abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32458976
quote:
Met Feyenoord-tas door 'Neerlands grootste poel des verderfs'
Door MAARTEN WIJFFELS

Kijk niet gek op als er deze week weer een 1,90 meter lange en 120 kilo zware Surinamer door 'Neerlands grootste poel des verderfs' loopt met een voetbaltas van Feyenoord om zijn schouder.

Dat is dan de vader van Diego Biseswar, de 17-jarige rechtsbuiten die gistermiddag met een prachtig doelpunt Roda JC - Feyenoord (2-3) besliste.

Feyenoords technisch directeur Mark Wotte heeft Biseswar senior wel eens gevraagd: ‘Kom jij nou nooit problemen tegen wanneer je zo door 'Neerlands grootste poel des verderfs' loopt’. Wotte: ,,Dan zegt hij grijnzend: En wie moet mij wat maken dan?’’

Gisteren was het een dag om van te dromen voor de familie Biseswar, met zoon Diego voorop. Met zijn geplaatste boogbal over keeper Kujovic tekende de invaller voor het passende slotakkoord in een meeslepende wedstrijd die Feyenoord weer tot op een punt van koploper PSV bracht.

Roda - Feyenoord bood alles wat voetbal aantrekkelijk maakt. Vijf doelpunten, fraaie individuele acties van met name de spitsen Kalou en Cissé, maar ook pijnlijke fouten en impulsief gedrag van een trainer (Huub Stevens) die in alle hectiek zijn hoofd verloor.

Tegen dat decor schreef Biseswar een nieuw, pakkend hoofdstuk in zijn jongensboek, dat vorig seizoen al werd opengeslagen toen de aanvaller als B-junior als invaller debuteerde in de eredivisie - in de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen ADO Den Haag. Sindsdien speelde Biseswar een EK en een WK met het Nederlands elftal tot 17 jaar en zat hij een maand geleden bij RKC – Feyenoord voor het eerst op de bank.

,,Bij mijn invalbeurt vandaag was ik niet zenuwachtig’’, sprak de aanvaller voor een batterij camera’s en microfoons. ,,Maar na mijn doelpunt was ik wel meteen helemaal kapot. Ik voelde zo ineens alle kracht uit mijn benen vloeien en het leek dat mijn adem stokte. Patrick Paauwe zag het gebeuren en zei dat ik rustig moest blijven. Bij mijn doelpunt probeerde ik de bal bewust hoog in de verre hoek te plaatsen. Ik hoopte zo dat het zou lukken.’’

Biseswar – ‘ik speel sinds de C-tjes bij Feyenoord en nee, ik ben niet vernoemd naar Diego Maradona’ – was in Kerkrade de enige aanvaller op de Feyenoord-bank. Met de blessures van Romeo Castelen en Tim Vincken en het uitvallen gisteren van Ali Boussaboun, is de tiener in Rotterdam-Zuid rechtsbuiten nummer 4.

Afgelopen week was er intern in de Kuip nog een discussie of Biseswar wel mee moest naar Kerkrade. Bij een wedstrijd van het tweede elftal tegen FC Den Bosch was hij voortijdig gewisseld omdat hij er he-le-maal niets van bakte. Ook Wim Jansen nam deel aan de discussie, waarna Erwin Koeman uiteindelijk de knoop doorhakte en de ex-jeugdspeler van Ajax en Telstar het vertrouwen gaf.

Met zijn treffer en zijn ongecompliceerde optreden geeft de tiener een gezicht aan de recente ontwikkelingen in de jeugdopleiding van Feyenoord. Daar krijgt talent dit seizoen aantoonbaar meer kansen om de stap te maken naar de A-selectie.

Bijna wekelijks sluiten één of meer jeugdspelers aan bij de trainingen van het eerste. Met Johathan De Guzman heeft er zelfs al één een vaste basisplaats veroverd. ,,Jonathan en ook Ferne Snoyl hebben me vandaag vooraf goed geholpen’’, vertelde Biswar in Kerkrade. ,,We vormen een hecht groepje.’’

Feyenoord kan zijn jeugdschool op Varkenoord nog wel een tijdje blijven financieren uit de opbrengsten van de transfers van de grootste talenten van de afgelopen jaren, Robin van Persie en Thomas Buffel. Maar de directie in de Kuip wil meer dan alleen talent afleveren in het eerste en die spelers alweer snel doorverkopen.

Varkenoord moet spelers leveren die Feyenoord 1 weer voor langere tijd op een hoger niveau brengen. De Kuip hunkert immers naar een herkenbaar, Nederlandstalig elftal dat om de prijzen speelt. In dat proces valt er nog een hoop te verbeteren bij de jeugd, zo beseffen betrokkenen.

Maar je wint als jeugdopleiding een hoop als Diego Biseswar op een zondagmiddag in Limburg zomaar de winnende bij het eerste maakt. Op slag geloven andere Feyenoord-talenten nu wéér wat meer in hun eigen kansen.
En hopelijk minder aankopen vh kaliber Ostlund/Basto/Magrao
  maandag 21 november 2005 @ 18:52:30 #152
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32459025
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:41 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij hem niet zo zag zitten.
Kan me niet herinneren ooit zoiets gezegd te hebben...
A.M.A.B
  maandag 21 november 2005 @ 19:07:15 #153
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32459433
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:52 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren ooit zoiets gezegd te hebben...
Zal wel in de war zijn dan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_32461002
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:32 schreef Staanplaats het volgende:
Feyenoord - OM 3-0?

Wat een figuren zeg..
En dat met ons belastinggeld...
pi_32462505
Wotte verlengt contract tot 2008...aldus Derksen. Phew
Gillhaus op de tribune voor Kuyt
pi_32463196
Jong NEC - Jong Feyenoord 0-0. Het was een typische 0-0 wedstrijd voor bijde teams haast geen kanzen om te scoren. Sno viel me zeer positief op.
pi_32463346
zei ik toch Deed Derijck nog mee?
pi_32463442
Ja Derijck speelde verdedigende middenvelder. Was een van de meest balvaste spelers op het veld.
pi_32463520
quote:
Op maandag 21 november 2005 20:53 schreef Erasmusch het volgende:
Wotte verlengt contract tot 2008...aldus Derksen. Phew
Wie ?
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
pi_32463680
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:29 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

Wie ?
Hoofdscout van Chelsea schijnt. Maar misschien kan cultheld wat meer licht op de zaak schijnen.
  maandag 21 november 2005 @ 21:36:59 #161
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32463753
quote:
Gillhaus is toch hoofd scouting van psv?
A.M.A.B
pi_32463842
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:36 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Gillhaus is toch hoofd scouting van psv?
Sinds juli van Chelsea.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32464919
quote:

Gisteren?

Dan zal hij goed rapport hebben, vond hem gisteren sterk spelen.
pi_32466094
Godver die joden zetten zich weer voor lul. je moet een dag van te voren afspreken voor een praatje met een jood.ben blij dat dat nog niet bij feyenoord is. is overigens net bij studio sport geweest.
pi_32466277
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:56 schreef trith het volgende:
Godver die joden zetten zich weer voor lul. je moet een dag van te voren afspreken voor een praatje met een jood.ben blij dat dat nog niet bij feyenoord is. is overigens net bij studio sport geweest.
Waar heb je het over?
pi_32466444
ja man...vieze kutjoden
pi_32472922
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:56 schreef trith het volgende:
pi_32473206
Neem je neuzennieuws mee naar dat andere topic dan
  dinsdag 22 november 2005 @ 13:43:12 #169
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_32478468
Oud nieuws, maar het blijft fijn om te horen:
quote:
Oude logo komt terug bij Feyenoord

Volgens het Algemeen Dagvlad wordt het oude, officiële logo van Feyenoord weer in ere hersteld. In het jaar 2008 komen de F en de letters weer in het goud terug op de borst. Ook de plannen om de huidige scoreborden in de Kuip te vervangen door LCD-schermen zitten in een gevorderd stadium.

In het seizoen 1996-1997 speelden de Rotterdammers voor het laatst met gouden F. Sindsdien werd er gespeeld met rood, wit en zwarte kleuren, maar bij het honderdjarige bestaan veranderd dit dus weer. De directie van Feyenoord laat voor het jubileum in 2008 speciaal een logo ontwerpen, zo werd bekendgemaakt op een bijeenkomst van het Feyenoord Supportersplatform.
Snap alleen die laatste zin niet helemaal, hoeft toch nix ontworpen te worden, het oude logo is er toch gewoon?!?
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_32480405
Ik denk niet dat hij helemaal als het oude word.
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:45:02 #171
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32481486
Volgens mij een nieuw logo met een gouden F
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:57:38 #172
53267 TC03
pi_32481824
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk niet dat hij helemaal als het oude word.
Waarschijnlijk gewoon wat details als de dikte van de randjes en de lettergroottes in de cirkel (Feyenoord Rotterdam).
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:58:05 #173
53267 TC03
pi_32481837
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:45 schreef Lionheaad het volgende:
Volgens mij een nieuw logo met een gouden F
Natuurlijk niet. Lees dat bericht dan.
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:22:26 #174
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32482466
Het logo zoals het nu is, is goed.
pi_32482866
Ik heb dat oude logo nog ergens op een groene bomberjack zitten... Kan weer uit de kast..!!
Niets is zo complex als de eenvoud
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')