En hopelijk minder aankopen vh kaliber Ostlund/Basto/Magraoquote:Met Feyenoord-tas door 'Neerlands grootste poel des verderfs'
Door MAARTEN WIJFFELS
Kijk niet gek op als er deze week weer een 1,90 meter lange en 120 kilo zware Surinamer door 'Neerlands grootste poel des verderfs' loopt met een voetbaltas van Feyenoord om zijn schouder.
Dat is dan de vader van Diego Biseswar, de 17-jarige rechtsbuiten die gistermiddag met een prachtig doelpunt Roda JC - Feyenoord (2-3) besliste.
Feyenoords technisch directeur Mark Wotte heeft Biseswar senior wel eens gevraagd: ‘Kom jij nou nooit problemen tegen wanneer je zo door 'Neerlands grootste poel des verderfs' loopt’. Wotte: ,,Dan zegt hij grijnzend: En wie moet mij wat maken dan?’’
Gisteren was het een dag om van te dromen voor de familie Biseswar, met zoon Diego voorop. Met zijn geplaatste boogbal over keeper Kujovic tekende de invaller voor het passende slotakkoord in een meeslepende wedstrijd die Feyenoord weer tot op een punt van koploper PSV bracht.
Roda - Feyenoord bood alles wat voetbal aantrekkelijk maakt. Vijf doelpunten, fraaie individuele acties van met name de spitsen Kalou en Cissé, maar ook pijnlijke fouten en impulsief gedrag van een trainer (Huub Stevens) die in alle hectiek zijn hoofd verloor.
Tegen dat decor schreef Biseswar een nieuw, pakkend hoofdstuk in zijn jongensboek, dat vorig seizoen al werd opengeslagen toen de aanvaller als B-junior als invaller debuteerde in de eredivisie - in de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen ADO Den Haag. Sindsdien speelde Biseswar een EK en een WK met het Nederlands elftal tot 17 jaar en zat hij een maand geleden bij RKC – Feyenoord voor het eerst op de bank.
,,Bij mijn invalbeurt vandaag was ik niet zenuwachtig’’, sprak de aanvaller voor een batterij camera’s en microfoons. ,,Maar na mijn doelpunt was ik wel meteen helemaal kapot. Ik voelde zo ineens alle kracht uit mijn benen vloeien en het leek dat mijn adem stokte. Patrick Paauwe zag het gebeuren en zei dat ik rustig moest blijven. Bij mijn doelpunt probeerde ik de bal bewust hoog in de verre hoek te plaatsen. Ik hoopte zo dat het zou lukken.’’
Biseswar – ‘ik speel sinds de C-tjes bij Feyenoord en nee, ik ben niet vernoemd naar Diego Maradona’ – was in Kerkrade de enige aanvaller op de Feyenoord-bank. Met de blessures van Romeo Castelen en Tim Vincken en het uitvallen gisteren van Ali Boussaboun, is de tiener in Rotterdam-Zuid rechtsbuiten nummer 4.
Afgelopen week was er intern in de Kuip nog een discussie of Biseswar wel mee moest naar Kerkrade. Bij een wedstrijd van het tweede elftal tegen FC Den Bosch was hij voortijdig gewisseld omdat hij er he-le-maal niets van bakte. Ook Wim Jansen nam deel aan de discussie, waarna Erwin Koeman uiteindelijk de knoop doorhakte en de ex-jeugdspeler van Ajax en Telstar het vertrouwen gaf.
Met zijn treffer en zijn ongecompliceerde optreden geeft de tiener een gezicht aan de recente ontwikkelingen in de jeugdopleiding van Feyenoord. Daar krijgt talent dit seizoen aantoonbaar meer kansen om de stap te maken naar de A-selectie.
Bijna wekelijks sluiten één of meer jeugdspelers aan bij de trainingen van het eerste. Met Johathan De Guzman heeft er zelfs al één een vaste basisplaats veroverd. ,,Jonathan en ook Ferne Snoyl hebben me vandaag vooraf goed geholpen’’, vertelde Biswar in Kerkrade. ,,We vormen een hecht groepje.’’
Feyenoord kan zijn jeugdschool op Varkenoord nog wel een tijdje blijven financieren uit de opbrengsten van de transfers van de grootste talenten van de afgelopen jaren, Robin van Persie en Thomas Buffel. Maar de directie in de Kuip wil meer dan alleen talent afleveren in het eerste en die spelers alweer snel doorverkopen.
Varkenoord moet spelers leveren die Feyenoord 1 weer voor langere tijd op een hoger niveau brengen. De Kuip hunkert immers naar een herkenbaar, Nederlandstalig elftal dat om de prijzen speelt. In dat proces valt er nog een hoop te verbeteren bij de jeugd, zo beseffen betrokkenen.
Maar je wint als jeugdopleiding een hoop als Diego Biseswar op een zondagmiddag in Limburg zomaar de winnende bij het eerste maakt. Op slag geloven andere Feyenoord-talenten nu wéér wat meer in hun eigen kansen.
Kan me niet herinneren ooit zoiets gezegd te hebben...quote:Op maandag 21 november 2005 18:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij hem niet zo zag zitten.
Zal wel in de war zijn dan.quote:Op maandag 21 november 2005 18:52 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren ooit zoiets gezegd te hebben...
En dat met ons belastinggeld...quote:Op maandag 21 november 2005 18:32 schreef Staanplaats het volgende:
Feyenoord - OM 3-0?
Wat een figuren zeg..
Wie ?quote:Op maandag 21 november 2005 20:53 schreef Erasmusch het volgende:
Wotte verlengt contract tot 2008...aldus Derksen. Phew![]()
Gillhaus op de tribune voor Kuyt
Hoofdscout van Chelsea schijnt. Maar misschien kan cultheld wat meer licht op de zaak schijnen.quote:
Gillhaus is toch hoofd scouting van psv?quote:Op maandag 21 november 2005 20:53 schreef Erasmusch het volgende:
Gillhaus op de tribune voor Kuyt
Sinds juli van Chelsea.quote:Op maandag 21 november 2005 21:36 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Gillhaus is toch hoofd scouting van psv?
quote:Op maandag 21 november 2005 22:56 schreef trith het volgende:
Godver die joden zetten zich weer voor lul. je moet een dag van te voren afspreken voor een praatje met een jood.ben blij dat dat nog niet bij feyenoord is. is overigens net bij studio sport geweest.
quote:Op maandag 21 november 2005 22:56 schreef trith het volgende:
Godver die joden zetten zich weer voor lul. je moet een dag van te voren afspreken voor een praatje met een jood.ben blij dat dat nog niet bij feyenoord is. is overigens net bij studio sport geweest.
Snap alleen die laatste zin niet helemaal, hoeft toch nix ontworpen te worden, het oude logo is er toch gewoon?!?quote:Oude logo komt terug bij Feyenoord
Volgens het Algemeen Dagvlad wordt het oude, officiële logo van Feyenoord weer in ere hersteld. In het jaar 2008 komen de F en de letters weer in het goud terug op de borst. Ook de plannen om de huidige scoreborden in de Kuip te vervangen door LCD-schermen zitten in een gevorderd stadium.
In het seizoen 1996-1997 speelden de Rotterdammers voor het laatst met gouden F. Sindsdien werd er gespeeld met rood, wit en zwarte kleuren, maar bij het honderdjarige bestaan veranderd dit dus weer. De directie van Feyenoord laat voor het jubileum in 2008 speciaal een logo ontwerpen, zo werd bekendgemaakt op een bijeenkomst van het Feyenoord Supportersplatform.
Waarschijnlijk gewoon wat details als de dikte van de randjes en de lettergroottes in de cirkel (Feyenoord Rotterdam).quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk niet dat hij helemaal als het oude word.
Natuurlijk niet. Lees dat bericht dan.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:45 schreef Lionheaad het volgende:
Volgens mij een nieuw logo met een gouden F
quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:22 schreef Ixnay het volgende:
Het logo zoals het nu is, is goed.
Het is wel goed, maar kan altijd beter.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:22 schreef Ixnay het volgende:
Het logo zoals het nu is, is goed.
Kappa heeft mij tot nu toe (meestal) aangenaam verrast met de shirt-desgins!quote:
Ja vind kappa niet echt lelijke shirt maken ofzo.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:49 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Kappa heeft mij tot nu toe (meestal) aangenaam verrast met de shirt-desgins!
Nouja, 100x mooier... Het straalt in ieders geval veel meer uit.quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:53 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Het is wel goed, maar kan altijd beter.
Gouden logo is echt 100x mooier dan het huidige logo.
Ik vind het 100x mooier.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nouja, 100x mooier... Het straalt in ieders geval veel meer uit.
Welke wedstrijd heb jij gekeken dan? Ik heb de hele wedstrijd geen spannende wedstrijd gezien hoor. Heb er alleen maar koude voeten aan over gehoudenquote:Op dinsdag 22 november 2005 18:49 schreef Soul_Survivor het volgende:
jong nec - jong feyenoord was jammere wedstrijd. 1ste helft was het nog spannend, maar 2de helft ging het al wat minder. NEC ging meer verdedigen en Feyenoord kwam er niet echt overtuigend doorheen.
Ach ja.
quote:Op maandag 21 november 2005 16:06 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik zag Duitswe reclameborden staan en de stadionspekar sprak Duits, wat erg lachwekkend was trouwens. Van de grotere clubs in Nederland kunnen jullie al niet winnen..........maar datlach aan de scheidsrechter, toch![]()
Hoop dat het was is. Ik schijn ook nog ergens genoemd te worden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:24 schreef rotskibo het volgende:
Donderdag komt het LN boek door de brievenbus
Positief of negatief?quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:41 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Hoop dat het was is. Ik schijn ook nog ergens genoemd te worden.
Maat van me heeft een stuk geschreven voor het boek...
quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:00 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Positief natuurlijk. Wat denk je wel niet van me....
Had niet anders verwacht, ben wel benieuwd op wat voor een manier je naar voren komt. Weet je dat misschien?quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:00 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Positief natuurlijk. Wat denk je wel niet van me....
Laat ik het zo zeggen, ik vond de 1ste helft spannenDER. En heb niet echt op de links back gelet, dat soort dingen onthou ik nooit zo goed na de wedstrijd.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Welke wedstrijd heb jij gekeken dan? Ik heb de hele wedstrijd geen spannende wedstrijd gezien hoor. Heb er alleen maar koude voeten aan over gehouden![]()
Wat vond je trouwens van de links-back van NEC, Jim van Alst? Is een goede vriend van me.
Keine ahnung...quote:Op woensdag 23 november 2005 00:39 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Had niet anders verwacht, ben wel benieuwd op wat voor een manier je naar voren komt. Weet je dat misschien?
Inderdaad ben benieuwd. Ben net klaar met de autobiografie van Maradonna, ook absoluut een aanrader!quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:24 schreef rotskibo het volgende:
Donderdag komt het LN boek door de brievenbus
Komt die bolle dadelijk alsnog...quote:Feyenoord wil Theo Janssen in winterstop '
--------------------------------------------------------------------------------
Feyenoord wil volgens de vele geruchten in de winterstop proberen Theo Janssen naar De Kuip te halen.De middenvelder,die dit seizoen alweer vijf maal scoorde heeft zelf in een eerder stadium aangegeven graag bij de stadionclub te willen spelen.Vorig seizoen toonde ook Psv al intresse.Erwin Koeman heeft dit seizoen Janssen al twee maal aan het werk gezien.Tijdens Vitesse-Heracles en bij de confrontatie in de eigen Kuip,waar Janssen verdienstelijk speelde.Feyenoord is al lange tijd op zoek naar een nederlands sprekende middenvelder.Bij Feyenoord wordt de Arnhemmer herenigd met zijn maatje Nick Hofs.Feyenoord moet overigens Hossam Ghaly hoogswaarschijnlijk vier tot vijf weken missen tijdens de Africa Cup in Januari.Bovendien zit Feyenoord niet erg dik in haar middenvelders.Het lijkt erop dat Janssen het gat moet gaan opvullen van de Egypenenaar.
Inderdaad, ik zie er ook weinig in.quote:Op woensdag 23 november 2005 12:02 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Komt die bolle dadelijk alsnog...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |