abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 17:35:39 #1
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_32319809
quote:
Commandant vrijgesproken na doodschieten Palestijns meisje

Ondanks dat hij zijn volledige magazijn op een Palestijns meisje had leeggeschoten, werd een Israëlische commandant van alle aanklachten vrijgesproken. In totaal heeft hij zeventien kogels op het meisje afgevuurd, toen zij met haar schooltas in de buurt van de Israëlische wachtpost liep, dat nabij het Rafah vluchtelingkamp ligt.

Volgens getuigen bevond het kind zich nog ruim negentig meter van de wachtpost toen het vuur werd geopend, waarop het meisje haar schooltas liet vallen. De Israëlische soldaten vuurden op de schooltas, om vast te stellen of het om explosieven ging. Vervolgens schoten ze op het wegrennende kind.

De commandant liep daarna op het meisje af om de "kill" te bevestigen. Hij deed dat met twee schoten in haar hoofd, waarna hij wegliep, zich weer omdraaide, en vervolgens zijn magazijn leegschoot in haar lichaam. Geluidsopnames onthulden dat de commandant van te voren was gewaarschuwd dat het om een doodsbang kind ging.

Over de radio verklaarde de vrijgesproken man dat alles wat beweegt in de veiligheidszone gedood moet worden, al is het drie jaar oud. In eerste instantie concludeerde een militair onderzoek dat de commandant niet onethisch had gehandeld. Pas nadat ondergeschikte soldaten naar de media gingen, werd er een nieuw onderzoek ingesteld.

De commandant is vrijgesproken van wangedrag en illegaal wapen gebruik, evenals het ondermijnen van de rechtspraak door soldaten onder zijn bevel op te dragen hun verklaringen te veranderen
Als de vader van dit meisje een zelfmoordaanslag pleegt, is hij dan een beest of heeft de staat Israel een beest van deze man gecreëerd.

Is Israel trouwens niet die democratische staat die als voorbeeld moet dienen voor veel Islamitische staten
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  woensdag 16 november 2005 @ 17:42:36 #2
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32319989
Het is toch niet te geloven
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 16 november 2005 @ 17:43:17 #3
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32320011
Ik praat het niet goed, zeker niet en het leegschieten van een magazijn patronen staat in geen verhouding tot de daad.

Toch wil ik benadrukken dat zelfs kinderen van jonge leeftijd worden opgeofferd voor de palestijnse "zaak". Het gevaar dat een kind kan aanrichten is daar aannemelijk.
Nu kunnen we wel weer met de typisch Nederlandse gedachtengang gaan redeneren, ik zal je vertellen dat een land als Israel niemand kan vertrouwen. Zelfs geen kind van 3 jaar.
De commandant ik kwestie zou wellicht in het verleden juist door die inschattingsfout enkele manschappen zijn verloren en was vastberaden dit niet meer te laten gebeuren.
Dit ondanks dat enkele ondergeschikten van hem anders beweerden.

Het is triest, maar helaas de dagelijkse realiteit in veel landen. Daar kunnen wij Nederlanders niet gemakkelijk over oordelen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:43:54 #4
110987 ErwinRommel
pi_32320035
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:42 schreef DionysuZ het volgende:
Het is toch niet te geloven
geloof het maar wel want het is schijnbaar toch echt gebeurd.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:46:28 #5
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_32320102
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:

-knip-
Ik heb veel Joodse vrienden, en volg daarom ook veel zelfmoordaanslagen, maar naar mijn weten zijn er nog GEEN ENKELE zelfmoordaanslagen gepleegt middels kinderen toch>?
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  woensdag 16 november 2005 @ 17:48:49 #6
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32320153
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik praat het niet goed, zeker niet en het leegschieten van een magazijn patronen staat in geen verhouding tot de daad.

Toch wil ik benadrukken dat zelfs kinderen van jonge leeftijd worden opgeofferd voor de palestijnse "zaak". Het gevaar dat een kind kan aanrichten is daar aannemelijk.
Nu kunnen we wel weer met de typisch Nederlandse gedachtengang gaan redeneren, ik zal je vertellen dat een land als Israel niemand kan vertrouwen. Zelfs geen kind van 3 jaar.
De commandant ik kwestie zou wellicht in het verleden juist door die inschattingsfout enkele manschappen zijn verloren en was vastberaden dit niet meer te laten gebeuren.
Dit ondanks dat enkele ondergeschikten van hem anders beweerden.

Het is triest, maar helaas de dagelijkse realiteit in veel landen. Daar kunnen wij Nederlanders niet gemakkelijk over oordelen.
quote:
De commandant liep daarna op het meisje af om de "kill" te bevestigen. Hij deed dat met twee schoten in haar hoofd, waarna hij wegliep, zich weer omdraaide, en vervolgens zijn magazijn leegschoot in haar lichaam. Geluidsopnames onthulden dat de commandant van te voren was gewaarschuwd dat het om een doodsbang kind ging.
Dus eerst schiet hij haar dood, om vervolgens nog eens zijn hele magazijn op het meisje leeg te schieten terwijl hij wist dat het slechts om een doodsbang kind ging. Vastberaden of niet, als zo'n meisje dood is, hoef je nog niet je hele magazijn op haar te legen.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  woensdag 16 november 2005 @ 17:53:02 #7
110987 ErwinRommel
pi_32320266
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ik heb veel Joodse vrienden, en volg daarom ook veel zelfmoordaanslagen, maar naar mijn weten zijn er nog GEEN ENKELE zelfmoordaanslagen gepleegt middels kinderen toch>?
Ook ik heb Joodse vrienden en die beweren weer iets heel anders. Maar goed dit zal een welles nietes spelletje worden.
Het is de Israeliers er alles aan gelegen om bomaanslagen te voorkomen. Daarvoor is er een beleid welke daadkrachtig is. ja, daadkrachtig idd. Dit om te voorkomen dat er tig Israelische staatsburgers door zelfmoordaanslagen omkomen. Dit is een uitvoeringsbeleid daarvan.
het resultaat is triest dat het kind doodgeschoten is, maar wat als het wel een bommentas met zich meedroeg? Dan waren de consequenties voor die commandant.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:55:46 #8
110987 ErwinRommel
pi_32320330
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:48 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

[..]

Dus eerst schiet hij haar dood, om vervolgens nog eens zijn hele magazijn op het meisje leeg te schieten terwijl hij wist dat het slechts om een doodsbang kind ging. Vastberaden of niet, als zo'n meisje dood is, hoef je nog niet je hele magazijn op haar te legen.
Die waarschuwing kon komen van omstanders, of van ondergeschikten. In dit geval dus niet betrouwbare informatie.
Ik vind het zelfs van moed getuigen dat de commandant zelf de patronen heeft afgevuurd en geen ondergeschikte daartoe opdracht toe had gegeven. Dit om de verantwoordelijkheid bij hemzelf te leggen.
Dit even bot gezegd dan.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:56:36 #9
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32320349
Daadkrachtig.. een kind dat op 90 meter afstand loopt, en dat op de vlucht slaat als je haar tas doorzeeft neerschieten om haar vervolgens 2 kogels door het hoofd te jagen om de kill te bevestigen en dan nog voor je eigen pretje je hele magazijn op haar leegschieten.

Nee ik noem dat niet daadkrachtig, ik noem dat ziek.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:58:15 #10
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_32320378
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:56 schreef DionysuZ het volgende:
Daadkrachtig.. een kind dat op 90 meter afstand loopt, en dat op de vlucht slaat als je haar tas doorzeeft neerschieten om haar vervolgens 2 kogels door het hoofd te jagen om de kill te bevestigen en dan nog voor je eigen pretje je hele magazijn op haar leegschieten.

Heel erg ziek...
Ik snap niet dat de man vrijgesproken is. Dat zal Israël niet meer krediet opleveren in het toch al moeilijke midden-Oosten probleem.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 16 november 2005 @ 18:00:32 #11
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32320434
met zo'n beleid creeer je eerder zelfmoordterroristen dan dat je het er veiliger op maakt
  woensdag 16 november 2005 @ 18:02:11 #12
110987 ErwinRommel
pi_32320474
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:56 schreef DionysuZ het volgende:

Ik praat het niet goed dat de betreffende commandant zijn gehele magazijn heeft geleegd op het slachtoffer.
je kan een tas nog zo neerflikkeren en een ander kan een tijdsmechanisme laten ontsteken totadt er bom experts bij gaan staan en dan al die bom experts ineens de lucht in blazen. De tas doorzeven, kind doodschieten, ed.
Wij weten het niet.
nederlanders zijn altijd goed geweest in het beoordelen en een eindoordeel geven over iets van waar we geen verstand van hebben.

In dit geval heeft de commandant alleen gehandeld, dus alles komt op zijn dak. Dat hij is vrijgesproken spreekt voor hem. Daar Israel een democratisch land is moeten we dat geloven.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:03:37 #13
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32320513
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik praat het niet goed dat de betreffende commandant zijn gehele magazijn heeft geleegd op het slachtoffer.
je kan een tas nog zo neerflikkeren en een ander kan een tijdsmechanisme laten ontsteken totadt er bom experts bij gaan staan en dan al die bom experts ineens de lucht in blazen. De tas doorzeven, kind doodschieten, ed.
Wij weten het niet.
nederlanders zijn altijd goed geweest in het beoordelen en een eindoordeel geven over iets van waar we geen verstand van hebben.

In dit geval heeft de commandant alleen gehandeld, dus alles komt op zijn dak. Dat hij is vrijgesproken spreekt voor hem. Daar Israel een democratisch land is moeten we dat geloven.
Je hebt daar wel een punt. Het is de media die dit berichten en die willen de zaakjes nogal eens opblazen. Ben benieuwd hoe het proces is verlopen en wat er voor bewijzen zijn aangevoerd en waarom hij is vrijgesproken.
pi_32320685
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:35 schreef stukovich het volgende:

Als de vader van dit meisje een zelfmoordaanslag pleegt, is hij dan een beest of heeft de staat Israel een beest van deze man gecreëerd.

Is Israel trouwens niet die democratische staat die als voorbeeld moet dienen voor veel Islamitische staten
Hij is toch netjes aangeklaagd en heeft een rechtzaak gehad? Denk je dat dat ook was gebeurd als het een palestijn was die een isaeliër had vermoord? Waarschijnlijk was het dan een lokale held geweest..

Overigens kan ik niet bij andere bronnen terugvinden dat hij zijn magazijn heeft leeggeschoten..
  woensdag 16 november 2005 @ 18:12:38 #15
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32320742
In de gebieden waar het Israelische leger opereert worden niet zelden kinderen ingezet om aanslagen te plegen. Het is in voorkomende gevallen dus verdedigbaar wanneer een kind wordt omgebracht. In onze ogen is het natuurlijk krankzinnig om een kind uit te schakelen met een automatisch wapen maar goddank even ondenkbaar dat een kind zichzelf zou opblazen.

De situatie zoals hierboven omschreven is los van de alinea hierboven natuurlijk verwerpelijk als die zich écht zo heeft afgespeeld. De eerste schoten zijn in de context van het Midden Oosten nog verdedigbaar. Als op de op de grond liggende tas wordt gevuurd kan ik daar ook nog een redelijk beeld bij vormen. Een vluchtend kind neerschieten is een schande. Het kind vervolgens geen eerste hulp verlenen maar tweemaal in het hoofd schieten een walgelijke daad. Het kind vervolgens met de resterende munitie uit het magazijn stukschieten illustreert de hardvochtige inborst van de schutter.

Deze militair heeft zijn collega's en een hele natie in groot discrediet gebracht. De natie heeft hem daartoe de gelegenheid gegeven door hem niet verantwoordelijk te houden voor zijn daden. Een gemiste kans voor een land dat zulke uitwassen niet onbestraft zou mogen laten.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_32320757
Cowboy verhalen, die beste man heeft gewoon zijn opdracht uitgevoerd. Dat hij hierop het meisje extra beschoot komt wellicht voort uit het feit dat hij zeker wou weten dat ze niet langer moest lijden aan de indirect fatale schoten.

Bah, onruststokers..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_32320779
Ze stond 90 meter van de wachtpost, hoe hadden die israeliers moeten zien dat het een kind was? helemaal als ze een burqa aanhad
pi_32321881
Artikel is ook hier geplaatst inclusief foto's: [Centraal] Conflict Palestina & Israel #55. Aangezien er n.a.v. dat artikel geen discussie is ontstaan, en hier wel zal deze topic voorlopig los van het centrale topic blijven bestaan. Wanneer de discussie verwaterd zal het alsnog samengevoegd worden.
pi_32321911
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:10 schreef Schepseltje het volgende:
Overigens kan ik niet bij andere bronnen terugvinden dat hij zijn magazijn heeft leeggeschoten..
Andere bron.
pi_32322068
Wat een barbaarse jood. Als over een tijdje bekend gemaakt zou worden dat haar vader zich zelf heeft opgeofferd voor een zelfmoordaanslag zou ik dat prima begrijpen.
pi_32322076
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:13 schreef Esc het volgende:
Ze stond 90 meter van de wachtpost, hoe hadden die israeliers moeten zien dat het een kind was? helemaal als ze een burqa aanhad
Dragen palestijnen doorgaans burqa's dan? Dit meisje niet in ieder geval.
  woensdag 16 november 2005 @ 19:33:51 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32322946
het zal je kind maar wezen...

met een beetje geluk zien we deze commandant over een paar jaar terug in de politiek...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_32323000
Dertien jaar is nog een jaar ouder dan de jongste Palestijn die met een bom op pad gestuurd is.
  woensdag 16 november 2005 @ 19:37:45 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32323032
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:36 schreef CeeJee het volgende:
Dertien jaar is nog een jaar ouder dan de jongste Palestijn die met een bom op pad gestuurd is.
ja en volgens diezelfde redenatie worden alle auto's waar een rood kruis opstaat zonder pardon opgeblazen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_32323121
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:33 schreef Re het volgende:
het zal je kind maar wezen...

met een beetje geluk zien we deze commandant over een paar jaar terug in de politiek...
Och, het zal de eerste terrorist/moordenaar niet zijn die premier van Israel wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')