Daarmee bedoel ik natuurlijk hoe je spiekt. Er zijn veel verschillende manieren, ik zou er een paar op een rijtje zetten;
Briefje in etuiDe oude vertrouwde manier. Het nadeel is natuurlijk dat je niet altijd een etui op tafel mag houden, en dat je het niet goed kan verbergen.
Schrijven op handJe kan natuurlijk tussen je vingers schrijven, maar volgens mij valt dat nogal op. Ik vind dit een nogal domme actie, want je bewaard het bewijs.
Schrijven op armEigenlijk bijna het zelfde als die hier boven, alleen is deze minder opvallend. Met het schrijven op je arm bedoel ik dus schrijven op horloge hoogte. Dit is alleen effectief in de winter (lange truien enzo).
Briefje rond pen waarmee u schrijftMisschien handig als je achteraan in de klas zit, maar het valt nogal op van dicht bij. Aan de andere kant verwacht de leraar niet echt dat je het op je pen plakt.
Kijken bij buurmanAls het om betrappen gaat, is deze wel het best. De leraar kan je wel zien kijken, maar hij ziet geen briefjes o.i.d. Aan de andere kant kan je ook een slecht cijfer krijgen als je buurman er geen fuck van kan. Deze manier is het best als je achteraan in de klas zit.
Los briefjeDeze vind ik persoonlijk het fijnst. Je legt hem bvb gewoon op tafel (met je hand ervoor eventueel) en als de leraar rond loopt stop je ze weer in je (achter)zak.
Schrijven met onzichtbare inktZelf nog nooit gebruikt of iemand zien gebruiken, maar mij lijk het niet echt handig. Want het kost geld en het is een heel gekloot.
Antwoorden op dijDeze is alleen voor vrouwen. Je schrijft de antwoorden op je dij en trekt een kort rokje aan. De leraar kan natuurlijk niet kijken daar.
![]()
Aanvullingen zijn zeer gewenst natuurlijk aangezien ik er vast nog wat vergeten ben.
[ Bericht 3% gewijzigd door onderjas op 16-11-2005 21:10:21 ]