de huidige gasten niets van weten dan kan ik me voorstellen dat je gaat twijfelen of het hotel niet overboekt is.
[..]

Klemlullen? Sure Er zit een subtiel verschill tussen 'een perfect hotel of 4 sterren luxe' een 'prima' hotel en een ronduit slecht hotel. Just my 2 cents
Gast...ze gaat godverdomme naar Mongolie...en met 4 wheel drives de Gobiwoestijn in...niet naar Salou.
pi_32367507
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:06 schreef Xebrozius het volgende:
Dus je gaat op vakantie naar een derdewereld land en verwacht te baden in luxe? Ik hoop dat je stikt in je DVD verwende westerling met je infantiele probleempjes.
In Mongolie mag je als inwoner blij zijn als je te vreten krijgt en jij mekkert over het feit dat het eten karig was... Probeer volgende keer eens op vakantie te gaan naar Afrika en ga lopen klagen dat het zo stoffig is, de maaltijden zo matig zijn en je 's nachts niet in je drie sterren hotel in slaap kon komen omdat er een burgeroorlog woedde.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32367518
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:18 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Gast...ze gaat godverdomme naar Mongolie...en met 4 wheel drives de Gobiwoestijn in...niet naar Salou.
Was ze maar naar Salou geweest, dan was haar beklag van een muf hotel en slecht eten wel terecht geweest
pi_32367578
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:14 schreef Vhiper het volgende:
Jij gaat onnodig extra bepakking meeslepen een woestijn in, als je gemeld wordt dat er op bepaalde punten water voor je is geregeld?
Ja, dat zou ik zeker doen aangezien er niet gerept wordt over de hoeveelheid water. Mongoliers zijn een gehard volk dat zich prima kan redden zonder een dag water in de woestijn. Dat zijn geen inzicht hebben in de gemiddelde Nederlander qua drinkgedrag is niet hun fout. Ze bezitten geen kabelinternet en internationale televisie programma's.
quote:
Wat echter geen afbreuk mag doen aan de waarde van de gekochte reis. In Nederland is het nog altijd zo dat je van een gekocht product mag verwachten dat hij op z'n minst voldoet aan wat je er van te voren van had mogen verwachten en voldoende water voor een woestijntocht lijkt me toch wel het minste
We hebben het hier over water.... WATER!!! En daar dan over gaan lopen zeiken omdat de touroperator dat belooft heeft. Initiatiefloos achter een stel Mongoliers aanhobbelen zonder na te denken en achteraf als je thuis bent in je eigen land en de beschikking hebt over alle luxe pas je beklag gaan doen. Goh, dat klinkt eigenlijk als de doorsnee Nederlander.
quote:
Waar TS wel 3.000 euro voor heeft neer moeten tellen en dan vind jij het raar dat TS klaagt tegen de Nederlandse touroperator?
Als ze nou beroofd, verkracht en ontmaagd zou zijn okay... Maar we hebben het hier over kleine ongemakken. Zoals ik al eerder zei "ik heb nog niet 1 positief ding gehoord van de TS in al haar betogen. Niet één...
Dat geeft toch wel aan wat voor type het is? Zo'n Costa del Snol meid die gewoon op een strand dient te liggen en elke avond uit te gaan in een lokale Spaanse disco.
quote:
Dit is klaagbaak, niet de uitgelezen plek voor een mooi vakantieverslag, lijkt mij
Dit is een forum, waar mensen mogen reageren op de manier die hen blieft, dus ook kritische opmerkingen.
quote:
Hoezo? Ik heb TS niet zien zeggen dat ze steen en been in Mongolie geklaagd heeft,
quote:
Onder andere waren dit: een waardeloze gids in St. Petersburg, het eten dat af en toe niet in orde was zoals een mongoolse bbq die bestond uit een stuk bot met minimaal vlees en veel vet en niet het beloofde stoofpotje (we hadden honger ja! ) en het gebruikelijke rijst met koolsla, de bezuiniging op het toetje in een hotel , en water dat halverwege de woestijntocht op was terwijl er wel beloofd was dat het er zou zijn. Maar ook het hotel dat 'problemen met het water' had toen we terug kwamen uit de woestijn na 8 dagen (de gasten die er al zaten/incheckten wisten nergens van, overboekt misschien?) en we dus ergens anders ondergebracht werden, een hotel dat veeeeel slechter was dan ons eigenlijke hotel. Het nieuwe hotel was namelijk erg onveilig (verlichting deed het niet op de gangen, deuren konden moeilijk dicht/open, ramen konden niet open, gaten in de vloer waar gewoon tapijt overheen gelegd was etc.) en vies! Verder waren er nog wat kleine dingen maar dit waren wel de belangrijkste.
Nee inderdaad, dit valt hartstikke mee joh...
quote:
maar alleen dat ze na terugkomst de Nederlandse touroperator heeft aangesproken op het uitblijven waar men in Nederland voor betaald heeft.
Ja, wat een heldin. Eenmaal thuisgekomen pas je bek opentrekken in plaats van de mensen op dat moment dat het gebeurde er mee te confronteren. Laf gedrag noem ik dat.

"ohhh Shin Zou this is really delicious "
"Shin Zou you are the greatest, i love you..."
"Yes i slept very well, thanks for asking..."

Eenmaal thuisgekomen:

"Ja waren een stelletje Mongolen zeg ik je..."
"Ik ben genaaid door mijn touroperator, stelletje losers"
"Tsss, ik heb dus echt een kutvakantie gehad, <noemt alles op wat niet beviel>"

[ Bericht 0% gewijzigd door Xebrozius op 18-11-2005 11:46:42 ]
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:29:40 #40
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_32367677
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:13 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Laat me raden, jij bent de vriend van de TS. Ze heeft bij jou lopen klagen?

"Ja godverdomme, ik krijg geen begripvolle reacties en jij kent als geen ander mijn leed. Doe je werk eens en laat je mannelijkheid zien. Je gaat net zo lang door totdat ik begrepen word! Maakt me niet uit dat je met drogredeneringen en non-argumenten komt zolang je maar duidelijk maakt dat jouw argumenten geregeerd worden door testosteron en je het als een zombie voor me opneemt...
Als het je niet lukt ga ik trouwens mijn beklag doen bij je ouders omdat ze je niet assertief genoeg hebben opgevoed..."
Zeer voorspelbare en goedkope reactie. Op zo'n manier kan ik ook discussiëren
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:18 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Gast...ze gaat godverdomme naar Mongolie...en met 4 wheel drives de Gobiwoestijn in...niet naar Salou.
Dat weet TS ook wel voor zover ik uit haar berichten opmaak, maar als je niet krijgt waar je voor geboekt hebt (bv een zeer slecht en onveilig hotel terwijl je een normaal hotel geboekt hebt, en dan ook nog eens met een discutabel excuus) dan kan je dit op zijn minst aanhangig maken bij de reisorganisatie. Het wordt hier voorgesteld alsof TS geen enkele realiteitszin heeft, en dat wordt lekker aangegrepen om even flink te zeiken.
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_32367748
quote:
en water dat halverwege de woestijntocht op was terwijl er wel beloofd was dat het er zou zijn.
Er was dus WEL water, maar ze zoop het zo snel op dat het halverwege de reis al op was... En dan gaan lopen klagen.
pi_32367865
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:29 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Zeer voorspelbare en goedkope reactie. Op zo'n manier kan ik ook discussiëren
[..]

Dat weet TS ook wel voor zover ik uit haar berichten opmaak, maar als je niet krijgt waar je voor geboekt hebt (bv een zeer slecht en onveilig hotel terwijl je een normaal hotel geboekt hebt, en dan ook nog eens met een discutabel excuus) dan kan je dit op zijn minst aanhangig maken bij de reisorganisatie. Het wordt hier voorgesteld alsof TS geen enkele realiteitszin heeft, en dat wordt lekker aangegrepen om even flink te zeiken.
Sorry hoor, maar als je op zo een reis gaat, naar zo een land, moet je je gewoon flexible instellen, en dan kan je zulke dingen gewoon verwachten. Of zeg ik nou iets heel raars
pi_32367882
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:29 schreef Inbox4me het volgende:
Zeer voorspelbare en goedkope reactie. Op zo'n manier kan ik ook discussiëren
Jij bent echt haar vriend he?
quote:
Dat weet TS ook wel voor zover ik uit haar berichten opmaak, maar als je niet krijgt waar je voor geboekt hebt (bv een zeer slecht en onveilig hotel terwijl je een normaal hotel geboekt hebt, en dan ook nog eens met een discutabel excuus) dan kan je dit op zijn minst aanhangig maken bij de reisorganisatie. Het wordt hier voorgesteld alsof TS geen enkele realiteitszin heeft, en dat wordt lekker aangegrepen om even flink te zeiken.
Een slecht en onveilig hotel? Ik weet niet in wat voor waanwereld jij leeft...
quote:
verlichting deed het niet op de gangen, deuren konden moeilijk dicht/open, ramen konden niet open, gaten in de vloer waar gewoon tapijt overheen gelegd was etc
Een verlichting die het niet doet, man hoe vaak overkomt je dat thuis? Ga je dan ook meteen een brief sturen naar je energie leverancier?
Deuren die moeilijk open en dicht gaan, nee dat ken ik hier niet in Nederland . Ik moet elke keer als ik naar buiten wil de deur letterlijk openschoppen...
Ramen die niet openkunnen in een hotel Nee, die is nieuw... Misschien doen ze dat om te voorkomen dat je hem stiekem peert? Ga eens op vakantie naar Salou, dan mag je blij zijn als er geen tralies voor je ramen zitten...
Gaten in een vloer waar tapijt overheen was gelegd... Als het echt gaten waren geweest dan was de TS er wel doorheen geflikkert en op de verdieping er beneden uitgekomen. Ik zou spreken over kuiltjes... Soms moet je eerst iemand zien te vinden die het kan repareren en in de tussentijd dek je het minieme probleem even af. Ook dat kennen we niet in Nederland natuurlijk .
pi_32368499
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:25 schreef Xebrozius het volgende:

Ja, dat zou ik zeker doen aangezien er niet gerept wordt over de hoeveelheid water. Mongoliers zijn een gehard volk dat zich prima kan redden zonder een dag water in de woestijn. Dat zijn geen inzicht hebben in de gemiddelde Nederlander qua drinkgedrag is niet hun fout. Ze bezitten geen kabel internet en televisie.
TS klaagt dan ook bij het reisburo, die dat had moeten regelen met die Mongoolse gidsen en niet bij die Mongoolse gidsen zelf.
quote:
We hebben het hier over water.... WATER!!! En daar dan over gaan lopen zeiken omdat de touroperator dat belooft heeft. Initiatiefloos achter een stel Mongoliers aanhobbelen zonder na te denken en achteraf als je thuis bent in je eigen land en de beschikking hebt over alle luxe pas je beklag gaan doen. Goh, dat klinkt eigenlijk als de doorsnee Nederlander.
Inderdaad, we hebben het hier over water... WATER!!! Als een duurbetaald reisburo dat al niet meer voor je regelt, heb je mijns inziens alle reden tot klagen.
quote:
Als ze nou beroofd, verkracht en ontmaagd zou zijn okay... Maar we hebben het hier over kleine ongemakken. Zoals ik al eerder zei "ik heb nog niet 1 positief ding gehoord van de TS in al haar betogen. Niet één...
Dat zijn nou juist weer net zaken waarvoor je niet kan klagen bij het reisburo, dat kan je immers het reisburo niet verwijten.
quote:
Dat geeft toch wel aan wat voor type het is? Zo'n Costa del Snol meid die gewoon op een strand dient te liggen en elke avond uit te gaan in een lokale Spaanse disco.
Al is dat het geval, ze heeft wel 3.000 euro betaald en niet gekregen waarvoor ze betaald had. Als ze in muffe hotelletjes in midden-Mongolië honger en dorst had willen lijden, had dat vast wel goedkoper gekunt dan 3.000 euro.
quote:
Dit is een forum, waar mensen mogen reageren op de manier die hen blieft, dus ook kritische opmerkingen.
Daar heb ik het toch niet over? Ik zeg alleen dat ik het vreemd vind dat jij positieve geluiden verwacht te horen in een subforum wat er juist is voor klachten.
quote:
Nee inderdaad, dit valt hartstikke mee joh...
Lees die lap tekst nog eens. Nergens staat dat TS in Mongolië, tegen die Mongolen, heeft zitten klagen. TS meldt juist dat in Nederland, bij het Nederlandse reisburo is geklaagd.
quote:
Ja, wat een heldin. Eenmaal thuisgekomen pas je bek opentrekken in plaats van de mensen op dat moment dat het gebeurde er mee te confronteren. Laf gedrag noem ik dat.
Eerst vind je dat ze in Mongolië hun bek moeten houden, nu vind je dat weer laf dat ze niet ter plekke hebben geklaagd?

Daarnaast kunnen ze er in Mongolië niets aan doen, dat reisburo had de zaken beter moeten regelen. TS klaagt dus wel degelijk bij de juiste.
pi_32368559
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:37 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je op zo een reis gaat, naar zo een land, moet je je gewoon flexible instellen, en dan kan je zulke dingen gewoon verwachten. Of zeg ik nou iets heel raars
Hang er dan ook een "flexibel" prijsje aan, in plaats de hoofdprijs te vangen voor een leuk beloofde, maar beroerd geregelde en uitgevoerde reis.
pi_32368736
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:04 schreef Vhiper het volgende:
TS klaagt dan ook bij het reisburo, die dat had moeten regelen met die Mongoolse gidsen en niet bij die Mongoolse gidsen zelf.
Inderdaad, over een afstand van 6000 kilometer communiceer je veel makkelijker met elkaar .
quote:
Inderdaad, we hebben het hier over water... WATER!!! Als een duurbetaald reisburo dat al niet meer voor je regelt, heb je mijns inziens alle reden tot klagen.
Je zegt net zelf: reisburo die dat had moeten regelen met die Mongoolse gidsen Voor hetzelfde geld heeft het reisbureau het perfect geregeld maar hebben de gidsen er een potje van gemaakt. Wiens schuld is het dan?
quote:
Dat zijn nou juist weer net zaken waarvoor je niet kan klagen bij het reisburo, dat kan je immers het reisburo niet verwijten.
Je kunt er natuurlijk wel een topic over openen en een brief naar het bureau schrijven in de overtuiging dat je minstens 80% van het aankoopbedrag terugkrijgt omdat de toetjes niet geserveerd werden...
quote:
Al is dat het geval, ze heeft wel 3.000 euro betaald en niet gekregen waarvoor ze betaald had. Als ze in muffe hotelletjes in midden-Mongolië honger en dorst had willen lijden, had dat vast wel goedkoper gekunt dan 3.000 euro.
Het is een avontuurlijke reis en tevens een vakantie. Avontuur kun je niet volledig plannen. Als je dat al niet in kunt zien moet je er dan ook niet aan beginnen.
Dat zou hetzelfde zijn als ik op een avontuurlijke reis ga en ik ga klagen omdat ik spierpijn heb "want dat stond niet in de folder, ik wil mijn geld terug..."
quote:
Daar heb ik het toch niet over? Ik zeg alleen dat ik het vreemd vind dat jij positieve geluiden verwacht te horen in een subforum wat er juist is voor klachten.
TS doet overkomen alsof ze doodangsten en ellende heeft meegemaakt. De hele toon die gezet wordt is overdreven negatief. Als ik meestal iets te klagen heb komt dat omdat ik het niet in balans kan brengen met iets positiefs.
Als ik bijvoorbeeld 1 uur moeten wachten op iets lulligs maar ik krijg ondertussen wel koffie en een koek kreeg zul je me niet horen klagen. TS heeft een mega vakantie gehad, maar blijkbaar weet ze de positieve dingen niet af te wegen ten opzichte van de negatieve dingen. Dingen als een onverlichte hal in een hotel hebben inderdaad een meerwaarde ten opzichte van in een woestijn rondtrekken over een golvend landschap dat gevormd is door de wind.
quote:
Lees die lap tekst nog eens. Nergens staat dat TS [b]in[/n] Mongolië, tegen die Mongolen, heeft zitten klagen. TS meldt juist dat in Nederland, bij het Nederlandse reisburo is geklaagd.
Ja dat is mijn punt, ze had haar probleem ook daar duidelijk kunnen maken. Zodat de gidsen meteen wisten wat haar behoeften en/of wensen waren en zich daarop kunnen aanpassen. Als je dat niet gedaan hebt vind ik persoonlijk dat je ook niet achteraf mag lopen klagen.
Om een voorbeeld te noemen: Als je niet gestemd hebt op een politieke partij maar ondertussen wel klaagt over de regering moet je ook gewoon je bek houden. Je hebt je kans gehad om je stem te geven en een keuze te maken, dat heb je niet gedaan en dan dien je ook 4 jaar je smoel te houden over het kabinet.
quote:
Eerst vind je dat ze in Mongolië hun bek moeten houden, nu vind je dat weer laf dat ze niet ter plekke hebben geklaagd?
Ik zeg nergens dat ze hun bek moeten houden
quote:
Daarnaast kunnen ze er in Mongolië niets aan doen, dat reisburo had de zaken beter moeten regelen. TS klaagt dus wel degelijk bij de juiste.
Als ze direct veranderingen had willen zien had ze toen haar bek moeten opentrekken en niet achteraf. Zo werkt het meestal niet...

[ Bericht 0% gewijzigd door Xebrozius op 18-11-2005 13:28:55 ]
pi_32369004
Ha ha wat een grappig verhaal weer.

2 jaar geleden had ik een reis gemaakt met dosjer naar nepal/tibet. Daar zat ook 1 zo'n klaagvrouw bij, die wel zogenaamd ooit van nederland naar india met een volkswagenbusje getrokkken was, maar al begon te miepen de eerste dag dat er geen lift in het hotel zat, dat kathmandu stoofig was, enz...

En zo ongeveer de gehele vakantie doorging, dit ter vermaak van de rest van de groep die haar gewoon steeds maar weer opnieuw voor schut zette. Zelfs de reisbegeleidster deed lekker mee met haar voor schut zetten als ze weer begon te zeuren over de koffie die niet geod was/ het hotel op 4500 meter wat geen verwarming had, dacht dat ze zware hoogteziekte in lhasa had en daarom meteen afgevoerd zou moeten worden naar het ziekenhuis, enz..
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:36:22 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_32370901
Ga door!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_32371399
Het is toch zo. Je gaat naar een land waar men schoon water als een luxe beschouwt. Je gaat de woestijn in, je gaat naar oude hotelletjes en naar lokale bevolking. Je gaat toch juist op vakantie om te zien hoe men daar leeft? Nou, zo dus.

Werd al eerder genoemd, avontuur maak je niet, dat komt vanzelf wel. Als jij vind dat 3000 euro teveel geld was voor de vakantie die je hebt gekregen, dan boek je het de volgende keer toch zelf?
pi_32371624
Achteraf is TS ook nog afgezet 17 daagsereis mongolië voor ¤1599,-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')