abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32309032
quote:
DEN HAAG, woensdag
De Koninklijke Landmacht zoekt vooral allochtonen en vrouwen. „Beide groepen zijn nog zwaar ondervertegenwoordigd”, verduidelijkt Herman de Kievith van Ecabo, de bemiddelaar tussen opleidingen en het leger
Ik denk dit niet dat dit een goed idee is, krijg nu natuurlijk de pygmeeen en vrouwen op comfortabele schoenen ver me heen.

1) Nederlands Leger ...dus alleen toegangbaar voor Nederlanders... logisch?
2) Als de AIVD al met Mollen te maken heeft hoe gaan we dat dan in het leger voorkomen, wordt stukken makkelijker voor Samir A dan
3) Vrouwen zeggen welliswaar dat ze een hogere pijngrens hebben, maar hoevaak worden kinderen geboren op het slagveld
4) Prada Rugzakken zijn ueberhaupt uit den boze kost teveel belastinggeld,
5) Vrouwen zijn te fanatiek en emotioneel om met iets langer dan een aardappelschilmesje of gevaarlijker dan een paar naaldhakken te vertrouwen
6) Uithoudingsvermogen van beide groepen is nihil:
a) groep 1 loopt alleen naar het uitkeringsbureau
b) groep 2 alleen om te winkellen

[ Bericht 4% gewijzigd door desiredbard op 16-11-2005 11:32:21 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_32309091
inderdaad geen goed plan
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32309123
Ik vind dat je je avatar dient te veranderen in een echt Hakenkruis. Dat past veel beter bij je.
pi_32309209
ik heb het er wel eens over gehad met een marokkaanse jongen in het leger. hij zegt zonder blikken of blozen dat hij weigert als hij wordt ingezet tegen zijn 'broeders'. lijkt me dus niet echt goed om te doen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 16 november 2005 @ 11:23:14 #5
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32309229
Inderdaad erg slim om moslims in het Nederlandse leger op te nemen

Hoe naif zijn ze in Den Haag, werkelijkwaar ongelovelijk.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  woensdag 16 november 2005 @ 11:23:53 #6
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32309249
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb het er wel eens over gehad met een marokkaanse jongen in het leger. hij zegt zonder blikken of blozen dat hij weigert als hij wordt ingezet tegen zijn 'broeders'. lijkt me dus niet echt goed om te doen.
Dat bedoel ik dus
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32309297
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:23 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus
nu is het natuurlijk wel zo dat niet elke allochtoon een moslim is. en wat vrouwen betreft, tsja...
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:26:20 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32309333
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:16 schreef desiredbard het volgende:
[quote]DEN HAAG, woensdag
De Koninklijke Landmacht zoekt vooral allochtonen en vrouwen. „Beide groepen zijn nog zwaar ondervertegenwoordigd”, verduidelijkt Herman de Kievith van Ecabo, de bemiddelaar tussen opleidingen en het leger
[quote]

Ik denk dit niet dat dit een goed idee is, krijg nu natuurlijk de pygmeeen en vrouwen op comfortabele schoenen ver me heen.

1) Nederlands Leger ...dus alleen toegangbaar voor Nederlanders... logisch?
2) Als de AIVD al met Mollen te maken heeft hoe gaan we dat dan in het leger voorkomen, wordt stukken makkelijker voor Samir A dan
3) Vrouwen zeggen welliswaar dat ze een hogere pijngrens hebben, maar hoevaak worden kinderen geboren op het slagveld
4) Prada Rugzakken zijn ueberhaupt uit den boze kost teveel belastinggeld,
5) Vrouwen zijn te fanatiek en emotioneel om met iets langer dan een aardappelschilmesje of gevaarlijker dan een paar naaldhakken te vertrouwen
6) Uithoudingsvermogen van beide groepen is nihil:
a) groep 1 loopt alleen naar het uitkeringsbureau
b) groep 2 alleen om te winkellen
1) technisch gezien ben ik ook een allochtoon, vraag me af waarom ik niet thuis hoor in de krijgsmacht
2) dat kun je niet voorkomen want de krijgsmacht is een afspiegeling van de samenleving, daar zitten idd ook rotte appels tussen en dit zijn echt niet allemaal allochtonen
3) in de ruimte worden ook geen kinderen geboren maar ze mogen ook astronaut worden, als je strax uit genoeg bent dan weet je leer je dat er bepaalde handelingen vooraf gaan aan het kinderen krijgen en dat er een aantal handelingen zijn om dit te voorkomen
4) alsof de vaderlandse krijgsmacht daar geld voor heeft
5) pff, ik heb waarschijnlijk meer uithoudingsvermogen dan jij en Johndope bij elkaar
6) dat wordt er tijdens de opleiding uitgestampt en vervangen door skills 'n drills ... dan leer je te handelen zonder te denken
a) nog nooit geweest eerlijk gezegd
b) in jouw familie misschien maar die zal wel niet representatief zijn.

nog meer vragen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32309500
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:26 schreef sp3c het volgende:
5) pff, ik heb waarschijnlijk meer uithoudingsvermogen dan jij en Johndope bij elkaar
Waarschijnlijk wel(ik neem aan dat je hardcore militair bent), maar zo slecht is mijn uithoudingsvermogen niet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:33:52 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32309572
anyways

ik vind het nogal hypocriet dat figuren die almaar roepen dat allochtonen nix voor Nederland doen of voelen nu beginnen te jammeren dat die gasten in de krijgsmacht willen dienen wmb is iedereen met een Nederlands paspoort meer dan welkom ... er wordt gewoon een onderzoek gedaan naar je vrienden en familieleden voor je wordt aangenomen en die is best grondig

dat met die vrouwen hangt me wel een beetje de keel uit, ik bedoel ze zijn meer dan welkom maar wel in dezelfde opleiding met dezelfde kansen en dezelfde eisen als de heren en dat is nu helaas niet het geval
  woensdag 16 november 2005 @ 11:34:53 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32309602
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:33 schreef sp3c het volgende:

dat met die vrouwen hangt me wel een beetje de keel uit, ik bedoel ze zijn meer dan welkom maar wel in dezelfde opleiding met dezelfde kansen en dezelfde eisen als de heren en dat is nu helaas niet het geval
ik dacht dat er laatst een vrouwelijke generaal was aangenomen.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:35:15 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32309619
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel(ik neem aan dat je hardcore militair bent), maar zo slecht is mijn uithoudingsvermogen niet.
not the point, meneer beweert dat allochtonen per definitie geen uithoudingsvermogen hebben en ten eerste is dat onzinnig (ik heb het van de ijshockey meegekregen ) en ten tweede wordt dat tijdens de AMO gewoon opgepoetst
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:36:47 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32309677
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik dacht dat er laatst een vrouwelijke generaal was aangenomen.
ik weet het wel zeker, bij de logistieke brigade ... die is zelfs nog nooit uitgezonden!
maar die schijnt wel best goed te zijn overigens die zit zelf ook te klagen dat ze niet wordt uitgezonden
  woensdag 16 november 2005 @ 11:38:19 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32309718
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik weet het wel zeker, bij de logistieke brigade ... die is zelfs nog nooit uitgezonden!
maar die schijnt wel best goed te zijn overigens die zit zelf ook te klagen dat ze niet wordt uitgezonden
misschien binnenkort? maar feit is dan natuurlijk wel dat ze goede kansen krijgen binnen het militaire apparaat.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:40:01 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32309768
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien binnenkort?
mwah een generaal in charge van een bataljon (want veel groter zijn de Nederlandse uitzendingen niet, kan ook niet want dan is er niemand meer over als de Duitsers komen)?

het lijkt me niet
quote:
maar feit is dan natuurlijk wel dat ze goede kansen krijgen binnen het militaire apparaat.
dat ontken ik ook niet ... ik zeg dat ze niet dezelfde kansen krijgen.
als ik tieten had dan was ik nu chef staf
pi_32309776
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

not the point, meneer beweert dat allochtonen per definitie geen uithoudingsvermogen hebben en ten eerste is dat onzinnig (ik heb het van de ijshockey meegekregen ) en ten tweede wordt dat tijdens de AMO gewoon opgepoetst
ok maar ik denk dat hij meer bedoelde dat ze lui zijn.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:41:28 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32309810
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ok maar ik denk dat hij meer bedoelde dat ze lui zijn.
0w dus nu ben ik lui?

ik had graag wat normale antwoorden die ergens op gebaseerd zijn van desiredbard zonder vooroordelen of discriminatie anders gaat deze onzin op slot
  woensdag 16 november 2005 @ 11:41:58 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32309825
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah een generaal in charge van een bataljon (want veel groter zijn de Nederlandse uitzendingen niet, kan ook niet want dan is er niemand meer over als de Duitsers komen)?

het lijkt me niet
[..]

dat ontken ik ook niet ... ik zeg dat ze niet dezelfde kansen krijgen.
als ik tieten had dan was ik nu chef staf
dan lijkt het me verstandig als ze stopt met zeuren. ik ben niet zo op de hoogte van rangen en standen. overigens heeft die vrouw nauwelijks tieten. dat ze goed is zal best, daar weet ik te weinig van af.
pi_32309858
Ik kan makkelijk 7x achter elkaar 10km joggen,
als ik dit in een ander forum plaats word dit begrepen
en jij sp3k,op die platte comfortabele schoenen moet jij ook een end komen, niet?
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:48:06 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32310048
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:42 schreef desiredbard het volgende:
Ik kan makkelijk 7x achter elkaar 10km joggen,
als ik dit in een ander forum plaats word dit begrepen
en jij sp3k,op die platte comfortabele schoenen moet jij ook een end komen, niet?
weet ik veel ... ik heb weinig behoefte aan 70 km te lopen dat duurt 8 uur of 9 uur, beetje verspilling van mijn tijd
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan lijkt het me verstandig als ze stopt met zeuren. ik ben niet zo op de hoogte van rangen en standen. overigens heeft die vrouw nauwelijks tieten. dat ze goed is zal best, daar weet ik te weinig van af.
het lijkt me verstandig als de mensen hetzelfde behandeld worden dan krijg je dit niet
  woensdag 16 november 2005 @ 11:49:00 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32310076
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

weet ik veel ... ik heb weinig behoefte aan 70 km te lopen dat duurt 8 uur of 9 uur, beetje verspilling van mijn tijd
tenzij je uitgezonden bent en aan de vijand wil ontsnappen...
pi_32310135
Sp3k ik probeerde dit wat luchtig te brengen,
ik heb de zin:
"Vroewen in het leger.....alleen om de moraal hoog te houden....voor een uurtje tijdens het verlof "
al geschrapt.

Natuurlijk is niet iedere allochtoon en iedere vrouw representabel voor een stereotyp maar.
Een deel van de bevolking (vrouwen) heeft al problemen een made aan een vishaakje te doen, kommop zeg hoe moet dat in een leger.
verpleegster is physiek mischien een zwaarder beroep (en dat bedoel ik niet sarcastisch) maar om nu vrouwen naar de oorlog te sturen, het mag duidelijk zijn dat ze dat zelf niet willen, die mogenlijk heid bestaat al jaren.

En bovenstaande stukje aangaande allochtoon die zou weigeren op zijn "landgenoten" te schieten
En nog niet zo lang geleden een tot moslim bekeerde nederlander die wapentuig aan het jatten was.

Ja ik heb een stereotyp beeld bij vrouwen in het leger:Mannengek of butch, sorry
En allochtonen in het leger, mensen die niet volledig 100% nederlands zijn (qua paspoort bedoel ik) niet in het leger...dus geen dubbele nationaliteiten daar
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:51:49 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32310171
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tenzij je uitgezonden bent en aan de vijand wil ontsnappen...
lol
pi_32310238
Ik wist dat ik die opmerking in het verkeerde forum gebruikte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:55:09 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32310294
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:53 schreef desiredbard het volgende:
Ik wist dat ik die opmerking in het verkeerde forum gebruikte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gehehehe 10 kilometer joggen... dan neuk jij wel heel erg lang, gemiddeld.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:57:16 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32310366
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:50 schreef desiredbard het volgende:
Sp3k ik probeerde dit wat luchtig te brengen,
ik heb de zin:
"Vroewen in het leger.....alleen om de moraal hoog te houden....voor een uurtje tijdens het verlof "
al geschrapt.
het is niet luchtig het is ronduit beledigend
quote:
Natuurlijk is niet iedere allochtoon en iedere vrouw representabel voor een stereotyp maar.
Een deel van de bevolking (vrouwen) heeft al problemen een made aan een vishaakje te doen, kommop zeg hoe moet dat in een leger.
verpleegster is physiek mischien een zwaarder beroep (en dat bedoel ik niet sarcastisch) maar om nu vrouwen naar de oorlog te sturen, het mag duidelijk zijn dat ze dat zelf niet willen, die mogenlijk heid bestaat al jaren.
ze zijn er dan ook al geweest, boven Srebrenica heeft een vrouw bommen afgeworpen bv
quote:
En bovenstaande stukje aangaande allochtoon die zou weigeren op zijn "landgenoten" te schieten
En nog niet zo lang geleden een tot moslim bekeerde nederlander die wapentuig aan het jatten was.
ik zou ook niet op mijn landgenoten schieten ... tenzij ze al jihad (of Fryslan boppe in mijn geval) roepend en schietend op me af komen rennen.
quote:
Ja ik heb een stereotyp beeld bij vrouwen in het leger:Mannengek of butch, sorry
En allochtonen in het leger, mensen die niet volledig 100% nederlands zijn (qua paspoort bedoel ik) niet in het leger...dus geen dubbele nationaliteiten daar
zonder Nederlands paspoort kun je niet in het leger en die dubbele nationaliteit is niet echt duidelijk, de regering wil er uberhaupt vanaf dus het leger zal er ook wel wat bedenkingen over hebben.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:58:24 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32310407
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gehehehe 10 kilometer joggen... dan neuk jij wel heel erg lang, gemiddeld.
mwah uurtje moet je toch wel kunnen volhouden hoor anders moet je me het nummer van je vriendin is geven want die zal er dan wel over willen 'praten'
  woensdag 16 november 2005 @ 11:58:33 #28
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32310413
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind het niet kunnen dat iemand zonder enige uitzendervaring op zon post terecht komt. Uitzendervaring zou een voorwaarde moeten zijn voor bevorderingen boven de rang van kapitein vind ik..

Want iemand die leiding geeft op dat rangsniveau en de hele carriere alleen nog maar achter een brueau hebt gezeten vind ik ronduit bespottelijk en beschamend. Het is puur een politieke beslissing haar op die post te zetten. Ze zal best kwaliteiten hebben, maar laat het eerst maar eens zien te velde.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 16 november 2005 @ 12:01:05 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32310487
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah uurtje moet je toch wel kunnen volhouden hoor anders moet je me het nummer van je vriendin is geven want die zal er dan wel over willen 'praten'
lol. ze houdt niet van soldaten. ze houdt meer van mij, de pacifist...
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 12:03:48 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32310571
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. ze houdt niet van soldaten. ze houdt meer van mij, de pacifist...
!$^@$#%@#$^@#%&

dat heb ik weer ... waar zijn al die chix die vrouwen in uniform wel geil vinden ... mijn vader heeft het er al heel mijn leven over (die is anderhalf uur dienstplichtig geweest waarvan een uur dronken oid) ... waar zijn ze gebleven!!!

grdvrr
  woensdag 16 november 2005 @ 12:05:19 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32310607
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

!$^@$#%@#$^@#%&

dat heb ik weer ... waar zijn al die chix die vrouwen in uniform wel geil vinden ... mijn vader heeft het er al heel mijn leven over (die is anderhalf uur dienstplichtig geweest waarvan een uur dronken oid) ... waar zijn ze gebleven!!!

grdvrr
je moet je maar tevreden stellen met de gedachte dat jij je geweer mag insmeren.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 12:06:47 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32310652
ik wil dat iemand anders mijn geweer insmeert!!!!

af SCH!
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 12:07:07 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32310657
het is trouwens een karabijn maar dat ff terzijde
pi_32311490
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is niet luchtig het is ronduit beledigend
maar wel lekker
quote:
ze zijn er dan ook al geweest, boven Srebrenica heeft een vrouw bommen afgeworpen bv
Dapper hoor.... zoals ik alzij made en haakjes
quote:
ik zou ook niet op mijn landgenoten schieten ... tenzij ze al jihad (of Fryslan boppe in mijn geval) roepend en schietend op me af komen rennen.
Jij hebt dan te doen wat je opgedragen wordt...
Maar dat is dus het probleem gaat een allahvrezende mohammedaan op zijn "geloofsgenoten" schieten. Laten we als voorbeeld even parijs nemen....
quote:
zonder Nederlands paspoort kun je niet in het leger en die dubbele nationaliteit is niet echt duidelijk, de regering wil er uberhaupt vanaf dus het leger zal er ook wel wat bedenkingen over hebben.
Ah maar er zijn een aantal nationaliteiten die niet anders kunnen dan dubbel zijn daar land ven herkomst, ouders herkomst grootoudersherkomst hen niet toestaat nationaliteit op te geven
pi_32311552
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

Eigenlijk nu ik erover denk
7x2 minuten das dus 210km/h dat ik loop man.... das een snelheids record
pi_32311627
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:06 schreef sp3c het volgende:
ik wil dat iemand anders mijn geweer insmeert!!!!

af SCH!
Zolang je je kruit maar niet te vlug verschiet dan
pi_32312110
Hoog tijd dat vrouwen hetzelfde werk mogen doen in het leger als mannen en daar valt buitenlandse detachering en frontlinie dienst imho ook onder. Vrouwen presteren onder druk net zo goed of beter als mannen en behalve stupide vooroordelen onder mannen als desiredbard is er geen enkele goede reden om vrouwen niet als volwaardige soldaten te beschouwen.
De enige 'maar' die ik eraan wil toevoegen is dat ze aan dezelfde standaard moeten voldoen als mannen.

Bovendien is er een hele praktische kant, er zijn niet genoeg vrijwillige mannen meer om alle banen die de Nederlandse krijgsmacht heeft in te vullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2005 12:49:21 ]
pi_32312275
Oh ik heb hele goede redenen
Vrouwen zijn wreder.... dus ik vrees voor de geneefse conventie. En dit is een historisch feit over de gehele geschiedenis zijn hier voorbeelden van terug te vinden.
laten we zeggen dat dit 20% van de vrouwen is

De andere 80% klimt op de stoel bij het zien van een spinnetje, gaat over haar nek bij het zien ban een made aan een vishaakje

Ht feit dat een aantal tuinbroeken met plateauzolen zo graag vrouwen in het leger wil..... die mogenlijk is er al jaren.....ze willen niet!
pi_32312537
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:55 schreef desiredbard het volgende:
Oh ik heb hele goede redenen
Als dat jouw goede redenen zijn dan moet ik toch even smakelijk lachen.
quote:
Ht feit dat een aantal tuinbroeken met plateauzolen zo graag vrouwen in het leger wil..... die mogenlijk is er al jaren.....ze willen niet!
Ach, het Amerikaanse leger heeft 18% vrouwen, NL heeft nog geen 10%, lijkt mij dat het probleem een kwestie is van marketing en als je de advertenties van het NL leger bekijkt dan verbaast mij dat niets.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:13:41 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32312741
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:06 schreef Tijger_m het volgende:

Ach, het Amerikaanse leger heeft 18% vrouwen, NL heeft nog geen 10%, lijkt mij dat het probleem een kwestie is van marketing en als je de advertenties van het NL leger bekijkt dan verbaast mij dat niets.
ja en het amerikaanse leger staat ineens bekend als een goed leger?
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 13:14:27 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32312764
niet dan?
pi_32312797
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:13 schreef zoalshetis het volgende:

ja en het amerikaanse leger staat ineens bekend als een goed leger?
Blijkbaar wel als een goede werkgever voor vrouwen.

Tactische en strategische vaardigheden en het aanleren daarvan heeft te maken met een cultuur en politieke beslissingen, niet met de kwaliteiten van het personeel als zodanig.

Het kan overigens nog veel slechter, het Britse leger heeft slechts 6.7% vrouwen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2005 13:17:16 ]
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 13:18:36 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32312879
daar zit Nederlad ook op geloof ik hoor (7%?)

percentage in de VS is zo hoog vanwege de reserve (national guard) structuur, iedereen die een beetje geld nodig heeft gaat daardoor in het leger, zitten ook dames bij
dienstplichtige landen zitten tegenwoordig nog hoger (Finland, Israel etc.)
pi_32312921
Maar desiredbard, het soort vrouwen dat naar wordt van mades aan haakjes en geilt op Prada neemt sowieso geen dienst...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32313117
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:18 schreef sp3c het volgende:
daar zit Nederlad ook op geloof ik hoor (7%?)

percentage in de VS is zo hoog vanwege de reserve (national guard) structuur, iedereen die een beetje geld nodig heeft gaat daardoor in het leger, zitten ook dames bij
dienstplichtige landen zitten tegenwoordig nog hoger (Finland, Israel etc.)
NG heeft niet meer vrouwen in percentages als mannen, integendeel, het is zelfs lager volgens de US Census, op 1,4 miljoen in de krijgsmacht zijn 212.000 vrouwen, op 1.3 miljoen in de NG zijn er 149.000 vrouwen. Dat zijn overigens cijfers van 2003 maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat de verschillen in 2 jaar tijd ernstig gewijzigd zijn.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 13:28:42 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32313130
jah hij brengt het luchtig
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 13:29:30 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32313160
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

NG heeft niet meer vrouwen in percentages als mannen, integendeel, het is zelfs lager volgens de US Census, op 1,4 miljoen in de krijgsmacht zijn 212.000 vrouwen, op 1.3 miljoen in de NG zijn er 149.000 vrouwen. Dat zijn overigens cijfers van 2003 maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat de verschillen in 2 jaar tijd ernstig gewijzigd zijn.
verbaasd me nogal
pi_32313296
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef sp3c het volgende:

verbaasd me nogal
Heh, mij ook om eerlijk te zijn

Ik vermoed dat veel vrouwen militaire dienst zien als een carriere mogelijkheid, salarissen zijn dan wel niet grandioos maar wel gezondheidszorg, zeer uitgebreide kinderopvang, pensioenen en invaliditeits regelingen. Tel daarbij nog eens de educatieve mogelijkheden en het leger wordt ineens veel interessanter.

De VS luchtmacht heeft overigens het hoogste percentage vrouwen en toevallig of niet, dat is een van de weinige plaatsen waar vrouwen aan gevechtshandelingen mogen mee doen als piloot e.d.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 13:38:00 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32313393
ah dat verklaard al die friendly fire incidenten, vrouwen zijn wreed dus die schieten gewoon op alles wat beweegt zodat het doodgaat en daarna gooien ze er een bom op

ofzo?
pi_32313539
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:38 schreef sp3c het volgende:
ah dat verklaard al die friendly fire incidenten, vrouwen zijn wreed dus die schieten gewoon op alles wat beweegt zodat het doodgaat en daarna gooien ze er een bom op

ofzo?
Heh, in desiredbards optiek uiteraard wel ja
pi_32313651
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:38 schreef sp3c het volgende:

ofzo?
Wat heet! Tussen het neerknallen en die bom zou ik ze ook nog even anaal verkracht hebben met mijn karabijn.
"Heb uw vijanden lief"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 16 november 2005 @ 15:15:01 #52
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32315898
Ik ben voor het aannemen van allochtonen en vrouwen binnen de NL krijgsmacht mits ze aan dezelfde eisen voldoen die er reeds gelden.
Dus geen uitzonderingen op de regel, iedereen voor die functiegroep dezelfde eisen en training. Geen vrijstellingen ed.
Vrouwen kunnen heel goed uit de voeten met bv een F-16. Een vrouwelijke pilote heeft de Serven toch danig schrik aangejaagd door een Servische tank te vernietigen.
Vrouwen kunnen dus goed worden geplaatst bij bv logistieke eenheden of het luchtwapen.
De infanterie of commandos lijkt me wat minder voor ze omdat dit een echte mannenwereld is waarin cohesie belangrijk is. Een vrouw kan die cohesie danig verstoren binnen een gevechtseenheid. Maar goed, dat is mijn mening.

Verder moedig ik het juist toe dat allochtonen willen werken voor de NL krijgsmacht. Dit bewijst temeer dat ze zich goed hebben weten te integreren en iets willen doen voor Nederland, door bv dienst te nemen bij de KM, KLU of KL.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:18:11 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32315974
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:15 schreef ErwinRommel het volgende:

Verder moedig ik het juist toe dat allochtonen willen werken voor de NL krijgsmacht. Dit bewijst temeer dat ze zich goed hebben weten te integreren en iets willen doen voor Nederland, door bv dienst te nemen bij de KM, KLU of KL.
maar dan mogen ze ook niet gaan miepen of de boel gaan verstoren als de missie tegen 'broeders' van hen gericht is.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:23:26 #54
110987 ErwinRommel
pi_32316115
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar dan mogen ze ook niet gaan miepen of de boel gaan verstoren als de missie tegen 'broeders' van hen gericht is.
Uiteraard. Weigeren van het uitvoeren van orders met deze redenering betekend oneervol ontslag op staande voet. Maar ik denk dat wel staat beschreven in het militair tucht - en strafrecht.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:24:37 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32316140
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Uiteraard. Weigeren van het uitvoeren van orders met deze redenering betekend oneervol ontslag op staande voet. Maar ik denk dat wel staat beschreven in het militair tucht - en strafrecht.
ik ken dus iemand die in joegoslavië er mee weg is gekomen op basis van zijn geloofsovertuiging
  woensdag 16 november 2005 @ 15:32:29 #56
110987 ErwinRommel
pi_32316367
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ken dus iemand die in joegoslavië er mee weg is gekomen op basis van zijn geloofsovertuiging
Dat is heel schrijnend en ik vind dit on-acceptabel gedrag.
Je tekend een contract en je weet dat je uitgezonden kan worden naar welk gebied dan ook. Dat heb je te respecteren. En het zou van de zotte zijn als je dan weigerd op basis van geloofsovertuiging te schieten op iemand als de situatie nijpend is. Als commandant zijnde zou ik hem toch een rottrap hebben gegeven en hem gelijk hebben laten repatrieren ivm plichtsverzuim. Daar staat oneervol ontslag op.

Dit moet men dus aangeven in het contract welke men tekend na het succesvol behalen van de initiele opleiding. Teken je die, en dat moet voor man en vrouw, allochtoon of autochtoon gelijk zijn.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 19:01:54 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32322010
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zou weinig waarde hechten aan dit verhaal eerlijk gezegd, zeker als het joegoslavie betreft
pi_32342798
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:06 schreef Tijger_m het volgende:

Hmmm amerikaanse vrouwen idd ..... daar zeg je wat.... hoe bedoel je Butch
pi_32342949
Vrouwen zullen alleen maar op de vijand schieten als hun nagel gebroken is door granaatscherven, of als ze de een pradafabriek moeten veilig stellen tegen 'the enemy' .. Maakt niet uit hoeveel mensen er anders om hun heen sterven (A)
pi_32343074
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Maar desiredbard, het soort vrouwen dat naar wordt van mades aan haakjes en geilt op Prada neemt sowieso geen dienst...
Dat is nu precies mijn punt... de mogenlijkheid voor vrouwen in het leger, op andere grond dan het, moreel hoog houden, bestaat al tijden.
Man of Vrouw er is een bepaalde instelling mentaliteit voor nodig om bij het leger te gaan, en die ontbreekt (gelukkig) bij een boel nederlandse vrouwen.

Ik heb zo'n gevoel dat een vrouw die thuisblijft het huisschoonhoud en voor de kinderen zorgt etc etc heden ten dagen met de nek aangekeken word, terwijl dat toch ook echt een keuze is (Tenzij je in een gordijn rondloopt).
Het lijkt wel of vrouwen mee MOETEN doen met de mannenberoepen en anders zijn ze mislukkelingen en dat geeft geen pas. De theorie dat die kutamerikanen wel x% vrouwen in het hebben slaat gewoon nergens op, moet je eens kijken hoe verrot die gejatte kultuur is.

Een vrouw hoort gewoon net als een man de keuze te hebben wat zij met haar leven doet. En om eerlijk te zijn heb ik meer respekt voor een vrouw die thuisblijft en voor de kinderen zorgt dan een cariere bitch die 'sochtends om 7 uur haar 6 maanden oude baby in een creche dump en 'savond het kind weer afhaalt. Natuurlijk kan ook de man thuisblijven;)
pi_32343184
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Krijgsraad en een vuurpeletonnetje
pi_32343269
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Gij zult niet Doden????
Keert ook de andere wang toe????

Wat doe je dan in Godesnaam in het leger?
  Moderator donderdag 17 november 2005 @ 16:31:35 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32346976
zoals gezegd, ik geloof er niet in

op de eerste plaats omdat er gewoonweg niet tegen moslims is gevochten op de Balkan, dat waren de 'slachtoffers' dan zou je verwachten dat zo'n figuur staat te springen om mee te doen want hij helpt zijn broeders ermee tijdens individuele incidenten is er wel is op geschoten maar puur uit zelfverdediging ... denk niet dat iemand op zo'n moment het voertuig verlaat omdat het zijn broeders zijn laat staan ermee wegkomt

ik wil meer details, anders is het voor mij een broodje aap
  donderdag 17 november 2005 @ 16:41:53 #64
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32347269
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Je bent me voor Mwanatabu, dat wilde ik ook zeggen.

En mocht er weer dienstplicht komen dan wordt dat er wel uit getraind, zie ook Israel. Alle vrouwen moeten daar in dienst, en die zijn vrij hard na hun training.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 17 november 2005 @ 16:49:12 #65
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32347462
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:31 schreef sp3c het volgende:
zoals gezegd, ik geloof er niet in

op de eerste plaats omdat er gewoonweg niet tegen moslims is gevochten op de Balkan, dat waren de 'slachtoffers' dan zou je verwachten dat zo'n figuur staat te springen om mee te doen want hij helpt zijn broeders ermee tijdens individuele incidenten is er wel is op geschoten maar puur uit zelfverdediging ... denk niet dat iemand op zo'n moment het voertuig verlaat omdat het zijn broeders zijn laat staan ermee wegkomt

ik wil meer details, anders is het voor mij een broodje aap
Misschien was die persoon wel Servisch Orthodox
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 17 november 2005 @ 16:51:42 #66
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32347526
Verder vind ik vrouwen en allochtonen (en zelfs allochtone vrouwen) in het leger prima, als ze zich maar aan dezelfde regels en criteria moeten houden als de rest.

Het leger zou geen sociale werkplaats moeten zijn.
pi_32348381
Allochtone vrouwen ....die komen in een bodybag.... hoef je alleen nog maar dicht te naaien...... en mischien is dat ook al gedaan
  donderdag 17 november 2005 @ 17:26:00 #68
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32348514
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:21 schreef desiredbard het volgende:
Allochtone vrouwen ....die komen in een bodybag.... hoef je alleen nog maar dicht te naaien...... en mischien is dat ook al gedaan
Je onderschrift ziet er trouwens ook nogal allochtoon uit.. bedoel je dat je zelf niet in het leger zou mogen?

In dat geval ben ik het met je eens!
pi_32348770
Ik ben hier een allochtoon ja daar heb je gelijk in.
Bovendien heb ik binnenkort twee paspoorten en idd mocht ik een hersenbloeding krijgen 99% van mijn hersenkapaciteit verliezen incusief mijn zelfrespect en bij het nederlandse "leger" willen. Dan zou men van mij ook moeten eisen dat ik mijn zojuist verkregen 2e nationaliteit opgeef
  donderdag 17 november 2005 @ 18:02:31 #70
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32349651
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Misschien was die persoon wel Servisch Orthodox
Of katholiek.
pi_32349835
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:23 schreef Speed-Addicted het volgende:
Inderdaad erg slim om moslims in het Nederlandse leger op te nemen

Hoe naif zijn ze in Den Haag, werkelijkwaar ongelovelijk.
Hoe paranoide ben jij?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator donderdag 17 november 2005 @ 21:13:01 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32355181
ik maak hem op slot want dit slaat echt nergens op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')