abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 10:46:15 #1
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32308136
Ik ben sinds een paar maanden verzekerd bij Unive, en ik kreeg vorige week een brief binnen dat ze geld willen over een periode dat ik niet verzekerd was ~10 maanden ofzo
Dit was hun reden:
quote:
Volgens de Ziekenfondswet moeten wij u tot max. 14 maanden voor inschrijving een nominale premie Ziekenfonds berekenen. In uw geval is dit de periode van 16.05.04 tot 15.07.05, zijnde het openstaande bedrag. Dit bedrag wordt berekend als blijkt dat u voor de inschrijving bij Univé niet verzekerd bent geweest elders. Bij u is dit het geval. Mocht u tot uw inschrijving wel bij een andere maatschappij verzekerd zijn geweest dan verzoeken wij u dit aan te tonen d.m.v. een verklaring...
Maar ik heb dus niks te declareren uit die tijd en voor hun is dit weer makkelijk winst maken zo, wat dus tegen hun principes in is Was toch zoiets als geen winstoogmerk ofzo

Kan ik hier iets tegen doen? het gaat namelijk om best veel geld...
Ik wordt nu namelijk bestraft omdat ik geld bespaard heb vorig jaar
  woensdag 16 november 2005 @ 10:47:23 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32308171
Je hebt geen geld bespaard je hebt betalingen ontlopen, dat is iets heel anders... Je hoort gewoon je premies te betalen. Hier ga je niet onderuit komen hoor.

Ik declareer al jaren alleen mijn jaarlijks tandarts bezoek en ik krijg al die "voor niets" betaalde premies toch ook niet terug
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 16 november 2005 @ 10:48:52 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32308223
Je moet toch altijd een zorgverzekering hebben?
Jij bent dus zelf nalatig geweest, lijkt mij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32308234
Je hebt geprobeerd om geld te besparen door je niet in te schrijven bij het ziekenfonds. Dat mag echter niet, je bent verplicht je in te schrijven, dus op het moment dat je je inschrijft ben je volgens de ziekenfondswet verplicht om ook de premie te betalen voor de periode dat je niet ingeschreven stond.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 16 november 2005 @ 10:49:32 #5
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_32308243
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Herkauwer het volgende:
Je hebt geen geld bespaard je hebt betalingen ontlopen, dat is iets heel anders... Je hoort gewoon je premies te betalen. Hier ga je niet onderuit komen hoor.
wat een onzin.
hij was toch gewoon niet verzekerd in die periode.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_32308254
Volgens mij ligt het iets anders, Herkauwer. TS heeft zich bewust niet verzekerd, toen zich op enig moment aangemeld bij Univé en moet nu volgens de ziekenfondswet alsnog premie betalen voor die maanden. Wat raar, hier heb ik nog nooit van gehoord.
Ik vraag me af, als je ziek was geworden in die periode, of je dan ook je kosten op diezelfde ziekenfondsswet had kunnen verhalen...
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  woensdag 16 november 2005 @ 10:50:44 #7
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32308282
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:49 schreef Lucille het volgende:
Je hebt geprobeerd om geld te besparen door je niet in te schrijven bij het ziekenfonds. Dat mag echter niet, je bent verplicht je in te schrijven, dus op het moment dat je je inschrijft ben je volgens de ziekenfondswet verplicht om ook de premie te betalen voor de periode dat je niet ingeschreven stond.
Dan kan ik net zo goed verder gaan zonder ziekenfonds, ben al jaren niet meer bij de huisarts geweest enzo, en ze zeggen zelf dat ze maar 14 maanden in rekening kunnen brengen, DAT bespaart me uiteindelijk dus wel geld
  woensdag 16 november 2005 @ 10:51:02 #8
47047 Herkauwer
pi_32308292
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:49 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

wat een onzin.
Ja en dat mag dus niet... Je kan je wel verzekeren en geen premies betalen, want ze mogen je niet uit het ziekenfonds zetten, maar dat is wat anders...
pi_32308312
Je was niet verzekerd maar je bent verplicht om een zorgverzekering te hebben.

Dit is dus de boete die je krijgt als je dit niet doet. Wel erg zuur maar zo is het nu eenmaal.
Trotse mamma :)
  woensdag 16 november 2005 @ 10:52:32 #10
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32308334
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:51 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Ja en dat mag dus niet... Je kan je wel verzekeren en geen premies betalen, want ze mogen je niet uit het ziekenfonds zetten, maar dat is wat anders...
Ik kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...
Daarna heb ik me gewoon niet verzekerd omdat ik dat puur aan het werken was om mijn ziekenfonds te betalen
  woensdag 16 november 2005 @ 10:53:36 #11
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32308370
Iedereen moet zich verplicht verzekeren voor het ziekenfonds(als je ervoor in aanmerking komt), dus ook jij. Je kunt hier niet onderuit komen en dat ligt niet aan Univé. Bij een andere verzekeraar loop je tegen hetzelfde probleem op.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 16 november 2005 @ 10:53:44 #12
47047 Herkauwer
pi_32308374
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:52 schreef MewBie het volgende:

[..]

Ik kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...
Daarna heb ik me gewoon niet verzekerd omdat ik dat puur aan het werken was om mijn ziekenfonds te betalen
Maar als je een ongeluk had gehad dan had je wel geld willen zien? En daarnaast moet je niet klagen bij Univé maar bij de overheid.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:53:55 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32308379
Je werkt?
Dan heb je toch een werkgeversverklaring voor het ziekenfonds moeten laten invullen?
  woensdag 16 november 2005 @ 10:55:02 #14
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32308413
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef Copycat het volgende:
Je werkt?
Dan heb je toch een werkgeversverklaring voor het ziekenfonds moeten laten invullen?
7 jaar geleden ja toen ik gezellig met pappie en mammie meeverzekerd was
pi_32308430
Hier ga je echt niet onderuit komen. Je bent verplicht om je jezelf te verzekeren.

Buiten dat vind ik dit een buitengewoon naďef verhaal.
pi_32308438
quote:

[..]

wat een onzin.
Technisch gezien is hij wel verzekerd geweest, alleen heeft hij geen premie betaald. Volgens de ziekenfondswet sta je dan te boek als wanbetaler, je kan immers niet je ziekenfonds op zeggen zonder een nieuwe regeling met een andere ziektekostenverzekeraar af te sluiten. Wanbetaling vormt in het kader van de ziekenfondswet voor verzekeraars geen reden om de ziekenfondsverzekering te beëindigen namelijk. Dit gaat overigens met het nieuwe zorgstelsel binnenkort wel veranderen.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:56:18 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32308454
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:55 schreef MewBie het volgende:

7 jaar geleden ja toen ik gezellig met pappie en mammie meeverzekerd was
Je werkt nu nog steeds bij diezelfde werkgever?

Hoe dan ook. Hier ga je niet onderuit komen, ben ik bang. Het is een verplichting om 'zorgverzekerd' te zijn.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:56:57 #18
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32308473
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:55 schreef Lucille het volgende:

[..]

Technisch gezien is hij wel verzekerd geweest, alleen heeft hij geen premie betaald. Volgens de ziekenfondswet sta je dan te boek als wanbetaler, je kan immers niet je ziekenfonds op zeggen zonder een nieuwe regeling met een andere ziektekostenverzekeraar af te sluiten. Wanbetaling vormt in het kader van de ziekenfondswet voor verzekeraars geen reden om de ziekenfondsverzekering te beëindigen namelijk. Dit gaat overigens met het nieuwe zorgstelsel binnenkort wel veranderen.
quote:
k kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...
Je ziet een klein stukje over het hoofd
pi_32308499
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:52 schreef MewBie het volgende:

[..]

Om wat voor bedrag gaat het?

Want dit is mij ook ooit ten onrechte in de schoenen geschoven.. tijdlang een studenten verzekering gehad, 1 jaar later (ik had allang weer werk) krijg ik een brief, of ik even 700 euro wil lappen wat ik was niet verzekerd geweest.. WTF Doodleuk premie betalen e.d. maar dan niet verzekerd zijn?

Na juridische stappen heb ik dit wél gewonnen.

Een zorgverzekeraar is verplicht om je te accepteren als klant en kan jou volgens mij niet zomaar uit de verzekering gooien. Zeker met een reden als dit.

Echter kun je, je ook jezelf afvragen of je toén niet even had moeten bellen met ORHA...
  woensdag 16 november 2005 @ 10:58:03 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32308508
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:56 schreef MewBie het volgende:
Je ziet een klein stukje over het hoofd
Jij zag waarschijnlijk over het hoofd dat jijzelf verantwoordelijk was voor het regelen van een nieuwe zorgverzekering .
  woensdag 16 november 2005 @ 10:59:24 #21
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32308539
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef Faithz het volgende:

[..]

Om wat voor bedrag gaat het?

Want dit is mij ook ooit ten onrechte in de schoenen geschoven.. tijdlang een studenten verzekering gehad, 1 jaar later (ik had allang weer werk) krijg ik een brief, of ik even 700 euro wil lappen wat ik was niet verzekerd geweest.. WTF Doodleuk premie betalen e.d. maar dan niet verzekerd zijn?

Na juridische stappen heb ik dit wél gewonnen.

Een zorgverzekeraar is verplicht om je te accepteren als klant en kan jou volgens mij niet zomaar uit de verzekering gooien. Zeker met een reden als dit.

Echter kun je, je ook jezelf afvragen of je toén niet even had moeten bellen met ORHA...
Ik zal die brief even opzoeken, heb trouwens ook nooit een betalingsherinnering gehad in het geval OHRA mij er dus niet uitgezet heeft ivm studeren
pi_32308564
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij zag waarschijnlijk over het hoofd dat jijzelf verantwoordelijk was voor het regelen van een nieuwe zorgverzekering .
Precies, op het moment dat de OHRA aangeeft dat zich een bepaalde situatie voordoet die in de praktijk niet voorkomt heb je wel meldingsplicht van die situatie. Laksheid dus, eigen schuld. Dus vandaar dat je nu moet betalen.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:03:07 #23
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32308659
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:59 schreef Lucille het volgende:

[..]

Precies, op het moment dat de OHRA aangeeft dat zich een bepaalde situatie voordoet die in de praktijk niet voorkomt heb je wel meldingsplicht van die situatie. Laksheid dus, eigen schuld. Dus vandaar dat je nu moet betalen.
Die zorgverzekeraars zijn net de IB-groep, je weizigingen duren altijd zoveel weken voor je een bevestiging krijgt (volgens die brief wisten zij via de IB-groep dat ik ging studeren, dan ga ik er van uit dat zei ook weer van de IB-groep te horen krijgen dat ik dat niet ging doen)
  woensdag 16 november 2005 @ 11:04:31 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32308705
Dat is dan een domme aanname van je geweest...
In dit soort gevallen kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en zelf de juiste informatie verschaffen ipv hopen dat een instantie dat voor je doet .
pi_32308725
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:03 schreef MewBie het volgende:

[..]

Die zorgverzekeraars zijn net de IB-groep, je weizigingen duren altijd zoveel weken voor je een bevestiging krijgt (volgens die brief wisten zij via de IB-groep dat ik ging studeren, dan ga ik er van uit dat zei ook weer van de IB-groep te horen krijgen dat ik dat niet ging doen)
Ja en dan vind je het niet raar dat je daarna nooit meer premie hoeft te betalen voor een verplichte ziekenfonds?
pi_32308788
Het blijft interessant om te zien hoe mensen geconfronteerd met problemen die ze zelf hebben veroorzaakt plotseling zich als kinderen gaan gedragen en naar iedereen wijzen behalve zichzelf..
  woensdag 16 november 2005 @ 11:07:30 #27
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32308790
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef Faithz het volgende:
Hij heeft dus (bewust) geen premie betaald. Het ligt dus ietsje anders...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_32308820
Zo'n bedrag kan behoorlijk oplopen. Benieuwd wat TS nu eigenlijk moet gaan betalen.
pi_32308942
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Hij heeft dus (bewust) geen premie betaald. Het ligt dus ietsje anders...
Klopt Bottom line: Hij is nalatig geweest

Maar misschien kan hij proberen om het te winnen.. Ook al heeft hij het wel verdiend

Edit: ik denk ook niet dat je gaat winnen trouwens.. je kunt je niet stom houden als je bewust geen premie betaald.. en je wordt geacht te weten dat een verzekering verplicht is..
  woensdag 16 november 2005 @ 11:13:32 #30
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32308951
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:08 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zo'n bedrag kan behoorlijk oplopen. Benieuwd wat TS nu eigenlijk moet gaan betalen.
~400, de rekening zeg ~450 maar daar zit ook een maand normale premie bij voor december
pi_32308955
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Maar als je een ongeluk had gehad dan had je wel geld willen zien? En daarnaast moet je niet klagen bij Univé maar bij de overheid.
Zou hij uberhaupt dan wel geld van de verzekeraar kunnen claimen indien hij wel een ongeluk had gehad in die periode dat hij als wanbetaler te boek stond/staat?
pi_32309012
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:46 schreef MewBie het volgende:
Ik ben sinds een paar maanden verzekerd bij Unive, en ik kreeg vorige week een brief binnen dat ze geld willen over een periode dat ik niet verzekerd was ~10 maanden ofzo
<KNIP>
Ik wordt nu namelijk bestraft omdat ik geld bespaard heb vorig jaar
Wellicht ontgaat het je dat je verplicht bent om je te verzekeren tegen ziektekosten. Dus besparing is niet het juiste woord, ontduiking wel.
There's no place like 127.0.0.1
  woensdag 16 november 2005 @ 11:15:44 #33
47047 Herkauwer
pi_32309018
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:13 schreef Kai77 het volgende:

[..]

Zou hij uberhaupt dan wel geld van de verzekeraar kunnen claimen indien hij wel een ongeluk had gehad in die periode dat hij als wanbetaler te boek stond/staat?
Volgens mij wel ja... beetje krom is het. Maar daar is laatst een hele rel over geweest in het nieuws dat er zoveel mensen zijn die niet betaalden.

En daarnaast TS hoeveel werk jij? Omdat je zegt dan alleen te werken voor ziekenfonds terwijl dat maar ¤40 per maand is....
pi_32309030
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:13 schreef MewBie het volgende:

~400, de rekening zeg ~450 maar daar zit ook een maand normale premie bij voor december
Dan vind ik echt dat je er na 10 maanden onverzekerd zijn nog goed vanaf komt!

Nou snel betalen (jammer van het geld) en nooit meer doen!
pi_32309083
quote:

[..]

wat een onzin.
geen onzin, er rust een wettelijke verplichting op een (vorm) van ziektekosten verzekering. Ook voor de zwerver op straat, wordt vaak geregeld door instellingen zoals het Leger des Heils.
There's no place like 127.0.0.1
  woensdag 16 november 2005 @ 11:18:45 #36
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32309100
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:15 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja... beetje krom is het. Maar daar is laatst een hele rel over geweest in het nieuws dat er zoveel mensen zijn die niet betaalden.

En daarnaast TS hoeveel werk jij? Omdat je zegt dan alleen te werken voor ziekenfonds terwijl dat maar ¤40 per maand is....
voor de periode (ervoor dus) dat ik niet verzekerd was bedroeg mijn salaris ~150 euro in de maand en de OHRA zou een stuk duurder geweest zijn
  woensdag 16 november 2005 @ 11:19:15 #37
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_32309117
Ik hoop dat je nu een ziekenfonds + aanvullend & extra aanvullend pakket 2 verzekering hebt. :p
dat x 10 is toch een behoorlijk bedrag. Resumé: Zorg dat je een ziektekostenverzekering hebt, want anders kun je achteraf veel betalen. Wijze les van vandaag
  woensdag 16 november 2005 @ 11:19:37 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32309135
Maar nu ben je dus in een klap een heel stuk duurder uit.
Je hebt een -in meerdere opzichten- dom risico genomen, en dat komt je nu duur te staan.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:23:00 #39
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_32309222
Dan nog es. Hoelang heb je geen ziektekostenverzekering gehad. Als dat een jaar of 4 is, dan kom je er nog goedkoop vanaf.

Daarbij komt nog es dat het zo kan zijn dat je niet alles vergoed krijgt.
Je geeft nl. aan dat je niks te declareren had, maar ben je in die tijd dan niet naar de tandarts geweest? Zij gaan ervan uit van niet, dus kan je zelf dokken als er gerepareerd moet worden.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:25:09 #40
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32309292
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:23 schreef rickyB het volgende:
Dan nog es. Hoelang heb je geen ziektekostenverzekering gehad. Als dat een jaar of 4 is, dan kom je er nog goedkoop vanaf.
Zoals al vermeld ~10 maanden
  woensdag 16 november 2005 @ 11:26:18 #41
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32309332
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:23 schreef rickyB het volgende:

Daarbij komt nog es dat het zo kan zijn dat je niet alles vergoed krijgt.
Je geeft nl. aan dat je niks te declareren had, maar ben je in die tijd dan niet naar de tandarts geweest? Zij gaan ervan uit van niet, dus kan je zelf dokken als er gerepareerd moet worden.
Die heb ik gewoon zelf betaald, was 35 euro ofzo
  woensdag 16 november 2005 @ 11:26:57 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32309350
Maar heb je er nu vrede mee dat je dit bedrag gewoon zult moeten betalen?
pi_32309352
misschien kom je er onder uit door je pas in januari in te schrijven ipv nu, als het nieuwe zorgstelsel in werking treedt. Blijft een domme actie natuurlijk.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 16 november 2005 @ 11:30:38 #44
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32309467
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:27 schreef Adfundum het volgende:
misschien kom je er onder uit door je pas in januari in te schrijven ipv nu, als het nieuwe zorgstelsel in werking treedt. Blijft een domme actie natuurlijk.
Ben al lang ingeschreven, ben nu een maand of 4 verzekerd bij unive
  woensdag 23 november 2005 @ 11:29:53 #45
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32503003
Voor alle nieuwschierigen die toch willen weten hoe het afgelopen is

Mijn eerste verzekeraar heeft in Jan 2004 van de IBgroep (moet ik de rest nog vertellen? of kan ik dat aan jullie fantasie overlaten ) bericht gehad dat ik zou gaan studeren en in loondienst ben.
Ik heb ruim op tijd aan de IBgroep doorgegeven dat ik niet ging studeren, maar ze hebben dat dus nooit aan de verzekeraar doorgegeven (hadden jullie vast al zelf bedacht ).
Ik ben er gewoon van uitgegaan dat als zei bericht krijgen van de IBgroep dat ik ga studeren, dat de IBgroep het ook doorgeeft als ik niet ga studeren daar is het dus misgegaan.
Omdat de verzekeraar dus geen bericht van inschijving en blablabla van mij kreeg is mijn verzekering op 30 september beeindigd. (niet op 16mei dus zoals de unive zegt ).
En nu is het even afwachten wat de Unive verder gaat doen, maar het te betalen bedrag is iig zo goed al gehalveerd
  woensdag 23 november 2005 @ 12:45:45 #46
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32504734
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:29 schreef MewBie het volgende:

Mijn eerste verzekeraar heeft in Jan 2004 van de IBgroep (moet ik de rest nog vertellen? of kan ik dat aan jullie fantasie overlaten ) bericht gehad dat ik zou gaan studeren en in loondienst ben.
Ik heb ruim op tijd aan de IBgroep doorgegeven dat ik niet ging studeren, maar ze hebben dat dus nooit aan de verzekeraar doorgegeven (hadden jullie vast al zelf bedacht ).
Ik ben er gewoon van uitgegaan dat als zei bericht krijgen van de IBgroep dat ik ga studeren, dat de IBgroep het ook doorgeeft als ik niet ga studeren daar is het dus misgegaan.
Omdat de verzekeraar dus geen bericht van inschijving en blablabla van mij kreeg is mijn verzekering op 30 september beeindigd. (niet op 16mei dus zoals de unive zegt ).
En nu is het even afwachten wat de Unive verder gaat doen, maar het te betalen bedrag is iig zo goed al gehalveerd
Over het algemeen kan ik uit ervaring zeggen dat de unive echt de moeilijkste niet is.. dus als jij die data gewoon kan aantonen is lijkt me niet veel meer aan het handje..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32512589
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:29 schreef MewBie het volgende:

Of je stuurt voortaan je loonstrook gewoon op Dan had je verzekering gewoon kunnen doorlopen bij de Ohra, en had je gewoon verzekerd gebleven!
pi_32512715
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:45 schreef avotar het volgende:

[..]

Over het algemeen kan ik uit ervaring zeggen dat de unive echt de moeilijkste niet is.. dus als jij die data gewoon kan aantonen is lijkt me niet veel meer aan het handje..
Yup, gewoon even vragen of je, je nog kunt verzekeren voor oktober, klaar.
  woensdag 23 november 2005 @ 20:33:27 #49
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32517959
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:28 schreef bibi het volgende:

[..]

Of je stuurt voortaan je loonstrook gewoon op Dan had je verzekering gewoon kunnen doorlopen bij de Ohra, en had je gewoon verzekerd gebleven!
Die is gemeen
  woensdag 23 november 2005 @ 20:34:10 #50
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32517982
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:33 schreef Faithz het volgende:

[..]

Yup, gewoon even vragen of je, je nog kunt verzekeren voor oktober, klaar.
We hebben het hier over sept 2004 he
pi_32518766
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:33 schreef MewBie het volgende:

[..]

Die is gemeen

Maar als jij de moeite had genomen om gewoon die loonstrook op te sturen waar we om gevraagd hadden, had je gewoon verzekerd kunnen blijven. Dus je moet het probleem niet op de verzekeraars afschuiven, maar je eigen verantwoording nemen.
  donderdag 24 november 2005 @ 09:24:06 #52
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32529718
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:56 schreef bibi het volgende:

[..]

Maar als jij de moeite had genomen om gewoon die loonstrook op te sturen waar we om gevraagd hadden, had je gewoon verzekerd kunnen blijven. Dus je moet het probleem niet op de verzekeraars afschuiven, maar je eigen verantwoording nemen.
of je leest buiten de OP de rest ook..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32539564
quote:
Op donderdag 24 november 2005 09:24 schreef avotar het volgende:

[..]

of je leest buiten de OP de rest ook..
Of je neemt gewoon van mij aan dat ik weet waar ik het over heb
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:50:01 #54
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32752377
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:05 schreef bibi het volgende:

[..]

Of je neemt gewoon van mij aan dat ik weet waar ik het over heb
Of jullie hadden gewoon netjes een brief gestuurd van: Je verzekering is opgezegd omdat je gaat studeren en wij nog niks van je gehad hebben Dan hadden jullie van mij te horen gekregen dat dat klote IBG zijn werk niet goed doet en dat ik helemaal niet ben gaan studeren
Niets persoonlijks verder hoor

Maar die fase hebben we al lang gehad, ik heb fouten gemaakt, OHRA heeft fouten gemaakt, IBG heeft fouten gemaakt, zelfs de Unive heeft fouten gemaakt

[ Bericht 8% gewijzigd door MewBie op 02-12-2005 13:58:06 ]
pi_32761664
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:50 schreef MewBie het volgende:

[..]

Of jullie hadden gewoon netjes een brief gestuurd van: Je verzekering is opgezegd omdat je gaat studeren en wij nog niks van je gehad hebben Dan hadden jullie van mij te horen gekregen dat dat klote IBG zijn werk niet goed doet en dat ik helemaal niet ben gaan studeren
Niets persoonlijks verder hoor

Maar die fase hebben we al lang gehad, ik heb fouten gemaakt, OHRA heeft fouten gemaakt, IBG heeft fouten gemaakt, zelfs de Unive heeft fouten gemaakt
Maar is er bij jou dan geen belletje gaan rinkelen dat je niet meer verzekerd was? Zover ik heb kunnen nagaan, hebben ze je een brief gestuurd waarin verteld word dat je verzekering is beëindigd en met welke reden etc.

Maar goed het is gebeurd, en dat is jammer van alle kanten.

Tuurlijk snap ik dat het niets persoonlijks is
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:46:12 #56
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_32767697
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:45 schreef bibi het volgende:

[..]

Maar is er bij jou dan geen belletje gaan rinkelen dat je niet meer verzekerd was? Zover ik heb kunnen nagaan, hebben ze je een brief gestuurd waarin verteld word dat je verzekering is beëindigd en met welke reden etc.

Maar goed het is gebeurd, en dat is jammer van alle kanten.

Tuurlijk snap ik dat het niets persoonlijks is
Ik heb nooit een brief gehad waar dat in stond
Bij mij is idd geen belletje gaan rinkelen, ik neem aan dat als de IBgroep zo liev is om tegen de verzekeringsmaatschappij te zeggen dat ik ga studeren, in loondienst ben etc etc etc, dat ze ook zo liev zijn om dan dus door te geven dat ik niet ga studeren. Nu is het dus afwachten wat de Unive vindt dat ik moet gaan betalen
pi_32809975
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:46 schreef MewBie het volgende:

[..]

Ik heb nooit een brief gehad waar dat in stond
Bij mij is idd geen belletje gaan rinkelen, ik neem aan dat als de IBgroep zo liev is om tegen de verzekeringsmaatschappij te zeggen dat ik ga studeren, in loondienst ben etc etc etc, dat ze ook zo liev zijn om dan dus door te geven dat ik niet ga studeren. Nu is het dus afwachten wat de Unive vindt dat ik moet gaan betalen
Nog even 1 klein dingetje....jij bent zelf altijd de verantwoordelijke dat de verzekeraar de juiste informatie krijgt van je situatie wat betreft werk of studie etc....

Maar we halen verder geen oude koeien meer uit de sloot....op naar 2006 waarin we de geweldige nieuwe verzekering hebben.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')