50hz als ik het goed heb. 60 hertz is NTSC.quote:Op vrijdag 18 november 2005 05:13 schreef P-Style het volgende:
Èn het beeld is progressive, i.p.v. interladed op een frequentie van 60Hz.
Ja en 50Hz is PAL. HDTV is gewoon 60Hz. Al willen ze ook 50Hz 720p en 1080i introduceren in Europa. Waarom ze dat willen gaat mijn verstand te boven.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:27 schreef Kontiki het volgende:
50hz als ik het goed heb. 60 hertz is NTSC.
Ik zou het niet weten, maar het zit er inderdaad aan te komen. De PAL HDV-camcorders die al op de markt zijn (Sony Z1 en de JVC HD-100) zijn ook gewoon weer 50i/25p. En degenen die nog komen (Panasonic HVX200 en Canon HL1) ook. Oeps, weer offtopicquote:Op vrijdag 18 november 2005 09:37 schreef P-Style het volgende:
Ja en 50Hz is PAL. HDTV is gewoon 60Hz. Al willen ze ook 50Hz 720p en 1080i introduceren in Europa. Waarom ze dat willen gaat mijn verstand te boven.
Bijna goed.quote:Op zondag 20 november 2005 13:49 schreef kingmob het volgende:
Even mijn licht laten schijnen over de HD-ready kwestie. ZOals ik het snap zijn er twee zaken nodig voor HD-ready. Er moet een ingang zoals HDMI zijn (al kan VGA ook HD aan) en de TV moet het signaal kunnen verwerken. Verwerken is iets anders dan weergeven, dus er bestaan zelfs HD-ready TV's op de oude 768x576 resolutie.
De voordelen zijn:
- goedkoper
- beter beeld dan met het gewone signaal (downscaling zorgt voor een minder scherp beeld, maar het beeld is beter omdat de fouten en de ruis weggeschaald worden)
- klaar voor de toekomst natuurlijk
Dat verkopers er allemaal onzin over lullen is niet echt raar. Domweg liegen lijkt de normaalste zaak van de wereld onder het verkopend personeel
Maar een HD-consolegame op zo'n TV zal geen/weinig kartels hebben op TV maar zal niet zo scherp zijn als op een echte HDTV dus.
Mja, en toch zijn er dozijnen nieuwe tv's die hier kennelijk geen boodschap aan hebben.quote:Op zondag 20 november 2005 15:47 schreef P-Style het volgende:
Een HD-Ready beelscherm moet minimaal 720 beeldlijnen kunnen weergeven. "HD-ready TV's op de oude 768x576 resolutie" bestaan dus niet.
De tv's wel, maar de verkopers niet.quote:Op maandag 21 november 2005 00:29 schreef Kontiki het volgende:
Mja, en toch zijn er dozijnen nieuwe tv's die hier kennelijk geen boodschap aan hebben.
En voor de verticale lijnen bestaat geen eis? Ik zie hier bijv. een Pioneer plasma:quote:Op zondag 20 november 2005 15:47 schreef P-Style het volgende:
Een HD-Ready beelscherm moet minimaal 720 beeldlijnen kunnen weergeven.
Voor verticale lijnen bestaat er inderdaad (vreemdgenoeg) geen eis, nee.quote:Op maandag 21 november 2005 10:45 schreef Kontiki het volgende:
En voor de verticale lijnen bestaat geen eis? Ik zie hier bijv. een Pioneer plasma:
http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=8930&taxonomy_id=62-63
Staat ook 'HD ready' bij, en de horizontale beeldlijnen zijn inderdaad meer dan 720. Maar de verticale zijn 'maar' 1024. Terwijl ik dacht dat de norm minimaal 1280x720 gaat worden, wat deze dus niet haalt.
Was het maar zo!quote:Op maandag 21 november 2005 11:44 schreef Kontiki het volgende:
dus de meeste mensen zullen toch wel goede research doen
Het stomme is, dat in de VS eigenlijk al een aantal jaren CRT HDTV's verkrijgbaar zijn voor minder dan $1000,- Die dingen zijn alleen loodzwaar en zullen in Europa het waarschijnlijk nooit beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:36 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar zijn er nu ook betaalbare CRT modellen a 80CM beschikbaar voor Europa, of hebben we de pech dat die slechts aan de VS geleverd zijn...
ik ben ook al maanden aan t hopen dat die dingen hier heen komen, op sonystyle staat er een voor 999 meen ik (82 cm) heel erg mooi spul, maar niet hier in nederland te krijgen dus, maargoed hdtv is ook nog niet echt op gang hier, dus misschien later, en anders krijgen we vast van die nieuwe SED schermen of hoe dat ook heet, t voordeel van een plat scherm, met het contrast en de response van een crt en een beeldscherpte van tft.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het stomme is, dat in de VS eigenlijk al een aantal jaren CRT HDTV's verkrijgbaar zijn voor minder dan $1000,- Die dingen zijn alleen loodzwaar en zullen in Europa het waarschijnlijk nooit beschikbaar zijn.
SED is inderdaad de ideale beeldschermtechniek.quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:29 schreef MrSkyline het volgende:
...en anders krijgen we vast van die nieuwe SED schermen of hoe dat ook heet, t voordeel van een plat scherm, met het contrast en de response van een crt en een beeldscherpte van tft.
(response tijd in o,00000nix zo'n beetje, en aangezien iedere pixel zijn eigen electronenkanon heeft heb je ook geen vernieuwingsfrequentie, en is dus alleen het aantal fps de beperkende factor.
damn wat wil ik graag zo'n nieuw scherm!
Zeker waar. Het probleem bij OLED schijnt echter nog altijd de levensduur te zijn. Zeker bij de blauwe OLED's die in de schermen verwerkt zijn, waarvan de lichtopbrengst nog altijd vrij snel afnemt bij veelvuldig gebruik. Hoe dan ook, als de deze techniek weten te perfectioneren (wat me zéker mogelijk lijkt), dan is OLED inderdaad haast net zo interessant als SED. En als het goedkoper wordt dan SED helemaal natuurlijk!quote:Op woensdag 23 november 2005 02:00 schreef Retuobak het volgende:
OLED is overigens eveneens een interessante techniek P-Style, heerlijk energiezuinig. Daarnaast nagenoeg geen ghosting, scherpe kleuren, in de toekomst goedkoop om te maken (goedkoper dan bijv. SED) etc.
Er zijn helaas idd nog wat problemen mee, maar als bedrijven als Samsung zeggen het volste vertrouwen er in te hebben dan geloof ik wel dat het uiteindelijk goed komt. Kan iig niet wachten tot er schermen mee worden gemaakt, met name voor laptops enorm handig, grote schermen die nauwelijks stroom kosten vergeleken met nu.quote:Op woensdag 23 november 2005 02:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zeker waar. Het probleem bij OLED schijnt echter nog altijd de levensduur te zijn. Zeker bij de blauwe OLED's die in de schermen verwerkt zijn, waarvan de lichtopbrengst nog altijd vrij snel afnemt bij veelvuldig gebruik. Hoe dan ook, als de deze techniek weten te perfectioneren (wat me zéker mogelijk lijkt), dan is OLED inderdaad haast net zo interessant als SED. En als het goedkoper wordt dan SED helemaal natuurlijk!
Klopt, maar dat hebben ze enigszins uitgesteld. Wat ik ook een beetje jammer vind van SED is dat er nog maar twee merken erin aan het investeren zijn. Toshiba en Canon. Als alle grote consumentenmerken nou SED's gaan produceren, dan is deze techniek een stuk toekomstzekerder en onderlinge concurrentie is altijd goed voor de consument!quote:Op woensdag 23 november 2005 10:33 schreef MrSkyline het volgende:
toshiba had overigens aangekondigd eind dit jaar te starten met de productie van SED schermen.
bron?quote:Op woensdag 23 november 2005 10:41 schreef SocialDisorder het volgende:
je krijgt nu een HD-ready TV gratis bij een mobiele telefoon.........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |