quote:Op woensdag 23 november 2005 16:00 schreef VD het volgende:
Sociaal gezien is het toch juist normaal om mee te gaan als iemand dat vraagt?
Heb jij ook een 'wil' misschien?quote:Op woensdag 23 november 2005 16:00 schreef VD het volgende:
Sociaal gezien is het toch juist normaal om mee te gaan als iemand dat vraagt?
Ben je zelf ook blij met deze vriendschappen? En dan bedoel ik heb je er _echt_ plezier van, of ben je er blij mee omdat je denkt dat het zo hoort?quote:Op woensdag 23 november 2005 15:57 schreef VD het volgende:
[..]
Hoogfunctionerend autisme, Asperger. Je moet het zo zien: Ik weet dat het "normaal" is om vrienden te hebben en bijvoorbeeld naar de bioscoop te gaan. Daarom doe ik het. Het komt niet vanzelf, ik heb het mezelf allemaal als het ware aangeleerd.
Jawel. Ergens. Ben niet zo moeilijk. En dat laatste, misschien emotioneel. Rationeel niet. Maar dat blijf ik zeggen.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:11 schreef partyyboyy het volgende:
Heb jij ook een 'wil' misschien?
En volgens mij hoop je stiekem nog dat het goed komt tussen jullie.
Klinkt inderdaad goed!quote:Op woensdag 23 november 2005 16:11 schreef partyyboyy het volgende:
Ik voel me vandaag al een heel stuk beter dan de afgelopen dagen en heb het gevoel
dat ik haar weer verder aan het loslaten ben
Dat is het probleem. Ik weet niet wanneer ze iets "goed" doet en wanneer "fout". Kinderlijk naïef, maar wel waar.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:03 schreef milagro het volgende:
Het is ook normaal, vanuit HAAR gezien, om niet uitgerekend JOU mee te vragen, als zij toevallig naar de bios wil.
Uiteindelijk wel, het is fijn leuke dingen te ondernemen met vrienden.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:14 schreef American_Nightmare het volgende:
Ben je zelf ook blij met deze vriendschappen? En dan bedoel ik heb je er _echt_ plezier van, of ben je er blij mee omdat je denkt dat het zo hoort?
Preciesquote:Op woensdag 23 november 2005 13:34 schreef milagro het volgende:
[..]
Geef jezelf wat anders dan.
Wees een actief, en niet passief.
Lijden is een keuze op een gegeven moment.
Lees mijn posts eens als je wilt.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:30 schreef -Delta- het volgende:
elk normaal mens kan indenken
We proberen het te begrijpen om je verder te helpen.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:30 schreef VD het volgende:
Maar ik blijf wel weg uit dit topic. Kan jullie niet kwalijk nemen dat jullie mijn manier van denken niet begrijpen. Hoop dat dat vice versa ook geldt..
Ze doet iets "fouts" en jij staat dat toe, logisch, je wilt haar zien, maar houd jezelf niet voor de gek, door te zeggen dat jij dit doet om haar terwille te zijn, je rekening wilt houden met...quote:Op woensdag 23 november 2005 16:25 schreef VD het volgende:
[..]
Dat is het probleem. Ik weet niet wanneer ze iets "goed" doet en wanneer "fout". Kinderlijk naïef, maar wel waar.
Dus we moeten 100% meegaan in jouw redenatie en zo niet, dan stop je je vingers in je oren om vervolgens weg te lopen?quote:Op woensdag 23 november 2005 16:30 schreef VD het volgende:
[..]
Lees mijn posts eens als je wilt..
Maar ik blijf wel weg uit dit topic. Kan jullie niet kwalijk nemen dat jullie mijn manier van denken niet begrijpen. Hoop dat dat vice versa ook geldt..
zielig...nokken nou...quote:Op woensdag 23 november 2005 16:39 schreef milagro het volgende:
[..]
Dus we moeten 100% meegaan in jouw redenatie en zo niet, dan stop je je vingers in je oren om vervolgens weg te lopen?
"ik hoor je niet ik hoor je niet lalalalalaalalallaaaa"
mogen we hier alleen op een bepaalde wijze reageren, die jij wenselijk acht?quote:
de slechtse raad die je iemand die duidelijk fout zit kan geven, sorry dat ik het zegquote:Op woensdag 23 november 2005 16:37 schreef David Letterman het volgende:
VD, goed dat je af en toe een psycholoog bezoekt om een reflexie te krijgen, dat is heel erg belangrijk...trek je van het bashen niet te veel aan...volg je eigen weg, luister naar jezelf, etc, etc...
Nee, helemaal niet. Ik vraag me enkel af wanneer het godverdommme eens doordringt dat ik niet beter wéét.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:39 schreef milagro het volgende:
Dus we moeten 100% meegaan in jouw redenatie en zo niet, dan stop je je vingers in je oren om vervolgens weg te lopen?
jezus, dat doen we toch ook, manquote:Op woensdag 23 november 2005 17:08 schreef Jumparound het volgende:
pfff, na 15 posts zal hij het toch wel snappen, alleen geeft ie het niet toe...en dat zal ook nog wel ff duren... laat die jongen lekker in zn waarden, dat willen we allemaal toch?
Ik lul me helemaal uit niets. Ik ben volkomen eerlijk, en altijd geweest ook. En nee, ik weet inderdaad weinig van sociaal gedrag. Ik leer het mezelf elke dag aan. Ik gooide het enkel in de groep omdat ik hoopte dat jullie dan zouden begrijpen hoe ik denk. Niets meer, niets minder.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:55 schreef petitlapin het volgende:
vind ik dat VD's gelul moet ophouden, zijn argumenten raken kant noch wal. Eerst zegt hij dat een cinemabezoek nog "gezellig" kan zijn, om daarna te verkondigen dat hij autistisch is, niets weet over sociaal gedrag, en dat hij meegaat met andere mensen omdat het zo hoort, ... tja ... en zo lult hij zich werkelijk uit alles. Ik reageer daarop, ik vind dat mijn recht.
Nee, dat is het niet. Ik heb wel gevoel, ik weet enkel niet hoe ik er mee om moet gaan juist omdat het zo tegenstrijdig is.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:16 schreef milagro het volgende:
als iemand spreekt over de aard vh beestje, gevoelens vs verstand, om dan ineens te spreken over aangeleerd gedrag, dan is dat tegenstrijdig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |