Maar ik heb dus niks te declareren uit die tijdquote:Volgens de Ziekenfondswet moeten wij u tot max. 14 maanden voor inschrijving een nominale premie Ziekenfonds berekenen. In uw geval is dit de periode van 16.05.04 tot 15.07.05, zijnde het openstaande bedrag. Dit bedrag wordt berekend als blijkt dat u voor de inschrijving bij Univé niet verzekerd bent geweest elders. Bij u is dit het geval. Mocht u tot uw inschrijving wel bij een andere maatschappij verzekerd zijn geweest dan verzoeken wij u dit aan te tonen d.m.v. een verklaring...
wat een onzin.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Herkauwer het volgende:
Je hebt geen geld bespaard je hebt betalingen ontlopen, dat is iets heel anders... Je hoort gewoon je premies te betalen. Hier ga je niet onderuit komen hoor.
Dan kan ik net zo goed verder gaan zonder ziekenfonds, ben al jaren niet meer bij de huisarts geweest enzo, en ze zeggen zelf dat ze maar 14 maanden in rekening kunnen brengen, DAT bespaart me uiteindelijk dus wel geldquote:Op woensdag 16 november 2005 10:49 schreef Lucille het volgende:
Je hebt geprobeerd om geld te besparen door je niet in te schrijven bij het ziekenfonds. Dat mag echter niet, je bent verplicht je in te schrijven, dus op het moment dat je je inschrijft ben je volgens de ziekenfondswet verplicht om ook de premie te betalen voor de periode dat je niet ingeschreven stond.
Ja en dat mag dus niet... Je kan je wel verzekeren en geen premies betalen, want ze mogen je niet uit het ziekenfonds zetten, maar dat is wat anders...quote:Op woensdag 16 november 2005 10:49 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
wat een onzin.
hij was toch gewoon niet verzekerd in die periode.
Ik kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...quote:Op woensdag 16 november 2005 10:51 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja en dat mag dus niet... Je kan je wel verzekeren en geen premies betalen, want ze mogen je niet uit het ziekenfonds zetten, maar dat is wat anders...
Maar als je een ongeluk had gehad dan had je wel geld willen zien? En daarnaast moet je niet klagen bij Univé maar bij de overheid.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:52 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...
Daarna heb ik me gewoon niet verzekerd omdat ik dat puur aan het werken was om mijn ziekenfonds te betalen![]()
7 jaar geleden ja toen ik gezellig met pappie en mammie meeverzekerd wasquote:Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef Copycat het volgende:
Je werkt?
Dan heb je toch een werkgeversverklaring voor het ziekenfonds moeten laten invullen?
Technisch gezien is hij wel verzekerd geweest, alleen heeft hij geen premie betaald. Volgens de ziekenfondswet sta je dan te boek als wanbetaler, je kan immers niet je ziekenfonds op zeggen zonder een nieuwe regeling met een andere ziektekostenverzekeraar af te sluiten. Wanbetaling vormt in het kader van de ziekenfondswet voor verzekeraars geen reden om de ziekenfondsverzekering te beëindigen namelijk. Dit gaat overigens met het nieuwe zorgstelsel binnenkort wel veranderen.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:49 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
wat een onzin.
Je werkt nu nog steeds bij diezelfde werkgever?quote:Op woensdag 16 november 2005 10:55 schreef MewBie het volgende:
7 jaar geleden ja toen ik gezellig met pappie en mammie meeverzekerd was
quote:Op woensdag 16 november 2005 10:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Technisch gezien is hij wel verzekerd geweest, alleen heeft hij geen premie betaald. Volgens de ziekenfondswet sta je dan te boek als wanbetaler, je kan immers niet je ziekenfonds op zeggen zonder een nieuwe regeling met een andere ziektekostenverzekeraar af te sluiten. Wanbetaling vormt in het kader van de ziekenfondswet voor verzekeraars geen reden om de ziekenfondsverzekering te beëindigen namelijk. Dit gaat overigens met het nieuwe zorgstelsel binnenkort wel veranderen.
Je ziet een klein stukje over het hoofdquote:k kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...
Om wat voor bedrag gaat het?quote:Op woensdag 16 november 2005 10:52 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...
Daarna heb ik me gewoon niet verzekerd omdat ik dat puur aan het werken was om mijn ziekenfonds te betalen![]()
Jij zag waarschijnlijk over het hoofd dat jijzelf verantwoordelijk was voor het regelen van een nieuwe zorgverzekeringquote:Op woensdag 16 november 2005 10:56 schreef MewBie het volgende:
Je ziet een klein stukje over het hoofd
Ik zal die brief even opzoeken, heb trouwens ook nooit een betalingsherinnering gehad in het geval OHRA mij er dus niet uitgezet heeft ivm studerenquote:Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef Faithz het volgende:
[..]
Om wat voor bedrag gaat het?
Want dit is mij ook ooit ten onrechte in de schoenen geschoven.. tijdlang een studenten verzekering gehad, 1 jaar later (ik had allang weer werk) krijg ik een brief, of ik even 700 euro wil lappen wat ik was niet verzekerd geweest.. WTFDoodleuk premie betalen e.d. maar dan niet verzekerd zijn?
Na juridische stappen heb ik dit wél gewonnen.![]()
Een zorgverzekeraar is verplicht om je te accepteren als klant en kan jou volgens mij niet zomaar uit de verzekering gooien. Zeker met een reden als dit.
Echter kun je, je ook jezelf afvragen of je toén niet even had moeten bellen met ORHA...
Precies, op het moment dat de OHRA aangeeft dat zich een bepaalde situatie voordoet die in de praktijk niet voorkomt heb je wel meldingsplicht van die situatie. Laksheid dus, eigen schuld. Dus vandaar dat je nu moet betalen.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij zag waarschijnlijk over het hoofd dat jijzelf verantwoordelijk was voor het regelen van een nieuwe zorgverzekering.
Die zorgverzekeraars zijn net de IB-groep, je weizigingen duren altijd zoveel weken voor je een bevestiging krijgt (volgens die brief wisten zij via de IB-groep dat ik ging studeren, dan ga ik er van uit dat zei ook weer van de IB-groep te horen krijgen dat ik dat niet ging doen)quote:Op woensdag 16 november 2005 10:59 schreef Lucille het volgende:
[..]
Precies, op het moment dat de OHRA aangeeft dat zich een bepaalde situatie voordoet die in de praktijk niet voorkomt heb je wel meldingsplicht van die situatie. Laksheid dus, eigen schuld. Dus vandaar dat je nu moet betalen.
Ja en dan vind je het niet raar dat je daarna nooit meer premie hoeft te betalen voor een verplichte ziekenfonds?quote:Op woensdag 16 november 2005 11:03 schreef MewBie het volgende:
[..]
Die zorgverzekeraars zijn net de IB-groep, je weizigingen duren altijd zoveel weken voor je een bevestiging krijgt (volgens die brief wisten zij via de IB-groep dat ik ging studeren, dan ga ik er van uit dat zei ook weer van de IB-groep te horen krijgen dat ik dat niet ging doen)
Hij heeft dus (bewust) geen premie betaald. Het ligt dus ietsje anders...quote:Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef Faithz het volgende:
Want dit is mij ook ooit ten onrechte in de schoenen geschoven.. tijdlang een studenten verzekering gehad, 1 jaar later (ik had allang weer werk) krijg ik een brief, of ik even 700 euro wil lappen wat ik was niet verzekerd geweest.. WTFDoodleuk premie betalen e.d. maar dan niet verzekerd zijn?
Kloptquote:Op woensdag 16 november 2005 11:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hij heeft dus (bewust) geen premie betaald. Het ligt dus ietsje anders...
~400, de rekening zeg ~450 maar daar zit ook een maand normale premie bij voor decemberquote:Op woensdag 16 november 2005 11:08 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zo'n bedrag kan behoorlijk oplopen. Benieuwd wat TS nu eigenlijk moet gaan betalen.
Zou hij uberhaupt dan wel geld van de verzekeraar kunnen claimen indien hij wel een ongeluk had gehad in die periode dat hij als wanbetaler te boek stond/staat?quote:Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Maar als je een ongeluk had gehad dan had je wel geld willen zien? En daarnaast moet je niet klagen bij Univé maar bij de overheid.
Wellicht ontgaat het je dat je verplicht bent om je te verzekeren tegen ziektekosten. Dus besparing is niet het juiste woord, ontduiking wel.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:46 schreef MewBie het volgende:
Ik ben sinds een paar maanden verzekerd bij Unive, en ik kreeg vorige week een brief binnen dat ze geld willen over een periode dat ik niet verzekerd was ~10 maanden ofzo
<KNIP>
Ik wordt nu namelijk bestraft omdat ik geld bespaard heb vorig jaar![]()
Volgens mij wel ja... beetje krom is het. Maar daar is laatst een hele rel over geweest in het nieuws dat er zoveel mensen zijn die niet betaalden.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:13 schreef Kai77 het volgende:
[..]
Zou hij uberhaupt dan wel geld van de verzekeraar kunnen claimen indien hij wel een ongeluk had gehad in die periode dat hij als wanbetaler te boek stond/staat?
Dan vind ik echt dat je er na 10 maanden onverzekerd zijn nog goed vanaf komt!quote:Op woensdag 16 november 2005 11:13 schreef MewBie het volgende:
~400, de rekening zeg ~450 maar daar zit ook een maand normale premie bij voor december
geen onzin, er rust een wettelijke verplichting op een (vorm) van ziektekosten verzekering. Ook voor de zwerver op straat, wordt vaak geregeld door instellingen zoals het Leger des Heils.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:49 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
wat een onzin.
voor de periode (ervoor dus) dat ik niet verzekerd was bedroeg mijn salaris ~150 euro in de maand en de OHRA zou een stuk duurder geweest zijnquote:Op woensdag 16 november 2005 11:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja... beetje krom is het. Maar daar is laatst een hele rel over geweest in het nieuws dat er zoveel mensen zijn die niet betaalden.
En daarnaast TS hoeveel werk jij? Omdat je zegt dan alleen te werken voor ziekenfonds terwijl dat maar ¤40 per maand is....
Zoals al vermeld ~10 maandenquote:Op woensdag 16 november 2005 11:23 schreef rickyB het volgende:
Dan nog es. Hoelang heb je geen ziektekostenverzekering gehad. Als dat een jaar of 4 is, dan kom je er nog goedkoop vanaf.
Die heb ik gewoon zelf betaald, was 35 euro ofzoquote:Op woensdag 16 november 2005 11:23 schreef rickyB het volgende:
Dan nog es. Hoelang heb je geen ziektekostenverzekering gehad. Als dat een jaar of 4 is, dan kom je er nog goedkoop vanaf.
Daarbij komt nog es dat het zo kan zijn dat je niet alles vergoed krijgt.
Je geeft nl. aan dat je niks te declareren had, maar ben je in die tijd dan niet naar de tandarts geweest? Zij gaan ervan uit van niet, dus kan je zelf dokken als er gerepareerd moet worden.
Ben al lang ingeschreven, ben nu een maand of 4 verzekerd bij univequote:Op woensdag 16 november 2005 11:27 schreef Adfundum het volgende:
misschien kom je er onder uit door je pas in januari in te schrijven ipv nu, als het nieuwe zorgstelsel in werking treedt. Blijft een domme actie natuurlijk.
Over het algemeen kan ik uit ervaring zeggen dat de unive echt de moeilijkste niet is.. dus als jij die data gewoon kan aantonen is lijkt me niet veel meer aan het handje..quote:Op woensdag 23 november 2005 11:29 schreef MewBie het volgende:
Voor alle nieuwschierigen die toch willen weten hoe het afgelopen is
Mijn eerste verzekeraar heeft in Jan 2004 van de IBgroep (moet ik de rest nog vertellen? of kan ik dat aan jullie fantasie overlaten) bericht gehad dat ik zou gaan studeren en in loondienst ben.
Ik heb ruim op tijd aan de IBgroep doorgegeven dat ik niet ging studeren, maar ze hebben dat dus nooit aan de verzekeraar doorgegeven(hadden jullie vast al zelf bedacht
).
Ik ben er gewoon van uitgegaan dat als zei bericht krijgen van de IBgroep dat ik ga studeren, dat de IBgroep het ook doorgeeft als ik niet ga studerendaar is het dus misgegaan.
Omdat de verzekeraar dus geen bericht van inschijving en blablabla van mij kreeg is mijn verzekering op 30 september beeindigd. (niet op 16mei dus zoals de unive zegt).
En nu is het even afwachten wat de Unive verder gaat doen, maar het te betalen bedrag is iig zo goed al gehalveerd![]()
![]()
![]()
Of je stuurt voortaan je loonstrook gewoon opquote:Op woensdag 23 november 2005 11:29 schreef MewBie het volgende:
Voor alle nieuwschierigen die toch willen weten hoe het afgelopen is
Mijn eerste verzekeraar heeft in Jan 2004 van de IBgroep (moet ik de rest nog vertellen? of kan ik dat aan jullie fantasie overlaten) bericht gehad dat ik zou gaan studeren en in loondienst ben.
Ik heb ruim op tijd aan de IBgroep doorgegeven dat ik niet ging studeren, maar ze hebben dat dus nooit aan de verzekeraar doorgegeven(hadden jullie vast al zelf bedacht
).
Ik ben er gewoon van uitgegaan dat als zei bericht krijgen van de IBgroep dat ik ga studeren, dat de IBgroep het ook doorgeeft als ik niet ga studerendaar is het dus misgegaan.
Omdat de verzekeraar dus geen bericht van inschijving en blablabla van mij kreeg is mijn verzekering op 30 september beeindigd. (niet op 16mei dus zoals de unive zegt).
En nu is het even afwachten wat de Unive verder gaat doen, maar het te betalen bedrag is iig zo goed al gehalveerd![]()
![]()
![]()
Yup, gewoon even vragen of je, je nog kunt verzekeren voor oktober, klaar.quote:Op woensdag 23 november 2005 12:45 schreef avotar het volgende:
[..]
Over het algemeen kan ik uit ervaring zeggen dat de unive echt de moeilijkste niet is.. dus als jij die data gewoon kan aantonen is lijkt me niet veel meer aan het handje..
quote:Op woensdag 23 november 2005 17:28 schreef bibi het volgende:
[..]
Of je stuurt voortaan je loonstrook gewoon opDan had je verzekering gewoon kunnen doorlopen bij de Ohra, en had je gewoon verzekerd gebleven!
We hebben het hier over sept 2004 hequote:Op woensdag 23 november 2005 17:33 schreef Faithz het volgende:
[..]
Yup, gewoon even vragen of je, je nog kunt verzekeren voor oktober, klaar.
quote:
of je leest buiten de OP de rest ook..quote:Op woensdag 23 november 2005 20:56 schreef bibi het volgende:
[..]
![]()
Maar als jij de moeite had genomen om gewoon die loonstrook op te sturen waar we om gevraagd hadden, had je gewoon verzekerd kunnen blijven. Dus je moet het probleem niet op de verzekeraars afschuiven, maar je eigen verantwoording nemen.
Of je neemt gewoon van mij aan dat ik weet waar ik het over hebquote:Op donderdag 24 november 2005 09:24 schreef avotar het volgende:
[..]
of je leest buiten de OP de rest ook..![]()
Of jullie hadden gewoon netjes een brief gestuurd van: Je verzekering is opgezegd omdat je gaat studeren en wij nog niks van je gehad hebbenquote:Op donderdag 24 november 2005 16:05 schreef bibi het volgende:
[..]
Of je neemt gewoon van mij aan dat ik weet waar ik het over heb![]()
Maar is er bij jou dan geen belletje gaan rinkelen dat je niet meer verzekerd was? Zover ik heb kunnen nagaan, hebben ze je een brief gestuurd waarin verteld word dat je verzekering is beëindigd en met welke reden etc.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:50 schreef MewBie het volgende:
[..]
Of jullie hadden gewoon netjes een brief gestuurd van: Je verzekering is opgezegd omdat je gaat studeren en wij nog niks van je gehad hebbenDan hadden jullie van mij te horen gekregen dat dat klote IBG zijn werk niet goed doet en dat ik helemaal niet ben gaan studeren
![]()
Niets persoonlijks verder hoor![]()
Maar die fase hebben we al lang gehad, ik heb fouten gemaakt, OHRA heeft fouten gemaakt, IBG heeft fouten gemaakt, zelfs de Unive heeft fouten gemaakt![]()
Ik heb nooit een brief gehad waar dat in stondquote:Op vrijdag 2 december 2005 18:45 schreef bibi het volgende:
[..]
Maar is er bij jou dan geen belletje gaan rinkelen dat je niet meer verzekerd was? Zover ik heb kunnen nagaan, hebben ze je een brief gestuurd waarin verteld word dat je verzekering is beëindigd en met welke reden etc.
Maar goed het is gebeurd, en dat is jammer van alle kanten.
Tuurlijk snap ik dat het niets persoonlijks is![]()
Nog even 1 klein dingetje....jij bent zelf altijd de verantwoordelijke dat de verzekeraar de juiste informatie krijgt van je situatie wat betreft werk of studie etc....quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:46 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik heb nooit een brief gehad waar dat in stond
Bij mij is idd geen belletje gaan rinkelen, ik neem aan dat als de IBgroep zo liev is om tegen de verzekeringsmaatschappij te zeggen dat ik ga studeren, in loondienst ben etc etc etc, dat ze ook zo liev zijn om dan dus door te geven dat ik niet ga studeren. Nu is het dus afwachten wat de Unive vindt dat ik moet gaan betalen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |